Siivoojat yms, onko miesten yleiset vessat oikeasti epäsiistimpiä, kuin naisten?
Kommentit (33)
Ei ainakaan ostoskeskuksissa ja vastaavissa. Naistenvessat huomattavasti sotkuisemmat.
Vessanpöntön likaisin kohta on istuinrenkaan alla. Miksi näin? Naisen pissasuihku osuu siihen. Näin ihan tutkitusti. T. Laitoshuoltajana sairaalassa
Eivät ole, viinapullojakin on miesten vessojen roskiksessa murto-osa mitä naisten vessoissa. Ehkä miesten ei tarvitse vessassa juoda.
On ne. Mut sehän riippuu asiakaskunnasta jotkut vessat on hyvinkin siistejä. Jostain syystä miespuolisten kokkien käyttämät vessat on aina olleet aivan tajuttoman likaisia. Mietin joskus että mites, jos täällä on roiskittu röökin jälkeen kunnon löröt suurinpiirtein peräseinään asti, niin miten on hygieniapuoli sitten siellä keittiössä. ;)
Kyllä. Tosin olen siivonnut yritysten ja toimistojen ym vessoja, en esim kauppakeskusten.
aina siivottiin ensin naisten vessa ja sitten miesten.
Elokuvateatterissa miesten vessa oli huomattavasti likaisempi kuin naisten. Naisten vessaa ei olisi melkein tarvinnut pestä ollenkaan joka päivä, kun taas miesten vessa oli yllättävän törkyinen jokaisen päivän päätteeksi.
Mun mielesta miesten vessat kauppakeskuksessa huomattavasti likaisempia. Mutta niin kuin joku sanoi, niin viina- ja viinipullojen maara naisten vessojen roskiksissa ja lattialla ponton takana! Siis mita ihmetta, miksi naiset juo kauppakeskuksen vessassa?
Olen toimistosiivooja ja todellakin yhdyn väitteeseen, että miesten vessat ovat törkyisempiä. Pissatippoja pöntön edustalla lattialla ja renkaan alla. Jää kenkä kiinni kun on niin tahmeaa. Käsipaperia tai -saippuaa harvoin täytyy täydentää, kun eihän niitä käsiä pestä.
Naisten vessassa sitten muuten siistiä, mutta vessapaperia täytyy murustella ympäri lattioita. Samoin kuukautissuojia ja tamppooneja viskoa roskikseen niin, että varmasti lävähtää siivoojan silmille verimuhennokset.
Miestenvessat on ollut sotkuisempia yleensä. Varsinkin vessanpöntät, täynnä paskarantuja ja munakarvoja.
Joo miesten vessat on yleisesti ottaen sotkuisimpia. On ollut huvittavaa huomata kuinka hyvinkin korkeassa asemassa olevat miehet sotkevat kaikki paikat. Varsinkin sellaiset joilla on oman työhuoneen yhteydessä oma wc jota kukaan muu ei käytä, luulisi hävettävän kun jää siivoojalle kiinni siitä kun pönttö on aivan paskassa.
muutama vuosi takaperin autoin äitiä töissä välillä ja hän siivosi yrityksiä. useammassa kahvilassa oltii oltu siivoamassa ja ainaki omasta kokemuksesta voin sanoa et naiset on välinpitämättömämpiä. joo toki miesten vessasta löyty rinkalta roiskeita mut naisten vessan lattia oli tehty paperitolloista. roskis ois vieressä ja silti paperi nakataa lattialle ja puuterilla sotketaa lavuaari
Tampereella joissain baareissa naisten vessat sotkuisempia.. Seiniin kirjoiteltu tussilla/ym.. Vessapaperia lattialla..
kännissä unohtuu naisiltakin siisteys. Ks. Esim Tampereella ylä-ale (alebaari tiikerihain vieressä)
Silloin kun vuosituhannen vaiheessa olin Nokialla siivoojana niin siellä ainakin oli.
Tunkivat myös samaan aikaa kuselle pisuaareihin kun yritin siivota. Oli se 20-kymppisestä tytöstä aika ällöttävää.
Miesten vessoissa virtsaa joka puolella pönttöä ja seinissäkin roiskeita sekä tahmea lattia. Kakkaraidat jää miehiltä helpommin itse putsaamatta kun naisilta. Muuta eroa en ole huomannut naisten ja miesten vessoja siivotessani.
Onhan ne. Paitsi lavuaari voi olla naisten puolella sotkuisempi, samoin jos on vaipanvaihtomahdollisuus, niin useimmiten se tapahtuu naisten vessassa. Ei yllätä yhtään.
Allekirjoitan kusitipat ja -roiskeet, posliinille ripotellut munakarvat ja satunnaiset paskaräjähdykset miestenvessoissa! Alakoulussa siivotessani totesin, että pojat pissaavat seinille, pöntön ympärille ja pöntön taakse, ja heittelevät vessapaperirullia ympäri huussia, jolloin lattialla on metritolkulla pissaista paperia. Myös vessan vetäminen oli supervaikeaa koulupojille. Tyttöjen puolella oli vessa aina vedetty, eikä koko huone ollut liotettu pissassa.
Pisteet pikkupojille kuitenkin käsisaippualla läträämisestä (oli alati tyhjä). Käsipaperit eivät kuitenkaan usein osuneet roskiin, vaan niistä muodostui jo yhden koulupäivän aikana 20-senttinen kerros vessan lattialle.
Onneksi en enää siivoa..
Ravintoloissa miesten puolella enemmän oksennusta ja virtsaa siivottavana, naisten puolella meikkijälkiä altaissa ja paperia lattioilla.
Siivottomuuteen vaikuttaa myös käyttäjämäärä eli jos vessoja on sama määrä, mutta naisia kolmin- tai jopa kahdeksankertaisesti, toki siivokin on sen mukainen, oli ala tai yritys mikä hyvänsä.
Minulla on muuten koko työikäni ollut vain mukavia miespuolisia työkavereita, mutta miksi, voi miksi he eivät pese käsiään wc:ssä käydessään???
Takana 12v. siivoojana, sitä ennen ja jälkeen yhteensä 21v. muita töitä.
Oon siivonnut baaria jossa asiakkaina aika tasaisesti sekä miehiä että naisia. Miestenvessa on ollu n. 95% varmuudella aamulla sotkuisempi kuin naistenvessa. Sen siivoamiseen menee yleensä tuplasti aikaa verrattuna naisten vessaan, vaikka koppeja on vähemmän.
Kusiroiskeita pitkin pönttöä, seiniä ja lattiaa. Myös roskikseen kuseminen on kivaa.
Paskarantuja pöntön lisäksi välillä myös lattialla/seinissä.
Nuuskaa, purkkaa ja ties mitä muitakin roskia kusilaarissa, pöntön renkaiden välissä ja yleisesti vähän joka paikassa. Naisten vessassa nää päätyi paljon todennäköisemmin roskikseen.
Paperisilppua lattialla. Naisten puolella oli myös, mutta yleensä puhdasta paperia.
Käsisaippuan ja käsipaperin kulutus oli niin vähäistä miesten vessassa että pyyhin päivittäin kloriitilla kaikki pinnat ja ovenkahvat yms mihin nää siat on mahdollisesti voinu koskea pesemättömillä rähmäkäpälillään.
Ainakin ne mitä itse olen siivonnut kun sitä työtä joskus tein.