Nainen, kun synnytit, kuka maksoi sairaalalaskusi?
Kommentit (67)
Eikös se ole joku ~10t lasku veronmaksajille joka synnytyksestä?
Sain vasta supistusten alkaessa tietää, että siitäkin pitää maksaa joten en synnyttänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Kustannukset on jotain tuhansien luokkaa mutta eihän niistä lähetetä laskua kebellekään vaan maksetaan verovaroista. Se varsinainen lasku lähetetään synnyttäjälle.
Itse olen maksanut, kaikki kolme kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tässä tietoja Terve.fi:stä:
-Alatiesynnytys, ongelmia: noin 2 280 euroa.
-Alatiesynnytys, ongelmaton: noin 1 460 euroa.
-Keisarinleikkaus, komplisoitunut: noin 4 200 euroa.
-Keisarinleikkaus, ei-komplisoitunut: noin 2500 euroa.
-Abortti ja kaavinta, kohdun avaus: noin 1 460 euroa.
-Lääkkeellinen abortti: noin 300 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuo lasku käytännössä on? En ole koskaan synnyttänyt niin ihan mielenkiinnosta kyselen.
Muistaakseni lasku oli 1.5v sitten Kättärillä synnyttäessä n. 60 euroa synnyttäjälle itselleen. Synnytin sunnuntai-iltana ja lähdin kotiin tiistaina päivällä. Olin kahden hengen huoneessa, ei perhehuonetta. Alatiesynnytys, ei komplikaatioita, sain epiduraalin.
Minä. Miten niin? Sain tosi hyvää äitiyspäivärahaa ulkomaankeikkojen ansiosta.
Synnytykseni hoiti sosionomi, joten se oli ilmaista.
Yhteiskunta maksoi osansa ja minä sen muutaman satasen perheen yhteisistä rahoista.
Onneksi maksetaan veroja 10 000.sia vuodessa niin ei vaivaa asia kovin paljoa..
Minä itse, jokaisella kolmella kerralla. Omalta tililtä, omilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta siitä suurimman siivun maksoi, eli kaikki Suomen sinkut. Kotiin tuleen laskun maksoin minä.
Maksaako myös ne työttöminä olevat sinkut? Tai eläkkeellä olevat sinkut? Ne sinkut joita ei työnteko kiinnosta?
Kaupunki maksoi kaikki. Tapana täällä päin.
No mikäs tällä ketjulla on ideana?Että jokainen maksaa synnytyksensä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa, miksi ihmeessä isovanhemmat maksais sairaalalaskun :D ja nää mammat jotka sitä mieltä että mies on velvollinen maksamaan laskun kun mamma siellä käy pötköttelemässä niin jooopa joo..
Minä kyllä voisin maksaa lasten synnytyssairaalalaskun, sehän on mukava muistaminen ja taatusti hyödyllisempi kuin Interfloran kautta lähetetty kukkakimppu.
En kyllä nyt muista huvikseni pötkötelleeni sairaalassa. Ensin vuorokausi synnyttämistä, toinen siitä toipumista ja kolmantena päivänä pois.
Puolisoni eli lastemme isä maksoi synnytyksestä aiheutuneet sairaalalaskut.
Olisin toki voinut maksaa itsekkin, sainhan palkkaani perustuvaa äitiyspäivärahaa, mutta miehelläni on ollut aina parempi palkka kuin minulla.
Aina joutuu maksamaan jos sairaalaan joutuu. Myös synnyttämisestä/ vauvan kanssa osastolla olemisesta. Jos vauva on vierihoidossa, menee yksi maksu. Mutta jos vauva eri osastolla, menee molemmista maksu.