Mun kuukauden tulot ja menot
Palkka käteen 1850€
-asuntolaina 515€
-säästötilille 500€
-ruoka 180€ (töihin teen lähes aina eväät, joskus käyn muualla lounaalla joka maksaa 6-8€)
-laskut keskimäärin 140€ kk (sähkö, vesi, kännykkälasku, matkakortti, vakuutukset jne.. Välillä enemmän kun on esim liiton jäsenmaksu. )
-huvitteluun n. 350€ kk. (ulkona syöminen, shoppailut, leffassa käynnit ym.. )
Kuun lopussa tilille jääneet rahat menevät säästöön ja sitä kautta esim matkoihin. Ajatuksia?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Mulla nettopalkka 1500€. Siitä 240 menee työmatkakuluihin ja 283 lapsen hoitomaksuihin. Sitten muutama satanen asumiskuluihin, mies maksaa ne suurimmaksi osaksi. Eipä siinä kauheasti sitten vielä muiden laskujen jälkeen käteen jää.
Mutta onhan teillä se miehenkin palkka käytettävissänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mitään vastikemaksua ole?
Jos on oma kiinteistö, eikä ole jossain köyhien AS OY pohjaisessa mukana, niin ei ole vasikkeita, itsellesihän sinä niitä silloin maksaisit. Toki kiinteistössä olet sitten itse vastuussa kaikista kuluista, etkä hädän hetkellä voi turvautua muihin osakkaisiin, kun niissä kulut menevät aina osakkaiden kesken. Hyvä kiinteistövakuutus on syytä olla.
Miten niin köyhien as oy?
No siten niin, että nämä rivariyhtiöt yleensä ovat juuri osake yhtiö muotoisia ja niissä asuu ne, joilla ei ole varaa omakoti taloon.
Oikeastiko joku ostaa joka kuukausi uusia vaatteita? Ja vieläpä satasilla?
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku ostaa joka kuukausi uusia vaatteita? Ja vieläpä satasilla?
Olen tälle vuotta ostanut:
* talvisaappaat (entiset halpikset meni rikki, 4v käytössä): 200e
* välikausitakin (entinen meni rikki sekin, 10v ikää): 90e
* lyhyen nahkatakin (tämä ei ollut tarpeellinen): 250e
* urheiluvaatteita (entiset kulahtaneet, urheilen ~6kert/vko): 100e
* alusvaatteita (nämäkin kulutustavaraa): 60e
* jakun työhaastatteluihin (en omistanut tarpeeksi virallista): 70e
Jo näistä tulee yksinään 570e. Kaikki mitä olen ostanut, on ollut alessa (-30 - -60%). Panostan mieluummin laatuun kuin määrään. Varmasti loppuvuonna tulee lisähankintoja ainakin saman verran, kaikki farkut alkaa olla loppuun käytettyjä / venähtäneitä (hyviä kestäviä farkkuja näyttää olevan mahdoton löytää), samaten parit työhousut pitäisi hankkia ja talvikävelykengät vetelee viimeisiä, niitä voisi vielä alesta metsästää. Salikengät alkaa kulua puhki. Eli vähintään 100-200e/kk mennee vaatteisiin keskiarvona tänä vuonna.
Iän myötä olen huomannut, että mieluummin maksaa enemmän ja käyttää samaa vaatetta sitten pidempään. Silloin saattaa mennä kerralla useampi satanen, etenkin, kun pyrin ostamaan vain aleista eli joulun ja juhannuksen jälkeen. Nyt toivottavasti ei esim. saappaita tarvitse ostaa pitkään aikaan, samoin takkeja olen uusinut koko vuoden tarpeisiin lähivuosina, joten niillekään ei pitäisi olla nyt vuosiin tarvetta. Ensi vuonna / lähivuosina todnäk summa on siis taas pienempi.
2 aikuista ja kaksi lasta
Tulot; 11 000€ palkat netto
Vuokratulot; 2100€
Lapsilisät; n.200€
Vaimmaistuki lapselle; n.400€
Lapsilisät ja vammaistuki menevät lasten säästötileille.
Eli tulot yht. 13 100€
Menot;
Lainat; 2000€
Ruoka; 900€
Hoito; 350€
Media; 50€
Sähkö ja vesi; 300€
Vakuutukset; 200€
Vaatteet; 200€
Harrastukset; 300€
Jäte ja tie; 100€
Huvittelu; 500€
Muut; 300€
Yht; 5200€
Kuun lopussa siirretään useampi tonni säästötilille, mies myös kikkailee rahastojen kanssa.
Ja säästetään uutta sijoitusasuntoa varten. Asumme omkt joka on velaton, molemmilla autoetu töiden puolesta, joten niistä ei kuluja.