Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pahaa uskomisessa?

Vierailija
08.02.2016 |

Näitäkin keskusteluja kun lukee niin jotkut ovat suorastaan fanaattisia uskontojen suhteen. Mitä vikaa siinä on jos joku uskoo ja saa siitä elämälleen uskoa, toivoa, rakkautta ja turvallisuuden tunnetta. Itse en näe tässä mitään ongelmaa. Itse uskon Jumalaan ja se on mielestäni ainoastaan positiivinen asia. En kuitenkaan julista omaa maailmankatsomustani kenellekkään vaan se on oma henkilökohtainen sisäinen asiani. Henkisyys kuuluu kuitenkin jokaisen ihmisen elämään tiedostipa sitä tai ei.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et usko itse saavuttavasi mainitsemiasi asioita, vaan kuvittelet että ne tulevat satuolennolta?

Vierailija
2/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIhän se sinällään mitään haittaa.

Siis JOS uskominen ei johda uskomuksiensa tuputtamiseen muille, tai järjenvastaisiin päätöksiin arkisissa asioissa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskonnoton ja suon jokaiselle vapauden uskoa mihin haluaa, kunhan ei sen uskonsa nojalla ala tehdä muille pahaa.

Vierailija
4/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse usko mihinkään mutta ajattelen "neutraalin" uskomisen olevan ok. Kaikki ääripäihin menevä uskon harjoittaminen sen sijaan on ainoastaan haitaksi kaikille.

Vierailija
5/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ihmeen "henkisyys" ei todellakaan kuulu normaalin ihmisen oloon/elämään.

Hihhulit ovat... outoja satuineen.

Vierailija
6/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et usko itse saavuttavasi mainitsemiasi asioita, vaan kuvittelet että ne tulevat satuolennolta?

Katsostko itse saavuttaneesi henkisesti korkean tason ja olevasi oikeutettu ivaamaan ja vähättelemään jonkun toisen toisenlaista tapaa ajatella ja nimitellä hänen uskonsa kohdetta satuolennoksi?

Vierailija
7/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kun uskovaisen uskonto ja tekemiset pysyvät hänen omassa päässään ei asia minua liikuta, eikä minulle edes kuulu.

Mutta sitten kun joku uskovainen saa sairalloisen pakkomielteen, että kaikkien muidenkin on elettävä ja uskottava kuten hän kokee, niin tällöin asia on jo aivan toinen. Tälläistä uskontoa en siedä, enkä hyväksy.

Vierailija
8/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman ihmisistä 90 % uskoo johonkin. Nekö ei ole normaaleja?

Vierailija
9/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman ihmisistä 90 % uskoo johonkin. Nekö ei ole normaaleja?

Outoihin satuihin ihan oikeasti uskovat eivät ole.

Vierailija
10/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollinen ajattelu on virheellistä. Järkevä ihminen ei pidä asioita totena ilman hyviä perusteluja. Uskonnollinen ihminen pitää todella mielikuvituksellisia väitteitä totena vain, koska ajatus tuntuu kivalta. Tämä on taikauskoa, joka leviää helposti muillekin elämänalueille ja haittaa rationaalista päätöksentekoa.

Vierailija
11/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mitään pahaa jos ei tuputa sitä muille. Naurattaa nämä superintellektuellit teini-ikäisen tasolle jääneet 9gag-ateistit jotka tuomitsevat uskovat ihmiset saman tien typeriksi, mutta itse pakottavat omaa uskonnottomuuttaan joka hetkellä. Elä ja anna toisten elää, varsinkin kun ei ole kyse asioista joissa suoranaisesti satutetaan toisia ihmisiä. (Jos tulet pätemään uskontojen aiheuttamista sodista ja epäkohdista niin lue ensimmäinen ja viimeinen lause uudelleen)

Vierailija
12/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon Jumalan olevan kaikkialla ja kaikessa alati läsnä oleva voima. Olemme kaikki Jumalan lapsia kokemassa ja oppimassa elämästä sieluina ihmisen kehossa tällä hetkellä. Maailmankaikkeus on yhtä ssuurta tietoisuuden tanssia/jumaluutta joka kokee itseään eri muodoissa. Mikään ei ole ikuista ja kaikki on alati muuttuvaa. Nyt ihmiskunta elää suurta tietoisuuden evoluution aikaa, mistä esimerkkinä laajentunut tietoisuus ravinnosta, ympäristön saastumisesta sekä egokeskeisestä ajattelusta enemmän yhteistyökeskeiseen ajatteluun.

Vierailija
13/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään pahaa. Usko ihan rauhassa.

Vierailija
14/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on jokin turvallinen luottamussuhde olla. Muutenhan sitä vasta hulluksi tulisikin. Ihmiset vaan ja pettää tai meditoi.

Vierailija
15/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnollinen ajattelu on virheellistä. Järkevä ihminen ei pidä asioita totena ilman hyviä perusteluja. Uskonnollinen ihminen pitää todella mielikuvituksellisia väitteitä totena vain, koska ajatus tuntuu kivalta. Tämä on taikauskoa, joka leviää helposti muillekin elämänalueille ja haittaa rationaalista päätöksentekoa.

Minä uskon Jumalaan ja olen mielestäni ihan järkevä ihminen. Jos tämä yhtälö ei sovi sinun maailmankatsomukseen niin se on ihan ok. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Itse en koe että uskosta olisi ollut haittaa minulle elämässäni, päinvastoin. Päätöksentekoon liittyen, mielestäni järkevä valinta ei joka tilanteessa ole se viisain valinta.

Vierailija
16/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten voimakkaaseen vihaan pari vastaajaa virittäytyvät ihan nätistä aloituksesta.

Vierailija
17/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsostko itse saavuttaneesi henkisesti korkean tason ja olevasi oikeutettu ivaamaan ja vähättelemään jonkun toisen toisenlaista tapaa ajatella ja nimitellä hänen uskonsa kohdetta satuolennoksi?

Katson. Satuolento on satuolento kunnes ap tai joku muu hihhuli todistaa Jumalan olemassaolon.

Sinulta haluan kysyä, onko oikein opettaa pikkulapselle Helvetin ikuinen kidutus ja Saatanan pelko ennen kuin he kykenevät ajattelemaan asioista itse?

Vierailija
18/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitti, 'rationaalinen päätöksenteko' on sana jolla koitetaan myydä omaa näkemystä päätöstä tehtäessä.

Yhteiskunnallisella tasolla tähän rationaalisuuteen ovat sotkeutuneet poliitikot, rahoittajat ym. intressipiirit.

Koskee myös ns. tutkimuksia joiden rahoittajana, tai taustavaikuttajana on jokin tietystä tutkimustuloksesta hyötyvä taho.

Melkeinpä mitä tahansa tehtäessä, löytyy joku joka kertoo miksi se olisi kannattanut tehdä toisin.

Vierailija
19/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson. Satuolento on satuolento kunnes ap tai joku muu hihhuli todistaa Jumalan olemassaolon.

Sinulta haluan kysyä, onko oikein opettaa pikkulapselle Helvetin ikuinen kidutus ja Saatanan pelko ennen kuin he kykenevät ajattelemaan asioista itse?

Jännä että oletat että olen uskovainen. kertoo paljon sinusta ja henkisyydestäsi nämä kommenttisi.

Ja ei, ei ole minusta oikein mutta kärjistät aika paljon asioita ja olet vihamielinen, juuri sellainen joista ap kysi aloituksessaan.

En siis ole mikään uskovainen mutta kunnioitan muita ihmisiä ja näiden näkemyksiä enkä arvosta tuollaista ylimielisyyttä ja ilkeyttä mitä sinä edustat. Uskomattomuutesi on ok mutta huono käytös ei.

Vierailija
20/51 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja heti ensimmäinen kommentti on tällainen :) todistaa et ap on oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan