Hännästä revitty Mauno-kissa menehtyi :'(
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016020821085457_uu.shtml
Nämä eläinrääkkäystapaukset onnistuvat aina herättämään surua ja raivoa
Kommentit (59)
Tekijältä voisi sahata raajat irti tuskallisen hitaasti tai vaihtoehtoisesti julkisesti kivitettäväksi. Voi luoja mitä vihaa ja halveksuntaa tunnen tuollaisia ihmisiä kohtaan, jotka satuttaa viattomia luontokappaleita ( tai ihan ketä vaan)!!!
Voiei :( Alkoi oikeasti ihan itkettämään, mutta ehkä Mauno on nyt paremmassa paikassa.
Tällaiset tapaukset saa mut onnelliseksi siitä että mun kissat ulkoilee vaan valjaissa ja mun vahtivan silmän alla.
Eläinrääkkääjiä löytyy Suomesta valtavasti. Olen joutunut näkemään eläintenhoitajana useita rääkättyjä eläimiä. Jos joku luulee, että eläinrääkkäys on jokin "vahinko" tai että vamma olisi voinut tulla jostain muustakin, ovat täsyin pihalla karmeasta todellisuudesta. Eläinten pahin uhka on lähes poikkeuksetta ihminen. Tapaturmat ovat asia erikseen ja niitä sattuu lähes yhtä paljon sisä ja ulkokissoille. Kissa tuntuu olevan rääkättävänä eläimenä "suosittu" koska se on pienikokoinen eikä se kykene puolustautumaan yhtä hyvin kuin esimerkiksi kookas koira. Yleensä kissa joudutaan lopettamaan rääkkäyksen takia. Karmeimpia rääkkäystapauksia mitä olen joutunut todistamaan ovat olleet esimerkiksi ruosteisesta piikkilangasta tehdyt kireät kaulapannat, vasaralla hakattu kissanetujalat täysin murskaksi, häntä katkaistu laittamalla kissa oven väliin ja kampeamalla ovella täydellä voimalla, niin että häntä katkeaa välittömästi, ilmakiväärillä ammuttu kissaa useita kertoja, naulalla puhkottu kissansilmät, väännetty kissanleuat hajalle niin että leuka murtuu, sytkällä polttettu kissan korvat/häntää... En mitenkään voi ymmärtää näitä tapauksia ja edelleenkin alan itkeä kun muistelenkin näitä tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Kissa EI kuulu Suomen luontoon. Sitä EI siksi tulisi pitää vapaana edes maaseudulla.
Silti kissan vapaana pito ei oikeuta sen rääkkäykseen. Tosin tässä nimenomaisessa tapauksessa epäilen loukkua, kettua tai koiraa. Kaverin kissalta jouduttiin amputoimaan jalka, kun se loikkasi tikapuilta. Jäi jotenkin jumiin pienoihin ja jalka repeytyi lähes irti. Uskomatonta, mutta todistettavasti näinkin voi käydä - kissat onnistuvat junailemaan itsensä ahdinkoon tuhansin eri tavoin.
Miten sinä osaat epäillä loukkua, kettua tai koiraa, kun lääkäri nimen omaan on sulkenut ne vaihtoehdot pois? Sinulla on kristallipallo tai jotain muita maagisia kykyjä?
Vierailija kirjoitti:
Eläinrääkkääjiä löytyy Suomesta valtavasti. Olen joutunut näkemään eläintenhoitajana useita rääkättyjä eläimiä. Jos joku luulee, että eläinrääkkäys on jokin "vahinko" tai että vamma olisi voinut tulla jostain muustakin, ovat täsyin pihalla karmeasta todellisuudesta. Eläinten pahin uhka on lähes poikkeuksetta ihminen. Tapaturmat ovat asia erikseen ja niitä sattuu lähes yhtä paljon sisä ja ulkokissoille. Kissa tuntuu olevan rääkättävänä eläimenä "suosittu" koska se on pienikokoinen eikä se kykene puolustautumaan yhtä hyvin kuin esimerkiksi kookas koira. Yleensä kissa joudutaan lopettamaan rääkkäyksen takia. Karmeimpia rääkkäystapauksia mitä olen joutunut todistamaan ovat olleet esimerkiksi ruosteisesta piikkilangasta tehdyt kireät kaulapannat, vasaralla hakattu kissanetujalat täysin murskaksi, häntä katkaistu laittamalla kissa oven väliin ja kampeamalla ovella täydellä voimalla, niin että häntä katkeaa välittömästi, ilmakiväärillä ammuttu kissaa useita kertoja, naulalla puhkottu kissansilmät, väännetty kissanleuat hajalle niin että leuka murtuu, sytkällä polttettu kissan korvat/häntää... En mitenkään voi ymmärtää näitä tapauksia ja edelleenkin alan itkeä kun muistelenkin näitä tapauksia.
Aivan järkyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lykkäsi eläinlääkäriin vientiä noin kauan!?
Omistaja vei kissan heti lääkäriin, lue vaikka edellinen lehtijuttu asiasta.
Mutta leikkauksen jälkeen meni noin viikko ennen kuin vei uudelleen, vaikka eläin ei ulostanut tai virtsannut.
Omistajalle tästä rangaistus.
Vihaan kissoja joten normaalisti kissan kuolema ei paskaakaan nakkaisi, mutta kyllä tuollaista tekevä ihminen on sen verran kusipää psykopaatti että sille pitäisi tehdä sama. Onneksi ei kuitenkaan ollut koira kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon kaikki kissan julmat piirteet, en käsitä miksi joku pitää sellaista kotonaan. Kissa raatelee julmasti mitä kiinni saa, siis huvikseenkin. Kissa ei välitä omistajastaan, vaan osoittaa "kiintymystä" ruoan ja hellimisen vuoksi eli ostaa sillä itselleen hoidon. Kissan purema on oikeasti vaarallinen ihmiselle, varsinkin lapsille. Miksi hitossa kukaan haluaa tuollaista pitää? Tutut kissaihmiset vain hihittävät että taas se Mirri innostui aamulla kun leikittiin ja raapi minun käden riekaleiksi, se on niin hassu pikku kisu! En muuten voinut tuoda niitä papereita kun Mirri luuli niitä leluiksi, se kusi niiden päälle, on se kyllä sitten leikkisä!
Kyllä tuollaiset kissan luonteenpiirteet on ihan omistajan huonosta kasvatuksesta johtuvaa. Meillä on kolme kissaa. Eivät KOSKAAN ole purreet, edes leikin aikana tai raapineet. Kissa ymmärtää pitää ne kyntensäkkin piilossa, jos on hyvin totutettu ihmiseen. Kissa ei myöskään ole kiintynyt omistajaansa vain ruuan toivossa, vaikka ethän sitä voi tietää jos et kissaa itse omista. Miksi kissani hakee minulta huomiota ja pyytää syliin,sekä nuolee hiuksiani? kyllä kyse on hellyyden kaipuusta mutta miksi ihmeessä se sitä minulta hakisi jos olisin vain joku ruoka-automaatti? Ja ihan tiedoksesi: koiran purema on aivan yhtä vaarallinen kuin kissan. Kumpikaan, ei koira eikä kissa, pure turhaan. Kai itsekkin puolustaudut jos sinua kiusataan/kohdellaan kaltoin?
Ihminen on kyllä julmempi otus kuin mikään eläin tällä planeetalla. siitä ei luultavasti tarvitse kiistellä.
Kaltaisesi henkilö tuskin on koskaan omistanut mitään lemmikkiä, ja luultavasti kohdannut vain sellaisia kissoja, jotka sähisevät jossain pöydän alla eivätkä ole seurallisia muille kuin omistajilleen. Kissan kuuluu olla seurallinen eikä lainkaan agressiivinen KETÄÄN ihmistä kohtaan. Varsinkaan vieraita kohtaan. Kumpa kaikki kissan ottajat oppisivat pitämään kissoja pennusta asti sylissä, että ne tottuisivat ihmiseen, ja käsittelyyn. Aivan kuten koirakin pitää totuttaa käsittelyyn ja kouluttaa kunnolla.
Minulla on ollut sekä kaneja, että koira. Kuten sanoit, kissa täytyy totuttaa ihmiseen. Se tulee syliisi juuri sen hellyyden takia, siis rapsutuksia takia. Kiintymys on eri asia - en ole koskaan kuullut kissan kiinnostuneen jos omistaja satuttaa itsensä. Luulisi että näistä jutuista kerrottaisiin, kun koiristakin niitä liikkuu jatkuvasti. Koira on luonnostaan kiinnostunut ihmisestä ja haluaa miellyttää, kissa oppii miellyttämisen palkkiota vastaan - en keksi tätä päästäni, voit vapaasti googlettaa asian. Olen kyllä tavannut "kilttejäkin" kissoja, en vihaa eläintä, lähinnä sitä että sitä sovitetaan muottiin joka on tarkoitettu koiralle. Ps. Kissan purema on hoitamattomana todella vaarallinen tietyn bakteeriston vuoksi, jollaista koiralla ei ole.
Mua pistää vihaksi eniten kissan omistaja. Kissan ei kuulu liikkua ulkona vapaasti. Omistaja itse altisti kissan vaaralle ja kyllä minulla on kolme rotukissaa.
Itse sanon aina että kissan suurin vaara on ensiksi ihminen ja sitten vasta liikenne ja sitten ne muut vaarat esim.kettu ja tapaturmat.
Jos tässä nyt kyse edes eläinrääkkäyksestä vaan on voinut tapahtua jotain muuta.
Meilläkin päin liikkuu vapaana kissoja ja kuulemma heti kun tiedetään kenenkä kissoja ovat niin saavat varoituksen, kun taloyhtiön pihalla ei saa eläimet olla ja tehdä jätöksiään sinne.
Rakastan kissojani niin paljon etten niitä ulos päästäisi. Kissat voi ulkoilla valjaissa tai ulkotarhassa.
Sydäntä riipaisee nämä eläinrääkkäystapaukset :`( Kuinka ihminen voikaan olla julma viatonta eläintä kohtaan, mitä pahaa kissa oli tällekin ihmispaskalle tehnyt? Kyllä ihmisyys mitataan sillä miten kohtelee heikompiaan, niin kanssaihmisiä kuin eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon kaikki kissan julmat piirteet, en käsitä miksi joku pitää sellaista kotonaan. Kissa raatelee julmasti mitä kiinni saa, siis huvikseenkin. Kissa ei välitä omistajastaan, vaan osoittaa "kiintymystä" ruoan ja hellimisen vuoksi eli ostaa sillä itselleen hoidon. Kissan purema on oikeasti vaarallinen ihmiselle, varsinkin lapsille. Miksi hitossa kukaan haluaa tuollaista pitää? Tutut kissaihmiset vain hihittävät että taas se Mirri innostui aamulla kun leikittiin ja raapi minun käden riekaleiksi, se on niin hassu pikku kisu! En muuten voinut tuoda niitä papereita kun Mirri luuli niitä leluiksi, se kusi niiden päälle, on se kyllä sitten leikkisä!
Olet kyllä idiootti. Ei meidän kissat meitä raavi ja vaan ne osaa pitää kyntensä piilossa, kun on tarpeen ja aamulla kaikki tulee hellittäväksi. Ikinä eivät tekisi pahaa lapselle eikä kellekkään muullekkaan.
Hitto et vihaan noita jotka pitää kissojansa ulkona vapaasti.
Kolme ragdoll kissaa meillä ja on se vaan kumma, kun rotukissojen omistajat ei päästä kattiansa yksin ulkoilemaan. Taitaa se raha tuoda vastuutakin, toki maatiaiskissoillakin on vastuullisia omistajia mutta ei kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä idiootti. Ei meidän kissat meitä raavi ja vaan ne osaa pitää kyntensä piilossa, kun on tarpeen ja aamulla kaikki tulee hellittäväksi. Ikinä eivät tekisi pahaa lapselle eikä kellekkään muullekkaan.
Ihan tosi? Antaisitko kissan olla esim. 6v. lapsen käsiteltävänä, ihan vapaasti? Kissasi ei tappaisi lemmikkikania jos olisi vapaana ja näkisi kanin pihalla valjaissa? Olet pelottavan sinisilmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein sadistisin on kissanomista joka pitää kissaa ikuisesti sisällä pienessä kaupunkiasunnossa, ihan sama kuin jos ei päästäisi koiraa tai omaalastaan koskaan ulkoilemaan. Kissa ei ole mikään akvaariokala, jota voi pitää koko ikänsä pienessä kopperossa.
Ulkotarha tai valjaat, pösilö!
Miksi tämä ulkoilu kortti vedetään aina esiin? Ei se, että kissa ulkoile oikeuta minkäänlaiseen eläinrääkkäykseen eläimestä riippumatta. Mitään eläimiä ei saa rääkätä, ei kesyjä eikä villejä.
Ihmeellistä logiikkaa.. ei missään muualla kuin Suomessa vastusteta kissojen ulkoilua. Kissat eivät ole kesyjä lemmikkejä, vaan puolikesyjä. Ihmiseltä tarvitsevat lämpöä ja suojaa, mutta nauttivat myös vapaana luonnossa kulkemisesta.
Kai tällä logiikalla yksin kulkeva nelivuotiaskin joutaa nakattavaksi autoon ja pedofiilin armoille, kun tyhmät vanhemmat antavat kulkea pitkin kyliä.
Syyllistä etsisin läheisestä vokista vaikka ensalkuun jos on varmasti ihmisen tekosia
Vierailija kirjoitti:
Vihaan kissoja joten normaalisti kissan kuolema ei paskaakaan nakkaisi, mutta kyllä tuollaista tekevä ihminen on sen verran kusipää psykopaatti että sille pitäisi tehdä sama. Onneksi ei kuitenkaan ollut koira kyseessä.
Sitten kun muutat omakotitaloon maalle, niin kissa on aika tarpeellinen kapistus, joka pitää jyrsijät loitolla. Ne kun syövät usein sähköjohtoja seinien välissä kulkiessaan, mikä lisää palovaaraa. Kissat pitävät huolen siitä, että ei kuulu rapinaa seinien välistä.
Kissa EI kuulu Suomen luontoon. Sitä EI siksi tulisi pitää vapaana edes maaseudulla.
Silti kissan vapaana pito ei oikeuta sen rääkkäykseen. Tosin tässä nimenomaisessa tapauksessa epäilen loukkua, kettua tai koiraa. Kaverin kissalta jouduttiin amputoimaan jalka, kun se loikkasi tikapuilta. Jäi jotenkin jumiin pienoihin ja jalka repeytyi lähes irti. Uskomatonta, mutta todistettavasti näinkin voi käydä - kissat onnistuvat junailemaan itsensä ahdinkoon tuhansin eri tavoin.