Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntojen hinnat laskivat Espoon Karakalliossa 10,5 prosenttia

Vierailija
07.02.2016 |

Suomen asuntokanta on vanhaa ja huonokuntoista, joten hinnat tippuvat kun remontteja tulee rakennuksiin suuret määrät. Nyt on vara saada hintaa alaspäin asuntokaupoissa.

http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2016/02/06/taalla-asunnot-halpeniv…

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hupaisaa, että joku näkee asumistuen sen tuensaajan etuna. Eihän se niin ole, vaan asumistuki on suoraa tulonsiirtoa valtiolta Suomen rikkaimmille eli niille asuntosijoittajille. Sen vuoksi mun mielestä tuo tuki tulisi lopettaa. sen sijaan, että tukien saajan tuista osa olisi korvamerkitty vuokranantajalle annettavaksi, niin tuensaaja saisi jonkun könttäsumman, josta sitten itse päättäisi paljon haluaa laittaa vuokraan ja paljon käyttää muuhun. Olen aika varma, että vuokrat tippuisivat kun tukien saajat ei enää haluaisikaan laittaa sitä 650e vuokraan ja asuisivat mieluummin vaikka kimppakämpissä, kun muuhun käyttöön jäisi näin enemmän rahaa.

Vierailija
22/23 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, siellä odottaa sitten ne putki, julkisivu, ikkuna yms remppa laskut..

Niin odottaa. Suomen asuntokanta on huonossa kunnossa. Uusien matalaenergia talojen tekniikka ei myöskään kestä ja jo 10 vuotiaisiin asuntoihin joudutaan tekemään remontteja. Hintoja on pakko laskea näiden remonttien vuoksi.

Tämä uusien asuntojen remonttitarve johtuu huonosta rakentamisesta. Kiintestöliittokin on jo ärähtänyt aiheesta.

Huonoon rakentamiseen pääasiallinen syy on rakennusyhtiöiden tavoittelema maksimaalinen voitto, jolloin työt teetetään alihankintoina ja alihankkijan alihankkijan alihankkijoilla. Tekijöinä lopulta ammattitaidottomat ja välinpitämättömät ulkomaalaiset, joiden työtä ei juurikaan edes valvota. Tämä valvomisen tarve käynnisti rakennusmestarien koulutuksen uudelleen, heitä kun ei enää ollut.

Nuo 60-90-lukujen asunnot on  rakennettu paremmin kuin 2000-luvun asunnot. Tottakai elinkaaressa tulee vastaan remontteja, mutta useimmiten ne kannattaa tehdä. Vain harvoin päädytään purkamaan vanhempia taloja. Nekin ovat yleensä sellaisia, joita ei ole pidetty lainkaan kunnossa.

Asuntojen hinnat ovat laskeneet tietyillä alueilla ja varsinkin pk-seudun ja muiden kasvukeskusten ulkopuolella. Tietyillä alueilla hinnat ovat edelleen nousseet.

Valitettavaa tässä on, että tavallinen ihminen ei osaa näitä asioita ennustaa.

Itse asiassa, -50 luvulla vielä osattiin rakentaa laadukkaasti, sen jälkeen taso laski huomattavasti ja huonoimmat rakennettiin 60-90 luvuilla.

Toota tuo, että ennen 60-lukua rakennetut kerrostalot (niistähän me puhumme) ovat laadukkaammin rakennettuja.

Luin juuri mutama päivä sitten jutun, jossa alan asiantuntijalta kysyttiin, minkä ikäisestä talosta hän ostaisi itselleen asunnon. Mies vastasi, että vanhoista ja että 50-lukulaista voisi ajatellakin. Jos hänen olisi pitänyt valita 2000-luvulla rakennetun ja 90-luvulla rakennetun välillä, hän kallistuisi 90-lukulaiseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen alue tuo on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi