Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homeopatia

Vierailija
10.02.2016 |

Olen lukenut ja keskustellut paljon homeopatiasta ja haluaisin uskoa sen tehoon, paljon kuitenkin kuulee tapauksista joissa se on auttanut. Mutta kun tutkimustietoa asiasta ei löydy ja ymmärtääkseni valmisteet sisältävät lähinnä vettä. Voisiko joku siis selittää, miksi homeopatia toimii? En kaipaa selostusta toimintamekanismista, sehän on monen länsimaisen lääketieteen lääkkeen osaltakin osin epäselvää, mutta kertokaa joku, miksi uskotte sen toimivan. Älkääkö myöskään sanoiko että se vaan toimii, sitä olen kuullut riittämiin. Haluan uskoa ja uskon kunhan joku sanoo, miksi se toimii.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luontaistuotteet on hanurista ja syvältä sieltä.

Sama asia kun uskoisi että veden juonnilla on parantava vaikutus johonkin.

Luontaistuotteet ja homeopatia eivät ole sama asia. 

Olet ihan oikeassa.

Homeopaattiset aineet ovat turvallisia, koska niissä ei ole mitään vaikuttavaa ainetta.

Luontaistuotteiden käyttämisellä ei ole mitään ennaltaehkäisevää vaikutusta mihinkään sairauteen, mutta ne lisäävät kuolleisuutta.

No kuule, on luontaistuotteita ja on luontaistuotteita. Kasveissa on erilaisia vaikuttavia aineita, joita käytetään myös lääkkeiden valmistuksessa. On aika yksisilmäistä sanoa, että luontaistuotteet lisäävät kuolleisuutta, kun sen termin alle mahtuu aika monta eri tuotetta.

Mutta jos kasvista löydetään potentiaalinen lääkeaine, sitä tutkitaan ensin vuosia labrassa, sen jälkeen kliininen vaihe. Jonka jälkeen saadaan valmis lääke. Niin vaikka kuinka lääkkeen alkuperä kasvissa, niin ei sitä valmistetta kyllä luontaistuotteeksi kutsuta.

En mä sanonutkaan lääkkeitä luontaistuotteiksi, vaan kirjoitin, että kasveilla on lääkinnällisiä vaikutuksia. Ihan sellaisillakin, joita ihmiset käyttävät tavallisina elintarvikkeina. Eivätkä lääkevalmistajien tuotteet ole automaattisesti turvallisia, vaikka niiden pitäisi olla. Ei tarvitse sanoa kuin talidomidi. Esimerkiksi tieto lääkkeiden sivuvaikutuksista ei monesti kantaudu valmistajalle asti, koska lääkärit ovat laiskoja asiasta raportoimaan.

Sori, ihan pakko vähän viisastalla. Kasveilla on lääkinnällisiä vaikutuksia, mutta kasveista saa myös karseita myrkkyjä. Se, että aine on kasviperäistä ei tarkoita yhtään mitään. Kasviperäiset aineet on niin kuin kaikki muutkin aineet: voi olla hyödyllinen, yhdentekevä tai tappava.

Vierailija
22/32 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan kaikki lääkkeet ulkomailta. Sillä säästää useita satasia vuodessa;)  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luontaistuotteet on hanurista ja syvältä sieltä.

Sama asia kun uskoisi että veden juonnilla on parantava vaikutus johonkin.

Luontaistuotteet ja homeopatia eivät ole sama asia. 

Olet ihan oikeassa.

Homeopaattiset aineet ovat turvallisia, koska niissä ei ole mitään vaikuttavaa ainetta.

Luontaistuotteiden käyttämisellä ei ole mitään ennaltaehkäisevää vaikutusta mihinkään sairauteen, mutta ne lisäävät kuolleisuutta.

No kuule, on luontaistuotteita ja on luontaistuotteita. Kasveissa on erilaisia vaikuttavia aineita, joita käytetään myös lääkkeiden valmistuksessa. On aika yksisilmäistä sanoa, että luontaistuotteet lisäävät kuolleisuutta, kun sen termin alle mahtuu aika monta eri tuotetta.

Mutta jos kasvista löydetään potentiaalinen lääkeaine, sitä tutkitaan ensin vuosia labrassa, sen jälkeen kliininen vaihe. Jonka jälkeen saadaan valmis lääke. Niin vaikka kuinka lääkkeen alkuperä kasvissa, niin ei sitä valmistetta kyllä luontaistuotteeksi kutsuta.

En mä sanonutkaan lääkkeitä luontaistuotteiksi, vaan kirjoitin, että kasveilla on lääkinnällisiä vaikutuksia. Ihan sellaisillakin, joita ihmiset käyttävät tavallisina elintarvikkeina. Eivätkä lääkevalmistajien tuotteet ole automaattisesti turvallisia, vaikka niiden pitäisi olla. Ei tarvitse sanoa kuin talidomidi. Esimerkiksi tieto lääkkeiden sivuvaikutuksista ei monesti kantaudu valmistajalle asti, koska lääkärit ovat laiskoja asiasta raportoimaan.

Sori, ihan pakko vähän viisastalla. Kasveilla on lääkinnällisiä vaikutuksia, mutta kasveista saa myös karseita myrkkyjä. Se, että aine on kasviperäistä ei tarkoita yhtään mitään. Kasviperäiset aineet on niin kuin kaikki muutkin aineet: voi olla hyödyllinen, yhdentekevä tai tappava.

Niin? Olinko mä eri mieltä asiasta? En. Kasveissa on karseita myrkkyjä, ja karseita myrkkyjä valmistaa myös kemian teollisuus. Se ei nyt varsinaisesti liittynyt keskusteluun. Mä en sanonut, että aineen kasviperäisyydellä olisi joku erityinen merkitys.

Vierailija
24/32 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut ja keskustellut paljon homeopatiasta ja haluaisin uskoa sen tehoon, paljon kuitenkin kuulee tapauksista joissa se on auttanut. Mutta kun tutkimustietoa asiasta ei löydy ja ymmärtääkseni valmisteet sisältävät lähinnä vettä. Voisiko joku siis selittää, miksi homeopatia toimii? En kaipaa selostusta toimintamekanismista, sehän on monen länsimaisen lääketieteen lääkkeen osaltakin osin epäselvää, mutta kertokaa joku, miksi uskotte sen toimivan. Älkääkö myöskään sanoiko että se vaan toimii, sitä olen kuullut riittämiin. Haluan uskoa ja uskon kunhan joku sanoo, miksi se toimii.

Ei muuten ole olemassa mitään länsimaista lääketiedettä, kuten ei ole länsimaista maantiedettä, länsimaista biologiaa yms. On vaan lääketiede, kaikki muut pseudotieteet on uskomushoitoja.

Vierailija
25/32 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella niin että täällä ei käy yhtään homeopaattisia valmisteita käyttävää ihmistä? Olisin aidosti kiinnostunut kuulemaan, miksi käytät niitä ja ennen kaikkea, mihin uskot niiden tehon perustuvan.

ap

Vierailija
26/32 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko todella niin että täällä ei käy yhtään homeopaattisia valmisteita käyttävää ihmistä? Olisin aidosti kiinnostunut kuulemaan, miksi käytät niitä ja ennen kaikkea, mihin uskot niiden tehon perustuvan.

ap

Miksi haluat väen vängällä ruveta uskomaan hömppään kun et kerran usko?

Vierailija
27/32 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi haluat väen vängällä ruveta uskomaan hömppään kun et kerran usko?

Koska haluan ymmärtää, miksi jotkut uskovat. Fiksut, koulutetut, terveydenhuollon koulutuksen saaneet, jopa jotkut lääkärit. Joku syyhän siihen on ja haluaisin ymmärtää, mikä. Sen jälkeen päätän, mitä itse ajattelen.

ap

Vierailija
28/32 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeopatia=puoskarointi

Vierailija
29/32 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeopatia on parasta lääkettä luulotauteihin. Niihin ei muut lääkkeet pysty.

Vierailija
30/32 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/32 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tilaan kaikki lääkkeet ulkomailta. Sillä säästää useita satasia vuodessa;)  

Toivottavasti kuitenkin oikeita lääkkeitä. Eikä homeopaattisia sokeripillereitä.

Vierailija
32/32 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeopatiasta on kirjoitettu paljon kirjoja. Niissä selitetään sitä vaikutusmekanismia todella tarkkaan. Itse en ole homeopaattisia valmisteita käyttänyt, mutta koska asia on kiinnostava olen lukenut kirjoja ja jos tulisi jotain vaivaa kokeilisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän