Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eniten myötähäpeää aiheuttanut tilanne, johon olet joutunut?

Vierailija
10.02.2016 |

Omalla kohdalla varmaan se kun ex-kaveri luuli tosissaan että flunssa voi tarttua puhelimesta jos soittaa toiselle ihmiselle. Yhteinen kaverimme oli vitsillä heittänyt "No kiitos kun tartutit muhunkin tän puhelimen kautta" Ja tämä oli ollut ihan paniikissa että kenelle kaikille on soitellut, heitä pitää varoittaa että saattavat saada tartunnan :D Ja tuolloin olimme siis täysi-ikäisiä.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

38-v lapsuudenystäväni hiljensi kahvipöydän omien lastensa (!) synttäreillä. Paljastui, ettei hän tiennyt, ettei maitohampaissa ole juuria tai hermoja.

Oliko koolla naisen legendaarinen hammaslääkärisuku vai miksi tämä aiheutti myötähäpeää?

Kun naisella on kaksi lasta, jolla on maitohampaita vaihtunut, olettaisi viimeistään jo tietävän, ellei yleissivistys ole päässyt aiemmin yllättämään. Omiakin maitohampaita on kakaroina syljeskelty...

Vierailija
42/70 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulosairas, ikilintsari, ammattisairastaja ja sairaslomien top-ykkönen  milloin tahansa mitattuna: kertoo mielellään eri sairauksistaan joiden takia ollut sairaslomalla.

Lähtökohtaisesti aina kun se avaa suunsa, niin voi alkaa jo etukäteen hävettää/naurattaa/vituttaa. Viimeksi hänellä oli mennyt tunto sormista ja joutui tämän takia lähtemään päivystykseen. Siellä oli annettu piikkejä niskaan. Hänelle päivystyksessä ihan lääkärin toimesta kerrottiin että hän on maamme nuorin parkinsonin tautiin sairastunut. Tästä on nyt aikaa reilu vuosi.

Tästä aivan ainutlaatuisesta sairaudesta ei ole sen jälkeen kuitenkaan puhuttu. Henkilö on käynyt kuitenkin senverra töissä että on pysynyt palkoilla eikä ole joutunut kelan rahoille.

Sairaslomat paukkuu  yhtä tiuhaan ,mutta syyt vaan vaihtelee. Todella paljon myöskin tyypin lapset sairastaa, hekin aika dramaattisesti. Onhan se ikävää, että teini joutuu teholle, jolloin äidin täytyy lähteä töistä sillain pika-pikana ja ihan kesken kaiken (=eli kaikki työt jää muille), mutta siitä täytyy Luojaa kiittää, että teho-osaston hoito on niinkin tehokasta että samainen kaveri pystyy päivittämään facea jo samana päivänä! Hallelujaa ja kiitos luojalle.

Kyllä me täällä töissä niin toivomme hänelle kaikin puolin pikaista parenemista näistä erilaisista, kamalista sairauksista. Taikka sitten not. Aika paljon toivotaan myöskin, että yt:t iskisi siihen  ihan äkkiä ja yllättäen.

Vierailija
44/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopivasti jatkaisin hoitajatyöyhteisössä tapahtuneista ikimuistoisista myötähäpeähetkistä. Korostan että hoitajat ovat kyllä yleisluonteiltaan mukavia, empatiakykyisiä ja uutteria, mutta välillä pitää ihan pinnistellä että leuka pysyy ylhäällä.

-eikö maitoallerginen muka voi syödä laktoositonta?

-pitääkö Lyrica lopettaa asteittain vai voiko kerralla?

-milloin Neuvostoliitto hajosi?

-ei tälle koneelle mitään tapahdu vaikka revin töpselin virrat päällä

Välillä tuntuu että yleistieto ja maalaisjärki puuttuu tietyiltä möläyttelijöiltä. Välillä ihmettelen että miten jokin täysin tavallinen tieto-taito voi olla tyystin hukassa. Eniten myötähäpeilen tilanteissa, joissa hoitajat ehtivät tuskin ovea sulkea potilashuoneesta ja heti käytävällä päivitellään silmiä pyöritellen KOVAAN ääneen potilaan hankaluutta/turhien kysymistä/muuten vaan olemista. Kuuloetäisyydellä. Sanoisin ihan päivittäiseksi myötähäpeäksi.

Minä oon kyllä juuri sitten tuollainen nolo hoitaja, no edellinen ravintopuolenkoulutus ehkä olisi pelastanut tuolta maitokysymykseltä. Mistä hitosta mä muistaisin koska NL hajosi, 80-90-luvun vaihteessa joskus, vai kuinka tarkkoja ollaan. Enpä ole koskaan pohtinut voiko Lyrican lopettaa kerralla. Ja meillä välillä ihan "nettinörtti" käskee repiä piuhat irti kun effica jumittaa, ei muuten ole vähään aikaan jumittanut, luultavasti huomenna taas.

Minä olen syntynyt Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen ja jopa minä tiedän milloin ja miksi se hajosi. Maitoallergian taas sanoo jo nimi, että ihminen on silloin allerginen maidolle eikä voi juoda sitä, oli laktoosia tai ei, ei sen tajuamiseen ravintokoulutusta tarvita. Maitoallergia voi olla myös hengenvaarallinen, koska se voi aiheuttaa pahoja hengitysongelmia. Järkyttävää jos sairaanhoitaja ei tätä tiedä.

Vierailija
45/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-pitääkö Lyrica lopettaa asteittain vai voiko kerralla?

Ettei tarvitse häpäistä itseäni muualla kysyn nyt pitääkö Lyrica lopettaa asteittain vai voiko sen tehdä kerralla?

tuleva hoitaja

Vierailija
46/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Nykänen laulamassa strippibaarissa alushoususillaan samalla kun kaksi stripparia yrittää riisua sen kalsareita ja Matti yrittää pitää toisella kädellä mikkiä ja toisella housuja ylhäällä...

Vierailija
47/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työkaveri kertoi olevansa kihloissa. Olivat olleet jo 12 vuotta. Naimisiin ei aiottu mennä.

Vierailija
48/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38-v lapsuudenystäväni hiljensi kahvipöydän omien lastensa (!) synttäreillä. Paljastui, ettei hän tiennyt, ettei maitohampaissa ole juuria tai hermoja.

Ööööö. Kyllä maitohampaissakin on juuret ja hermot...

Vierailija
49/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti Nykänen laulamassa strippibaarissa alushoususillaan samalla kun kaksi stripparia yrittää riisua sen kalsareita ja Matti yrittää pitää toisella kädellä mikkiä ja toisella housuja ylhäällä...

Tunnen suunnatonta myötähäpeää lukiessani jonkun käyneen Matti Nykäsen laulua kuuntelemassa strippibaarissa. Nykäsen nimen tilalle voi vaihtaa tauskin, hunksit, tuksun jne. Tavallinen baarikaan ei tilannetta pelasta. 🙈

Vierailija
50/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööööö. Kyllä maitohampaissakin on juuret ja hermot...

Juuri näin, juuret resorboituu, sulaa, ennen hampaan irtoamista.

Vierailija
51/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nolottaa mun kaveri, joka ei opi mieskuvioistaan mitään. Takertuu jokaiseen idioottiin, joka vähänkään vilauttaa vihreää valoa. Kukaan kiltti ja normaali ei kelpaa, vaan aina pitää olla joku hormonibodari, huumeidenkäyttäjä, karvaranne tai muuten vain häiriintynyt pettäjä. Ja sitten itketään kun kaikki menee pieleen.

Mulla oli samanlainen tuttava, seurusteli ja pyöri aina todella epäilyttävässä miesseurassa, kaikki olivat jollain tavalla häiriintyneitä ja mt-ongelmaisia (siis sellaisia, jotka normaali ihminen ymmärtää kiertää kaukaa) ja sitten kun näistä laitapuolen kulkijoista ei sitten ikinä kuoriutunut sitä sadun prinssiä, joka ratsastaa valkoisella orilla pelastamaan naisen pulasta niin alkoi sitten haukkumaan kaikkia miehiä. :)

Siis ihminen on hänen mielestään paha ja hirviö ihan vaan sen perusteella, että hän on mies. Haukkui myös minun todella kiltin, ihanan ja mukavan aviomieheni mitä hirveimmillä sanoilla, koska "se on mies, se ansaitsee sen". Mieheni ei ollut tälle naiselle tehnyt ikinä mitään muuta kuin auttanut aina jos oli apua tarvinnut (kyytiä asioille, peräkärryä muutossa tms, kerran lainasi jopa rahaa laskuihin) ja kiitokseksi saa haukut niskaan. :( Mieheni tästä sitten ymmärrettävästi suuttui ja katkaisi välit tähän ihmiseen ja tästähän nainen vaan riemastui "Mitäs mä sanoin, ihan samanlainen kusipää kuin kaikki muutkin. Katkasee vaan tuosta noin välit."

Ei siis ilmeisesti ymmärtänyt, että ihmisen haukkuminen ei ole siitä toisesta osapuolesta kovin viehättävää. Kerrankin todistin, kun tämä nainen pyysi siihen aikaan deittailemansa miehen mukaan illanistujaisiin ja käytti koko ajan siihen, että haukkui miestä ja syytteli ties mistä hirveyksistä ihan vaan siksi, että hän oli mies. Mies kuunteli tätä paasaamista hetken hämmentyneenä ja lähti kesken illan sitten pois. Nainen ihmetteli jälkikäteen miksei mies vastaa hänen viesteihinsä tai puheluihinsa ja päätteli sitten, että mies on vaan samanlainen kakka-aivo kuin kaikki muutkin miehet.

Vierailija
52/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua nolottaa mun kaveri, joka ei opi mieskuvioistaan mitään. Takertuu jokaiseen idioottiin, joka vähänkään vilauttaa vihreää valoa. Kukaan kiltti ja normaali ei kelpaa, vaan aina pitää olla joku hormonibodari, huumeidenkäyttäjä, karvaranne tai muuten vain häiriintynyt pettäjä. Ja sitten itketään kun kaikki menee pieleen.

Mulla oli samanlainen tuttava, seurusteli ja pyöri aina todella epäilyttävässä miesseurassa, kaikki olivat jollain tavalla häiriintyneitä ja mt-ongelmaisia (siis sellaisia, jotka normaali ihminen ymmärtää kiertää kaukaa) ja sitten kun näistä laitapuolen kulkijoista ei sitten ikinä kuoriutunut sitä sadun prinssiä, joka ratsastaa valkoisella orilla pelastamaan naisen pulasta niin alkoi sitten haukkumaan kaikkia miehiä. :)

Siis ihminen on hänen mielestään paha ja hirviö ihan vaan sen perusteella, että hän on mies. Haukkui myös minun todella kiltin, ihanan ja mukavan aviomieheni mitä hirveimmillä sanoilla, koska "se on mies, se ansaitsee sen". Mieheni ei ollut tälle naiselle tehnyt ikinä mitään muuta kuin auttanut aina jos oli apua tarvinnut (kyytiä asioille, peräkärryä muutossa tms, kerran lainasi jopa rahaa laskuihin) ja kiitokseksi saa haukut niskaan. :( Mieheni tästä sitten ymmärrettävästi suuttui ja katkaisi välit tähän ihmiseen ja tästähän nainen vaan riemastui "Mitäs mä sanoin, ihan samanlainen kusipää kuin kaikki muutkin. Katkasee vaan tuosta noin välit."

Ei siis ilmeisesti ymmärtänyt, että ihmisen haukkuminen ei ole siitä toisesta osapuolesta kovin viehättävää. Kerrankin todistin, kun tämä nainen pyysi siihen aikaan deittailemansa miehen mukaan illanistujaisiin ja käytti koko ajan siihen, että haukkui miestä ja syytteli ties mistä hirveyksistä ihan vaan siksi, että hän oli mies. Mies kuunteli tätä paasaamista hetken hämmentyneenä ja lähti kesken illan sitten pois. Nainen ihmetteli jälkikäteen miksei mies vastaa hänen viesteihinsä tai puheluihinsa ja päätteli sitten, että mies on vaan samanlainen kakka-aivo kuin kaikki muutkin miehet.

Ainiin, nainen on ihan hyvin koulutettu ja hyvässä työssä oleva kolmekymppinen, ei mikään elämäm koulun käynyt teini vaikka niin voisi kuvitella. En tiedä mikä hänen aivoissaan on nyrjähtänyt, kun muuten oli ihan normaali ja jopa fiksu.

Vierailija
53/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu ei suostunut uskomaan että lääkäritkin voivat sairastua. Meillä oli sama omalääkäri aikoinaan ja sain kuulla että hän oli sairastunut vakavasti ja jäänyt eläkkeelle. Tämä tuttu väittä että valehtelen, koska "No hei, sehän on lääkäri, kai se nyt hoitaisi itsensä terveeksi jos sairastuisi"

Vierailija
54/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri. Oltiin samassa palaverissa, missä oli sitten porukkaa muutenkin. Suuri osa paltsussa istuvista oli miehiä. Ei nyt mitään nulikoita, mutta nuorehkoja kavereita, 30-40v. Työkaveri käy kuudettakymmentä.

Ja se alkoi päästelemään suustaan niin älyttömiä alatyylin lausahduksia, että mun teki mieli vajota maan alle. Hän on omasta mielestään sellainen rempseä tyyppi, mutta kyllä nämä kaverit katsoivat pitkään kun täti päästeli pieru-paska-vittu -linjallaan menemään ja keskittyi ongelman taivasteluun ja syyllisen löytämiseen sen sijaan, että oltaisiin keksitty ratkaisu siihen mitä varten siinä pöydän ääressä istuttiin.

Kovalla äänellä ja asialliset puheenvuorot keskeyttäen. Eikä muuten ollut kännissä, se on normaalistikin sellainen mutta siinä vähän vieraampien ihmisten edessä tajusin sen sosiaalisen kyvyttömyyden vaan entistäkin selvemmin.

Seuraavan kerran en todellakaan edes istu samalla puolen pöytää sen kanssa jos sen kanssa on pakko jonnekin ihmisten ilmoille täältä meidän sivukonttorista lähteä.

Vierailija
55/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen pomo oli myötähäpeää synnyttävä tapaus.

Hän vei kyllä meitä erinäisiin koulutustilaisuuksiin, mutta siellä piti tunkea eturiviin (otetaan kaikki oppi, kun tästä on kerran maksettu) eikä se sinällään mitään. Mutta sieltä eturivistä piti sitten lähteä rivakasti koko porukan ruokajonoon, ettei vaan tarjottava lopu kesken.

Ensimmäisellä kerralla en tätä tajunnut, vaan menin vessaan ennen ruokailua, kun ajattelin että annan sen ryysiksen vähän rauhoittua. Sitä vinoilun määrää, kun tulin työkaverien luo pöytään... Ilmeisesti sain jotenkin kunnianhimottoman leiman otsaani sillä päivämäärällä.

Vierailija
56/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kaveri, joka nolasi itsensä joka paikassa ja siinä samalla muutkin paikalla olevat. Neljääkymppiä lähestyvä nainen joka baariin pukeutui ylikireään nahkahameeseen ja tissitoppiin, meikki ja hiukset luokkaa Tuksu. Hänellä oli tupakan ja viinan käheyttämä ääni ja hän luuli että se on seksikästä vaikka miehet selvästi karttelivat tätä akkaa. Selitti suureen ääneen panoistaan ja millä/miten on tyydyttänyt itseään. Inhosi lapsia ja kun sellaisen näki, saattoi tokaista "hyi saatana" suureen ääneen.

Siskoni tuli vauvansa kanssa yllättäen käymään kun tämä nainen oli luonani. Katsoi vaunuihin ja sanoi "No hyi nyty vit** miten sä voit oikeasti koskea tuommoiseen"

Sisko oli yövalvomistensa takia rättiväsynyt ja itkuhan häneltä pääsi. Siinä kohtaa käskin akan häipyä ja sanoin ettei tarvitse enää ottaa yhteyttä.

Ihmetteleekö joku vielä miksi on _entinen_ kaveri...

Vierailija
57/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu mitään kauhean pahaa mieleen, mutta tässä olis yksi pienempi. Olen leipomossa töissä ja siellä meillä on aina tietenkin työpaikan vaatteet päällä sekä myssy päässä. Olin leipomon myymälässä tekemässä myyjän vuoroa, kun siihen sattui samaan aikaan kaksi meidän työntekijää. Toinen oli vapaalla eli omissa vaatteissaan ja toinen töissä työvaatteissaan. Tämä töissä ollut tokaisi tälle toiselle, että " Oho, en yhtään tunnistanut sua vaatteet päällä!" Yleensä noin taidetaan tokaista vähän erilaisessa asiayhteydessä..

Vierailija
58/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ihmisen kanssa useinkin jutellessa. Möläyttelee hyväntahtoisesti kaikenlaista rasististakin juttua. Ei tosiaan mikään fiksuin ihminen ja ei tarkoita ketään loukata noilla jutuilla, mutta kun kertoo vitsinä esim miten kehitysvammainen ihminen ei osaa tehdä sitä ja tätä hänen töissään ja olettaa muiden yhtyvän nauruun niin vaivaannuttaa.

Vierailija
59/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen suunnatonta myötähäpeää lukiessani jonkun käyneen Matti Nykäsen laulua kuuntelemassa strippibaarissa. Nykäsen nimen tilalle voi vaihtaa tauskin, hunksit, tuksun jne. Tavallinen baarikaan ei tilannetta pelasta. 🙈

Pitihän ne mäkikotkan munat käydä kattomassa.

Vierailija
60/70 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun kuulin että eräs kaverini oli viestitellyt kuukausia netissä miehen kanssa ja ajatellut että juttu on elämää suurempi rakkaus. Tuttu ei ollut kertonut  miehelle painavansa ainakin 150 kg ja sitten kun he tapasivat, arvaahan se miten siinä kävi. Kuin voi ihminen olla niin hölmö ettei kerro tuollaista asiaa deittiprofiilissa. Varmat sydänsurut tuolla lailla.

Olipas pinnallinen ihminen tämä sinun kaverisi. Mikäs siinä, jos muuten mies oli mukava.

Miten se tekee kaverista pinnallisen, jos deittikumppani ei kiinnostunut hänestä?

Ja asiaan... joskus bussissa kuulin, kun eräs ei-niin-hehkeä nainen selitti kovaan ääneen silmin nähden kiusaantuneelle tuttavalleen ihanasta miesystävästään mm. seuraavaa:

"Muut naiset väittää, että se mies pettää vaimoaan mun kanssa, mutta kyllä mä tiedän ettei sillä mitään vaimoa ole. Ne naiset on aan kateellisia, koska mun mies on niin ihana että kaikki kuolaa sen perään."

Ja...

"Sillä on sellainen vika puhelimessa, että mä en voi soittaa siihen. Ihan kuin sen puhelin ei olisi päällä. Se voi kyllä soittaa mulle."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän