Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä 30-vuotiaan "aina yksin olleen" kannattaisi aloittaa ihmisiin tutustuminen?

Vierailija
07.02.2016 |

Koulussa ei koskaan oikein kavereita ollut, kukaan ei asiaan kiinnittänyt huomiota joten hyväksyin kohtaloni. Seurustellut en ole koskaan. Olen edelleen opiskelija, koska masennus on vienyt opiskelukyvyn. Samaan aikaan aloittaneet ovat jo aika pitkälti valmistumassa eli yliopistoltakaan en oikein tunne ketään. Yksi harrastus on jossa pääsee vaihtamaan muutaman sanan toisten kanssa, mutta siihen sekin jää.

Kaipaan todella paljon kaveria/kaveriporukkaa jonka kanssa voisi viettää vapaa-aikaa, mutta en tiedä mistä aloittaa tutustuminen. Seurassa olen hiljainen ja vetäytyvä, koska en koskaan oikein ole oppinut olemaan toisten kanssa. Neuvoja?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi opetella olemaan toisten ihmisten kanssa. Pääsisit ainakin tuosta yksinäisyyden kehästäsi.

Sitä tässä yritinkin ajaa takaa, että MITEN? Missä opetellaan olemaan muiden kanssa? Osallistuisin viivana, jos tilaisuuksia olisi.

Alkuunsa tulee mieleen oman opintoalan ainejärjestötoiminta. Jos bileet yms. tapahtumat joihin on noloa mennä yksin jättää pois laskuista, niin sopivia tilaisuuksia on 5-6 vuodessa. Niissä olenkin jo käynyt.

Ei ole olemassa mitään bileitä tai tapahtumia mihin olisi noloa mennä yksin, paitsi ehkä poikkeuksena omat häät.

Vierailija
22/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriporukan saaminen on kyllä haastavaa... ellei tarkoita jotain tosi väljää porukkaa. Muutamaan yksittäiseen ihmiseen tutustuminen on helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata

Vierailija
24/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päässyt harjoittelemaan ihmisiin tutustumista kunnolla vain työpaikallani. Onneksi porukka siellä on ollut mahtavaa ja ottanut mut hyvin vastaan. Toinen paikka missä olen tutustunut uusiin ihmisiin on netti, tarkemmin sanoen eräs nettipeli. Mutta varsinaisia ystäviä ei noistakaan kyllä ole tarttunut mukaan, kavereita kyllä.

Vierailija
25/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen liittyen - mikä olisi hyvä palsta, josta voisi etsiä harrastusseuraa?

Vierailija
26/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveriporukan saaminen on kyllä haastavaa... ellei tarkoita jotain tosi väljää porukkaa. Muutamaan yksittäiseen ihmiseen tutustuminen on helpompaa.

Minusta yksinäisenä on älyttömän vaikea omilla sosiaalisilla taidoilla syventää jotain pinnallista tuttavuutta töistä, harrastuksista tai vapaaehtoistyöstä vapaa-ajalle. Toki voi olla oma osaamattomuuteni. Kertokaa rohkeasti vaan vinkkejä!

Vierailija
27/27 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up