Minä voin tehdä parisuhteessani kaikkia niitä asioita kuin sinkkunakin!
Paitsi tietysti paneskella ympäriinsä.
Luin Iltalehden sivuilta jutun, jossa naiset kertoivat mitä kaipaavat sinkkuvuosiltaa. Mikseivät nuo naiset eroa, jos kaipaavat omaa asuntoa, siisteyttä ja valittavat että mies on porsas?? Miksevät he eroa, jos joutuvat kökkimään miestä miellyttääkseen kotona eivätkä voi käydä kavereittensa kanssa kahvilla tai viettämässä aikaa??
Miksi parisuhteen pitää typistää elämä? Miksi varsinkin naiset automaattisesti alkavat elämään miehen elämää? Tyhmiä naisia.
Kommentit (53)
Niin minäkin ja mieheni! ei aikuisen elämää saa toinen ihminen rajoittaa, siinähän tukehtuu henkisesti, kokemusta on.
Joku voi tosiaan sanoo, no ette varmasti saa olla toisten kanssa et mitäs vapautta se on, mutta kun puhutaan että saadaan tehdä mitä halutaan, niin toiset ihmiset ei ole se mitä halutaan. Hyvin yksinkertaisesti saa elämästä mukavaa.
Mun ei luojan kiitos tarvitse tehdä suhteessa niitä kaikkia asioita, mitä yksin ollessa. Olin vuosia yksin ja nyt tosi onnellisessa parisuhteessa. On se yksin oleminen ollut hirveää kärvistelyä, itselleen todistelua, yksinäisyyttä, pelkkää sekviämistä jne. Nyt saa touhuta pariskuntajuttuja ja nukkua kullan kainalossa, sinkkuajoilta en kaipaa mitään!
Koska vieläkin, v. 2016, parisuhdetta pidetään naisen elämän tärkeimpänä tavoitteena ja saavutuksena. Siksi naisen on sen edestä uhrattava oma elämänsä, vaihdettava se parisuhde-elämään miehen tai suhteen ehdoilla.
Olin sinkkuna niin kauan sitten, etten kaikkea enää muistakaan. :) Itsellisyyteeni on vaikuttaneet eniten lapset, ja sama koskee miestäni, tietenkin. Mutta silloinkin, kun lapset olivat pieniä, sain olla myös yksin ja tapasin ystäviäni. Kaikissa parisuhteissani ei ole ollut niin, mutta tässä nykyisessä, jota on kestänyt kohta 20 v., onneksi on.
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset opetetaan mukautumaan ja sopeutumaan. Teet näin, jos et niin sitten jäät yksin. Koska miehelle löytyy AINA halutessaan tilallesi uusi nainen, joka on valmis miellyttämään.
No tuohan johtuu vaan siitä, että te naiset haluatte ainoastaan niitä miehiä, joille todellakin AINA löytyy helposti uusi nainen. Suurin osa miehistä ei kuitenkaan sellaisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset opetetaan mukautumaan ja sopeutumaan. Teet näin, jos et niin sitten jäät yksin. Koska miehelle löytyy AINA halutessaan tilallesi uusi nainen, joka on valmis miellyttämään.
No tuohan johtuu vaan siitä, että te naiset haluatte ainoastaan niitä miehiä, joille todellakin AINA löytyy helposti uusi nainen. Suurin osa miehistä ei kuitenkaan sellaisia ole.
Jopa alkoholistimiehet kykenevät pitämään naisia ja voi saada taas uuden jos vanha kyllästyy. Miehet kokevat aina olevansa oikeutettuja naiseen ja naisen tulee mukautua.
Joo en todellakaan ymmärrä tuota valitusta. Mulla siisti koti on lähtökohta hyvälle keskittymiselle ja sille, että kaikkea on helppo alkaa tekemään, kun ei tarvitse ensin siivota sille tilaa. Mies tietää etten voi sietää ylimääräistä romua missä sattuu ja siivoaa jälkensä. Muutoin voin elää ihan vapaasti omana itsenäni, mutta en tietenkään harrasta seksiä muiden kanssa.
En ymmärrä suhteita, jossa ei voi olla oma itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä näin naisena. Minä valitsin omaa tasoani alempaa, jolloin maksimoin sen, ettei mies halua jättää minua ja olen samaa mieltä aloittajan kanssa, että voin tehdä kaikkea samaa kuin sinkkunakin, paitsi pettää.
Muutenkin menen aina suhteeseen sillä asenteella, että tämän puolen, oman vapauden, on toimittava. Kuka edes haluaisi olla mun kanssa, jos tietäisi, että koen hänen rajoittavan tai isosti ärsyttävän minua?
Ehei. Mun ei tarvii miellyttää ja silti mies tykkää minusta. Näin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa alkoholistimiehet kykenevät pitämään naisia ja voi saada taas uuden jos vanha kyllästyy. Miehet kokevat aina olevansa oikeutettuja naiseen ja naisen tulee mukautua.
Se on se rakkaus. Nainen itse haluaa olla siinä, koska ei kestäisi, jos Pena rakastaiskin Mirjaa. Saati raitistuisi Mirjan avulla. Ei ku mun! Sen pitää raitistua, parantua, eheytyä, ryhdistäytyä minun vuokseni! Koska se rakastaa mua NIIIN paljon!
Ei siinä se mitä mies muka patriarkaalisesti ajattelee (hah!) paina paskaakaan. Mies lentäisi kadulle kuin leppäkeihäs, jos nainen ymmärtäisi, ettei hän Penaa paranna. Eikä Penoilla ole siihen MITÄÄN sanomista. Ne oksennuksissaan örisevät vellihousut siellä sohvallako!? Säkö tosissaan selität heillä olevan jotain valtaa sinuun? Oh god.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se rakkaus. Nainen itse haluaa olla siinä, koska ei kestäisi, jos Pena rakastaiskin Mirjaa. Saati raitistuisi Mirjan avulla. Ei ku mun! Sen pitää raitistua, parantua, eheytyä, ryhdistäytyä minun vuokseni! Koska se rakastaa mua NIIIN paljon!
Ei siinä se mitä mies muka patriarkaalisesti ajattelee (hah!) paina paskaakaan. Mies lentäisi kadulle kuin leppäkeihäs, jos nainen ymmärtäisi, ettei hän Penaa paranna. Eikä Penoilla ole siihen MITÄÄN sanomista. Ne oksennuksissaan örisevät vellihousut siellä sohvallako!? Säkö tosissaan selität heillä olevan jotain valtaa sinuun? Oh god.
Selität ihan aiheen ohi. Ei tuo nillityksesi muuta sitä faktaa, että mies on kykenevä ja sen lisäksi tuntee olevansa oikeutettu aina parisuhteeseen ja näitä tarjokkaita on jos sellaisen jaksaa etsiä.
Mä en kyllä voisi parisuhteessa tehdä mitä haluan (ja siksi en olekaan parisuhteessa).
Haluan asua kodissani yksin. Kodissa pitää olla täysi rauha ja useimmiten ihan hiljaista. Ehdottomasti nukkua yksin. Päättää yksin siitä, mitä syödään, milloin syödään, miten sisustetaan, milloin siivotaan ja miten siivotaan, mitä musiikkia kuunnellaan (ja mitä ei kuunnella), milloin vietetään koti-iltaa ja milloin käydään konsertissa tai teatterissa, mihin leffaan mennään, mihin ja milloin matkustetaan ja niin edelleen.
Tietenkin tiedän, että kaikki eivät tarvitse niin paljon yksinoloa ja tilaa kuin minä. Mutta silti kysyn ap:lta: saatko tosiaankin parisuhteessa olla ihan yksinäsi niin paljon kuin sait sinkkuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistithan ovat juuri kovimpia naistenmiehiä. Pyörivät tosin omissa alakulttuuripiireissään, ei ne mitään lääkärinaisia dumppaa ja ota heti toista samanlaista perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä se mitä mies muka patriarkaalisesti ajattelee (hah!) paina paskaakaan. Mies lentäisi kadulle kuin leppäkeihäs, jos nainen ymmärtäisi, ettei hän Penaa paranna. Eikä Penoilla ole siihen MITÄÄN sanomista. Ne oksennuksissaan örisevät vellihousut siellä sohvallako!? Säkö tosissaan selität heillä olevan jotain valtaa sinuun? Oh god.Selität ihan aiheen ohi. Ei tuo nillityksesi muuta sitä faktaa, että mies on kykenevä ja sen lisäksi tuntee olevansa oikeutettu aina parisuhteeseen ja näitä tarjokkaita on jos sellaisen jaksaa etsiä.
Mihin mies on kykenevä? Uskomaan tuon paskan, mitä sä pidät totuutena? Eihän sillä paskalla olisi mitään arvoa, ellei olisi nainen, joka menee ja allekirjoittaa sen. Miksi pitää olla sen alkoholistin kanssa? Väitätkö, että miehen määräysvallasta? Sellainen nainenhan on antanut määräysvallan itsestään jollekulle muulle, ei ole pitänyt sitä itsellään ja on sitten Penan armoilla.
Jos nainen antaa miehellä olla jotain, mitä epätoivoisesti tarvitsee, niin tottakai mies voi käyttäytyä miten haluaa, mutta on naisen ja jokaisen meistä - miestenkin - oma asia pitää itse itsestämme huolta, eikä tarvita mitään toiselta niin epätoivoisesti, että on valmis alistumaan jonkun alkoholistin tahtoon. Sellainen on aivan sairasta.
Ei tämä ole sukupuolikysymys, aivan yhtä hyvin miehissäkin on yksilöitä, jotka alistuvat naisen tahtoon ja se on aivan yhtä sairasta myös. Kannattaa olla itse vastuussa itsestään niin ettei yksinkertaisesti ALISTU kenenkään tahtoon. Ei siitä pidä sitä toista syyttää, jos itse kerran luovuttaa ajatuksensa toisen taskuun omasta kyvykkyydestään ja voimistaan pärjätä itse.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä voisi parisuhteessa tehdä mitä haluan (ja siksi en olekaan parisuhteessa).
Haluan asua kodissani yksin. Kodissa pitää olla täysi rauha ja useimmiten ihan hiljaista. Ehdottomasti nukkua yksin. Päättää yksin siitä, mitä syödään, milloin syödään, miten sisustetaan, milloin siivotaan ja miten siivotaan, mitä musiikkia kuunnellaan (ja mitä ei kuunnella), milloin vietetään koti-iltaa ja milloin käydään konsertissa tai teatterissa, mihin leffaan mennään, mihin ja milloin matkustetaan ja niin edelleen.
Tietenkin tiedän, että kaikki eivät tarvitse niin paljon yksinoloa ja tilaa kuin minä. Mutta silti kysyn ap:lta: saatko tosiaankin parisuhteessa olla ihan yksinäsi niin paljon kuin sait sinkkuna?
Ois kauheeta olla näin jäykkä asioiden suhteen :X Onko sulle kukaan sanonut, että se on vika sinussa? Tai että älä ainakaan mene parisuhteeseen? Eikö ole ikävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä se mitä mies muka patriarkaalisesti ajattelee (hah!) paina paskaakaan. Mies lentäisi kadulle kuin leppäkeihäs, jos nainen ymmärtäisi, ettei hän Penaa paranna. Eikä Penoilla ole siihen MITÄÄN sanomista. Ne oksennuksissaan örisevät vellihousut siellä sohvallako!? Säkö tosissaan selität heillä olevan jotain valtaa sinuun? Oh god.Selität ihan aiheen ohi. Ei tuo nillityksesi muuta sitä faktaa, että mies on kykenevä ja sen lisäksi tuntee olevansa oikeutettu aina parisuhteeseen ja näitä tarjokkaita on jos sellaisen jaksaa etsiä.
Mihin mies on kykenevä? Uskomaan tuon paskan, mitä sä pidät totuutena? Eihän sillä paskalla olisi mitään arvoa, ellei olisi nainen, joka menee ja allekirjoittaa sen. Miksi pitää olla sen alkoholistin kanssa? Väitätkö, että miehen määräysvallasta? Sellainen nainenhan on antanut määräysvallan itsestään jollekulle muulle, ei ole pitänyt sitä itsellään ja on sitten Penan armoilla.
Jos nainen antaa miehellä olla jotain, mitä epätoivoisesti tarvitsee, niin tottakai mies voi käyttäytyä miten haluaa, mutta on naisen ja jokaisen meistä - miestenkin - oma asia pitää itse itsestämme huolta, eikä tarvita mitään toiselta niin epätoivoisesti, että on valmis alistumaan jonkun alkoholistin tahtoon. Sellainen on aivan sairasta.Ei tämä ole sukupuolikysymys, aivan yhtä hyvin miehissäkin on yksilöitä, jotka alistuvat naisen tahtoon ja se on aivan yhtä sairasta myös. Kannattaa olla itse vastuussa itsestään niin ettei yksinkertaisesti ALISTU kenenkään tahtoon. Ei siitä pidä sitä toista syyttää, jos itse kerran luovuttaa ajatuksensa toisen taskuun omasta kyvykkyydestään ja voimistaan pärjätä itse.
En viitsi edes lukea kokonaan säälittävää ujellustasi.
Tosiasia on, että sinä et nähtävästi kykene suhteuttamaan parisuhdenäkemyksiä historialliseen kontekstiin. Naiselle sinkkuus on ollut läpi historian paheksuttavaa (jos et tätä hiffaa, niin vain naisille on sellaisia nimiä kuin vanhapiika) ja tästä syystä edelleen naisen nähdään olevan se sukupuoli, jonka elämä huipentuu miehen SAAMISEEN.
Miehet sen sijaan automaattisesti olettavat, että heillä on OIKEUTUS siihen, että saavat naisen koska ovat miehiä. Kuka nainen nyt ei häntä huolisi? Jos nainen ei huoli miestä, nainen leimataan miesten taholta aina nirsoksi. Tämä johtaa siihen, että naiset alistuvat jopa paskoihin miehiin vain saadakseen parisuhdestatuksen.
Näin se menee ja sille et voi mitään vaikket sinä tätä hokaisi.
Minä en voi. Minulla oli tapana muutaman kerran viikkoon sinkkuna lähteä "vaeltamaan töiden jälkeen" _silloin kun huvitti_. Töiden jälkeen menin ex tempori kirjastoon, luin lehtiä, kävin syömässä ravintolassa yksin, menin kauppaan, leffaan lisäksi nakkikiskalle yöllä. Paino oli todellakin sillä, että tuollaista ei suunniteltu etukäteen. Irtosuhteita en harrastanut, mutta autossani oli aina myös yöpymisvälineet, jos vaikka pistäydyin naapurikaupunkien puolelle ja siellä sitten yövyin hotelleissa jne.
En oikein viitsisi parisuhteessa, jossa on lapsia lähteä ilmoittamatta mihinkään :) ja se oli se pointti. Oli vapaus mennä ja tulla ja kenellekään ei tarvinnut ilmoitella mitään.
On hyvät puolensa olla sinkkuna, ja on hyvät puolensa parisuhteessa, jossa lisäksi lapsia. Toki olemme järjestäneet omaa aikaa minulle esim. viikonloppu, jolloin voin tehdä mitä huvittaa, mutta siinä ei ole ihan sitä samaa fiilistä. Kun tietää mihin aikaan pitää palata, niin se vapauden tunne ei ihan helposti tule samalla tavalla mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen antaa miehellä olla jotain, mitä epätoivoisesti tarvitsee, niin tottakai mies voi käyttäytyä miten haluaa, mutta on naisen ja jokaisen meistä - miestenkin - oma asia pitää itse itsestämme huolta, eikä tarvita mitään toiselta niin epätoivoisesti, että on valmis alistumaan jonkun alkoholistin tahtoon. Sellainen on aivan sairasta.Ei tämä ole sukupuolikysymys, aivan yhtä hyvin miehissäkin on yksilöitä, jotka alistuvat naisen tahtoon ja se on aivan yhtä sairasta myös. Kannattaa olla itse vastuussa itsestään niin ettei yksinkertaisesti ALISTU kenenkään tahtoon. Ei siitä pidä sitä toista syyttää, jos itse kerran luovuttaa ajatuksensa toisen taskuun omasta kyvykkyydestään ja voimistaan pärjätä itse.
En viitsi edes lukea kokonaan säälittävää ujellustasi.
Tosiasia on, että sinä et nähtävästi kykene suhteuttamaan parisuhdenäkemyksiä historialliseen kontekstiin. Naiselle sinkkuus on ollut läpi historian paheksuttavaa (jos et tätä hiffaa, niin vain naisille on sellaisia nimiä kuin vanhapiika) ja tästä syystä edelleen naisen nähdään olevan se sukupuoli, jonka elämä huipentuu miehen SAAMISEEN.
Miehet sen sijaan automaattisesti olettavat, että heillä on OIKEUTUS siihen, että saavat naisen koska ovat miehiä. Kuka nainen nyt ei häntä huolisi? Jos nainen ei huoli miestä, nainen leimataan miesten taholta aina nirsoksi. Tämä johtaa siihen, että naiset alistuvat jopa paskoihin miehiin vain saadakseen parisuhdestatuksen.
Näin se menee ja sille et voi mitään vaikket sinä tätä hokaisi.
Ei ole kysymys minun hoksaamisestani, vaan nosta nyt jo se pää sieltä perseestäsi ja ymmärrä, että meitä on erilaisia ihmisiä, eikä KENENKÄÄN naisen tarvitse käyttäytyä noin niinkuin sinä esität. Ne miehet, joiden kanssa minä olen seurustellut (4 kpl) eivät ole yksikään toteuttaneet sinun ajatusmalliasi. En itseasiassa voi ymmärtää kenenkään miehen paitsi pienen marginaalin ajattelevan noin kuin sinä esitit, niin, etteivätkö olisi täysin valmiita tulemaan pois sieltä, jos nainen niin vaatii. Ja mähän ainakin vaadin, jos mun kanssa haluaa olla.
En ajattele miehistä niin alentavasti ja pahasti kuin sinä, että he ovat paskoja naisen alistajia, vaan mies on aivan vapaa muuttumaan jos sellainen onkin minun kanssani fiksummaksi JA JOS SE EI KIINNOSTA NIIN TUOLLA ON OVI, HEI HEI.
Suurin osa miehistä on täysin tasa-arvohakuisia tässä asiassa ja myös iso osa jo valmiiksi täysin tasa-arvoisia ilman koulutusta.
Älä itse ulise, jos polveudut heikosta naislinjasta, joka ei tätä käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisiakin miehiä on olemassa, jotka seurustelevat mielellään niin, ettei muuteta koskaan yhteen. Ehkä vähän vanhemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois kauheeta olla näin jäykkä asioiden suhteen :X Onko sulle kukaan sanonut, että se on vika sinussa? Tai että älä ainakaan mene parisuhteeseen? Eikö ole ikävää?
En mielestäni ole jäykkä vaan hyvinkin joustava ja spontaani. Päätökseni haluan kuitenkin tehdä ihan itse. Mutta kyllä muutama mies (sellainen, joka on halunnut kanssani parisuhteeseen) on tätä kieltämättä vikana pitänyt... :) Ja he siis eivät ole kieltäneet minua menemästä parisuhteeseen vaan päinvastoin aika voimakkaastikin houkutelleet minua parisuhteeseen.
En tiedä, mihin viittaat tuolla "ikävällä", mutta ainakaan päätösten tekeminen itse ei ole ikävää eikä yksin asuminen ole lainkaan ikävää vaan todella mukavaa.
Säälittävä ujeltaja vaan jatkaa. Olet sen verran mitätön etten edes viitsi lainata erikseen enää kommenttiasi.