35-45v nainen on 'vähän vanhempi' nainen
Verrattuna 10-15 vuotta nuorempaan. Olen itse sen ikäinen nainen ja ihan nauratti, kun monilla toisessa ketjussa hirveä tarve todistella kuinka kuumia ja timmejä ovat.
Sama av-efekti kun tällä viikolla tapasin 47-vuotiaan ekaluokkalaisen äidin, joka sanoi että näyttää niin nuorelta, kun lapsi pitää liikkeessä tms. Härregyyd, juuri oli ikäisensä näköinen, lähes 5-kymppinen tavallinen nainen.
Kommentit (59)
Ihmisillä on tapana pitää nuorekkainta piirrettään mittarina sille, minkä ikäiseltä näyttävät. Timmikroppainen viisikymppinen voi luulla näyttävänsä kolmikymppiseltä. Olen tavannut kuusikymppisen miehen, joka omasta mielestään näytti nelikymppiseltä tuuheiden hiuksiensa vuoksi; hiukset tosiaan olivat upeat, mutta eivät nuorentaneet. Minä olen viisikymppinen, ja vain silmieni alapuolella sisänurkissa on hienoisia epätasaisuuksia, muuten olen täysin rypytön ja juonteeton posliiniposki (tiedän, ettei tällaista saa täällä mainita), mutta kyllä minusta silti jotenkin näkee, että viisikymppisiä ollaan. Hollywoodin julkimokin voi kiskaisuttaa kasvonahkansa nuorekkaan kireäksi ja ottaa lapsenomaiset implantit poskiensa täytteeksi, mutta olemus on kuitenkin ihan oman ikäinen.
On tietysti joitakin, mutta harvoja poikkeuksia. Tunnen erään 35-vuotiaan, pyöreäposkisen luonnonlapsen, joka käy täysin alle 25-vuotiaasta, vaikka on kahden pienehkön lapsen univajeinen äiti. Hän on sitä geneettisesti onnistunutta ihmistyyppiä, johon kuuluvat nämä christiebrinkleyt ja keanureevesit ja muut poikkeuksellisella ulkonäöllään uran tehneet ihmiset, joista iltapäivälehdissä kirjoitellaan, että ettepäs te tavikset näytä tältä lällätilää.
Appelsiinin kokoiset tissit hyvä hieroa.
Tässä unohdetaan EU:n tutkimukset. EU:ssa tehdään säännöllisesti tutkimuksia, miten ikä koetaan yhetiskunnassa. Nämä rajat ovat muuttuneet vuosien varrella, muut rajat ylöspäin, lapsuuden raja alaspäin. Viimeisin tutkimus kertoo, että 17 -vuotias ei ole enää lapsi. 46 -vuotias ei ole enää nuori ja 65 -vuotias ei ole enää keski-ikäinen.
Lapsia ovat 0 - 16 -vuotiaat (huomaa esim. seksuaali- ja rikosoikeudellinen vastuu)
Nuoria ovat 17 - 45 -vuotiaat
Keski-ikäisiä 46 - 64 -vuotiaat
Ikääntyneitä yli 64 -vuotiaat
Toki ihminen alkaa vanheta monenkin ominaisuuden perusteella jo 30 ikävuodesta alkaen. Iho, ulkonäkö, lihasvoima tai äly eivät kuulu näihin. Lähinnä kyseessä on nopeus. Esimerkiksi aivojen nopeus alkaa aleta noin 30 -vuotiaana ja siksi paremmissa älykkyystesteissä on eri vaatimukset ikäryhmittäin tehtävien suorittamisajalle. Siis vain ajalle, ei sille osaako tehdä tehtävät. Älykkyys ei laske iän mukana, vain tehtävien suoritusnopeus.
Vanhuksia ei voi luokitella iän perusteella. Vanhuus määräytyy raihnaisuuden perusteella. Jo 60 -vuotias voi olla vanhus, jos hän ei pysty liikumaan ja on vuodepotilaana.
Varsinkin miehet yrittävät todistella olevansa nuoria. Jos näin parikymppisenä toteaa reilusti yli kolmekymppisen olevan liian vanha omaan makuun, niin heti alkaa todistelu kuinka eivät ole vanhoja ja lässynlää. :'D
Vierailija kirjoitti:
No ihmisellä nyt vaan on harhaluulo oman ulkonäkönsä suhteet. Luulevat näyttävänsä kauniimmilta, vähemmän ryppyisiltä ja nuoremmilta kuin ovatkaan. Samoin luulevat olevansa laihoja tai normaalipainoisia, vaikka oikeasti ovat reippaasti ylipainoisia. Tää muuten koskee sekä miehiä että naisia.
Minä en ainakaan halua näyttää liian nuorelta, joudun päinvastoin kokoajan korostamaan, että olen jo näin vanha. Itselläni ei ole siis nitään tarvetta esiintyä nuorena vaan kärsin siitä, että olen niin babyface yhä. Ostin jopa tavallisesta lasista tehdyt silmälasit ilman vahvuuksia, jotta voisin näyttää vanhemmalta ja uskottavammalta. Outoa että joillekin on niin vaikea hyväksyä tätä.
Omaan vanhenemiseen voi muuten vaikuttaa ratkaisevasti elintavoilla, jos haluaa. Aurinko, sokeri ja tupakka sekä liian vähäinen uni ja liika alkoholi vanhentavat. Nukkuminen, aurinkosuoja, hedelmät ja vihannekset ja liikunta nuorentavat, samoin lykopeeni jota on tomaattisoseessa. Sokeri on todella pahasta ja tekee ryppyjä ja vähentää ihon joustavuutta. Kofeiini pilkkoo telomeereja ja kohtuumäärä alkoholia taas estää niiden pulkkoutumista (=kahvi ja konjakki-yhdistelmä). Naamaan kannattaa myös laittaa a-vutamiinivoidetta ja öljyjä. Jos nyt siis haluaa näyttää nuorelta. Varmaan minäkin haluan panostaa näin vanhempana.
Se nuorennäköinen 44 v
Vierailija kirjoitti:
Ikuisen nuoruuden ulkonäöllinen tavoittelu on saanut naurettavat mittasuhteet.
Ja mietitäänpäs hetki, mikä tätä ylläpitää., kuka on luonut meille tämän tarpeen.
Odottavatko miehet, jotka yleensä aina näyttävät ikäisiltään, meidän naisten näyttävän samalta kuin silloin viisitoista vuotta sitten, kun menimme naimisiin?
Enpä usko. Me naiset itse olemme luoneet tämän(kin) stressin itsellemme. Olemme hyväksyneet median luoman kuvan ja yritämme pysytellä mukana siinä, vaikka vuosia tulee lisää. Ihailemme julkkiksia, jotka eivät ikäiseltään, ajattelematta lainkaan, että a) takana on kauneusleikkauksia b) lähes kaikki kuvat ovat photoshopattuja.
Juuri näin!
Esim. netti on pullollaan naisia, jotka silikoonit laitattuaan tulevat kehumaan, kuinka nyt tuntevat itsensä naiseksi.
Näin miesnäkökulmasta katsottuna siinä oikeasti käy niin, että ennen leikkausta ko. nainen olisi kelvannut niinein tisseineen suurimmalle osalla miehistä ja nyt leikkauksen jälkeen on joukko supistunut roimasti marginaaliryhmään jolle ei muovipallukoiden hiplaus tunnu oudolta.
Lisäksi ko. leikkaus viestii henkisestä epävarmuudesta (mielenterveydellisistä ongelmista), johonka ei pitkäkestoisempaa suhdetta haaveilevan kannata sekaantua.
Joku voi olla 5-7 v.nuoremman näköinen, tunnen muutamia. 15-20 v. on mahdottomuus. Enemmän tunnen ikäistään vanhemman näköisiä. Naapurin mies kertoi 50 v. juhlistaan, luulin 60 v.
itsetunto mikä se on? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuisen nuoruuden ulkonäöllinen tavoittelu on saanut naurettavat mittasuhteet.
Ja mietitäänpäs hetki, mikä tätä ylläpitää., kuka on luonut meille tämän tarpeen.
Odottavatko miehet, jotka yleensä aina näyttävät ikäisiltään, meidän naisten näyttävän samalta kuin silloin viisitoista vuotta sitten, kun menimme naimisiin?
Enpä usko. Me naiset itse olemme luoneet tämän(kin) stressin itsellemme. Olemme hyväksyneet median luoman kuvan ja yritämme pysytellä mukana siinä, vaikka vuosia tulee lisää. Ihailemme julkkiksia, jotka eivät ikäiseltään, ajattelematta lainkaan, että a) takana on kauneusleikkauksia b) lähes kaikki kuvat ovat photoshopattuja.
Juuri näin!
Esim. netti on pullollaan naisia, jotka silikoonit laitattuaan tulevat kehumaan, kuinka nyt tuntevat itsensä naiseksi.
Näin miesnäkökulmasta katsottuna siinä oikeasti käy niin, että ennen leikkausta ko. nainen olisi kelvannut niinein tisseineen suurimmalle osalla miehistä ja nyt leikkauksen jälkeen on joukko supistunut roimasti marginaaliryhmään jolle ei muovipallukoiden hiplaus tunnu oudolta.
Lisäksi ko. leikkaus viestii henkisestä epävarmuudesta (mielenterveydellisistä ongelmista), johonka ei pitkäkestoisempaa suhdetta haaveilevan kannata sekaantua.
Tähän tulokseen olen minäkin tullut kyseltyäni asiaa eri ikäisiltä miehiltä.
Suurin osa älyllä varustetuista miehistä ei koskisi kepilläkään kuvailemasi kaltaisiin muovisiin naisiin.
Minä olen 35 ja baarissa miehet arvaavat iäkseni 25. Miksi?
Itse olen yli 50 v. sinkku nainen enkä missään timmissä kunnossa, päinvastoin lanteille on kertynyt ylimääräisiä kiloja samoin tuohon rintavarustukseen. Itse näen itseni juuri ikäiseni näköisenä mutta tässä kun on sinkkunaisena pyörinyt tuolla muita ihmisiä katselemassa, niin aina minun juttusille tulee nuorempia miehiä, ei kovinkaan paljon nuorempia mutta vähän nuorempia kuitenkin. Itse kun haluaisin, että mies olisi joko saman ikäinen tai hiukan vanhempi, itsetuntokysymys nääs :(
Kaikki kunnia timmeille naisille (peukku ylös) mutta eivät he kaikki ole suinkaan nuoremman näköisiä, toki ovat hyvässä kunnossa mikä on iso plussa.
Eivät myöskään urheilullisen vartalon omaavat miehetkään ole pääsääntöisesti ikäistään nuoremman näköisiä, mutta sama toki pätee heihinkin, onhan se todella hyvä asia että on hyvässä kunnossa.
Mutta nyt kai keskustelu olikin siitä miltä näyttää ulkoisesti!
Vierailija kirjoitti:
Ja pointti oli ihan se, että miksi ei voi hyväksyä sitä omaa ikäänsä. Eikö ole vähän säälittävää, että pyrkii kilpailemaan jostain timmeydestä ja nuoruuden näköisestä 10 vuotta nuoremman kanssa?
Joku sanoi olevandsa 35-v ja luullaan kaksikymppiseksi. Hei pliis..kukaan ei usko tuollaista. Minullekin eräs 4-kymppinen sanoi, että häneltä kysytään lastenlippua. En tiedä miksi, mutta täysin ikäisensä näköinen oli. Näköjään helppoa uskotella itselleen mitä vain. Ap
No hyvä jos sua naurattaa :) Jos näkisit minut kadulla, et ajattelisi, että olen pian 35-vuotias. Ehkä te naurajat olette kateellisia. Olen töissä eräässä oppilaitoksessa ja minua luullaan opiskelijaksi usein. Ja jos joku kysyy ikääni ja vastaan, alkaa päivittely, että ei olisi uskonut. Tätä tapahtuu USEIN. Jos ette usko, se ei ole minun vikani :) Olen siis se, joka tuon viestin kirjoitti siihen toiseen ketjuun.
Ihminen alkaa vanheta heti synnyttyään, eikä vasta kolmenkymmenen ikävuoden jälkeen, kuten joku aiemmassa kommentissa asiantuntevaan sävyyn kertoi. Eli jos tarkkoja ollaan, niin ihminen on koko elämänsä ajan "vanheneva ihminen" - eikä vasta jonkun tietyn ikävuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin luin tuon "35v, luullaan 2-kymppiseksi" ja nauroin. Okei, jos kaksikymppiseksi määritellään mikä tahansa alle 30vee, niin ehkä sitten. Esim. 29v :D Muuten en usko.
Mä olen 34 (myöhemmin tänä vuonna vasta 35, joten sitten olen vanhempi nainen :)), ja kyllä multakin joskus kysytään kaupassa henkkarit, mutta olen ajatellut sen johtuvan siitä, että ohjeistetaan kysymään kaikilta alle 30-vuotiaan näköisiltä. En tasan luule näyttäväni 2-kymppiseltä, enkä haluaisikaan.
En koe olevani vanha, en todellakaan. En ymmärrä tätä stressiä, että jo kolmenkympin tienoilla paniikki kun pitäis olla sitä ja tätä. Pah. Tässähän on vuosikymmeniä aikaa!
Se, että sinä näytät ikäiseltäsi ei tarkoita, että kaikki muutkin näyttävät. Olen tuo 35 vuotta täyttävä, jolle naureskelet. Minua luullaan oikeasti 22-vuotiaaksi. Töissäkin kollegat toistelevat, että "sinä olet vielä niin nuori" jne. ja jotkut ovat arvanneet iäkseni juurikin 22 jne. Ihan sama uskotko sinä, mutta nämä ovat minun kokemuksiani. Ärsyttää tuo sun asenteesi. Jos sinä et usko, se ei voi olla totta.
Vierailija kirjoitti:
Laulaja Eini,55,ja mikä ilmestys...Olen samanikäinen,en ole kolmikymppisenäkään näyttänyt hänenlaiseltaan,mutta en ole kade,miksi pitäisi?
Eini on kasvoiltaan juurikin yli viisikymppisen näköinen. Vartalo on kylläkin tosi sutjakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin luin tuon "35v, luullaan 2-kymppiseksi" ja nauroin. Okei, jos kaksikymppiseksi määritellään mikä tahansa alle 30vee, niin ehkä sitten. Esim. 29v :D Muuten en usko.
Mä olen 34 (myöhemmin tänä vuonna vasta 35, joten sitten olen vanhempi nainen :)), ja kyllä multakin joskus kysytään kaupassa henkkarit, mutta olen ajatellut sen johtuvan siitä, että ohjeistetaan kysymään kaikilta alle 30-vuotiaan näköisiltä. En tasan luule näyttäväni 2-kymppiseltä, enkä haluaisikaan.
En koe olevani vanha, en todellakaan. En ymmärrä tätä stressiä, että jo kolmenkympin tienoilla paniikki kun pitäis olla sitä ja tätä. Pah. Tässähän on vuosikymmeniä aikaa!
Se, että sinä näytät ikäiseltäsi ei tarkoita, että kaikki muutkin näyttävät. Olen tuo 35 vuotta täyttävä, jolle naureskelet. Minua luullaan oikeasti 22-vuotiaaksi. Töissäkin kollegat toistelevat, että "sinä olet vielä niin nuori" jne. ja jotkut ovat arvanneet iäkseni juurikin 22 jne. Ihan sama uskotko sinä, mutta nämä ovat minun kokemuksiani. Ärsyttää tuo sun asenteesi. Jos sinä et usko, se ei voi olla totta.
Lisään vielä sen, että usein ärsyttää, kun luullaan niin nuoreksi. Tuntuu, että töissäkään ihmiset eivät ota minua todesta, kun olen muka niin nuori tyttönen. Ja älkää sekoittako nuorta ulkonäköä timmiyteen, kauneuteen yms. Siitä en ole puhunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulaja Eini,55,ja mikä ilmestys...Olen samanikäinen,en ole kolmikymppisenäkään näyttänyt hänenlaiseltaan,mutta en ole kade,miksi pitäisi?
Eini on kasvoiltaan juurikin yli viisikymppisen näköinen. Vartalo on kylläkin tosi sutjakka.
Eini näyttää luiselta zombielta, paljon ikäistään vanhemman näköinen. Huh mikä noita-akka!
Jos näette jonkun ihmisen kadulla, mistä te tiedätte onko hän oikeasti sen ikäinen kuin te luulette vai näyttää vain nuoremmalta tai vanhemmalta? Siksi minustakin on typerää kommentoida, että yli 30-vuotias muka ei voisi näyttää hieman yli parikymppiseltä. Ehkä te olette tietämättänne törmänneet moneen sellaiseen kiinnittämättä asiaan huomiota, koska henkilön oikea ikä ei ole tullut puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä sen, että usein ärsyttää, kun luullaan niin nuoreksi. Tuntuu, että töissäkään ihmiset eivät ota minua todesta, kun olen muka niin nuori tyttönen. Ja älkää sekoittako nuorta ulkonäköä timmiyteen, kauneuteen yms. Siitä en ole puhunut mitään.
No eipä tunnu ärsyttävän, kun jo neljättä kertaa samalla asialla lehotat. Lopeta jo, kukaan ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi selkeä todiste joidenkin huomattavasti ikäänsä nuoremmasta ulkonäöstä ovat lääkäreiden hämmästyneet kommentit ja jopa maininnat raporteissaan. Näin käynyt itsellä useiden eri lääkäreiden kanssa. Ja papereissa lukenut: ikäistään huomattavasti nuoremman oloinen nainen.
Itse en ole koko asiaan osannut kiinnittää huomiota ellei joku ole jotain ihmetyksissään maininnut.
Tai ellei ole joutunut turhautuneena korjaamaan jonkun typerää lässytystä, alentuvasti nuorelle ihmiselle tarkoitettua vaikka kohde huitelee yli neljänkymmenen.
Mutta ei. Ei voi olla. Ei saa sanoa ääneen. Ettei vaan tule av-mammalle paha mieli.
Minä olen 42-vuotias enkä erityisen timmi, vaikka hoikka kylläkin. Silti olen täysin varma, että verrattuna itseeni 22-vuotiaana, olen nyt kuuma ilmestys ja osaan nauttia elämästä sata kertaa paremmin kuin nuorempana. Luulenpa jopa, että sängyssäkin olen merkittävästi parempaa seuraa kuin nuorempana. Ei se minun ongelmani ole jos osa miehistä arvostaa itsetietoista nuoren naisen lahnailua enemmän kuin aktiivista ja nautinnonhaluista seksiä vähän vanhemman ja kieltämättä fyysisesti lievästi kulahtaneen naisen kanssa. Their loss. Enkä sano, että kaikki nuoret naiset ovat itsetietoisia ja epävarmoja lahnoja kuten itse olin, en todellakaan. Mutta oma empiriani siis on tällainen ja mitä olen ikätovereilta kuullut, se on aika tavallinen tarina.