Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhutaan ihmisen seksuaaliTARPEISTA?

Vierailija
06.02.2016 |

Omaan tarpeensa vetoaminen antaa pätevän perusteen vaatimukselle tuon tarpeen saamiseksi. Jos haluan seksiä, kenelläkään ei ole velvollisuutta antaa minulle seksiä. Entä jos seksi on tarve? Tämä on hankala kysymys, koska silloin jollakin on velvollisuus antaa minulle seksiä. Mielestäni puhuminen seksuaalitarpeista on siksi harhaanjohtavaa. Muutenkin tarve otetaan liian usein halun tilalle ja vaaditaan tarpeitten tyydyttämistä henkilökohtaisena oikeutuksena.
Tässä ei olisi mitään vikaa jos tarpeen kohdalla puhuisimme vapauksista. Jokainen tyydyttäköön tarpeensa niin kuin haluaa, kunhan ei haittaa tai vahingoita toisia. Valitettavasti tarpeen luoma oikeus ei ole vapausoikeus vaan vaatimusoikeus tai subjektiivinen oikeus. Tämä tarkoittaa, että menestyksekäs vaade tuottaa jollekin toiselle osapuolelle velvollisuuden tyydyttää tuo tarve kokonaan tai osittain. Tämä on modernin hyvinvointivaltion eettinen perusta. Tarpeita moninaistetaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla kun ihmisellä on seksuaalisia tarpeita (sic) joku on velvollinen niitä sulle antamaan? Ethän sä ilmankaan kuole. Hoida ihmissuhteesi siten, että voit ITSE tyydyttää suhteessa toiseen seksuaaliset tarpeesi TAI niin, että toinen tahtoo vapaaehtoisesti tehdä sellaista, missä tarpeesi tulee täytetyksi.

Vierailija
2/5 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis joo, mulla lähtee varmistin aseesta, kun joku seksuaaliterapeutti puhuu toisen ihmisen seksuaalitarpeiden tyydyttämisestä kuin jostain velvollisuudesta. Tarpeen voin ymmärtää, mutta en sitä, että sen täyttyminen olisi kenenkään muun kuin kantajansa vastuulla. Toisen avulla tai yksin, mutta ei niin, että sen täyttäminen on kenenkään muun VELVOLLISUUS.

Sana velvollisuus ei nappaa ainakaan minua seksin saralla pätkääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella saa olla seksuaalisia tarpeita, mutta miehellä ei. Lievää kaksinaismoralismia.

Vierailija
4/5 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt asiallisempaa puhua seksuaalisista tarpeista, eikä kiimasta ja panettamisesta. Ketään ei voida velvoittaa mihinkään, jokaineen on oman "onnensa" seppä, tässäkin asiassa.

Vierailija
5/5 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korkeampia tarpeita kuten toteuttaa itseäni, kehittyä jne. Ei se kenellekään aseta mitään velvollisuuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän