Eniten myötähäpeää aiheuttanut tilanne, johon olet joutunut?
Omalla kohdalla varmaan se kun ex-kaveri luuli tosissaan että flunssa voi tarttua puhelimesta jos soittaa toiselle ihmiselle. Yhteinen kaverimme oli vitsillä heittänyt "No kiitos kun tartutit muhunkin tän puhelimen kautta" Ja tämä oli ollut ihan paniikissa että kenelle kaikille on soitellut, heitä pitää varoittaa että saattavat saada tartunnan :D Ja tuolloin olimme siis täysi-ikäisiä.
Kommentit (70)
Koen myötähäpeää ap:ta kohtaan...ja itseäni kun vastasin.
Koen myötähäpeää kaikkien huonosti koulussa menestyvien lasten perheitä kohtaan!
Koen myötähäpeää jääkiekkojunnujen vanhempia kohtaan. Luulin, että vanhemmat vitsailee NHL-urasta. Myötähäpeää siitä, että vanhemmat eivät ymmärrä, että NHL ään ei mennä puhumalla vaan taidoilla. Myös se, että jos pakin kasvuennuste on 175 cm niin vanhemmat eivät tajua, että näin pieni ei pysäytä 190 cm hyökkääjää.
Entinen ystävä, ihan täysi-ikäinen, väitti että se on tummaihoisten oma vika kun ovat tummaihoisia. Että jos suojautuisivat auringolta niin hekin olisivat vaaleaihoisia. Kysyin että entäs kiinalaiset, ja vastaus oli "No se keltaisuus tulee siitä että ne syö pelkästään riisiä.
Opiskeluissa kritiikeissä ja keskustelutilanteissa selittelijät ja lehtorin tai proffan kanssa inttäjät ja päällepuhujat. Minä näen nuo tilanteet niin, että meitä opiskelijoita kokeneemmat ja arvostetut opettajat ovat pääosassa ja oikeassa, ja siksi kuuntelen heitä. Kommentoin tai sanon mielipiteeni vain jos opettaja on jotenkin räikeästi väärinymmärtänyt tekeleeni tai haluaa muuta lisätietoa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
*Yksityiskohtia hieman muutettu"
Opetan yliopistossa, ja eräs opiskelija oli kirjoitellut tenttiin täysin ympäripyörät, suunnilleen samanlaiset vastaukset joka kysymykseen. Sen verran vastauksissa oli sinnepäin oikein, että päästin kuitenkin läpi huonoimmalla arvosanalla. Hän halusi tulla keskustelemaan arvosanastaan ja oli järkyttynyt, koska oli saanut kaikista muista kursseista kuulemma hyvät arvosanat (huom. kyseessä oli eri pääaineen opiskelija kuin sen mitä itse opetan, ja tunnetusti tuossa toisessa pääaineessa pärjää juuri tällä ympäripyöreällä jaarittelulla aika pitkälle) ja tämä arvosana oli tosi huono juttu, koska puolisonsa oli saanut töitä jenkeistä Harvardin läheltä, joten hän oli ajatellu mennä jatko-opiskelijaksi Harvardiin...
(muutimme sitten arvosanan "hyväksytyksi").
Auts. :D
Amerikan ammattisotilas ja harvardiin jatko-opiskelijaksi menevä ovat kyllä ketjun törpöimmät.
Ensimmäisenä tuli mieleen entinen esimies. Hän tuli työpisteeseen ja isoon ääneen nöyryytti kolleegaa. Olen hoitoalalla.
Eräässä työhön liittyvässä koulutuksessa. Meitä oli ihmisiä ympäri Suomen, koulutuskeskuksessa jossa myös yövyttiin kahden hengen huoneissa. Huonekaverini, minulle vieras ihminen, vaikutti siinä ensimmäisen päivän aikana ihan mukavalta, suhteellisen hiljaiselta ja rauhalliselta naiselta. Noin 30 v. Illalla vietettiin vapaa-aikaa ja kun tämä nainen oli juonut muutaman olusen muuttui täysin. Eräs kouluttajistamme oli nuori mies, naimisissa. Tämä nainen syöksyi miehen kimppuun, kirjaimellisesti. Änkesi syliin, roikkui kaulassa, yritti suudella, hiplasi miestä, hinkkasi itseään tätä vasten. Mies yritti paeta nätisti tilannetta, mutta oli hätää kärsimässä. Joku sen naisen sitten repi irti.
seuraavan aamuna kaikki istuivat nolona ja kouluttaja mulkoili tätä naista. Nainen pyysi kyllä anteeksi, mutta jotenkin tyyliin, että kun minä olen vähän tällainen hassu, kun saan alkoholia.
*Yksityiskohtia hieman muutettu"
Opetan yliopistossa, ja eräs opiskelija oli kirjoitellut tenttiin täysin ympäripyörät, suunnilleen samanlaiset vastaukset joka kysymykseen. Sen verran vastauksissa oli sinnepäin oikein, että päästin kuitenkin läpi huonoimmalla arvosanalla. Hän halusi tulla keskustelemaan arvosanastaan ja oli järkyttynyt, koska oli saanut kaikista muista kursseista kuulemma hyvät arvosanat (huom. kyseessä oli eri pääaineen opiskelija kuin sen mitä itse opetan, ja tunnetusti tuossa toisessa pääaineessa pärjää juuri tällä ympäripyöreällä jaarittelulla aika pitkälle) ja tämä arvosana oli tosi huono juttu, koska puolisonsa oli saanut töitä jenkeistä Harvardin läheltä, joten hän oli ajatellu mennä jatko-opiskelijaksi Harvardiin...
(muutimme sitten arvosanan "hyväksytyksi").