jos älykkyys kerran periytyy aina äidiltä...
Niin kannattaako naisen ottaa vaan mahdollisimman komea ja tyhmä mies, ja lapsista tulee sitten superihmisiä, jos äiti on älykäs?
Kommentit (48)
Kukahan olisi sitä mieltä, että älykkyys periytyy äidiltä? Tiede tuskin.
Tunnen yhden huippuälykkään miehen, mutta hänen äitinsä ei ole mitenkään erityisen älykäs. Ja sikäli kuin tiedän, eivät tämän miehen muutkaan sukulaiset ole mitään neroja.
Vierailija kirjoitti:
"Children inherit their intelligence from their mother not their father, say scientists"
https://www.independent.co.uk/news/science/children-intelligence-iq-mot…;
No ei se nyt aina sentään äidiltä periydy. Onneksi. Mun äiti on ihana ja sydämellinen ihminen, mutta älykkäksi häntä ei voi sanoa hyvällä tahdollakaan. Ihan duunaritason työpaikkojakin on ollut vaikea pitää, koska äiti on hidas oppimaan ja vaikea ymmärtää ohjeita. Käytännössä isä elätti eläkeikään asti. Mutta kuitenkin minä ja mun 2 veljeä ollaan kaikki akateemisesti koulutettuja ja matemaattis-loogisesti kohtuullisen älykkäitä, kuten dippainsinööri-isämmekin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä kannattaa ottaa yliopistotutkinnon tehnyt mies tai siellä opiskeleva. On järkevämpi lapsen kasvatuksessa.
Ai siis ylkkarit antavat kaiken tarvittavan lastenkasvatukseen? En tiedä mistä tämän revit mutta ei tästä universumista. Lapsia on kasvatettu 99.8% ihmisen olemassaolosta ilman yliopiston olemassaoloa. Olen nähnyt ylioppilaiden käyttäytyvän samalla tasolla tai huonommin kuin pikkulapset. Hauskin juttu tähän mennessä tänään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Children inherit their intelligence from their mother not their father, say scientists"
Linkki ei toimi
https://ruuhkavuodet.fi/2021/03/29/tutkimus-lapsen-alykkyys-on-aidilta-…
Vierailija kirjoitti:
Aina kannattaa valita fiksu mies.
Mitä tyhmempi mies, sitä enemmän sille synnytetään. Tyhmä mies ei tajua ehkäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki ei toimi
Tuo höpötys pohjautuu erään miehen kirjaan, jota psykologiassa ei oteta todesta. En muista miehen nimeä, mutta se löytyy googlettamalla. Soopaa se kirja vain on.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä kannattaa ottaa yliopistotutkinnon tehnyt mies tai siellä opiskeleva. On järkevämpi lapsen kasvatuksessa.
Ne mitään kerkiä kasvattaa, ovat aina töissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa noin on. Äidin älykkyys vaikuttaa voimakkaammin lapsen älykkyyteen geenien kautta kuin isän älykkyys. Eli jos mies haluaa älykkäitä lapsia, hänen kannattaa etsiä älykäs vaimo.
Tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Väestön ÄO on laskenut vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
No ei se nyt aina sentään äidiltä periydy. Onneksi. Mun äiti on ihana ja sydämellinen ihminen, mutta älykkäksi häntä ei voi sanoa hyvällä tahdollakaan. Ihan duunaritason työpaikkojakin on ollut vaikea pitää, koska äiti on hidas oppimaan ja vaikea ymmärtää ohjeita. Käytännössä isä elätti eläkeikään asti. Mutta kuitenkin minä ja mun 2 veljeä ollaan kaikki akateemisesti koulutettuja ja matemaattis-loogisesti kohtuullisen älykkäitä, kuten dippainsinööri-isämmekin.
Tiedemiehet nimenomaan sanovat, että älykkyys periytyy äidiltä. Sehän ei tarkoita, että äitisi olisi älykäs, hänellä vain on geenit, jotka lapsessa voivat tuottaa älykkään yksilön. Omassa suvussani on paljon insinöörejä ja matemaattista lahjakkuutta. Puolisoni suvussa ei. Itse en omaa matemaattista lahjakkuutta, kuten ei puolisonikaan. Poikamme on matemaattisesti erittäin lahjakas, jälleen yksi dippainssi sukuun. Oletan, että matemaattisen lahjakkuuden geenit ovat tulleet oman sukuni puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa noin on. Äidin älykkyys vaikuttaa voimakkaammin lapsen älykkyyteen geenien kautta kuin isän älykkyys. Eli jos mies haluaa älykkäitä lapsia, hänen kannattaa etsiä älykäs vaimo.
No sepä helppoa. Miehiä on enemmän kuin naisia, ja älykkyyden molemmissa ääripäissä miehet ovat yliedustettuina.
Vierailija kirjoitti:
AV-mammat ja yksi tutkimus jota ei ilmeisesti ole vertaisarvioitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta älykkyysosamäärä kasvaa naisella tissikoon funktiona, joten miesten kannattaa siittää vain isotissisiä naisia.
Voi ei mikä feikkialoitus. Olen perinyt loogis-matemaattisen älykkyyteni isältä.
Samoin häneltä on peritty huono nimimuisti mutta hyvä numeromuisti.
Nainen 45 v
Mun lasteni isät ovat justiinsa etsineet älykästä naista saadakseen lapsensa. Mun on pakko sanoa että kannattaisi etsiä mieluummin sellaista joka pärjää elämässä. Kyllähän mäkin jotenkuten pärjään mutta en erityisen hyvin, eikä lapsetkaan.
Tiedän, että tarpeen vaatiessa lapset pärjäävät kyllä aina, kuten itsekin. Mutta on kauhean vaivalloista. Joku muu menis ja puskis vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siis ylkkarit antavat kaiken tarvittavan lastenkasvatukseen? En tiedä mistä tämän revit mutta ei tästä universumista. Lapsia on kasvatettu 99.8% ihmisen olemassaolosta ilman yliopiston olemassaoloa. Olen nähnyt ylioppilaiden käyttäytyvän samalla tasolla tai huonommin kuin pikkulapset. Hauskin juttu tähän mennessä tänään
Pakko olla samaa mieltä. Jos menestyy suomen koulujärjestelmässä ja kokee sen vetävänä ja mielekkäänä, ei voi olla kognitiivisesti kovin kehittynyt