Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttää tahditon utelu lapsenteosta

Vierailija
08.02.2016 |

Eli olemme mieheni kanssa käyneet n. Puolitoista vuotta hedelmöityshoidoissa, tuloksena ollut 4 keskenmenoa, ja asia on tietysti todella arka. Nyt vaihdoin työpaikallani tehtävää, ja työkaverit vaihtuivat samalla, ja ovat vielä aika tuntemattomia. Eräs heistä kertoi ensimmäiseksi olevansa raskaana. Ei siinä mitään, voin olla onnellinen toisten puolesta, mutta koska olemme aikalailla samanikäisiä, niin tämä sai erään vanhemman naispuolisen työkaverin utelemaan minulta, että "Koskas sinä alat lapsia tekemään".
Mielestäni tämä on aika tahditonta, varsinkin kun tämä nainen on siis käytännössä tuntematon minulle. Ja tuo hänen lauseensa sisältää kaksi olettamusta: kaikki haluavat lapsia ja kaikilla se onnistuu tuosta vaan, niitä vain tehdään kun halutaan...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kanttia, niin vastaat tuollaisille vaan päin naamaa niinkun asia on, "Olemme hoidoissa ja olen saanut 4 keskenmenoa." Luultavasti menee tuon jälkeen kyselijältä luu kurkkuun ja tajuaa kuinka tyhmää kysellä toisten lastenteosta.

Vierailija
2/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis vastauksena tälle utelijalle sanoin, että toivottavasti mahd. Pian ja selitin tilanteemme...meni aika hiljaiseksi ja sitten pahoitteli..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kanttia, niin vastaat tuollaisille vaan päin naamaa niinkun asia on, "Olemme hoidoissa ja olen saanut 4 keskenmenoa." Luultavasti menee tuon jälkeen kyselijältä luu kurkkuun ja tajuaa kuinka tyhmää kysellä toisten lastenteosta.

Aha joku ehtikin jo ehdottaa tätä..:D mutta kerroinkin jo vastaukseni viestissä 2

Vierailija
4/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihmiset aina voi olettaa pahinta. Tuo nyt on tuollasta jutustelua. Ehkä sinäkin loukkaat muita vaikket itse sitä ymmärtäisi? Älä ota henk koht. Naiset nyt pitää small talkia lapsista. Aina on mielensäpahottajia, eli mistään asioista ei saisi puhua? Ok.

Vierailija
5/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin tuohon "mitäs sun seksielämään kuuluu"?

Vierailija
6/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tahditonta kyllä, eikä toisten raskaaksi tuleminen kuulu muille. Sen takia ei ikinä pitäis kysyä mitään tollasta tuntemattomilta, mutta joskus ihmiset ei vaan ajattele.

Sama, kun minä en halua perustella kenellekään miks en halua lapsia.   

Vierailija
7/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ihmiset aina voi olettaa pahinta. Tuo nyt on tuollasta jutustelua. Ehkä sinäkin loukkaat muita vaikket itse sitä ymmärtäisi? Älä ota henk koht. Naiset nyt pitää small talkia lapsista. Aina on mielensäpahottajia, eli mistään asioista ei saisi puhua? Ok.

Ei tuollainen utelu noin henkilökohtaisesta asiasta ole mitään jutustelua varsinkaan jos ollaan melkein Tuntemattomia niinkuin ap:n tapauksessa...ja juuri sen takia ei noista asioista kannata kysellä koska ei voi tietää toisen tilannetta. Se ei tarkoita että "mistään ei saisi puhua"

Vierailija
8/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tahditonta kyllä, eikä toisten raskaaksi tuleminen kuulu muille. Sen takia ei ikinä pitäis kysyä mitään tollasta tuntemattomilta, mutta joskus ihmiset ei vaan ajattele.

Sama, kun minä en halua perustella kenellekään miks en halua lapsia.   

No on kai se paha sunki myöntää ettet niitä voi saada :(

Vierailija
9/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen utelu noin henkilökohtaisesta asiasta ole mitään jutustelua varsinkaan jos ollaan melkein Tuntemattomia niinkuin ap:n tapauksessa...ja juuri sen takia ei noista asioista kannata kysellä koska ei voi tietää toisen tilannetta. Se ei tarkoita että "mistään ei saisi puhua"

No kyllä se vähän tarkottaa. Kun ei kaikilla ole ongelmaa. Ja lapsista on helppo puhua jos ei tunne toista ollenkaan ja joutuu juuri tekemään vaikka sitten töitä yhdessä. Jos sulta kysytään et onks sulla lapsia ni sekootko siinä sitten vai?

Vierailija
10/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kuvittelevat että nuo lastenteko-puheet on jotenkin herttaisia ja mukavia.

Varsinkin sellaiset kuvittelevat, joilla ei ole mitään kokemusta lisääntymisongelmista.

Vierailija
11/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on kuti puossa ? Tai pullat uunissa paistumassa ?

Olen myös aikoinani joutunut tuohon jatkuvaan kysymysten tulvaan ja se oli kauheaa kun ei heti tärpännyt

Onneksi nyt 11v & 6v tytöt

Vierailija
12/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kuvittelevat että nuo lastenteko-puheet on jotenkin herttaisia ja mukavia.

Varsinkin sellaiset kuvittelevat, joilla ei ole mitään kokemusta lisääntymisongelmista.

No ei kaikilla ole herranjumala!!!

Vierailija
13/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se vähän tarkottaa. Kun ei kaikilla ole ongelmaa. Ja lapsista on helppo puhua jos ei tunne toista ollenkaan ja joutuu juuri tekemään vaikka sitten töitä yhdessä. Jos sulta kysytään et onks sulla lapsia ni sekootko siinä sitten vai?

Ymmärrätkö sinä että on eri asia puhua lapsista jos kummallakin on niitä? Ja kysymys onko sinulla lapsia on ihan ok, mutta jos vastaus on ei, niin sen jälkeen on tahditonta udella niiden teosta. huomaatko eron?:)

Vierailija
14/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei edes kavereiden kesken toisilta udella lasten hankkimisesta. Sitten voidaan tottakai puhua asiasta, jos joku itse nostaa sen esille.

On törkeää udella noin yksityisiä asioita, ja varsinkin tuntemattomalta.

Vierailija
15/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä että on eri asia puhua lapsista jos kummallakin on niitä? Ja kysymys onko sinulla lapsia on ihan ok, mutta jos vastaus on ei, niin sen jälkeen on tahditonta udella niiden teosta. huomaatko eron?:)

No ainakin mulle on alettu puhuu et "joo, pari olis kiva" tms. Ei siinä ny mitn saatanan potilaskertomusta tarvi alkaa selittää! Ja ei varmaan ees saa toiselta kysyy et onko lapsii ku vois vaikka suuttua!!!

Vierailija
16/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varsinkin jos on niin tuntematon että ei edes tiedä onko toisella lapsia vai ei..

Vierailija
17/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei edes kavereiden kesken toisilta udella lasten hankkimisesta. Sitten voidaan tottakai puhua asiasta, jos joku itse nostaa sen esille.

Kaikki puhuminen on jonku mielestä vitun törkeetä. 

Vierailija
18/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako edes koittaa hommata lapsia jos menee herne nenään kaikesta?

Vierailija
19/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puhuminen on jonku mielestä vitun törkeetä. 

Kommenttisi paljastaa, kuinka toisilla ei ole yhtään mitään tilannetajua... Taidat kuulua juuri heihin.

Vierailija
20/31 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa no tietääpä olla kysymättä. Joskus oon esim harjoittelussa kysynyt ohjaajilta et onko niillä lapsia yms. eipä käyny mielessäkään et joku olis voinu pahoittaa mielensä. Apua, kuitenki ne on kihissy mielessään et "saatanan opiskelija tietäsitpä vaan 5 vuotta lapsettomuushoitoja ja 10 keskenmenoa"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi