Taas kesälomasuunnitelmat uusiksi YHDEN työkaverin takia.
Nyt meinas kuppi mennä nurin. Kolmas vuosi peräkkäin kun joudun muuttamaan tai perumaan lomasuunnitelmani. Katsotaan kuinka paljon tänä vuonna menee maksua.
Ketuttaa koko tyyppi muutenkin. Aaaaarggh.
Kommentit (36)
esimiehen vika jos antaa alamaisten hyppiä silmille tai yhden pomottaa muita.
Vierailija kirjoitti:
esimiehen vika jos antaa alamaisten hyppiä silmille tai yhden pomottaa muita.
Meinaat, että ap on hovissa töissä?
Joaps ap onkin prinsessa Madeline, jonka kesäloma menee pileen siskonlapsen ristiäisten vuoksi?
Oletko ostanut loman heinäkuulle kolmantena vuonna peräkkäin ?
Yhtenä vuonna pidin koko loman elokuussa kun koulut alkoi. Matka miehen veljen häihin oli varattu, mun matka peruuntui. Toisena vuonna jouduin siirtämään lomaani ja matkan siirto niin myöhään maksoi maltaita. Tänä vuonna taas suunnitelmia täytyy muuttaa. Matka varattu ja maksettu. Yritetään nyt saada lähtijää mun tilalle.
Joka samperin kerta matkat olleet tiedossa, mutta niitä ei vaan ole otettu huomioon. Kyseessä ovat olleet viikko heinäkuussa joko alussa, keskellä tai loppupuolella. Loput lomaviikot olisi pitänyt ripotella yksittäin sinne tönne. Mielummin pidän loman putkeen. Jonkunhan on joustettava koska muuten veivataan niitä tiettyjä viikkoja loputtomiin. Työkaveri pitää kyllä itse huolen että on aina samat viikot lomalla, heinäkuussa. Pakko pitää viikko lomaa yhden festariviikonlopun takia.
Ap
Siis olet varannut matkoja ennen kuin lomat on ollu selvillä?
On tuossa kyllä omaain vikaa jos varaa ja maksaa matkat ennen kuin lomat on vahvistettu.
Vierailija kirjoitti:
Itsekö varaat kesän matkat vasta kun lomat on selvät, mahdollisesti vasta huhtikuussa? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekö varaat kesän matkat vasta kun lomat on selvät, mahdollisesti vasta huhtikuussa? Epäilen.
En minä ainakaan viitsi ottaa takkiini jos en satukaan saamaan toivomaani loma-ajankohtaa, eli kyllä, varaan loman vasta kun loma on vahvistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti?!? Kerran olen varannut etukäteen ja se oli poikkeustapaus, perheenjäsenen juhlat ulkomailla. Ja silloinkin sovin asiasta työnantajan kanssa ennen matkan varaamista.
Mitäs jos varaisit ensi kesänä reissyn kesäkuulle? Tuskin on tää yksi työntekijä silloin lomiaan pitämässä.
Pyydä lomakierto järjestelmä. Työnantajan tulee kohdella ihmisiä tasapuolisesti. Toisaalta ei kai matkoja kannata varata, ennenkuin lomista on päätetty. Itse sain tietää lomani alkuviikosta ja haluamme mökit kuukaudeksi on jo menneet.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos varaisit ensi kesänä reissyn kesäkuulle? Tuskin on tää yksi työntekijä silloin lomiaan pitämässä.
Mies lomalla pakotetusti heinäkuun kun firma kiinni.
Yhteistä kunnon lomaa ei ole ollut 10 vuoteen.
Ap
irtisanoudu ja hanki uus työpaikka. :)
No ei tässä oikein voi kuin itseään syyttää, jos matka on varattu ennen kuin lomat on vahvistettu työnantajan puolelta. Homma kun menee niin, että työntekijää saa toivoa loman ajankohtaa mutta työnantaja loppupeleissä päättää. Toki kaikkia pitäisi kohdella saman arvoisesti päätöksiä tehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
meinaatko että sun pitää saada heinäkuu lomaa kun miehelläkin on?
meilläkin oli töissä tollanen tyyppi "...kun me ei muuten koskaan saada lomailla yhdessä ja lapset..." viis meidän muiden miehistä ja lapsista
jostain kumman syystä kukaan ei pitänyt ko henkilöstä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo ei kuitenkaan ole työnantajasi eikä työkavereidesi vika. Kannattaa tosiaan ehdottaa kiertäviä lomalistoja, niin kenenkään ei tarvitse nillittää lomistaan.
Minä ilmoitan, että olen lomalla xx.xx-xx.xx. Matkat varattuna PISTE
Monta kertaa rutinaa tullut, mut aina olen lomani pitänyt sillon, kun olen halunnut.
No mitenkäs se on mahdollista? Miksi annat niin tapahtua?