Kuinka paljon sinulla on säästöjä?
Toisen ketjun innoittamana tämä ketju! :)
Mielestäni jokaisella pitäisi olla pieni sukanavarsi. Itselläni löytyy kirjekuoresta 1700 euroa. Olen 25-vuotias, avoliitossa, ei lapsia. Mitään etityistä varten en säästä, pahan päivän varalle vain.
Miten muilla? Onko muilla tapana säästää ja mitä varten?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Noin 50000 euroa on säästöjä. Noin 25000 ASP-tilillä, noin 10000 osakkeissa ja loput käteisenä tai säästötilillä.
Säästän asuntoa, eläkepäiviä ja pahaa päivää varten. Ikää 29 vuotta.
Sinulla on jo aika tavalla. Missä vaiheessa ajattelit uskaltautua asunnon ostoon, kun siihen kerran säästät?
Olen yksineläjä, nainen. Jouduin työttömäksi, eikä uutta työtä ole löytynyt. Työttömyyskorvaus todella pieni. Asunnosta velkaa 30.000, säästöjä tilillä 2500 €. Kylpyhuoneremontti tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpä on näemmä taas rikkaiden ja vielä rikkaampien kokoontumisajot =DDD
Näin on! Suomen yläluokka löytyykin näköjään tältä palstalta. Ilmankos täällä ollaan niin nokkavia ja arvostellaan aina heikompi osaisia. Itselläni kuukausitulot riittää juuri ja juuri elämiseen, asuntolainaa maksan vielä 15 vuotta eikä säästössä yhtään. Joka kuukausi en pysty ostamaan tarpeellisia lääkkeitäni, koska rahat ei riitä.
Tilillä 2,34€, käteistä noin 12€ ja ulosotossa n. 12 000€ eli säästelyt typeryksille =)
300000 kämppä josta vielä 50k velkaa. Tilillä 73k. Vanha auto eikä muuta. 40+. Tarkoitus alkaa säästämään 1-2k€ kuussa rahastoihin tänävuonna. Ryyppäsin rankasti nuoruudessa, oli kallista. Palkkatyöllä kaikki tienattu 20+ vuodessa.
Mulla ei ole nyt yhtään rahaa säästössä. Olen aina ollut sitä mieltä että on hyvä pitää pahan päivän varalle säästöjä, ja olen toiminut juuri niin.
Viime vuonna tuli se taloudellinen paha päivä, kun erosin ja jouduin ottamaan kaikki säästöni käyttöön. Nyt ei ole yhtään rahaa tilillä tai sijoituksissa, mutta olen hyvin onnellinen siitä että olen pystynyt eroamaan onnettomasta liitostani enkä joudu olemaan enää naimisissa siksi ettei olisi rahaa asuntoon johon mahdun lasten kanssa.
Säästössä noin 25 000, rahastoissa 10 000 ja osakkeissa 20 000. Eli noin 55 000 Euroa yhteensä. Ihan on tarpeeseen, sen verran alkanut työttömyys meidän perhettä vainota. Vakityöt oli ennen, nyt ollaan kumpikin pätkätyökierteessä, parhaillaan kumpikin työttömänä taas maanantaista, kun omani loppuu. Oli joskus aika, jolloin rahaa tuli enemmän...
Vierailija kirjoitti:
Säästössä noin 25 000, rahastoissa 10 000 ja osakkeissa 20 000. Eli noin 55 000 Euroa yhteensä. Ihan on tarpeeseen, sen verran alkanut työttömyys meidän perhettä vainota. Vakityöt oli ennen, nyt ollaan kumpikin pätkätyökierteessä, parhaillaan kumpikin työttömänä taas maanantaista, kun omani loppuu. Oli joskus aika, jolloin rahaa tuli enemmän...
Niin ja muuta varallisuutta omakotitalo (arvo noin 250 000, Pirkanmaalla), kohtuullisen hyvä auto, puolikas kesämökkiä ja 4 hehtaaria perintöpeltoa vuokralla Etelä-Suomessa, jossa peltohehtaarin hinta on ihan hyvä.
Tällä hetkellä maksetaan mökkiä (300 000€) varten otettuja lainoja pois. Mökkiä ennen säästöjä oli noin 100 000€ + eläkettä varten kerätyt rahat (joita on tällä hetkellä noin 50 000€). Miehelläni ja minulla on myös kolme lasta. Kaikkien tileillä on n. 10 000€ (vaihtelee lapsien omien tuhlailujen mukaan) ja jokaiselle laitetut sijoitukset ovat nyt noin 20 000€ arvoisia. Vaikka maksamme tällä hetkellä lainoja pois, on nytkin säästössä noin 5000€, vähän aikaa sitten toiset 5000€ menivät keittiöremonttiin. Meillä on kaksi autoa ja omakotitalo. Olen itse opettaja ja mieheni on rehtori, joten palkkatasomme ei ole mikään huikea, mutta elämässämme pyörii silti paljon rahaa. En ymmärrä miten jotkut ihmiset pystyvät hoitamaan raha-asiansa NIIIN huonosti?! Se ei ole niin vaikeaa.
2000e säästötilillä, 500e matkakassassa käteisenä. Käyttötilillä yleensä 500-2500e tilanteesta ja vuodenajasta riippuen. Käyn keikkatöissä päätoimisen korkeakouluopiskelun ohella
-N21
Säästötilillä 3500e, vuosi sitten oli 10k, mutta remontti syönyt säästöjä :(
En koskaan muuten ole laskeskellut muuta omaisuutta, mutta pikalaskutoimituksella tuli 50 000e, vähän alkoi helpottaa. Ja suunta tästä on ylös, kun remonttikulut katoavat ja sijoitusasuntokin alkaa tuottaa muuta kuin harmaita hiuksia.
Ikää 20v ja säästöjä noin 25 000 euroa. Suurin osa varoista vain makaa pankkitilillä, pitäisi ne mennä kyllä sijoittamaan järkevämmin...
Turhaan puhutaan, että suomessa on hätääkärsiviä. Vai onko rikkaat valikoituneet tänne?
Mihin perustuu tämä käsitys, että jos ihmisellä on varallisuutta, hän ei viihdy vauva-palstalla? Kuvitellaanko, että tuolloin olisi aamusta iltaan ohjelmassa jotakin todella tärkeää varallisuudenhoitovelvoitetta, vaativaa työtä tai samppanjakylvyssä makoilua, niin ettei aikaa kerta kaikkiaan olisi?
Päteekö sama muihinkin nettisivustoihin? Saako esimerkiksi Iltasanomien sivuilla käydä, jos omaisuutta on kertynyt/peritty?
t. av-mamma, joka ei edes kehdannut lynkkauksen pelossa kirjoittaa tänne sijoituksistaan/säästöistään
20 000 säästötillillä. Sijoituskohde mietinnässä. Eläkesäästöjäon jotain ehkä 30 000 en muista tarkemmin. Talosta vielä velkaa 30 000, mutta arvo 220000. Tavoitteena säästää 10 000 / vuosi.
86 senttiä!
tämä oli siis hätävara tili jonka jouduin tyhjentää ku rahat pöllittii. piti saada vuokra ja laskut maksettua. eli ei auta ku alottaa alusta mut jo kerran tämä tili pelasti nii kyllähä se jatkossaki vastaavissa tilanteissa pelasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 50000 euroa on säästöjä. Noin 25000 ASP-tilillä, noin 10000 osakkeissa ja loput käteisenä tai säästötilillä.
Säästän asuntoa, eläkepäiviä ja pahaa päivää varten. Ikää 29 vuotta.
Sinulla on jo aika tavalla. Missä vaiheessa ajattelit uskaltautua asunnon ostoon, kun siihen kerran säästät?
Sitten kun on riittävä käsiraha. Vielä ei ole, koska meillä on haussa kolmio Helsingin kantakaupungista. Velkaa ei haluta ottaa yli 250000, eikä paljoa enempää saataisikaan.
Säästöä noin 10000€, tosin asuntovelkaa noin 80000€ jäljellä. Minä ja mies 29v, 3 lasta (kaikki alle 4v).
Onko tuo nyt ihmekkään elää köyhänä jos on noin nuorena ja varattomana hankkinut lauman kersoja. Tyhmästä päästä kärsii koko perhe siinä.