Nainen, kun synnytit, kuka maksoi sairaalalaskusi?
Kommentit (67)
Mieshän sen maksoi, kuten kaikki muutkin talouteen tulevat laskut.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta siitä suurimman siivun maksoi, eli kaikki Suomen sinkut. Kotiin tuleen laskun maksoin minä.
Sinkut? Mä luulin että kaikki veronmaksajat.
Minäkin synnytin Tyksissä eikä maksanut mitään.
Isovanhemmat? Jännä, en ole koskaan kuullut että isovanhemmat olis maksellu :)
Itse maksoin ja vauvan sairaala-ajasta myös, yht. lasku 400 euron päälle.
Ei kyllä mitään mielikuvaa, kumpi sen "näpytteli", minä tai puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin synnytin Tyksissä eikä maksanut mitään.
Ei synnytyspaikka ratkaise vaan kotikunta. Asut jossain niistä jotka maksaa 3-5 vuorokauteen asti?
Konkreettisesti minä, yhteisistä rahoista.
En tiennyt, että siitä pitää maksaakin että käy äheltämässä sen itse kumppanin kanssa tekemänsä lapsen ulos. Onkohan joku kieltäytynyt synnyttämästä sen takia, kun on tullut liian kalliiksi ja tuhlannut mieluummin rahat ulkomaanmatkaan?
Itse maksoin viimeksi kun eka kerkesin, tässä tulevassa myös se maksaa joka ehtii.
Olisihan se mukavaa jos isovanhemmat maksaisi synnytyksen mutta ei.
En muista kumpi maksoi.
Emme pidä kirjaa siitä kuka maksaa minkäkin laskun. Tärkeintä on että muistetaan maksaa.
Raision kaupunki sen aikanaan maksoi :)
Työnantaja. En muista oliko kokonaan vai oliko itsellä joku omavastuu, mutta suurimmaksi osaksi kyllä. Jenkkifirman hyviä henkilöetuja (vähemmän oli niitä hyviä puolia loppupeleissä).
Ihan naurettavaa, miksi ihmeessä isovanhemmat maksais sairaalalaskun :D ja nää mammat jotka sitä mieltä että mies on velvollinen maksamaan laskun kun mamma siellä käy pötköttelemässä niin jooopa joo..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta siitä suurimman siivun maksoi, eli kaikki Suomen sinkut. Kotiin tuleen laskun maksoin minä.
Sinkut? Mä luulin että kaikki veronmaksajat.
Katsos kun sinkut täällä aina itkee, että he joutuvat maksamaan lapsiperheiden kaikki kulut. Lapsilisät erityisesti tuntuvat joitain hiertävän.
Vierailija kirjoitti:
Konkreettisesti minä, yhteisistä rahoista.
Samoin, mutta en kyllä muista, kumman tililtä ne laskut on maksettu, vai liekö ollut lapsilisätililtä.
Yhden sairaalalaskun muusta syystä maksoi tätini, ikään kuin lahjaksi, mutta kaikki on yleensä maksettu itse.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa, miksi ihmeessä isovanhemmat maksais sairaalalaskun :D ja nää mammat jotka sitä mieltä että mies on velvollinen maksamaan laskun kun mamma siellä käy pötköttelemässä niin jooopa joo..
Maksuun sisällytetään kyllä isänkin kulut jos on perhehuone ja tuleehan sairaalalle paljon kuluja siitä vauvastakin, joka ei ole yksin äidin. Mutta provotahan sä vain halusit.
Paljonko tuo lasku käytännössä on? En ole koskaan synnyttänyt niin ihan mielenkiinnosta kyselen.
On muuten sellainen juttu, että mies tulee maksamaan sen riemun aivan varmasti:D hän sai kesällä ilon, minä yhdeksän kuukauden vuoristoradan, hän maksaa kyllä kohokohdan ;)