Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaa ilmeinen niksisi, jota et ole tiennyt "aina"

Vierailija
06.02.2016 |

Kootaan ketjuun ilmeisiä niksejä, jotka ovat sinulle tai tutullesi olleet suuria oivalluksia, mutta muille ei niinkään... Inspiraation sain tiskiharja tiskikaapissa -ketjusta. Nauretaan uusavuttomuudellemme ja ehkä joku saa oikeastikin hyödyllisiä niksejä.

Kommentit (970)

Vierailija
541/970 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkitunnareista voi ottaa kuvan;) näin voi hoitaa pankkiasiat silloinkin kun se on lappu on hukassa. Niinkuin mulla nyt :D

Toivottavasti sulla on myös puhelimen muistissa esim. yhteystiedoksi naamioituna nettipankkitunnus ja -salasana. Eikun nehän on tietty kirjoitettuna siihen valokuvattuun listaan. Puhelinvaras kiittää :)

Mua ihmetyttää nämä teidän niksit. Voiko oikeasti olla ihmisiä jotka ei muista nettipankkitunnusta ja salasanaa ulkoa? Mitä teidän muistiinne sitten yleensä tarttuu jos ei edes tuon vertaa? Mulla ne on ainakin aina olleet vain omassa päässä, kukaan ei voi silloin saada niitä tietoonsa.

Saapa vaikka stressireaktio läheisen kuoleman jälkeen ja kokeile muistella sen jälkeen niinkin vähäpätöistä asiaa kuin nettipankkitunnukset. Tässä siis vain yksi esimerkki

Vierailija
542/970 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinttynyt wc pytty puhdistuu kun heittää pyttyyn yöksi tiskikoneen puhdistustabletin. Aamulla irtoaa pinttymät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/970 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keittää maitopohjaista ruokaa, niin kun kattilan kastelee ensin kylmällä vedellä, ei ruoka pala pohjaan (ainakaan niin helposti).

Vierailija
544/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätsy kirjoitti:

Olen aina avannut maksamakkarapötkön siten, että tuikkaan veitsellä reiän toiseen päähän ja aloitan makkarankäytön toisesta päästä. Makkaraa saa siististi työnnettyä ulos kuorestaan ja leikattua siivuja, kun kuoreen pääsee toisesta päästä korvaavaa ilmaa. 

Anoppilasta opittu niksi maksamakkaran levittämiseen on tehdä vain kuoreen reikä ja pursottaa sieltä suoraan. Ei tarvitse sotkea veistä. Ekalla kerralla maksamakkara ei saa olla kovin kylmää, ettei se pursotessaan revi reikää isommaksi.

Sinä opit tämän anppilassa, minä opin tämän ollessani potilaana psykiatrian suljetulla osastolla.

Vierailija
545/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannen alle PÄÄSTETÄÄN ilmaa.

Vierailija
546/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatepyykkiä ei tarvitse lajitella. Kaikki vaatteet voi pestä 40 asteessa sekaisin.

Toki, jos ei halua rasvan, hien ja muun ikävän puhdistuvan (ne irtoavat vasta 60 asteessa) eikä värien sekoittuminen haittaa. Kuumempi lämpö kiinnittää värit kankaaseen. Ja toki vähän hitaampikin tajuaa että valkoinen pysyy valkoisena vain jos sen kanssa ei pestä värikkäitä tai tummia juttuja samalla kertaa.

Eli jos se todella on jollekin uusi vinkki: (villaa, silkkiä ym. aidosti herkkää materiaalia lukuunottamatta) melkeinpä kaiken voi pestä 60 asteessa ja erotteluksi (ekojen pesukertojen suurimman värin irtoamisen jälkeen) riittää vaaleat ja tummat/kirjavat :)

Huuhteluaineeksi etikkaa, värit pysyvät kirkkaampina ja se raikastaa pyykin mukavasti. Pyykkiin ei jää siitä mitään hajua kuivana (eikä märkänäkään kun pitää järjen mukana annostelussa).

Höpö höpö. Älkää hyvät ihmiset vaan sortuko tähän internetissä ja iltapäivälehtien täytteenä säännöllisesti kiertävästä "melkein kaiken voi pestä 60 asteessa" - trollauksesta. Olen itse katkerin seurauksin sortunut siihen useammin kuin kerran. Puolustuksenani korkea ikä eli en ole kuitenkaan ihan vuosittain unohtanut saamaani opetusta.

Vierailija
547/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin vasta yli kolmekymppisenä että tiskiharjan voi pestä tiskikoneessa eikä sitä tarvitse heittää joka kerta roskiin kun menee pannua hinkatessa mustaksi.

Sen bensatankkihomman oppimiseen meni vielä yksi vuosikymmen lisää.

Jotain sentään olen osannut: olen näyttänyt toiselle aikuiselle, miten vessapaperirullan saa "korjattua", jos kerrokset ovat menneet irralleen eivätkä osukaan enää kohdalleen.

Et oo koskaan tajunnu että kaupasta saa vaihdettavia harjaosia??

harjoja saa eurolla 3 kpl...

Vierailija
548/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätsy kirjoitti:

Olen aina avannut maksamakkarapötkön siten, että tuikkaan veitsellä reiän toiseen päähän ja aloitan makkarankäytön toisesta päästä. Makkaraa saa siististi työnnettyä ulos kuorestaan ja leikattua siivuja, kun kuoreen pääsee toisesta päästä korvaavaa ilmaa. 

Anoppilasta opittu niksi maksamakkaran levittämiseen on tehdä vain kuoreen reikä ja pursottaa sieltä suoraan. Ei tarvitse sotkea veistä. Ekalla kerralla maksamakkara ei saa olla kovin kylmää, ettei se pursotessaan revi reikää isommaksi.

Vautsi, tätä haluan kokeilla! Olen ostanut kallista tuubimaksamakkaraa koska inhoan maksamakkapötköjen hankaluutta.

Vierailija
549/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin vasta yli kolmekymppisenä että tiskiharjan voi pestä tiskikoneessa eikä sitä tarvitse heittää joka kerta roskiin kun menee pannua hinkatessa mustaksi.

Jotain sentään olen osannut: olen näyttänyt toiselle aikuiselle, miten vessapaperirullan saa "korjattua", jos kerrokset ovat menneet irralleen eivätkä osukaan enää kohdalleen.

OMG, joku ei oo tajunnu et voi aina ostaa uuden! ;)

Vierailija
550/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota matkalle mukaan sellaisia vaatteita, joista haluat luopua ja joita et halua tuoda takaisin kotimaahan. Jätä ne matkan lopulla roskiksen viereen. Matkalaukuissasi on näin tilaa enemmän tuliaisille ja matkamuistoille.

Tässä on aitoa Pirkka-henkeä! Ei hienohelmoille! 

Vierailija
551/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaikkia sivuja lukenut, mutta tässä yksi suodatinpussiniksi:

Uppomunan keittäminen on idioottivarmaa suodatinpussissa. Suodatinpussin voi tukea esim. avaamalla sen juomalasin sisään. Sitten rikot munan suodantinpussin sisään. Suodatinpussi lasketaan kiehuvaan veteen. Kolmessa minuutissa syntyy täydellinen uppomuna joka luiskahtaa helposti ulos suodatinpussista. Tällä tekniikalla voit keittää myös useita uppomunia samanaikaisesti.   

Vierailija
552/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nurkan takana on aina vapaa vessa, kassa tai pukukoppi.

Ihmiset jonottavat mitään ajattelematta aina lähimpään....

Koskee erityisesti musiikkitapahtumia, alennusmyyntejä ja lentokenttiä.

Paskantaakkin on helpompi kun laskee housut ekaksi alas

Vierailija
553/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun pitää heittää keittoa pois, kaada se siivilään. Neste menee viemäriin ja sattumat on helppo kipata siivilästä roskiin. Itse tuskailin aina kun palojen noukkiminen riskiin on vaivalloista eikä wc-pönttöön saa laittaa ruoantähteitä.

Vierailija
554/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porkkanat on mielestäni paljon helpompaa kuoria juustohöylällä kuin kuorimaveitsellä. :)

Niin on! Meidän juustohöylistä yksi höylää niin ohuita juustonsiivuja että ne hajoaa. Meinasin heittää sen menemään, kunnes koitin kuoria sillä perunaa. Siitä lähtien olen kuorinut kaikki hedelmät/juurekset/vihannekset sillä juustohöylällä, on paljon parempi kuin kuorimaveitsi! 👍🏼

Juustohöylää voi taivuttaa ns. suoremmaksi tai kuperammaksi riippuen siitä, haluaako paksumpia vai ohuempia siivuja. Itse tykkään ohuista siivuista ja olen taivuttanut yhden höylän "lavan" lähes suoraksi ja saan melkein läpikuultavia juustosiivuja.

Vierailija
555/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota matkalle mukaan sellaisia vaatteita, joista haluat luopua ja joita et halua tuoda takaisin kotimaahan. Jätä ne matkan lopulla roskiksen viereen. Matkalaukuissasi on näin tilaa enemmän tuliaisille ja matkamuistoille.

Tässä on aitoa Pirkka-henkeä! Ei hienohelmoille! 

Ota siis matkalle mukaan rumimmat, kuluneimmat ja hirveimmät rättisi, siis juuri ne, joita vihaat. Aika siistiä. Toisaalta, juuri kukaan matkalla oleva tuskin näkee sinua enää uudelleen, joten siinä mielessä ei tartte rumia vaatteita hävetä, mutta valokuvia ei kannata kauheesti ottaa, koska niissä ne hirveät vaatteenkuvatukset on aina näkyvillä.

Tai sitten tää vinkki on pinnallisille ja kuluttajahenkisille, jotka muutenkin uusii vaatevarastonsa monta kertaa vuodessa.

Vierailija
556/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OMG, joku ei oo tajunnu et voi aina ostaa uuden! ;)

No höh, ideahan oli nimenomaan, että ei tartte ostaa aina uutta tiskiharjaa. Minä oon tiskannu harjan astianpesukoneessa moneen kertaan, ja satunnaiset harottavat harjakset voi leikata saksilla. Oikeesti kunnon tiskiharja kestää todella pitkään käyttöä, jos sitä kohtelee hyvin. Samoin keittiörättien kohdalla. Kun peset ne vähintään 60 asteessa pesukoneessa, niitä voi käyttää vaikka kuinka kauan. Välillä nakkelen pöytärätit jopa 95 asteeseen, samalla tulee puhdistettua pesukone.

Vierailija
557/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen tiskirätin astianpesukoneessa. En tiedä onko "oikein" mutta rätti kestää pitkään. Myös tiskiharjat tosiaan sinne kanssa eikä tarvi usein uusia hankkia. 

Vaatteille mulla on sellanen oma kierto, että ensin käytän niitä paremmissa tilaisuuksissa, sitten vapaa-ajalla muuten, sen jälkeen kelpaavat vielä työvaatteiksi, lopulta metsäreissuille/tallivaatteiksi/kotirönttösiksi. Ja lopulta ovat miehen autotallirätteinä tms. Nykyään siis jo ostaessa mietin tuota kiertoa mahdollisimman pitkälle ja tulee jotenkin hyvä mieli, kun saa vaatteet käytettyä ihan loppuun :)

Vierailija
558/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pakastimessa aina yksi biojätepussi biojätteille jotka mätänevät huoneenlämmössä (esim. hedelmät). Toinen biojäte pysyy siistinä ja kuivana, ei ala haista eikä valua. Vinkki taisi olla AV:lta.

Vierailija
559/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätyneet auton jarrut vapautuvat, kun lyöt vasaralla terävästi renkaan kiinnityspultin päähän.

Vierailija
560/970 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätyneet auton jarrut vapautuvat, kun lyöt vasaralla terävästi rattia pitelevää kuskia päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi