Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on elää toisten ihmisten rahojen varassa (=tuet)?

Vierailija
28.04.2026 |

Kertokaa maksajalle

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kivaa, mutta kumminkin melkein ihmisarvoista. Sitä tietää, että pystyy ostamaan lapsille puurohiutaleita ja maksamaan vuokran, eikä joudu niiden kanssa johonkin rappukäytäviin tai antamaan lapsia pois lastikseen.

Vierailija
2/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kivaa, mutta kumminkin melkein ihmisarvoista. Sitä tietää, että pystyy ostamaan lapsille puurohiutaleita ja maksamaan vuokran, eikä joudu niiden kanssa johonkin rappukäytäviin tai antamaan lapsia pois lastikseen.

Voitte ihan itse maksaa ihmisarvonne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni meistä on maksanut monta kymmentä vuotta veroja mutta tässä tilanteessa nyt työtön. Eihän sitä omalle kohdalle tahtoisi.

Vierailija
4/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni meistä on maksanut monta kymmentä vuotta veroja mutta tässä tilanteessa nyt työtön. Eihän sitä omalle kohdalle tahtoisi.

😂😄😂

Vierailija
5/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt pitäisi jatkaa vielä veronmaksamista niin kuin me muut. Ei kelpaa tekosyyt

Vierailija
6/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä tuntuu. Ei ole ihan semmoisen öyhöttävän some influensserin tulot, mutta jotain kuitenkin. Mitä vastikkeettomampi sitä parempi.

7/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kohta on töitä ja enemmän omaa rahaa 🤩

Vierailija
8/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa..ei tartte itse laittaa just tikkua ristiin,ja hynää tulee tilille..

Vierailija
9/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuule arvon ap vaadi muuta kuin menet esimiehellesi kertomaan, että nyt loppu työnteko. Pääset ihan itse kokeilemaan miltä se tuntuu. Ja vapautat ehkä siinä samalla työpaikan jollekin työhaluiselle. Kaikki voittavat.

Vierailija
10/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, ansiosidonnaisilla mennää eläkkeelle. En siis enää edes kaipaa työelämään, tekemistä niin paljon että "työviikko" menee yhdessä hujauksessa.

Vierailija
11/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte ihan itse maksaa ihmisarvonne

Kumpa voitaiskin. Mutta kaaduin liukkailla toissatwlvena ja löin pääni, enkä ole vieläkään toipunut siihen kuntoon että pystyisin kokopäivätöihin. Määräaikainen työsuhde sittn loppui ja vaikka olen hakenut, uutta ei tässä kunnossa saa.

Vierailija
12/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikohan näiden työnhakijoita mollaavien ketjujen aloittajista on julkisella sektorilla, veronmaksajien kuukausipalkoilla, ikuisella kahviviineritauolla "töissä"? Joka tapauksessa täytyy olla todella hidastempoinen toimenkuva, kun aikaa jää kirjoitella soopaa. Kaikilla omilla työmaillani, yksityisellä sektorilla työtahti on aina ollut niin kova, ettei ehdi muuta edes ajattelemaan, kuin toimenkuvan kannalta oleellisia asioita, saati nettiin mitään kirjoittamaan. Usealla työmaalla oma puhelin on ollut jopa kielletty kapine. Ja kyllä, tällä hetkellä odottelen taas tietoa seuraavista työvuoroista, eli olen tällä hetkellä työtön. Huomenna voi jo olla, että olen töissä.

Vierailija
13/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeiden tuotoilla, korkotuloilla sekä yritystuella ja verosuunnittelulla elän oikein hyvin. Eipä tarvitse duuneja.

Vierailija
14/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on ihan samaa tukea kuin kaikki muukin tuki. 

Vierailija
15/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut että eläisin tukia saadessani kenenkään rahoilla, nuorena olin töissä, vanhempana liiton ja kelan päivärahalla, joskus sain hetken lisäksi tt-tukea, palkkatuetulla työllistymiselle, asumistukea saan edelleen, nyt olen työeläkkeellä ja lisäksi saan kelalta kansaneläkettä. Olen maksanut jäsenmaksut, verot palkoista ja päivärahoista  ja eläkkeestä edelleen.

Vierailija
16/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

43 vuotta töitä tehneenä olen katkera SDP,lle joka poisti eläkeputken.

Vierailija
17/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole KELASTA (maksaja) kyselty mihinkä ainoa tuki ripunen, 595e työmarkkinatuki kuluu. Suurin osa siitä menee ruokakauppaan. Loput eivät riitä millään edes perustarpeisiin. 

Vierailija
18/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisiko ap itse asiasta Sinähän jauhat palstalla työttömistä kaiket päivät aamusta iltaan eli elät tuilla !

Vierailija
19/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuilla eläminen ihan hanurista. Kyllä pärjään vähälläkin, mutta ärsyttää kupata valtion rahoja tässä tilanteessa. Paljon mieluummin tekisin työtä ja paljon tekisinkin, mutta nykyinen pääministeri yms. ei osaa luoda niitä työpaikkoja tänne. Eli tuilla eläminen loppuu heti, kunhan vaan työnhakurumba tulisi päätökseen. En halua olla muiden vastuulla yhtään sen enempää, kuin on pakko. 

Vierailija
20/25 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja nyt kuvittelee olevansa kuin paholainen , Jumala joka omistaa kaiken yksin. Omistaa muiden ja valtion rahatkin vielä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi