Kysy mitä tahansa parturi-kampaajalta
Sain idean tuosta vaatekaupan -myyjä keskustelusta. Tylsä perjantai, kysykää mitä mieleen juolahtaa!
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestätkö kokoomusta?
En. Äänestin piraattipuoluetta. :D
Huu, harvinainen kampaaja, siis fiksu.
Kuinkahan vaaleaksi saan olaplexin kanssa hiukseni? Ovat nyt vaaleanruskean oranssiset, oma väri maantienharmaa. Kuinka vaaleaksi kannattaa?
Mikä olisi oikea värisävynumero, kun haluaa lämpimän vaalean sävyn, eikä missään tapauksessa viileää eikä tuhkaan taittuvaa.kylmiä värisävyjä on runsaasti tarjolla, mutta ei ne kaikille sovi ihonväriin.
Vierailija kirjoitti:
Miten luonnonkihara siis kuiva säherö oikeasti pitäisi leikata ja hoitaa, siis kiharaksi ei niin, että se on tarkoitus suoristaa?
Pieni kerrostus on hyväksi vaikkei hiuksia suoristaisikaan. Näin latva kevenee, eikä ole niin paksu ja pörröinen. Ei saa kerrostaa liikaa, vaan muutamilla senteillä! Hoitona mahdollisimman kosteuttavat tuotteet, mahdollisesti co-pesua, hiusöljyä. Lakkaa kannattaa välttää, ainakin voimakaspitoisia. törröttäviin osioihin mielummin kevyttä vahaa.
Miten diilaat niska-hartiaseudun jäykkyyden kanssa?
Pesetkö hyvännäköisten miesten hiuksia suuremmalla antaumuksella kuin muiden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bloggaajan hiukset:
http://chicago187.blogspot.fi/2016/01/barbamama.html
http://chicago187.blogspot.fi/2015/12/takaisin-sateeseen.html
Miten hiukset on saatu näin huonoon kuntoon? Mikä näissä on vialla, mitä niille voisi tehdä että kyseinen ihminen näyttäisi paremmalta?
Blogi on tuttu palstan kautta, enkä sen vuoksi halua alkaa kommentoimaan hänen hiuksiaan. Saa hiusten omistaja sitten itse kysellä vinkkejä jos haluaa.
Olen Iida itse, haluan tietää mikä näissä on mennyt pieleen koska en ole koskaan vaalentanut ja hiukset pilaavat ulkonäköni.
AF kirjoitti:
Miten kampaaja reagoi, kun se kysyy että "miltä näyttää" ja asiakas vastaa "ihan kauhea". Onko näin käynyt ikinä?
Ei ole minun kohdalla käynyt, mutta itse varmaan kauhistuisin ja pyrkisin tekemään kyllä kaikkeni, että saisin asiakkaalle häntä miellyttävän lopputuloksen. On toki ollut tapauksia, joissa asiakas ei ole täysin saanut haluamaansa lopputulosta, mutta yleensä kyse on siitä, että hiusten laatuun ei ole kyseinen leikkaus täysin sopinut tai vaalennuksesta on jäänyt liikaa oranssia/keltaista sävyä. Itse haluan korjata kaikki mahdolliset virheet niin hyvin kuin pystyn.
Millainen asiakas on tyypillisesti teinityttö, sanotaan nyt vaikka 12-16 v?
Miten he käyttäytyvät tuolissasi (hiljaisia/keskustelevat) ja minkätyyppinen käsittely on nykyään trendikästä. Ja palaavatko he seuraavalakin kerralla asiakkaaksesi ?
millaista mallia suosittelisit noin yleisellä tasolla ohuille hiuksille? mun hiukset ohenivat muutama vuosi sitten todella radikaalisti varsinkin sivuilta ja ohimoilta. millaiset leikkaukset ovat imartelevimpia kun hiukset ovat ohuet?
mitkä ovat parhaat keinot todella sitkeässä olevan keltaisuuden poistoon luonnonvaaleasta hiuksesta, kun on allerginen violetille pigmentille? (eikä ole varaa monen sadan vedensuodattimeenkaan :D) onko jotkin syväpuhdistavat shampoot parempia kuin toiset? entä tekeekö sitruuna/ c-vitamiinipesu oikeasti muuta kuin kuivattaa?
onko awkwardia, jos asiakas tahtoo vain istuksia hiljaa eikä rupatella? :D
Vierailija kirjoitti:
Korjaaatko kampaajat virheensä, vai ottavatko siitä lisämaksun? Esim. kun asiakas paalaa parin päivän päästä ja ilmoittaa, ettei leikkaus/ väri ole tasainen, tai on muuten mennyt pieleen.
Riippuu ihan kampaajan ja/tai firman käytännöstä miten toimitaan. Tässäkin asiassa asiakkaan suojana on kuluttajansuojalaki. Itse korjaan ilman lisämaksua jos olen itse selkeästi tehnyt virheen, mutta vaadin pientä lisämaksua siitä, jos vika ei missään mielessä ole minun. En esimerkiksi ala vaalentamaan hiuksia takaisin alkuperäiseen väriinsä siitä syystä, että asiakas ei tykännytkään ruskeasta väristä.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö koskaan sitä, mitä asiakas pyytää, no en kysy, koska tiedän vastauksen.
Kuulen paljon sitä, että kampaajan työ ei ole miellyttänyt ja ei ole tehty sitä mitä asiakas pyysi. Minäkin olen ollut huonolla kampaajalla, joten tiedän tunteen. Yritän parhaani mukaan tehdä sen mitä asiakas pyytää. Täytyy kuitenkin muistaa, etten ole taikuri, enkä osaa lukea kenenkään ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Oletkos koskaan hipaissut miesasiakastasi tissillä?
Olen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen
Tahallasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen
\o/ <3
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan vaaleaksi saan olaplexin kanssa hiukseni? Ovat nyt vaaleanruskean oranssiset, oma väri maantienharmaa. Kuinka vaaleaksi kannattaa?
Riippuu siitä, millä sävyillä olet aiemmin värjäillyt, kuinka kauan, onko mukana suoravärejä? Uskoisin, että suht vaaleaksi, mutta lämmintä sävyä ei voi taata. Olaplexin kanssa uskaltaa kyllä käsitellä hiusta kovemmillakin aineilla, mutta joskus se oranssisuus ja keltaisuus voivat olla todella tiukassa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen asiakas on tyypillisesti teinityttö, sanotaan nyt vaikka 12-16 v?
Miten he käyttäytyvät tuolissasi (hiljaisia/keskustelevat) ja minkätyyppinen käsittely on nykyään trendikästä. Ja palaavatko he seuraavalakin kerralla asiakkaaksesi ?
Riippuu ihan teinitytöstä. Yleensä ihan kohteliaita ja hyväkäytöksisiä. Toiset juttelee enemmän, toiset tykkäävät selailla puhelinta/lehteä. Nykyään pastellisävyt ovat suosittuja, leikkauksena pitkä polkka. Edelleen osittainen liukuvärjäys. Moni myös haluaa kasvattaa omaa väriään takaisin. Minulla on paljon vakkariasiakkaita, osa myös näitä teinejä.