Tunnen vahingoniloa kaikkia kohtaan joilla on vielä edessä raskauden, synnytyksen ja lapsenhoidon rasitukset!
Kommentit (18)
Ja sitten veloille sanotaan, että lapsissa on ihanaa ihan kaikki kaikki kaikki!
Minä tunnen lähinnä myötätuntoa. Ehkä et ole kovin empaattinen tyyppi?
Vaikka sinulle selkeästi kaikki tuo oli tuskaa ei tarkoita sitä etteikö muut meistä siitä kaikesta nauttisi. Minua säälittää se, että olet kokenut äitiyden noin kamalana.
Ja kaikkien oli pakko lisääntyä? Uliuliuuuu.
Kyllä se jossain vaiheessa muuttuu haikeudeksi.
Ihan rauhassa. Minä en aio lisääntyä, joten jää myös multa pois.
Jaa. Minä taas tunnen kateutta, koska oma ihanteellinen lapsiluku ei olisi vielä täynnä. On siinä oma ihanuutensakin, vauvan tuoksu ja läheisyys oman pienen lapsen kanssa ja kaikki ne pienen lapsen ihanat jutut.
Mun lapsi on jo 15 v, ja kaiholla muistan niitä lapsuusaikoja. Sitä onnea, iloa, riemua, täysiä tunteita ja guskoja yhteisjuttuja. Kivaa meillä on edelleen, mutta hiukan kauhulla ajattelen jo lapsen tulevaa kotoa muuttoa, kun lähtee opiskelemaan yms. Kyllä lapsiperhe- elämä mielestäni on minulle ainakin ollut parasta aikaa. Vaikka nautin paljon elostani myös ennen lasta, niin vielä enemmän lapsen kaa.
Kurjaa, että ajattelet noin. Itselleni tuo aika oli yksi tähänastisen elämäni parhaista ja olen jopa vähän kateellinen niille, joilla se on vielä edessä tai jotka elävät sitä parhaillaan. Sairauden vuoksi en enää voi saada lapsia, vaikka olenkin vielä aika nuori.
Ei noissa naiseuden elämänvaiheissa ole pelkkää negatiivista, vaan paljon iloa, lämpöä, kasvamista jne. 😊
Olla jatkuvasti väsynyt, huonovointinen, sairas (flunssa/yrjötauti), ilman omaa aikaa keskittyä mihinkään omaan kunnolla.. Naiseuden elämänvaiheet my ass. Eikä seksiäkään saa aina kun haluaa. Ap
Itsekään en enää haluaisi, mutta sehän on ihana vaihe, yksi ihanimmista elämässä ja pian ohi. Jos en olisi neljää tehnyt, saattaisi olla kateellinen heille, mutta nyt on jo ikää ja lapsia tarpeeksi.
Tuo on täysin omaa valintaa. Lapsia ei ole mikään pakko hankkia ollenkaan, jos kokonaispaketti ei miellytä.
Mulla on lapsiluku täynnä ja nuorin nyt 6kk. Vanhin 4,5v. Harmittaa jo nyt ettei enempää lapsia ole tulossa.. Mutta on tässäkin puolensa :) Olemme nyt ns valmis paketti ja voi keskittyä vaan siihen elämiseen, ei tarvitse enää suunnitella vauvajuttuja. Nuuhkin tässä juuri kaljun vauvani päätä, huumaava tuoksu <3
Toivoisin että pääni sanoisi että lapsiluku on täynnä.Puolivuotias konttailee lattialla ja surettaa jo että kohta se kirmaa maailmalle.
Rakastan pikkuvauva aikaa..ja on noi vanhemmatkin lapset niin mainioita kaikkineen ikineen..Tosi hauskaa on tämä lapsiperhe elämä.
Vauva olisi vielä toiveissa,on ne niin ihania..se vastasyntynyt on maailman ihmeellisin olento.
Juuri sellaisia vastauksia kuin oletinkin. Minä en vain sovellu äidiksi kovin sujuvasti. Ap
No tuollaisella tekstillä et vaikuta:
-olevan tyytyväinen elämäsi ratkaisuihin
-sinut pääsi kanssa