Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äpv-raha + työssäoloa ennen sitä alle 6kk

16.02.2006 |

Mulla alkaa mennä kelan kanssa hermot!

Ehdin olla töissä vain 4kk hoitovapaan ja uuden äitiysloman välissä. Kelan mukaan äitiyspäiväraha lasketaan nyt noiden 4kk:n tulojen mukaan niin, että 4kk:n palkka/6kk x 2= eli " vuosityötuloksi" laskelmassa huomioidaan 8kk:n palkka!

Vuoden 2004 olin äitiyslomalla, joten verotettavaa tuloa siellä ei juurikaan ole, nykyisellä palkalla saisin kuitenkin HUOMATTAVASTI paremman päivärahan kuin esikoisesta.

Siis voi kyrsä sanon minä!

Minuun ei kuulema voida soveltaa 1kk:n palkan mukaan laskettavaa äitiyspäivärahaa, koska EN OLE pätkätyöläinen vaan vakituisessa työsuhteessa (virassa) oleva!

Siis eikös pätkätyöläisten työsuhteet automaattisesti lakkaa kun äitiysloma alkaa??? miten he sitten voivat osoittaa luotettavalla selvityksellä että työt jatkuisivat äitiyslomasta huolimatta??

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä piti kysymäni, että voiko kela tosiaankin tehdä sitten niin, jos eka lapsi on alle 3-vuotias, että automaattisesti ottaa päivärahan samansuuruisena kuin ekasta lapsesta??

Vierailija
2/2 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kuukauden tulojen perusteella laskettava päiväraha on nimenomaan tarkoitettu parantamaan lyhyissä työsuhteissa (alle vuoden kestävissä) olevien asemaa. Määräaikainen työsuhde ei lakkaa ennen sopimukseen kirjattua päivää. Luotettava selitys KELAlle on näinollen työsopimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla