Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihavuus on tabu suomalaisessa yhteiskunnassa?

Vierailija
06.02.2016 |

Suurinosa on lihavia mutta silti siitä ei saa puhua? Johtuuko se lihavien häpeästä, loukkaantumisesta? Mikä siinä on aina, että pitää ottaa kaikki niin henkilökohtaisesti eikä asiata voi puhua asiana? Miksi lihava vihastuu, kun ehdotetaan lenkille lähtemistä tai terveellisen ruoan valmistamista? Lihava on lihava niin kuin laiha on laiha. Toteamus, mikä on tosi eikä loukkaantumisen aihe.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää tulee vielä muuttumaan vuosien saatossa. Tupakoitsijoita saa jo syrjiä luvan kanssa. Lihavuus seuraa perässä.

Tupakoijt vahingoittavat itseään ja toisia ihmisiä. Jokainen tietää, että tupakka haittaa muitakin.

Syöjät vahingoittavat vain itseään, mutta he ovat hankalia hoidettavia sairaalassa.

Ylensyövät lapset ovat mielestäni erittäin surullista.

Ylensyövät vai "ylen syöneet" lapset? - Valitettavasti moni lapsi kertoo tai paremmin antaa usein itselleni enempi mielikuvan hänen vanhemmistaan.- Lasten ylipainoisuutta ja lihavuutta ja syömistä käsitellessä täytyy kyllä itse vnhempana osata pitää kieli keskellä suuta silloin jos tai kun lapsi itse on mahdollisesti kuuloetäisyydellä. 

Vierailija
22/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä "tabuja". Joka helvetin päivä on laihdutusjuttuja media täynnä ja av:lla aloitetaan keskimäärin 154 keskustelua lihavuudesta viikottain. Siis aivan kamala tabu! Taidat olla joko nuori tai tietämätön, kun luulet sen tulevan läskeille yllätyksenä, että voi syödä terveellisesti ja harrastaa liikuntaa. Kaverillani on paljon huonompi kestävyys kuin minulla, vaikka minä olen se ylipainoinen. Mutta minä myös harrastan liikuntaa, en tupakoi, enkä käytä alkoholia. Pelkkä lihavuus ei kerro koko totuutta.  Painoin muuten jo syntyessäni lähes 5 kg. Sinun mielestäsi varmaan mässäilin kohdussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan