Arvostelkaa tämän päivän syömiseni
Koetan siis pudottaa muutaman kilon painoa, vaikka normaalipainoinen olenkin. Olen yli nelikymppinen, melko liikkuvaa työtä tekevä nainen.
Aamupala: Kahvi, jyväruisleipäpala keijulla, päällä kalkkunaleikettä.
Lounas: Pari perunaa, jauhelihakastiketta, raejuustoa.
Välipala: Proteiinirahka
Päivällinen: Kaksi kypsää broilerinfilettä, salaattisekoitusta oliiviöljyllä
Välipala: kahvia ja proteiinipatukka
Iltapala: Kaksi ruispalaa Keijulla, toisessa avokadoa, toisessa kalkkunaleikettä, vihreä tee, jossa ihan vähän hunajaa.
Uupuuko jotain, kuulostaako tasapainoiselta. Kaloreita noista kertyy vajaat 1300, kalorinkulutus tänään reilut 2100 kaloria.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Jaa, voiuskonto on vieläkin voimissaan palstalla?
Kovia rasvoja ei kannata syödä. Seuraa sydänmerkkejä :D
Sydänmerkkejä kannattaa seurata. Sellaisen kun näkee, niin tietää, että sitä tuotetta ei kannata syödä.
Huomenta! Mietin tuossa vielä noita ruoan lisäkkeitä, kun kerran pasta, riisi ja peruna on pannassa, Olisiko täysjyväpasta tai tumma riisi niin kauhean paha? Kun tosiaan ne kypsät kasvikset ei maistu, niin menee aika hankalaksi täyttää lautanen..
Mittailin muuten tänä aamuna vähän: vyotäröltä on lähtenyt melkein kymmenen senttiä jo ja lantioltakin viisi. Että ei tämä hukkaan mene :-)
ap
Täysjyvät ja tummat ei ole sen parempia tai ihmeellisempiä kuin tavalliset. Joten ihan sama kumpia syöt.
Ap mikä sun koko on nyt ja mihin tähtäät? Mun silmään (170/57) aika paljon ruokaa. Toki terveellistä sellaista psl noi ällöt esanssipatukat.
Vierailija kirjoitti:
Ap mikä sun koko on nyt ja mihin tähtäät? Mun silmään (170/57) aika paljon ruokaa. Toki terveellistä sellaista psl noi ällöt esanssipatukat.
166cm ja 57,7kg. tavoite on 55. Toki haluan lisäksi myös kiinteytyä, siihen teen töitä salilla. Annokset on sen verran pieniä, että kaloreita on kylläreippasti alle kulutuksen.
Teidän takia lisäsin nyt aamupalalle omenan :-D
ap
Vierailija kirjoitti:
Koetan siis pudottaa muutaman kilon painoa, vaikka normaalipainoinen olenkin. Olen yli nelikymppinen, melko liikkuvaa työtä tekevä nainen.
Iltapala: Kaksi ruispalaa Keijulla, toisessa avokadoa, toisessa kalkkunaleikettä, vihreä tee, jossa ihan vähän hunajaa.Uupuuko jotain, kuulostaako tasapainoiselta. Kaloreita noista kertyy vajaat 1300, kalorinkulutus tänään reilut 2100 kaloria.
Heitä helvettiin keijut, leivät, perunat ja varsinkin proteiinipatukat! Enemmän hedelmiä ja kasviksia. Korvaa perunat esim. pussillisella pakastevihanneksia ja lisää sekaan ruokalusikallineen kookosöljyä. Montakos litraa joit vettä?
Tässä on kerrottu totuus siitä, miten kevytmargariinit ja ylipäätään margariinit valmistetaan:
http://medianvahtikoira.blogspot.fi/2012/01/totuus-kevytlevitteista-mar…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltapala: Kaksi ruispalaa Keijulla, toisessa avokadoa, toisessa kalkkunaleikettä, vihreä tee, jossa ihan vähän hunajaa.Uupuuko jotain, kuulostaako tasapainoiselta. Kaloreita noista kertyy vajaat 1300, kalorinkulutus tänään reilut 2100 kaloria.
Heitä helvettiin keijut, leivät, perunat ja varsinkin proteiinipatukat! Enemmän hedelmiä ja kasviksia. Korvaa perunat esim. pussillisella pakastevihanneksia ja lisää sekaan ruokalusikallineen kookosöljyä. Montakos litraa joit vettä?
Jos en syö aamulla leipää, niin millä sen korvaan? Pakastevihanneksia en pysty syömään ollenkaan, ne on pahoja, joten perunan, pastan ja riisin korvaaminen tuntuu vaikealta. Enkä oikein tiedä miksi niistä luopuisin, kun paino tippuu näinkin, enkä pyri ketoosiin. Vettä juon noin kaksi litraa päivässä.
ap
Kuulostaa monipuoliselta ja hyvältä ruokavaliolta. Älä näistä kommenteista täällä välitä, jokaikisestä ruokavaliosta voi aina joku keksiä jonkin epäkohdan. Tärkeintä laihdutuksessa on laatia sellainen ruokavalio joka on miellyttävä ja helppo, jota voi noudattaa pidemmän aikaa. Dieettien sijaan juuri elämänmuutos on kannattavampi, ja tuo ruokavalio vaikuttaa siltä että sitä on mahdollista jatkaa pidempäänkin. Ja jos sinulle sopii tavallista rahkaa paremmin maustettu rahka niin syö ihmeessä sitä äläkä kuuntele täällä wannabe-ravintoeksperttien vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keijut pois ja tilalle hyvälaatuinen rasva. Miksi syöt protskupatukkaa ja protskurahkaa? Tavallisessa rahkassa on yhtä paljon proteiinia, mutta ei sokeria, niin kuin maustetuissa protskurahkassa.
Jos laihtua meinaat, niin jätä peruna pois ja korvaa kasviksilla.
Myös hunaja on ihan turhaa sokeria.
Mitä rasvaa siis suosittelet leivän päälle? Oliiviöljy ei oikein toimi.. Syön maustettua rahkaa, koska en kykene maun vuoksi syömään tavallista rahkaa sellaisenaan ja töihin ei ole niin kätevää kuljetella mukana marjoja tms. Proteiinipatukka nyt meni ihan suklaanhimoon, kun kahvin kanssa halusin jotain hyvää. Kypsät kasvikset eivät ole minun mielestäni hyvänmakuisia, joten perunan korvaaminen niillä ei houkuta. Hunajaa oli 3g, joten en pidä sitä kovin suurena syntinä, mutta voisihan sitä opetella juomaan teensä ilman sitäkin.
ap
Tee rasvaseos itse. Esim. 200g pehmeää voita, reilu desi oliiviöljyä, loraus vettä. Sekaisin blenderissä.
Maustetusta rahkassa on liikaa sokeria. Teillä on varmaan jääkaappi töissä kun rahkaa voit pitää mukana, joten sekoita itse rahka ja marjat ja laita pakasterasiaan. Mukaan voit laittaa chiaa tai pellavansiemeniä.
Osaatko valmistaa kypsiä kasviksia? En minäkään pystyisi syömään vedessä keitettyjä pakastekasviksia. Heitä uuniin porkkanaa, sipulia, punajuurta jne. Tai parsakaali tulee nopeasti, sitruunaa ja voita päälle.
Käytän niitä rahkoja, joihin ei ole lisätty sokeria. Tosin pidän itsekin omia sekoituksia parempana vaihtoehtona, ihan laiskuuttani olen noihin valmiisiin ajautunut. Minä en tykkää oikein mistään kypsistä kasviksista, vain tomaatti, paprika, maissi ja vesikastanja menevät kypsänä ja niillä ei oikein pitkälle pötkitä. Parsakaali on kauhistus minulle.
ap
Luettelit, että nuo menevät kypsänä.. vaikuttaisi, että et siis pidä pehmenneistä kasviksista :) Nehän voi kypsentää kevyesti höyryttämällä ja jättää napakaksi, että jää purutuntumaa. Kokeile erilaisia pakastesekoituksia, niitä on hyvin monenlaisia ja rapsakoitakin. Kokeile vaikka tätä, mut älä kypsennä liikaa :) http://www.findus.fi/tuotteet/tuote?product_id=262
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa monipuoliselta ja hyvältä ruokavaliolta. Älä näistä kommenteista täällä välitä, jokaikisestä ruokavaliosta voi aina joku keksiä jonkin epäkohdan. Tärkeintä laihdutuksessa on laatia sellainen ruokavalio joka on miellyttävä ja helppo, jota voi noudattaa pidemmän aikaa. Dieettien sijaan juuri elämänmuutos on kannattavampi, ja tuo ruokavalio vaikuttaa siltä että sitä on mahdollista jatkaa pidempäänkin. Ja jos sinulle sopii tavallista rahkaa paremmin maustettu rahka niin syö ihmeessä sitä äläkä kuuntele täällä wannabe-ravintoeksperttien vinkkejä.
Kiitos. Tarkoitus onkin jatkaa vielä tavoitepainon saavuttamisen jälkeenkin. Toki sitten saan syödä enemmän kaloreita, mutta entiselle epäterveelliselle herkkulinjalle en aio palata. Tietty välillä pitää sallia itselleen niitä herkkujakin, mutta ei päivittäin, niinkuin ennen tein.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä vitt...? Enimmäkseen neuvottu jättämään pois myrkyllinen margariini ja syömään enemmän kasviksia! Oletko aivan idari? Miksei tarvis välittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keijut pois ja tilalle hyvälaatuinen rasva. Miksi syöt protskupatukkaa ja protskurahkaa? Tavallisessa rahkassa on yhtä paljon proteiinia, mutta ei sokeria, niin kuin maustetuissa protskurahkassa.
Jos laihtua meinaat, niin jätä peruna pois ja korvaa kasviksilla.
Myös hunaja on ihan turhaa sokeria.
Mitä rasvaa siis suosittelet leivän päälle? Oliiviöljy ei oikein toimi.. Syön maustettua rahkaa, koska en kykene maun vuoksi syömään tavallista rahkaa sellaisenaan ja töihin ei ole niin kätevää kuljetella mukana marjoja tms. Proteiinipatukka nyt meni ihan suklaanhimoon, kun kahvin kanssa halusin jotain hyvää. Kypsät kasvikset eivät ole minun mielestäni hyvänmakuisia, joten perunan korvaaminen niillä ei houkuta. Hunajaa oli 3g, joten en pidä sitä kovin suurena syntinä, mutta voisihan sitä opetella juomaan teensä ilman sitäkin.
ap
Tee rasvaseos itse. Esim. 200g pehmeää voita, reilu desi oliiviöljyä, loraus vettä. Sekaisin blenderissä.
Maustetusta rahkassa on liikaa sokeria. Teillä on varmaan jääkaappi töissä kun rahkaa voit pitää mukana, joten sekoita itse rahka ja marjat ja laita pakasterasiaan. Mukaan voit laittaa chiaa tai pellavansiemeniä.
Osaatko valmistaa kypsiä kasviksia? En minäkään pystyisi syömään vedessä keitettyjä pakastekasviksia. Heitä uuniin porkkanaa, sipulia, punajuurta jne. Tai parsakaali tulee nopeasti, sitruunaa ja voita päälle.
Käytän niitä rahkoja, joihin ei ole lisätty sokeria. Tosin pidän itsekin omia sekoituksia parempana vaihtoehtona, ihan laiskuuttani olen noihin valmiisiin ajautunut. Minä en tykkää oikein mistään kypsistä kasviksista, vain tomaatti, paprika, maissi ja vesikastanja menevät kypsänä ja niillä ei oikein pitkälle pötkitä. Parsakaali on kauhistus minulle.
ap
Luettelit, että nuo menevät kypsänä.. vaikuttaisi, että et siis pidä pehmenneistä kasviksista :) Nehän voi kypsentää kevyesti höyryttämällä ja jättää napakaksi, että jää purutuntumaa. Kokeile erilaisia pakastesekoituksia, niitä on hyvin monenlaisia ja rapsakoitakin. Kokeile vaikka tätä, mut älä kypsennä liikaa :) http://www.findus.fi/tuotteet/tuote?product_id=262
Tuosta pystyn syömään nuo vesikastanjat ja maissit, mutta porkkana ei mene ja parsakaali on minusta todella pahaa. Kyse ei ole pelkästä suutuntumasta, vaan esim. porkkanan maku muuttuu vastenmieliseksi kypsennettynä, vaikka raakana siitä pidänkin. Jotain uunijuureksia pitää ehkä kokeilla ihan periaatteen vuoksi.
ap
Mä syön lähes samalla tavalla, poikkeuksena että en käytä lainkaan maitotuotteita. Mulla mitat ovat 166/53. Oletko harkinnut jättäväsi maitotuotteita pois? Monelta olen kuullut että niin laihtuu nopeasti, omaa kokemusta mulla ei tähän asiaan ole kun olen koko elämäni ollut maitoallergikko.
Ja jotenkin en usko että noista ruoistasi kertyy vain 1300 kaloria. Mututuntumaahan tämä vain on mutta kuulostaa tosi vähäiseltä määrältä kaloreita tuohon määrään ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön lähes samalla tavalla, poikkeuksena että en käytä lainkaan maitotuotteita. Mulla mitat ovat 166/53. Oletko harkinnut jättäväsi maitotuotteita pois? Monelta olen kuullut että niin laihtuu nopeasti, omaa kokemusta mulla ei tähän asiaan ole kun olen koko elämäni ollut maitoallergikko.
Ja jotenkin en usko että noista ruoistasi kertyy vain 1300 kaloria. Mututuntumaahan tämä vain on mutta kuulostaa tosi vähäiseltä määrältä kaloreita tuohon määrään ruokaa.
Kalsiumin saanti on kuitenkin tärkeää, ja ruokavaliostani tulee sitä niukasti nytkin. Juustoja söin ennen, ne olen jättänyt nyt pois. Kalorien määrästä olen varma, sillä punnitsen ja lasken ne tarkasti. Minulla on käytössä lisäksi My Fitnesspal, josta on tässä apua.
ap
Voiko noista tulla vain 1300 kaloria? Mun mielestä tuossa on tosi iso määrä ruokaa. Mä nyt syönkin kyllä liian vähän ja mitat on 55kg/176cm että oon väärä tyyppi neuvomaan. Syön aamulla 2 ruisleipää kurkulla, kupin kahvia, lounaaksi tonnikalasalaatin, iltapäivällä rahkan, illalla jotain keittoa ja palan ruisleipää. Syön aika vähän. Mä en varmaan jaksaisi edes syödä noin paljon kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Voiko noista tulla vain 1300 kaloria? Mun mielestä tuossa on tosi iso määrä ruokaa. Mä nyt syönkin kyllä liian vähän ja mitat on 55kg/176cm että oon väärä tyyppi neuvomaan. Syön aamulla 2 ruisleipää kurkulla, kupin kahvia, lounaaksi tonnikalasalaatin, iltapäivällä rahkan, illalla jotain keittoa ja palan ruisleipää. Syön aika vähän. Mä en varmaan jaksaisi edes syödä noin paljon kuin ap.
Kalorien määrä on tarkka. Voisin listata ne tähän ruoka ruoalta, sillä kirjaan kaiken ylös.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en syö aamulla leipää, niin millä sen korvaan? Pakastevihanneksia en pysty syömään ollenkaan, ne on pahoja, joten perunan, pastan ja riisin korvaaminen tuntuu vaikealta. Enkä oikein tiedä miksi niistä luopuisin, kun paino tippuu näinkin, enkä pyri ketoosiin. Vettä juon noin kaksi litraa päivässä.
ap
Riisiä voi kyllä syödä, eikä hyvä pastakaan niin paha ole, mut peruna on. Se tuhoaa suoliston hyvät bakteerit kokonaan. Se on harmi, että suomalaiset varsinkin ovat niin tottuneet syömään leipää vatsantäytteeksi.
Itse en syö juurikaan aamupalaa, jotain pientä vaan, esim. hedelmän ja vähän rahkaa. Vaikea neuvoa toiselle, kun ei tiedä makutottumuksia :) Et varmaan jaksa puuroa keitellä? Kaurapuuroa, johon lisäät jyviä/siemeniä? Tietty jos syöt jotain toskikokojyväsiemenleipää, niin mikäpä siinä. Lue vaan tuoteselosete, usein niissä on kuitenkin todella paljon vehnöjauhoa, oli leipä mikä hyvänsä.
Kannattais kyllä koittaa etsiä itselle sopivia kasviksia, niin pakasteista kuin tuoreistakin, niitä on niin paljon erilaisia.
N. 10g margariinia päivässä ei yksistään pilaa kenenkään terveyttä tai estä laihdutusta. Kyse on aina kokonaisuudesta, koko ruokavaliosta, eikä jostain pienestä yksityiskohdasta. Eli tuo ei haittaa mitään eikä näy missään. Se joka muuta väittää saa mieluusti perustella miksi tuollainen määrä muuten tasapainoisessa ruokavaliossa jotenkin johonkin vaikuttaisi. Toki se on monesta mielenekiintoista ja kiehtovaa kun voi takertua pieniin seikkoihin niin ettei vaankaan tarvitsisi kiinnittää huomiota isoihin kokonaisuuksiin. Eli isot ja tärkeät asiat kuntoon ensin, sitten vasta hiomaan pikku seikkoja.