Mikä oli toiveammattisi ala-asteikäisenä?
Kommentit (53)
Hammaslääkäri, ja se minusta myös tuli.
Rekkakuski piti tulla. Auton rattiin toki olen myös päätynyt sillä ajoin taksia noin 10 vuotta.
Lääkäri ja farmaseutti. Minusta oli kiva tehdä lääkereseptejä siskolle ja vanhemmilleni. Mulla oli pieniä purnukoita joita pidin lääkepurkkeina. Niitä sitten jaoin farmaseuttina perheelleni reseptiä vastaan.
Lapsena toiveammattini oli opettaja. Minusta tuli kuitenkin sairaanhoitaja.
Ei mikään. En sitä toiveammattia ole vieläkään keksinyt, vaikka ikää on kohta 50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monta lääkäriksi haluavaa, että avatkaa vähän miksi. Palkka, ihmisten parantaminen, toimenpiteet, mistä tuli tämä haave?
Olin kiinnostunut parantamaan ihmisiä. Lisäksi työ vaikutti mielestäni jännittävältä ja vaihtelevalta. Päätöksien tekeminen myös kiehtoi.
Voisikohan kaltaisesi ihmisten parantamisesta kiinnostuneet pitää esim. koneiden ja laitteiden korjaamistyötäkin mielenkiintoisena ja tyydyttävänä, jos saavat rikkinäisen koneen vielä takaisin toimintakuntoon?
Lelukaupan myyjä. Olen edelleen ihan heikkona leluihin, mutta olen muissa töissä. :-D
Vierailija kirjoitti:
Lelukaupan myyjä. Olen edelleen ihan heikkona leluihin, mutta olen muissa töissä. :-D
Harrastuksesta ei pitäisi koskaan tehdä työtä, kun työ kuin työ alkaa maistua pa8kalta sen pakkotahtisuuden vuoksi, niin sitten menee sekä työ että harrastus pilalle eikä jäljelle jää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäri. Ei muuttunut yläasteelle tai lukioon mennessä. Nyt olen eläinlääkäri. :-)
Onnea sinulle erinomaisesta ammatinvalinnasta! Toki raskaasta sellaisesta, varsinkin, jos työskentelet tuotantoeläinten lääkärinä!
Eläinlääkäriksi halu minullakin oli. Valitettavasti älli ei riittänyt! En päässyt edes oppikouluun.
Minusta tuli karjanhoitaja, ja uskallan kehua- hyvä sellainen, sillä rakastin niitä lehmiä ja possuja! Ilmaisia ylityötynteja tuli rutkasti! Sainpa neuvoa paria nuorta eläinlääkäriä työssään, kun se käytännössä esim. päitsien ja sierranpihdin laitto sujui paremmin!
Terv. Navettapiika vm -80
Olin kiinnostunut parantamaan ihmisiä. Lisäksi työ vaikutti mielestäni jännittävältä ja vaihtelevalta. Päätöksien tekeminen myös kiehtoi.