35-45v nainen on 'vähän vanhempi' nainen
Verrattuna 10-15 vuotta nuorempaan. Olen itse sen ikäinen nainen ja ihan nauratti, kun monilla toisessa ketjussa hirveä tarve todistella kuinka kuumia ja timmejä ovat.
Sama av-efekti kun tällä viikolla tapasin 47-vuotiaan ekaluokkalaisen äidin, joka sanoi että näyttää niin nuorelta, kun lapsi pitää liikkeessä tms. Härregyyd, juuri oli ikäisensä näköinen, lähes 5-kymppinen tavallinen nainen.
Kommentit (59)
Joidenkin kirjoittajien pitäisi nyt ymmärtää se, että kun kaverit, työkaverit, kosmetologit ja baarien miehet arvelevat heidän ikänsä reilusti alakanttiin, on yleensä kyse juuri siitä, että arvioidaan alakanttiin. Syy: kohteliaisuus ja väärin arvaamisen varominen. Ja baarien miehillä voi olla muutakin motiivia.
Kateelliset av-mammat alanuolettaa nuorekkaiden viestejä :D
Vierailija kirjoitti:
Olen 42 ja näytän ikäiseltäni. Sitä kyllä ihmettelen, että monella nuorella naisella vatsa selvästi pömpöttää, vaikka muuten ovat hoikkia eikä raskaudesta ole kyse. Mistä lie johtunee? Korostuu vielä, kun muotia on pukeutua tiukkan paitaan. Ulkonäössä toki nuoret peittoavat minut mennen tullen, mutta vatsa on litteämpi kuin monella parikymppisellä, vaikka kaksi lasta olen synnyttänyt. Toki treenaan ja syön terveellisesti.
Nuorten naisten pitää syödä paljon, että jaksavat.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 35 ja baarissa miehet arvaavat iäkseni 25. Miksi?
Alkoholi sumentaa arviointikykyä plus känniörvelöt yrittää saada höpöhöpömielistelyillään mukaansa. Ihanko oikeasti luottaisit kännisten kiimaisten miesten sanoihin? taidat olla aika epätoivoinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin luin tuon "35v, luullaan 2-kymppiseksi" ja nauroin. Okei, jos kaksikymppiseksi määritellään mikä tahansa alle 30vee, niin ehkä sitten. Esim. 29v :D Muuten en usko.
Mä olen 34 (myöhemmin tänä vuonna vasta 35, joten sitten olen vanhempi nainen :)), ja kyllä multakin joskus kysytään kaupassa henkkarit, mutta olen ajatellut sen johtuvan siitä, että ohjeistetaan kysymään kaikilta alle 30-vuotiaan näköisiltä. En tasan luule näyttäväni 2-kymppiseltä, enkä haluaisikaan.
En koe olevani vanha, en todellakaan. En ymmärrä tätä stressiä, että jo kolmenkympin tienoilla paniikki kun pitäis olla sitä ja tätä. Pah. Tässähän on vuosikymmeniä aikaa!
Se, että sinä näytät ikäiseltäsi ei tarkoita, että kaikki muutkin näyttävät. Olen tuo 35 vuotta täyttävä, jolle naureskelet. Minua luullaan oikeasti 22-vuotiaaksi. Töissäkin kollegat toistelevat, että "sinä olet vielä niin nuori" jne. ja jotkut ovat arvanneet iäkseni juurikin 22 jne. Ihan sama uskotko sinä, mutta nämä ovat minun kokemuksiani. Ärsyttää tuo sun asenteesi. Jos sinä et usko, se ei voi olla totta.
Luetko vielä kirjoitukseni ihan ajatuksen kanssa? Missä kohtaa sanoin näyttäväni tasan ikäiseltäni? Ei, on muakin luultu koko ikäni nuoremmaksi, muttei sentään viittätoista vuotta(!) kuten alkuperäisessä tekstissäsi kerroit. Toisekseen, relaa nyt hyvä ihminen. Mulle aivan sama vaikka näyttäisin sikiöltä, ei ole multa pois. Sanoin vaan etten usko ikäiseni naisen näyttävän 2-kymppiseltä ja pysyn kannassani. Miksi se ärsyttää sua niin kovin? :D Luulis kaiken olevan hyvin, jos olet niin megababyface, mitä sua jonkun tuntemattoman mielipiteet kirvelee?
Ulkonäölleen voi aika vähän. Joku juttu siinä 30 paikkeilla on naisilla. Vapautuvat tai jotain? Ihan vain omalta kokemukselta naiset on parempia sängyssä yli kuin alle 30. Ei tarvi käsittää väärin, hyviä on nuorissakin naisissa. Se vaan että vielä parempia kun tulee pikkusen ikää. Onko se sitten kokemusta, itsensä hyväksymistä niin aivan sama. Mulle riittää että molemmat nauttii.
Olen 35v ja kaikki joiden kanssa ikäni on tullut puheeksi ovat olleet järkyttyneitä ja sanoneet että näytän 10-vuotta nuoremmalta. Kai ne kymmenet ihmiset sitten valehtelevat, jos kerta ei ole mahdollista näyttää nuoremmalta, kuten täällä on väitetty.
En mielelläni ota ikääni puheeksi, koska tulee aina jotenkin ahdistunut olo siitä päivittelystä.
Tietenkin on kiva jos näyttää nuoremmalta kuin on, mutta töissä se ottaa jopa päähän, kun tulee tunne, että pidetään jotenkin osaamattomana.
Jos vertaa nuorempiin, sitten on vähän vanhempi, jos vanhempiin, sitten on vähän nuorempi. Tai paljon, riippuu ikäerosta ja kontekstista.
On hassua että jonkun mielestä 40 on jotenkin huonompi ikä kuin vaikkapa 20. Musta olis kamalaa jos aamulla huomaisin että olen muttunut kaksikymppiseksi taas! :D
Vierailija kirjoitti:
Olen 35v ja kaikki joiden kanssa ikäni on tullut puheeksi ovat olleet järkyttyneitä ja sanoneet että näytän 10-vuotta nuoremmalta. Kai ne kymmenet ihmiset sitten valehtelevat, jos kerta ei ole mahdollista näyttää nuoremmalta, kuten täällä on väitetty.
En mielelläni ota ikääni puheeksi, koska tulee aina jotenkin ahdistunut olo siitä päivittelystä.
Tietenkin on kiva jos näyttää nuoremmalta kuin on, mutta töissä se ottaa jopa päähän, kun tulee tunne, että pidetään jotenkin osaamattomana.
Ymmärrän tuon. Reilu 35-v mua luultiin 16-vuotiaaksi :O Ei se ollut kivaa kun huomasi ettei ihan vakavasti oteta. No nyt olen 45 ja kukaan ei luule nuoremmaksi. Kummasti muutamassa vuodessa ikäännyin ihan oman ikäiseni näköiseksi, hoikka olen edelleen jne mutta kasvoista näkee etten mikään kolmikymppinen -saati nuorempi- ole.
Täytän tänä vuonna 33.
Toissavuonna kuntosalisopparia tehdessä pt kysyi varovasti, että mites kun meillä tarvitaan huoltajan allekirjotus alaikäisten sopimuksiin, niin voitko pyytää jompaakumpaa käymään täällä...? Oli lentää pyrstölleen kun nauroin ja sanoin että mulla on ikää kyllä jo päälle kolmenkymmenen :D
Ja joo, pt oli nainen, ei mikään imarteleva lipevä mies.
Minulla ainakin omaan nuorekkuuteeni vaikuttaa se, että olen itsevarmempi kuin nuorena. En varrmasti näytä hirveän paljon nuoremmalta, mutta ehkäpä asenne itseen näkyy ja minua sen takia luullaan nuoremmaksi. Terv. Ihan hyvin säilynyt viiskymppinen
Kävin kolmekymppisenä nuorten lukion. Kukaan opettajistakaan ei olisi arvannut ikääni. Minulla oli samalta luokalta tyttöystäväkin jolle lopussa piti paljastaa oikea ikä. Olisin voinut olla hänen isänsä. Mielellään sitä seurustelisi oman ikäisten kanssa, mutta harvaa kiinnostaa 19-22-vuotiaan näköinen kolmekymppinen mies. Miehelle ei ole helppoa näyttää kymmeniä vuosia ikäistään nuoremmalta.
Mies 32
Vierailija kirjoitti:
Kävin kolmekymppisenä nuorten lukion. Kukaan opettajistakaan ei olisi arvannut ikääni. Minulla oli samalta luokalta tyttöystäväkin jolle lopussa piti paljastaa oikea ikä. Olisin voinut olla hänen isänsä. Mielellään sitä seurustelisi oman ikäisten kanssa, mutta harvaa kiinnostaa 19-22-vuotiaan näköinen kolmekymppinen mies. Miehelle ei ole helppoa näyttää kymmeniä vuosia ikäistään nuoremmalta.
Mies 32
Kärsin samasta. Pahinta on kun esimies pojittelee ihan vain sen takia ettei tiedä että olen lähes kaksikymmentävuotta vanhempi, kuin kuvittelee.
Myös ylennykset kärsivät tästä. Olen yrittänyt viimeisimpinä vuosina vanhentaa itseäni tupakoimalla ja juomalla alkoholia päivittäin sekä nukkumalla viisi tuntia yössä. Tämä ei tuntuisi vanhentavan yhtään vaan kasvattamalla silmäpusseja.
Eli näytän edelleen teiniltä jolla on suurentuneet silmäpussit.
Minä olen 46 v ja kyllä mua vieläkin luullaan vähän nuoremmaksi kuin olen. Mulla on naama sellainen babyface, pieni ja tyttömäinen, ryppyjä on todella vähän ja vain silmien alla. Mutta parin viime vuoden aikana mulle on tullut juonteet nenän- ja suupieliin ja nyt myös posket ovat alkaneet valahtaa alaspäin, joten kyllä ne iän paljastaa. Kolmekymppiseksi asti multa kysyttiin paperit ihan jokapaikassa, sitten yhä harvemmin ja nyt ei kymmeneen vuoteen ole enää missään kysytty. Sanoisin, että naamasta näytän nelikymppiseltä, vartaloa en oikein osaa arvioida, läskiä mulla ei ole, mutta en kyllä mitenkään lihaksikaskaan ole. Mulla on aika iso peffa ja rinnat, ja minusta tällainen vartalonmalli aina vähän vanhentaa. Mutta kun nykyään on tosi paljon ylipainoisia ja huonoryhtisiä parikymppisiäkin, olen kyllä omasta mielestäni heitä paremmannäköinen.
Mutta joo, on naurettavaa yrittää näyttää nuorelta kun ei sitä enää ole. Minusta vanhemmatkin naiset "saavat" silti meikata, laittaa hiuksia ja pukeutua tyylikkäästi, mutta kyllä minusta ikä pitää ottaa huomioon. Saa tietysti pukeutua miten haluaa, ei siinä mitään, ja oman tyylin mukaisesti, mutta kyllä vähän hassulta näyttää kun jollain viisikymppisellä on minihame tms. Minihame ei ole tyylikäs kyllä kellään, mutta silmiin sattuu kun sellainen on keski-ikäisen päällä. Ja myös käytöksen kuuluu olla tämän ikäisillä jo arvokasta, niin miehillä kuin naisillakin.
Minusta on ihanaa olla just tämänikäinen, nautin elämästä ihan hirmuisesti. On mahtavaa kun tuntee itsensä ja on sinut maailman kanssa, osaan nauttia elämästä ihan toisella tavalla kuin nuorempana ja kun lapsetkin alkaa kohta olla aikuisia, niin alkaa ihan uudenlainen elämänvaihe. Avioliitto on onnellisempi kuin koskaan ja seksi ihan täydellistä. Mua ei rupsahduskaan haittaa yhtään, toivon vaan pysyväni terveenä ja teen kyllä paljon sen eteen. Olin toki onnellinen nuorenakin ja pikkulapsiajastankin nautin, vaikka se oli aika väsyttävää. Aikansa kutakin! Ja kun uskon jälleensyntymään, niin kohtahan synnynkin uudestaan taas lapseksi ja saan elää nuoruuden ja kaikki elämänvaiheet uudelleen :):
Vierailija kirjoitti:
Mies 32
Mies 48 tässä.
Odota vaan kun taika loppuu. Meikäläisillä on tapana rupsahtaa kuin taikaiskusta. Se lumous katoaa ja huomaat olevasi kaljavatsainen kalju ruma örkki. Vielä viimevuonna olit adonis.
Se on vielä hirveämpää. Yritin itsemurhaa kun huomasin hiusten katoavan. Epäonnistuin ja olen nyt sen lisäksi pyörätuolissa. Jos on puolet elämästään kaksikymppinen niin sitä kasvaa ulkonäkönsä vangiksi. Ei tule vanhenemisen luontaista nöyryyttä. Se äkillisesti vanheneminen on kamalaa.
Tällainen melkein 60-vuotias mamma tuo nyt näkemyksensä asiaan. Minun ikäisteni mielestä kaikki alle 40-vuotiaat näyttävät nuorilta. Kun itse vanhenee, niin on vaikea arvioida itseään nuorempien ikää.
Taikapoika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 32
Mies 48 tässä.
Odota vaan kun taika loppuu. Meikäläisillä on tapana rupsahtaa kuin taikaiskusta. Se lumous katoaa ja huomaat olevasi kaljavatsainen kalju ruma örkki. Vielä viimevuonna olit adonis.
Se on vielä hirveämpää. Yritin itsemurhaa kun huomasin hiusten katoavan. Epäonnistuin ja olen nyt sen lisäksi pyörätuolissa. Jos on puolet elämästään kaksikymppinen niin sitä kasvaa ulkonäkönsä vangiksi. Ei tule vanhenemisen luontaista nöyryyttä. Se äkillisesti vanheneminen on kamalaa.
Näin se vain menee vaikka jotkut eivät halua tätä asiaa itselleen myöntää. Ihminen voi syödä terveellisesti, kuntoilla ja pitää itsestään hyvää huolta, toiset ovat myös saaneet paremmat eväät geenilotossa, mutta silti vuodet tekevät ennemmin tai myöhemmin tehtävänsä. Kukaan ei pysy siloposkisena vanhaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Verrattuna 10-15 vuotta nuorempaan. Olen itse sen ikäinen nainen ja ihan nauratti, kun monilla toisessa ketjussa hirveä tarve todistella kuinka kuumia ja timmejä ovat.
Sama av-efekti kun tällä viikolla tapasin 47-vuotiaan ekaluokkalaisen äidin, joka sanoi että näyttää niin nuorelta, kun lapsi pitää liikkeessä tms. Härregyyd, juuri oli ikäisensä näköinen, lähes 5-kymppinen tavallinen nainen.
Onneksi ei tarvi miettiä olenko "vähän vanhempi nainen". Olen reilusti "vanhempi nainen" eli tasan 50v.
Taidan olla ihan taviksen näköinen ja hyvä niin. Mä en jaksa miettiä moisia.
Olen 42 ja näytän ikäiseltäni. Sitä kyllä ihmettelen, että monella nuorella naisella vatsa selvästi pömpöttää, vaikka muuten ovat hoikkia eikä raskaudesta ole kyse. Mistä lie johtunee? Korostuu vielä, kun muotia on pukeutua tiukkan paitaan. Ulkonäössä toki nuoret peittoavat minut mennen tullen, mutta vatsa on litteämpi kuin monella parikymppisellä, vaikka kaksi lasta olen synnyttänyt. Toki treenaan ja syön terveellisesti.