Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovia, joilla "ikävä" menneisyys...

Vierailija
06.02.2016 |

Tarkoitan siis ikävällä sellaista "ei niin puhtoista" tms, että on tullut tehtyä virheitä. Onko täällä ketään sellaisia? Tuntuu, että monet uskovat ovat puhtaita pulmusia, ja hyvähän sekin :) Olisi kiva kuulla kokemuksia jos täällä on päinvastaisia... Itse olen tehnyt monia virheitä, joita kadun... Nuorena tuli mm. juotua liikaa ja tehtyä tyhmyyksiä humalassa :( Myöhemmin usko tuli läheisemmäksi elämään ja mm. siitä syystä olen muuttunut paljon ihmisenä. Huom. muutkin kuin kristityt saa vastata :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että osaat katua. Liikaa ei kannata itseään soimata. Elät tästä eteenpäin niin hyvin kuin osaat. Voimia sinulle!

Vierailija
2/23 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kanssa nuorena virheitä. Mutta sittemmin ymmärsin että ei ne ollut mitään virheitä, vaan vastoin jotain vuoden nolla käsityksiä oikeasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai tämä maa pullollaa juoppoa ja nistiä, jotka on vankilassa tulleet uskoon ja toimivat nyt evankelistoina ja levittävät sanaa pelastuksesta....niin meidänkin suvusta tällaisia löytyy...

Vierailija
4/23 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Vierailija
5/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, usko ei tee kenestäkään pyhimystä. Vaikka joku voi niin itsestään ajatella :) me olemme kaikki ihmisiä ja ihmisyyteen kuuluu inhimillisyys ja inhimillisyyteen kuuluu virheet ja väärät valinnat ja tunnepurkaukset ja kehittyminen ja muuttuminen ja ne omat luonteet ja persoonallisuudet.

Uskovaisuus ei suojaa tyhmyydeltä eikä virheiltä vaikka loistava suojaverkko se onkin ja kannustaa tavoittelemaan tietynlaista hyveellisyyttä ehkä enemmän..

Olen itse mokaillut vaikka kuinka ja varmaan tulee edelleen mokailtua monella tavalla. Uskon Jumalaan ja saan ihanaa turvaa mutta hiton tyhmä osaan silti ajoittain olla. Ja kyllä kadunkin monia menneitä asioita. Sekin on ok.

Vierailija
7/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, usko ei tee kenestäkään pyhimystä. Vaikka joku voi niin itsestään ajatella :) me olemme kaikki ihmisiä ja ihmisyyteen kuuluu inhimillisyys ja inhimillisyyteen kuuluu virheet ja väärät valinnat ja tunnepurkaukset ja kehittyminen ja muuttuminen ja ne omat luonteet ja persoonallisuudet.

Uskovaisuus ei suojaa tyhmyydeltä eikä virheiltä vaikka loistava suojaverkko se onkin ja kannustaa tavoittelemaan tietynlaista hyveellisyyttä ehkä enemmän..

Olen itse mokaillut vaikka kuinka ja varmaan tulee edelleen mokailtua monella tavalla. Uskon Jumalaan ja saan ihanaa turvaa mutta hiton tyhmä osaan silti ajoittain olla. Ja kyllä kadunkin monia menneitä asioita. Sekin on ok.

Totta. Nyt vaan harmittaa menneisyydessä tehdyt asiat ihan vietävästi :( Ja uskoisin myös, että jos olisin jo silloin ollut näin vahvasti uskossa, en todennäköisesti olisi noita hölmöilyitä tehnyt... Mutta täytyy vaan yrittää unohtaa mm. rukouksen voimalla :) ap.

Vierailija
8/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurahdin teininä newage-hörhöksi ja sitten myöhemmin havahduin että ihan saatanasta koko homma. Nykyään olen ihan kristitty, vaikka en tietysti mikään pyhimys vieläkään, mutta ainakin yritän pysyä oikealla polulla.

Vierailija
9/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisia löytyy kriminaaleista, vammaisista, kyylistä, opettajista, johtajista, presidenteistä, mukavista ihmisitä, ärsyttävistä ihmisistä, ihan kaikenlaisista samoin kuin agnostikkoja ja muita...

Usein vaikeudet (vankilassaolo esim) ajaa ihmisen sellaiseen tilanteeseen että alkaa uskonasiat kiinnostaa ja siksi voi olla "klisee" että joku narkki tulee uskoon. Toiset kokevat saman tilanteen vakavan sairauden tai kuoleman edessä... Toiset saavat uskon jo lapsuudesta.

Monet elävät elämää ilman että "tarvitsee" sen kummemmin asiaa miettiä, mutta joskus se voi tulla eteen ja mieli voi muuttua.

Joka ryhmästä löytyy ne eniten asiasta meuhkaavat ja muille omia näkemyksiään tyrkyttävät. Oli se sitten usko tai rasismi tai ituhippeys. Se riippuu yksilön persoonasta. Läheskään kaikki uskovatkaan eivät saarnaa muille. Monelle usko (/elämäntapa) on yksityisasia.

Vierailija
10/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toki riippuu mitä olet tehnyt. Eihän me täällä tiedetä mitä, joten enpä lähtisi lässyttämään sulle kuten jotkut tuossa tekivät. Jos ihan rikoksen, niin älä toki tuudittaudu siihen uskoon että uhrisi kyllä unohtavat ja usko pelastaa sinut vaikka olisit minkälainen rikollinen, eikä teostasi olisi tullut uhreillesi hyvitystä lain edessä, kuten kuuluu. Voihan vielä tulla. Siinä voi jäädä pari kirkkokäyntiä väliin, jos tulee kakkua.

Vierailija
11/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toki riippuu mitä olet tehnyt. Eihän me täällä tiedetä mitä, joten enpä lähtisi lässyttämään sulle kuten jotkut tuossa tekivät. Jos ihan rikoksen, niin älä toki tuudittaudu siihen uskoon että uhrisi kyllä unohtavat ja usko pelastaa sinut vaikka olisit minkälainen rikollinen, eikä teostasi olisi tullut uhreillesi hyvitystä lain edessä, kuten kuuluu. Voihan vielä tulla. Siinä voi jäädä pari kirkkokäyntiä väliin, jos tulee kakkua.

En siis todellakaan ole tehnyt mitään rikosta :) Lähinnä tarkoitan näitä ihan perinteisiä sekoiluita, mitä nuorilla on tapana tehdä humalassa :/ ap.

Vierailija
12/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovien menneisyydestä löytyy kaikenlaista syntiä, et todellakaan oo ainoa.

Jopa vihaa voi löytyä. Tiedän nimittäin yhden, joka on ollut nuorempana (jo aikuisena kuitenkin) koulukiusaaja. Jumala voi tehdä ihmeen ja saada murhaajankin sydämen kääntymään pois synneistä.

Vierailija
13/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisia tyhmyyksiä ei ole tullut tehtyä, sanoi kuka tahansa mitä tahansa. Tiedän tasan tarkkaan itse menneisyyteni. Joku säätö on joskus ollut mutta siinä kaikki. Siitä ei kirjaa kirjoiteta. Joka muuta väittää niin valehtelee.

Vierailija
14/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mit vit??? 

Kirjoitukseni, jossa kerroin faktan aikuisen ihmisen uskosta mielikuvitusolioihin on poistettu?

Tämähän se vasta lystikäs palsta on. Täällä saa hihhulit ihan vapaasti tuomita ei mielivutus olentoihin uskovia helvetin tuleen, mutta kun kertoo faktan, niin se poistetaan. Kertoo paljon myös moderaattorin ajatusmaailmasta.

Vierailija
15/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tekopyhää olisi kannustaa uskovia hyvään elämään, jos kuitenkin henkilö joka on rikkonut kaikkia sääntöjä saisikin kaikki väärät tekonsa anteeksi pienellä katumisella. Menneisyys seuraa kyllä mukana elämässä ja tulee aina olemaan häpeäksi sinulle.

Vierailija
16/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskon ydinsanoma on armo, joka tarkoittaa sitä, että meillä on aina mahdollisuus aloittaa puhtaalta pöydältä. Älä siis, hyvä AP, vertaile omaa menneisyyttäsi toisiin, sillä se ei ole rakentavaa eikä perusteltua. Kristittyinä meidän jokaisen kilvoittelu alkaa aina puhtaalta, siivotulta pöydältä. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
17/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tekopyhää olisi kannustaa uskovia hyvään elämään, jos kuitenkin henkilö joka on rikkonut kaikkia sääntöjä saisikin kaikki väärät tekonsa anteeksi pienellä katumisella. Menneisyys seuraa kyllä mukana elämässä ja tulee aina olemaan häpeäksi sinulle.

Mitä ensimmäinen lause tarkoittaa? Mitä tekopyhää on oppia virheistään ja parantaa tapansa, lakata tekemästä syntiä, tai kannustaa toista uskovaista siihen?

Niin, ja mistä "säännöistä" puhut? Oletko itse uskovainen?

Emmehän kukaan saa menneisyyttämme nollatuksi – et sinäkään. Eikä siinä mitään väärää ole. Päinvastoin: parannuksen tekeminen (synnin lopettaminen) on kunniaksi Jumalalle! Uskovainen haluaa kunniaa Jumalalle, ei itselleen.

Vierailija
18/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa virhe, jonka olen tehnyt, niin on olla "uskomassa" 16-vuotiaaksi asti.

Vierailija
19/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muunlaisia "uskovaisia" tunnekkaan. Kaikki rankan nuoruuden (sisältäen juuri rankkaa alkoholismia, huumeita ja pieniä rikoksia) viettäneet ovat nykyään niin kovin hurskaita ja arvostelemassa kovasti muita, jotka eivät ole uskossa.

Vierailija
20/23 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskon perusajatus ei ole elää hyvää elämää, kuten vaikka islamissa on, vaan se, että me kaikki olemme syntisiä, ja tarvitsemme Jeesuksen sovitustyötä. Ihan sama, kuka on sekoillut humalassa, ja kuka ajatellut pahaa toisista ihmisistä, kaikki me olemme samalla viivalla tässä. Toki voi olla ihan fiksua yrittää niitä pahimpia törttöilyjä välttää, mutta omin voimin meistä ei pelastu kukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme