||||||||||| Onko työpaikallasi mukavuussairaslomailijoita? |||||||||||||||||
Kyse on siis ihmisistä, jotka ovat poissa oman mukavuuden eikä työkyvyttömyyden takia. Tällaisia tekosyitä ovat esim. kuume (voidaan madaltaa lääkityksellä) sekä kivut ja säryt (kuten edellä). Työntekijällä on velvollisuus hoitaa terveyttään em. keinoin ja työnantajalla velvollisuus järjestää sellaista työtä, että sitä voidaan tehdä alentuneella työkyvyllä.
Juuri nämä mukavuussaikuttelijat ovat suomalaisten työntekijöiden syöpä ja häpeä!
Ottakaapa puheeksi työpaikallanne ja tuottavuushyppy on melkein saavutettu!
Kommentit (5)
Joo, mun mielestä oksennustaudissakin vaan muovipussi korvista kiinni, niin ainakin lasten ulkona vahtiminen sujuu, samaten kevyt toimistotyö ja siivoushommat. Palomiehet saa mun puolesta saikuttaa ykätaudissa, ehkä myös kirurgit.
Ja tästäpä tullaanki siihen, että mitkä ne ovat sitten niitä sallittuja syitä olla pois jos esim. mahdollisesti hengenvaarallisesta infektiosta kertova kuume tai vaikka TULES-kivut eivät?
Kuumeisena itseään rasittava voi saada erittäin ikäviä jälkitauteja.
Miksi te ruokitte näin ilmeistä provoa?
Oli. Selkäkivun takia oli yksittäisiä päiviä pois useita, useinmiten selkä kipeytyi perjantaina tai maanantaina. Onneksi sai potkut tarpeeksi lorvailtuaan, mutta pitkällinen prosessi se oli ja koko tiimi kärsi paljon ja pitkään tän yhden jätkän omien lomien takia. Silti itse kannatan täysin itseilmoituskäytäntöä, satunnaisten mätien omenoiden takia ei pidä pakottaa kaikkia lääkäriin flunssan tms. takia. Kyllä noista sarjasaikuttelijoista jää tilastot ja asiaan puututaan.
Ei ole.