UMK 2016 / Melodifestivalen tänään
Kommentit (1325)
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin poju nyyhkii mikkiin onnesta ku pääsi jatkoon, oi herregud.
ai se Oscar Sia ? Tuli kaapista just, joten ei yllätys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi äänestätte Suomea edustamaan henkilöä, jonka nimi viittaa huumeisiin? Hyi saatana!
Minä en ainakaan äänestä Cristal Snowta, eikä varmaan moni muukaan av-mammoista. Syynä on huonot laulutaidot, ei taiteilijanimi.
Pitäisiköhän lopettaa Game of Thronesinkin katsominen, kun siinä on on se Jon Snow? Pitäisiköhän varoa kertomasta muille ihmisille, että rakastan lunta ja olen ihan ihan talvifani. Etteivät vaan luule minua narkkariksi?
Ei minua sinun kiinostuksenkohteesi tai sarjojen katsominen haittaa. Vaan tarkoitin koko kansan puolesta, että eikö olisi äärimmäisen noloa jos maatamme edustaisi tyyppi, jonka nimi viittaa huumeisiin? Siinäpä taas Suomi mogaisi itsensä taas kerran. Itse en ainakaan pidä hyvänä vitsinä sitä, että taiteilijanimen perusteella saa sen kuvan että hyväksytään huumeet, varsinkin vaaralliset sellaiset.
Oulun seudulla asuvat fanit, huom: Mikael Saari esiintyy Oulun kaupunginteatterin teatteriravintolassa 5.3. la :)
648: Vai niin. En ole perillä millä perusteella Tapio on taiteilijanimensä valinnut. En kuitenkaan usko, että meidän tarvitsee asiaa pelätä, koska tuskinpa hänet valitaan Suomen viisuedustajaksi (jos ei hän sitten itse sijoita rahojaan äänekseen tai Yle ole juonessa mukana).
Kuuntelin Spotikasta UMK-levyä ja pakko sanoa, että ClemSon kappaleen kertosäe on tosi hyvä. Harmi, että floppasi livenä ja karsiutui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Saara Aalto mitään voita, koska hänestä ei yleisesti tykätä. Turha pelätä. Sen lisäksi, että suurin osa inhoaa Saaraa, on esitys ja kappale aivan karseita.
Miinuspisteitä ei voi antaa ja kun superfinaalia ei ole, Saara Aaltoa vastustaakseen pitäisi äänestää kaikkia muita kahdeksaa. Ei auta vaikkei suurin osa tykkää, Saaralle riittää että riittävä osa tykkää.
Pelkään Saaran voittoa ihan oikeasti. Minulla ei ole mitään Saaraa vastaan, näkisin hänet mielelläni viisulavalla, mutta en tällä esityksellä.
Pelkään tosiaan että muiden esiintyjien äänestäjät jakautuvat sen verran tasaisesti että Saara nappaa ne enemmistöäänet, hänellä kun tuntuu olevan fanaattisia faneja. Lauluääni hänellä on loistava ja esiintyjänä kokenut, mutta kappaleena olisin halunnut kuulla hänellä selkeän ja herkän, koskettavan kappaleen jossa ääni pääsee oikeuksiinsa. No fear on vaan yksinkertaisesti aivan karsea biisi. Kenen aivopieru oli hukata Saaran lahjakkuus tässä kappaleessa tuohon jankkaavaan, kauheaan intialaistyyliseen jodlaukseen?
Eikös se juontaja sanonut, että kilpailu käydään SaaraAallon, Mikael Saaren ja Sandhjan välillä?
En ole varma, mutta luulen Mikael Saaren olevan vahvempi yleisöäänimagneetti kuin Sandhja... Yleisöäänet voivat kyllä Saaran ja Mikaelin kohdalla mennä tasan. Vai meneekö?
Kuka juontaja, Mikko Silvennoinenko? Hänhän teki päätelmän vain Twitter-kannatuksen ja oman mutun perusteella.
Kansan syvät rivit äänestää niitä, joista lehdet kirjoittaa eli Saara ja Eini. Cristal Snow äänestää viidellä tonnilla itseään :D
Kunpa Mikael voittaisi, mutta useimmat tuntuu ajattelevan: "upea esitys, mutta liian taiteellinen ja melankolinen euroviisuihin. saaran biisi on ihanan pirteä ja niin viisumainen, tällä voitetaan!" 😫
En oikeasti kestä jos Saara Aalto voittaa. Ei pääse varmaan itse viisuissa ees semistä jatkoon, ja jos pääsee niin finaalissa käy Kristat. Argh suututtaa jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti kestä jos Saara Aalto voittaa. Ei pääse varmaan itse viisuissa ees semistä jatkoon, ja jos pääsee niin finaalissa käy Kristat. Argh suututtaa jo valmiiksi.
Sama täällä! Välillä mua ihan naurattaa, miten vahvasti mä tähän asiaan regoin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä! Välillä mua ihan naurattaa, miten vahvasti mä tähän asiaan regoin :D
Jep :D Sanoin just avokille, että lähtee lauantaina finaalin ajaksi muualle, niin saan jännittää ja mahdollisesti raivota rauhassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Saara Aalto mitään voita, koska hänestä ei yleisesti tykätä. Turha pelätä. Sen lisäksi, että suurin osa inhoaa Saaraa, on esitys ja kappale aivan karseita.
Miinuspisteitä ei voi antaa ja kun superfinaalia ei ole, Saara Aaltoa vastustaakseen pitäisi äänestää kaikkia muita kahdeksaa. Ei auta vaikkei suurin osa tykkää, Saaralle riittää että riittävä osa tykkää.
Pelkään Saaran voittoa ihan oikeasti. Minulla ei ole mitään Saaraa vastaan, näkisin hänet mielelläni viisulavalla, mutta en tällä esityksellä.
Suosittelen tässä tilanteessa antamaan äänet Mikael Saarelle.
Samoin ajattelen Saarasta, tervemenoa viisulavalle joskus, mutta ei nyt. Tietysti on niin että jos Saara valitaan, esitystä pitää muokata, koska siinä on enemmän väkeä kuin viisuissa sallitaan (max. 6 henkeä). Mutta pelkään, että Saara kaikesta huolimatta haluaa esiintyä uimapuvussa ja korkkareissa tanssien, mikä näyttää kömpelöltä ja nololta. Keskittyisi ihan vain siihen laulamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se juontaja sanonut, että kilpailu käydään SaaraAallon, Mikael Saaren ja Sandhjan välillä?
En ole varma, mutta luulen Mikael Saaren olevan vahvempi yleisöäänimagneetti kuin Sandhja... Yleisöäänet voivat kyllä Saaran ja Mikaelin kohdalla mennä tasan. Vai meneekö?
Juontajan puheita ei kannata uskoa.
Siellä esiintyy "asiantuntijana" joku Mikko Silvennoinen, jonka käsitys Euroviisuista on jymähtänyt jonnekin reilun kymmenen vuoden takaiseen aikaan. Aikaan, jolloin piti olla näyttävä show, tanssijoita, pukutemppuja, paljasta pintaa ym. sälää.
Nyt kun katsoo muutamalta viime vuodelta menestyneimmät esitykset niin eipä niissä monessa paljon muuta ole kuin jokseenkin peittävästi vaatetettu solisti keskellä lavaa laulamassa. Jos jotain erikoistehosteita tarvitaan niin ne luodaan valaistuksella ja taustascreenillä.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäisin vielä, että M. Saaren lavashowta miettisin ehkä vielä. Ehkä jättäisin Mikaelin laulamaan yksin keskelle lavan lattiaa (kuten videossa) ja ympärille vain yksi tyylikäs tanssijapari ja/tai muutama jousisoittimen soittajaa. Tai en tiedä. Olisiko vielä pelkistetympi sittenkin parempi.
Ei kun nykyinen on juuri hyvä. Taustajouset ja -tanssiparit on niin nähty jo. Esim. Stella Christinen esityksessä oli minusta ongelma, kun kamera levottomasti zoomailee tanssiparin ja solistin välillä. Mikaelin esityksessä ei ole tuota vikaa. Intensiteetti pysyy hyvin koossa, kun kaikki tapahtuu yhdessä pisteessä eikä pitkin poikin lavaa. Ja kun Mikaelin itsensä ei tarvitse liikkua kovin paljon, liikkuminen ei edes häiritse laulua (kuten esim. Saara Aallolla tapahtuu).
Mikaelin biisistä tai Mikaelista laulajana en niin perusta, mutta juuri lavatoteutus on nerokas, ja on kääntänyt minut Mikaelin kannattajaksi. Tanssija on sitä paitsi taitava ja juuri oikealla tapaa arkisen oloiseksi stailattu, ei mikään kiiltokuva.
Muistatteko te oikeasti Mikaelin kappaleesta sävelen niin hyvin, että voitte vaikka hyräillä sitä? Mulla lyö ihan tyhjää kun yritän saada sitä mieleeni :)
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko te oikeasti Mikaelin kappaleesta sävelen niin hyvin, että voitte vaikka hyräillä sitä? Mulla lyö ihan tyhjää kun yritän saada sitä mieleeni :)
Muistan, mutta mä olenkin kuunnellut sitä enemmän kun kehtaan ehkä myöntää :D
Vierailija kirjoitti:
Sävelen saan helposti päähäni, sanoja en. Sanoista muistan ainoastaan sen "I can't" -kohdan. Mutta vielähän tässä on toivottavasti koko kevät aikaa opetella. :)
Barbien biisi on kliseinen ja keskinkertainen mutta se rockenergia on tosi piristävä noiden homohumppien joukossa !
Oikeesti, miten voi jännittää näin paljon?! Luulen, että finaalikamppailu käydään Saaran ja Mikaelin välillä.
Minä en ainakaan äänestä Cristal Snowta, eikä varmaan moni muukaan av-mammoista. Syynä on huonot laulutaidot, ei taiteilijanimi.
Pitäisiköhän lopettaa Game of Thronesinkin katsominen, kun siinä on on se Jon Snow? Pitäisiköhän varoa kertomasta muille ihmisille, että rakastan lunta ja olen ihan ihan talvifani. Etteivät vaan luule minua narkkariksi?