Arvostelkaa tämän päivän syömiseni
Koetan siis pudottaa muutaman kilon painoa, vaikka normaalipainoinen olenkin. Olen yli nelikymppinen, melko liikkuvaa työtä tekevä nainen.
Aamupala: Kahvi, jyväruisleipäpala keijulla, päällä kalkkunaleikettä.
Lounas: Pari perunaa, jauhelihakastiketta, raejuustoa.
Välipala: Proteiinirahka
Päivällinen: Kaksi kypsää broilerinfilettä, salaattisekoitusta oliiviöljyllä
Välipala: kahvia ja proteiinipatukka
Iltapala: Kaksi ruispalaa Keijulla, toisessa avokadoa, toisessa kalkkunaleikettä, vihreä tee, jossa ihan vähän hunajaa.
Uupuuko jotain, kuulostaako tasapainoiselta. Kaloreita noista kertyy vajaat 1300, kalorinkulutus tänään reilut 2100 kaloria.
Kommentit (63)
Keiju ja peruna pois.. Ja juothan yli 3 litraa vettä?
Vierailija kirjoitti:
Keijut pois ja tilalle hyvälaatuinen rasva. Miksi syöt protskupatukkaa ja protskurahkaa? Tavallisessa rahkassa on yhtä paljon proteiinia, mutta ei sokeria, niin kuin maustetuissa protskurahkassa.
Jos laihtua meinaat, niin jätä peruna pois ja korvaa kasviksilla.
Myös hunaja on ihan turhaa sokeria.
Mitä rasvaa siis suosittelet leivän päälle? Oliiviöljy ei oikein toimi.. Syön maustettua rahkaa, koska en kykene maun vuoksi syömään tavallista rahkaa sellaisenaan ja töihin ei ole niin kätevää kuljetella mukana marjoja tms. Proteiinipatukka nyt meni ihan suklaanhimoon, kun kahvin kanssa halusin jotain hyvää. Kypsät kasvikset eivät ole minun mielestäni hyvänmakuisia, joten perunan korvaaminen niillä ei houkuta. Hunajaa oli 3g, joten en pidä sitä kovin suurena syntinä, mutta voisihan sitä opetella juomaan teensä ilman sitäkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Keiju ja peruna pois.. Ja juothan yli 3 litraa vettä?
Keijua ja perunaa tuossa jo kommentoinkin. Vettä menee vähän reilut kaksi litraa päivässä, eikö se riitä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian vähän kasviksia.
Se on varmasti totta. Kypsät kasvikset vain ovat minusta pahoja, joten raakasaalaatteja sit lisää vain..
ap
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin aivan samaa. Lisäksi tavallista rahkaa, maksat turhaa protsurahkoista. Marjoja sekaan siihen natural rahkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin aivan samaa. Lisäksi tavallista rahkaa, maksat turhaa protsurahkoista. Marjoja sekaan siihen natural rahkaan.
Juu, vapaapäivinä sotken itse rahkani, mutta töihin joku skyr tai vastaava on niin helppo napata mukaan.
ap
Kalaa, kanaa, kasviksia, vihanneksia, hedelmiä, pähkinöitä, kananmunia, maitoa, viiliä, rahkaa ja liikuntaa päivittäin.
Rasva saa olla yli 60%:sta, vaikka Floraa https://www.flora.fi/tuotteet_/leivan-paalle/
MInä en kritisoi yhtään sitä, että mukana on makeuttakin vaikka hunajasta. Ei pidä alkaa ORTOREKTISEKSI. Ihan hyvän kuuloinen päivä, kun muistaa välillä syödä vaikka salaattilounaita ja joskus hedelmiäkin, Perunaa en kritisoi myöskään yhtään, se on ihan oikeata ruokaa siinä missä riisi ja pastakin. Kohtuudella kaikkea, kokonaiskalorimäärä ratkaisee. AP ei käsittääkseni yritä karpata ja jättää hiilareita kokonaan pois päästäkseen ketoosiin.
Proteiinipatukat käyvät hyvin työkiireiden keskellä, mutta eivät ole välttämättömiä.
Hyvä kalorimääräkin normaalipainoiselle.
SH,
joka on paljon tekemisissä ravitsemuksen, laihduttamisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keijut pois ja tilalle hyvälaatuinen rasva. Miksi syöt protskupatukkaa ja protskurahkaa? Tavallisessa rahkassa on yhtä paljon proteiinia, mutta ei sokeria, niin kuin maustetuissa protskurahkassa.
Mitä rasvaa siis suosittelet leivän päälle? Oliiviöljy ei oikein toimi.. Syön maustettua rahkaa, koska en kykene maun vuoksi syömään tavallista rahkaa sellaisenaan ja töihin ei ole niin kätevää kuljetella mukana marjoja tms. Proteiinipatukka nyt meni ihan suklaanhimoon, kun kahvin kanssa halusin jotain hyvää. Kypsät kasvikset eivät ole minun mielestäni hyvänmakuisia, joten perunan korvaaminen niillä ei houkuta. Hunajaa oli 3g, joten en pidä sitä kovin suurena syntinä, mutta voisihan sitä opetella juomaan teensä ilman sitäkin.
ap
Tee rasvaseos itse. Esim. 200g pehmeää voita, reilu desi oliiviöljyä, loraus vettä. Sekaisin blenderissä.
Maustetusta rahkassa on liikaa sokeria. Teillä on varmaan jääkaappi töissä kun rahkaa voit pitää mukana, joten sekoita itse rahka ja marjat ja laita pakasterasiaan. Mukaan voit laittaa chiaa tai pellavansiemeniä.
Osaatko valmistaa kypsiä kasviksia? En minäkään pystyisi syömään vedessä keitettyjä pakastekasviksia. Heitä uuniin porkkanaa, sipulia, punajuurta jne. Tai parsakaali tulee nopeasti, sitruunaa ja voita päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kalaa, kanaa, kasviksia, vihanneksia, hedelmiä, pähkinöitä, kananmunia, maitoa, viiliä, rahkaa ja liikuntaa päivittäin.
Juu, hedelmiä ja pähkinöitä syön kyllä yleensä joka päivä, tänään näkyi olevan sit poikkeus joka vahvistaa säännön :-)
Oikeata voita leivänpäälle, ei mitään kasviöljypohjaista. Margariinit kovetetaan prosessilla, jossa on ihmiselimistölle täysin vieraita aineita, joista ei ole tehty yhtään tutkimuksia. Lue professori Kari Salmisen juttu:
http://kehittyvaelintarvike.fi/ajankohtaista/ke-2-2015-kolumni-mitka-ov…
Jaa, voiuskonto on vieläkin voimissaan palstalla?
Kovia rasvoja ei kannata syödä. Seuraa sydänmerkkejä :D
Kasviksia on tosiaan aika vähän. Keitetyt vihannekset ovat usein aneemisia, mutta miten olisi uunijuurekset? Tai kevyesti wokatut vihannekset? Marjoja voisi myös lisätä mukaan, vaikka sinne rahkan joukkoon.
Paino ja pituus auttaisi myös arvioimaan.
Liian vähän kaloreita, liikaa hiilaria! Nosta kalorit ainakin 1500-1600 paikkeille.
Vierailija kirjoitti:
Rasva saa olla yli 60%:sta, vaikka Floraa https://www.flora.fi/tuotteet_/leivan-paalle/
MInä en kritisoi yhtään sitä, että mukana on makeuttakin vaikka hunajasta. Ei pidä alkaa ORTOREKTISEKSI. Ihan hyvän kuuloinen päivä, kun muistaa välillä syödä vaikka salaattilounaita ja joskus hedelmiäkin, Perunaa en kritisoi myöskään yhtään, se on ihan oikeata ruokaa siinä missä riisi ja pastakin. Kohtuudella kaikkea, kokonaiskalorimäärä ratkaisee. AP ei käsittääkseni yritä karpata ja jättää hiilareita kokonaan pois päästäkseen ketoosiin.
Proteiinipatukat käyvät hyvin työkiireiden keskellä, mutta eivät ole välttämättömiä.
SH,
Käytän siis tätä: http://keiju.fi/tuote/margariinit/keiju-laktoositon-kasvirasvalevite-70… Onko tuo mahdoton vaihtoehto? Floran maku ei ole yhtä hyvä, mutta kyllä sitäkin voin syödä, jos on selkeästi parempi.
ap
Vierailija kirjoitti:
SH,
Valitettavasti kirjoituksestasi huomaa että olet ravitsemussuositusten uhri ja kunnalla töissä. Luepa suosittelemasi Floran tuoteseloste. Palmuöljyä ja teollisesti kovetettua öljyä eli myrkkyä.
Sanoit, että peruna on oikeaa ruokaa siinä missä riisi ja pasta. Huh! Tosiaan, samaan kategoriaan menevät ja laihduttaja voi pysyä näistä erossa. Apllä ei ole pelkoa ketoosista ollenkaan, hän syö leipää ja marjoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tee rasvaseos itse. Esim. 200g pehmeää voita, reilu desi oliiviöljyä, loraus vettä. Sekaisin blenderissä.
Maustetusta rahkassa on liikaa sokeria. Teillä on varmaan jääkaappi töissä kun rahkaa voit pitää mukana, joten sekoita itse rahka ja marjat ja laita pakasterasiaan. Mukaan voit laittaa chiaa tai pellavansiemeniä.
Osaatko valmistaa kypsiä kasviksia? En minäkään pystyisi syömään vedessä keitettyjä pakastekasviksia. Heitä uuniin porkkanaa, sipulia, punajuurta jne. Tai parsakaali tulee nopeasti, sitruunaa ja voita päälle.
Käytän niitä rahkoja, joihin ei ole lisätty sokeria. Tosin pidän itsekin omia sekoituksia parempana vaihtoehtona, ihan laiskuuttani olen noihin valmiisiin ajautunut. Minä en tykkää oikein mistään kypsistä kasviksista, vain tomaatti, paprika, maissi ja vesikastanja menevät kypsänä ja niillä ei oikein pitkälle pötkitä. Parsakaali on kauhistus minulle.
ap