Kuinka paljon sinulla on säästöjä?
Toisen ketjun innoittamana tämä ketju! :)
Mielestäni jokaisella pitäisi olla pieni sukanavarsi. Itselläni löytyy kirjekuoresta 1700 euroa. Olen 25-vuotias, avoliitossa, ei lapsia. Mitään etityistä varten en säästä, pahan päivän varalle vain.
Miten muilla? Onko muilla tapana säästää ja mitä varten?
Kommentit (63)
Vie hyvä ihminen pankkiin ne rahasi! Sitte jos kämppä palaa tai ryöstetäön niin mitä jää jäljelle? Ei mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vie hyvä ihminen pankkiin ne rahasi! Sitte jos kämppä palaa tai ryöstetäön niin mitä jää jäljelle? Ei mitään!
Ja unphtui kommentoida että itseltäni löytyy n.25000€ säästöstä.
Muutama kymppitonni ja velaton talo. Autoon, omakotitalon yllätyksiin, pahan päivän varalle, eläkkeelle....
40+ ja 15+ vuotta työelämää
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuo vaan on niin pikkusumma, että uskallan luottaa siihen ettei kukaan halua tätä kuppasta kerrostalokämppää ryöstää, ja tulipalon varalta veisin pankkiin ennemmin vaikka kissani. :D
On kätevää napata seteli tai kaksi mukaan, kun äkkiä tarvitsee, poikkeamatta pankin kautta.
Lähes velaton talo, sijoituksissa noin 50 000 € ja rahaa noin 20 000 €. Ja pari velatonta autoa. Nämä siis yhdessä puolison kanssa. Mutta olen yli 40v, ja lapsia on, joten tulevaisuudessa rahalle löytyy kyllä käyttäjiä. Joka lapsen nimissä on lisäksi kyllä jo jotain 12 000 € omia sijoituksia.
Säästöjä ei käytännössä ole. Tai muutama tonni on laitettu sivuun pahan päivän varalle, mutta asuntolainaa on jäljellä vajaa 40 000. Olen 26-vuotias.
Noin 50000 euroa on säästöjä. Noin 25000 ASP-tilillä, noin 10000 osakkeissa ja loput käteisenä tai säästötilillä.
Säästän asuntoa, eläkepäiviä ja pahaa päivää varten. Ikää 29 vuotta.
Rahastoissa vajaa 50K€, kahdella eri tilillä yht. n 12k€
Täälläpä on näemmä taas rikkaiden ja vielä rikkaampien kokoontumisajot =DDD
Olen opiskelija, joten en ole vielä kerennyt oikein töissä olemaan. Tästä syystä säästöjäkään ei paljoa ole (mitä nyt vähän kesätöistä säästynyt rahoja).
Tilillä noin 6000€ :) Mutta ehkä sitten tulevaisuudessa kun valmistun ja saan töitä (jos saan) olisi enemmän rahaa.
N21
Oma puolisko talosta velaton, auto, 50 ha metsää ja 40 000 säästössä. 32 v.
Nyt keväällä menee ensimmäinen miljoona rikki, eikä siinä ole edes vielä mukana asuntoa, autoja tai muutakaan omaisuutta. Ikä vähän yli 40.
Olen eronnut aikapäiviä sitten ja aikuiset tyttäret asuvat jo opiskelukämpissään.
Mulla on velaton rivarineliö, velaton vuoden vanha auto.
Säästötilillä kymppitonni, eläkevakuutuksessa vähän enemmän.
Säästöön tonni kuussa, seuraava tavoite kylppäri- ja saunaremontti.
Haluan pitää aina tililläni kymppitonnin hätävaraa.
11000€ tällä hetkellä säästössä, osa ASP-tilillä ja osa säästötilillä.
Ikää 24 vuotta, opiskelija. Rahat säästetty kesätöistä/opintojen ohella tehdyistä töistä.
39e kolikkoina löytyy
Sekä kihti ja tyrä + 100 000€ velkaa eikä töistä tietoakaan siistii eikö :D
Ei yhtään säästöjä. Ikää 29v. Olen perheellinen opiskelija. Parin kuukauden päästä loppuu auton maksu, niin alan laittamaan säästötilille pari sataa kuukaudessa, saan sitten maksettua opintolainan pois nopeasti, kun sitä pääsee lyhentämään.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpä on näemmä taas rikkaiden ja vielä rikkaampien kokoontumisajot =DDD
Nähdäkseni yksikään rikas ei ole vielä kommentoinut, vaan ihan tavalliset keskiluokkaiset ihmiset.
Säästötilillä on noin 5000e
Käyttötilillä joitain satasia
Lisäksi alotin rahastosäästämisen syksyllä, 50e kuussa menee rahastoon. Koossa nyt joku 300e vasta.
Ikä 24v, opiskelija olen.
Pahoittelen kännykkätypoja. :)
Ap