Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli toiveammattisi ala-asteikäisenä?

Vierailija
05.02.2016 |

Niin, mikä?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri. Tuli lähihoitaja.

Vierailija
22/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekatyömies.

Vierailija
24/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteiässä en varsinaisesti haaveillut mistään ammatista. Ennen kouluikää olisin halunnut merimieheksi, taiteilijaksi tai kampaajaksi, yläasteen lopulla alkoi opettajan ura kiinnostaa. Ei tullut minusta mitään näistä, opetusta tosin sisältyy nykyiseen työhöni.

Vierailija
25/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kouluikää halusin koiranhoitajaksi. En ole ikinä ollut koira- tai muukaan eläinihminen.

Ala-asteella muistan haaveilleeni opettajan ammatista.

Yläasteella haaveammatti oli farmaseutti.

Lukiossa olin aivan hukassa, mihin ammattiin hakisin opiskelemaan. Opiskelin sitten laboratoriohoitajaksi.

Lopulta minusta tuli lääkäri.

Vierailija
26/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, minusta tuli terveydenhoitaja

Vierailija
27/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli huonot koti olot. Myrkylliset välinpitämättömät vanhemmat.

Olenko ainoa jolla ei ollut unelma ammattia vaan olin ihan ympäristön uhri?

Nykyään haaveilen jostain tylsästä,  kova palkkaisesta virkamiehen hommista.

Vierailija
28/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveammatteja oli paljon, mutta varmaan pisimpään ja voimakkaimmin oli meteorologi. Luin tähtimerkeistä kertovaa kirjaa ja kuvittelin meteorologin ammatin kai liippavan läheltä tähtitiedettä, mutta ihailin samalla myös tv meteorologeja. Sain kyllä myös oikean sääkirjan ja karttapallon kannustavalta isältäni lahjaksi :)

Minusta tulee puutarhuri. Sään ennustaminen ja siitä puhuminen on tärkeä osa tätäkin työtä :D

Vierailija
29/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta lääkäriksi haluavaa, että avatkaa vähän miksi. Palkka, ihmisten parantaminen, toimenpiteet, mistä tuli tämä haave?

Vierailija
30/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäisenä halusin tulla ompelijaksi, alaluokilla käsityönopettajaksi; olen suvusta, jossa on periytyneet monipuoliset kädentaidot monen sukupolven ajan. Opettaja tuli, mutta ei käsityön, vaan kielten ope. Käsityöt jäivät rakkaaksi harrastukseksi.

Vierailija
31/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä, sittemmin opettaja. Olen toimistorotta.

Vierailija
32/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, kuvataiteilija. Mutta minustakin tuli toimistorotta.

Vierailija
33/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monta lääkäriksi haluavaa, että avatkaa vähän miksi. Palkka, ihmisten parantaminen, toimenpiteet, mistä tuli tämä haave?

En ajatellut ainakaan palkkaa vielä ala-asteikäisenä.

Motiivina oli varmaan se, että jännitin lääkärikäyntejä. Siksi halusin perehtyä siihen, mitä he oikein tekevät.

Toinen syy varmaan oli, että isovanhempani, joista pidin paljon, olivat vakavasti sairaita. Uskoin, että lääkäri osaisi parantaa heidät, mikä olisi ollut hieno juttu.

Vierailija
34/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi tai muusikko.

Vierailija
35/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot kiinnosti ala-asteella, en vaan oikein hahmottanut mikä voisi olla siihen liittyvä ammatti ja enpä sitten päätynytkään autoalalle. Yläasteella vielä kiusaaminen haittasi ammatinvalinnan miettimistäkin, hakeuduin sellaiselle alalle opiskelemaankin, minne ei pahimmat paskiaiset menneet, mutta ei se kaupallinen ala oikein minun juttu ollut, vaikkakin yläasteella jollain lailla tykkäsin kaupallisista aineista kun se oli valinnaisena aineena. Tietotekniikka kiinnosti myös jollain lailla ja pärjäsin koulussa hyvin siinä aineessa, sekin oli valinnaisena yläasteella, mutta en päätynyt it-alallekaan.

Lisäksi kuvaamataito ja piirtäminen käsin ja tietokoneella kiinnosti myös, no ei liene yllätys että en sillekään alalle päätynyt.

Pisimmän pätkän työhistoriastani olen ollut teollisuudessa huonopalkkaisena duunarina, kävi kumminkin fyysisesti liian raskaaksi niin nyt olen työttömänä.

Vierailija
36/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä, opettaja, lääkäri

Vierailija
37/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Storm trooper

Vierailija
38/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opperalaulaja ja astronautti.

Vierailija
39/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että siitä, että oli lapsena käynyt lääkärissä, kenties joutunut olemaan sairaalassakin ja lääkäreistä tuli hyvä kokemus.

Vierailija
40/53 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikomishoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi