Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä tahansa parturi-kampaajalta

Vierailija
05.02.2016 |

Sain idean tuosta vaatekaupan -myyjä keskustelusta. Tylsä perjantai, kysykää mitä mieleen juolahtaa!

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina välillä vaalennuksen/värjäyksen yhteydessä laitetaan se lämmitysvekotin päälle ja välillä ei?

Lämmön sanotaan tehostavan aineiden vaikutusta. Itse en lämpölaitetta käytä, koska varsinkin vaalennusaineet ovat niin kuivattavia muutenkin, että siihen ei lisälämpöä/tehoa/kuivattavuutta tarvita.

Vierailija
62/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo1 kirjoitti:

Mitä tehdä kun hieman luonnonkihara, taipuisa hius, enkä löydä sopivia hoitotuotteita?? Joko hoitoaine on ihan yhtä tyhjän kanssa, eli takkuja tulee tai sitten jos käyttää kosteuttavia niin latvat on toisiinsa takertuvat ja hyvin nopeasti likaisen oloiset vaikka kuinka huuhtoo ja on vasta leikatut. Kävin kampaamossa ja ainoastaan shampoo oli suht sopiva.

Hirveän vaikea sanoa, kun en tiedä mitä olet kokeillut. Oletko kokeillut rakennepaikkaavia sarjoja? Entä onko MOPin tuotesarja tuttu? Sen kosteuttavat shampoot ja hoitoaineet ovat hyviä! Takkuihin auttaa hyvin pieni määrä hiusöljyä, mutta todellakin vain pieni. Kannattaa kokeilla myös pesta hiukset kunnon shampoolla ja sitten laittaa kevyesti kosteuttavaa hoitoainetta jos tuntuu, että latvat jäävät helposti likaisen näköisiksi. 

Korjaavat hoitoaineet saa hiukset venyväksi purkkatukaksi. Shampoina olen käyttänyt Linnaa ja Cutrinin bio+. Linna saa latvat puhtaiksi mutta kuivattaa päänahkaa. Hoitoaine vaihtelee mutta esim Lee staffordin oily roots and dry ends saa latvat limaisiksi vaikka kuinka huuhtoo. Olen testannut myös esim. Lumon kosteuttavan hoitoaineen. Ei mitään vaikutusta. Latvat takertui toisiinsa ja oli karkeat. Arganöljyä laitan välillä tipan tai silkkitippoja, auttaa sen päivän mutta jos hoitis on huono niin ongelmia on taas seuraavana päivänä. Hiukset on hartia pituiset ja kerrostetut, se lisää ongelmaa kun vähänkin pörhöllään olevat latvat näyttää huonolta ja joutuu suoristamaan useammin. Laitan lämpösuojaa. Kasvatan kyllä takaisin pitkiksi mutta hoitoaine ongelma ei sillä poistu vaikka ei enää tarvitse suoristaa niin usein.

Näin äkkiseltään sanoisin, että liian kuivattava shampoo ja huono hoitoaine. Kevyesti kosteuttava shampoo, tuolla mainitsemallani MOPilla esimerkiksi on hyviä. Ja siihen kevyt hoitoaine ilman silikoneja. Öljyt ovat hyviä takkuiselle latvalle, mutta tuppaavat tosiaan lähmäämään hyvin herkästi. Erilaisia tuotteita on todella paljon ja siksi on vaikea suositella juuri sinulle sopiva, kun se mikä toimii toiselle, ei välttämättä toimi toiselle. Onko sinulle juurikasvun foorumi tuttu? Siellä on kiharapäille oma ketju ja siellä on paljon tuotesuosituksia ja komeuksia kiharapäiltä itseltään. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö sukulaisille työt käteishintaan ?

Vierailija
64/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo1 kirjoitti:

Mitä tehdä kun hieman luonnonkihara, taipuisa hius, enkä löydä sopivia hoitotuotteita?? Joko hoitoaine on ihan yhtä tyhjän kanssa, eli takkuja tulee tai sitten jos käyttää kosteuttavia niin latvat on toisiinsa takertuvat ja hyvin nopeasti likaisen oloiset vaikka kuinka huuhtoo ja on vasta leikatut. Kävin kampaamossa ja ainoastaan shampoo oli suht sopiva.

Hirveän vaikea sanoa, kun en tiedä mitä olet kokeillut. Oletko kokeillut rakennepaikkaavia sarjoja? Entä onko MOPin tuotesarja tuttu? Sen kosteuttavat shampoot ja hoitoaineet ovat hyviä! Takkuihin auttaa hyvin pieni määrä hiusöljyä, mutta todellakin vain pieni. Kannattaa kokeilla myös pesta hiukset kunnon shampoolla ja sitten laittaa kevyesti kosteuttavaa hoitoainetta jos tuntuu, että latvat jäävät helposti likaisen näköisiksi. 

Korjaavat hoitoaineet saa hiukset venyväksi purkkatukaksi. Shampoina olen käyttänyt Linnaa ja Cutrinin bio+. Linna saa latvat puhtaiksi mutta kuivattaa päänahkaa. Hoitoaine vaihtelee mutta esim Lee staffordin oily roots and dry ends saa latvat limaisiksi vaikka kuinka huuhtoo. Olen testannut myös esim. Lumon kosteuttavan hoitoaineen. Ei mitään vaikutusta. Latvat takertui toisiinsa ja oli karkeat. Arganöljyä laitan välillä tipan tai silkkitippoja, auttaa sen päivän mutta jos hoitis on huono niin ongelmia on taas seuraavana päivänä. Hiukset on hartia pituiset ja kerrostetut, se lisää ongelmaa kun vähänkin pörhöllään olevat latvat näyttää huonolta ja joutuu suoristamaan useammin. Laitan lämpösuojaa. Kasvatan kyllä takaisin pitkiksi mutta hoitoaine ongelma ei sillä poistu vaikka ei enää tarvitse suoristaa niin usein.

Näin äkkiseltään sanoisin, että liian kuivattava shampoo ja huono hoitoaine. Kevyesti kosteuttava shampoo, tuolla mainitsemallani MOPilla esimerkiksi on hyviä. Ja siihen kevyt hoitoaine ilman silikoneja. Öljyt ovat hyviä takkuiselle latvalle, mutta tuppaavat tosiaan lähmäämään hyvin herkästi. Erilaisia tuotteita on todella paljon ja siksi on vaikea suositella juuri sinulle sopiva, kun se mikä toimii toiselle, ei välttämättä toimi toiselle. Onko sinulle juurikasvun foorumi tuttu? Siellä on kiharapäille oma ketju ja siellä on paljon tuotesuosituksia ja komeuksia kiharapäiltä itseltään. :)

Cutrinin shampoo on kosteuttava. Pitää varmaan kokeilla tuota MOPin hoitoainetta. Yleensä kaikki suosittelee kosteuttavia hoitoaineita ja sitten hiukset vasta kamalat ovatkin. Korjaavat on kaikista pahimpia. Olen lukenut kaikkea juurikasvu foorumilla, mutten ole silti löytänyt sopivia.

Vierailija
65/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus saatan jonkun kaverin latvat leikata hänen/mun kotona pienemmällä hinnalla, mutta isommat työt ja värjäykset tehdään liikkeessä samaan hintaan, kuin muillekin. Aineet maksaa, välineet maksaa, tiloista maksetaan vuokraa, eikä se hiusten leikkaaminen ja värjääminen niin leppoisaa ole, että haluaisin alkaa hirveitä alennuksia antamaan. :)

Vierailija
66/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo1 kirjoitti:

Cutrinin shampoo on kosteuttava. Pitää varmaan kokeilla tuota MOPin hoitoainetta. Yleensä kaikki suosittelee kosteuttavia hoitoaineita ja sitten hiukset vasta kamalat ovatkin. Korjaavat on kaikista pahimpia. Olen lukenut kaikkea juurikasvu foorumilla, mutten ole silti löytänyt sopivia.

Sanoit, etteivät rakennepaikkaavat sovi, joten siksi suosittelin kevyest kosteuttavia hoitsikoita. Hoitoaineet kun kosteuttavat aina. Shampoo kannattaa katsoa myös sen mukaan, missä kunnossa päänahka on.

Vierailija
67/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo1 kirjoitti:

Sanoit, etteivät rakennepaikkaavat sovi, joten siksi suosittelin kevyest kosteuttavia hoitsikoita. Hoitoaineet kun kosteuttavat aina. Shampoo kannattaa katsoa myös sen mukaan, missä kunnossa päänahka on.

Kevyesti kosteuttava hoitis olisi hyvä. Päänahka kutisee helposti ja on välillä kuiva, siksi tuo Cutrinin shampoo käytössä. Muut kutittaa.

Vierailija
68/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet trendihiuksista kuten granny hair, liukuväri tai balayage?

Itse olen vaalennusprosessin keskellä ja huomaan kyllä että kovien vaalennuksien jälkeen päänahka on kärsinyt ja kuiva. Välillä hilsettä varmaan sen takia. Mitä tuotetta suosittelisit sen hyvinvoinnin palauttamiseksi?

Häiritseekö jos asiakkaalla on hilsettä?

Vierailija
69/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus saatan jonkun kaverin latvat leikata hänen/mun kotona pienemmällä hinnalla, mutta isommat työt ja värjäykset tehdään liikkeessä samaan hintaan, kuin muillekin. Aineet maksaa, välineet maksaa, tiloista maksetaan vuokraa, eikä se hiusten leikkaaminen ja värjääminen niin leppoisaa ole, että haluaisin alkaa hirveitä alennuksia antamaan. :)

Tarkoitin teetkö ilman kuittia sukulaisille. Näin olen kuullut joidenkin kollegoidesi toimivan.

Vierailija
70/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet trendihiuksista kuten granny hair, liukuväri tai balayage?

Itse olen vaalennusprosessin keskellä ja huomaan kyllä että kovien vaalennuksien jälkeen päänahka on kärsinyt ja kuiva. Välillä hilsettä varmaan sen takia. Mitä tuotetta suosittelisit sen hyvinvoinnin palauttamiseksi?

Häiritseekö jos asiakkaalla on hilsettä?

Jostain syystä granny hairit eivät ole iskeneet. Suomessa näitä grannyjä vielä niinkään näe, mutta hitusen hopeaan taittavaa vaaleaa kylläkin, joka on mielestäni nätimpi. Vaatii tosin hyväkuntoisen ihon ja kylmän sävyn, että näyttää hyvältä. Liukuväri ja balayage ovat nättejä paksummalla tukalla. Hyvin ohueen vaikea toteuttaa siististi. Huonokuntoiseen hiuspohjaan on omat öljyhoitonsa. Simillä on hyviä tuotteita juuri hiuspohjan hoitoon, esim. http://sim.fi/fi-system4-o. Lisäksi voit kokeilla paljon hehkutettua kookosöljyä. Ja vältä liian voimakkaita shampoita, ettet rasita hiuspohjaa enempää. Kevyet, sulfaatittomat ja kosteuttavat shampoot ovat hyviä. 

Asiakkaan hilse ei häiritse. Kaikilla ihmisillä on sitä enemmän tai vähemmän.

Vierailija
71/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostat ammattitaitoiselta sekä todella mukavalta ihmiseltä! :)

Minkälaiset hiukset sulla itselläsi on tällä hetkellä? Kuinka usein vaihdat hiustyyliä?

Vierailija
72/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opin leikkaamaan otsahiukseni?

Vierailija
73/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostat ammattitaitoiselta sekä todella mukavalta ihmiseltä! :)

Minkälaiset hiukset sulla itselläsi on tällä hetkellä? Kuinka usein vaihdat hiustyyliä?

Kiitos! Hyvään ammattitaitoon motivoivat omat teininä saadut kauhukokemukset kampaajista. Meitä on moneksi, enkä yhtään halua puolustella tätä ammattialaa, etteikö tunareita mahtuisi joukkoon. Mutta hyviäkin löytyy! :) Itselläni on tällä hetkellä punertavanruskea pitkä polkka eli ns. Long bob. Minulla hiustyyli on pysynyt aika maltillisena, koska hiuslaadun takia ei kovin moni leikkaus sovi. Harmi, olisi kiva kokeilla uusia trendejä myös omassa tukassa, mutta näillä nyt mennään! :)

Vierailija
74/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten opin leikkaamaan otsahiukseni?

Netistä löytyy tähän hyvin ohjeita. Tärkeintä on hyvät ja terävät sakset ja maltillinen lyhennys, ettei napsahda liian lyhyiksi!

Vierailija
75/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten diilaat niska-hartiaseudun jäykkyyden kanssa?

Poistuuko täältä osa mun vastauksista? Ja osa viesteistä on jäänyt multa kokonaan väliin? Mitäs ihmettä...

Hyvä lihaskunto, hieronta, VENYTTELY, ja kuumat kaurapussit. :D

Vierailija
76/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kannattaa hoitaa & käsitellä ohutta hiusta, joka rasvoittuu helposti?

Vierailija
77/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesetkö hyvännäköisten miesten hiuksia suuremmalla antaumuksella kuin muiden?

Ehdottomasti!

Vierailija
78/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kannattaa hoitaa & käsitellä ohutta hiusta, joka rasvoittuu helposti?

Ei liian raskaita ja kosteuttavia shampoita ja hoitoaineita. Jos käyttää lakkaa, niin hyvin kevytpitoista. Näitä on marketissa aika vähän tarjolla, mutta kampaamoista saa. Tuuheuttava kuivashampoo (esim. Batiste) tai hiuspuuteri ovat hyviä tuotteita ohuille hiuksille. Niitä kevyesti tyveen kohottamaan. Onko päänahka missä kunnossa? Myös ohuet hiukset kannattaa välillä pestä syväputsarilla, etteivät muotoiluainejämät lähmää ja latista hiuksia. Iherbin Mill Creekin keratiinihoitoainetta voisin varmaan suositella sinulle. 

Vierailija
79/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bloggaajan hiukset:

http://chicago187.blogspot.fi/2016/01/barbamama.html

http://chicago187.blogspot.fi/2015/12/takaisin-sateeseen.html

Miten hiukset on saatu näin huonoon kuntoon? Mikä näissä on vialla, mitä niille voisi tehdä että kyseinen ihminen näyttäisi paremmalta?

Blogi on tuttu palstan kautta, enkä sen vuoksi halua alkaa kommentoimaan hänen hiuksiaan. Saa hiusten omistaja sitten itse kysellä vinkkejä jos haluaa. 

Olen Iida itse, haluan tietää mikä näissä on mennyt pieleen koska en ole koskaan vaalentanut ja hiukset pilaavat ulkonäköni.

Alapeukuttajat voivat kysyä blogissa asian todenperäisyyttä, mullakin on oikeus kysyä.

En ole ap, mutta valehtelet jos väität ettei hiuksiasi ole koskaan vaalennettu. On meinaan niin järkyttävän puhkiblondattu kiilloton että harvoin näkee vastaavaan.

Kiva ilme sulla tokan postauksen tokassa kuvassa o_____O

Vierailija
80/82 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään vinkkejä, miten lähteä vaalentamaan hiuksia lähelle omaa maantienharmaata väriä? Hiukset on olleet viimeiset pari vuotta punaiset ja sitä ennen tummanruskeat todella kauan. Haluaisin kuitenkin näyttää ihmiseltä prosessin aikanakin eikä oman värin kasvatus suoraa tästä punaisesta ole vaihtoehto. Ja vielä, millaista hiusmallia suosittelisit todella paksuille ja vahvoille, taipuisille hiuksille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme