Kysy mitä tahansa parturi-kampaajalta
Sain idean tuosta vaatekaupan -myyjä keskustelusta. Tylsä perjantai, kysykää mitä mieleen juolahtaa!
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
millaista mallia suosittelisit noin yleisellä tasolla ohuille hiuksille? mun hiukset ohenivat muutama vuosi sitten todella radikaalisti varsinkin sivuilta ja ohimoilta. millaiset leikkaukset ovat imartelevimpia kun hiukset ovat ohuet?
mitkä ovat parhaat keinot todella sitkeässä olevan keltaisuuden poistoon luonnonvaaleasta hiuksesta, kun on allerginen violetille pigmentille? (eikä ole varaa monen sadan vedensuodattimeenkaan :D) onko jotkin syväpuhdistavat shampoot parempia kuin toiset? entä tekeekö sitruuna/ c-vitamiinipesu oikeasti muuta kuin kuivattaa?
onko awkwardia, jos asiakas tahtoo vain istuksia hiljaa eikä rupatella? :D
Jos hiuksia on vähän, niin esimerkiksi pitkä polkka ilman kerrostuksia toimii. Tasainen latva, en lähtisi rikkomaan ja tekemään esimerkiksi v-mallista latvaa. Jos hiuksia taas on paljon, niin pienet kerrostukset auttavat. Nostavat silloin tyveä, mutta toimii tosiaan vain silloin jos hiuksia on sen verran, ettei latva jää liian liruksi.
Toisissa syväputsareissa on ns. metallinsitojaa, joten kyllä näissäkin on eroa. Sassoonilla on ainakin sellainen syväputsari. Toiset taas kuivattavat enemmän. Itse käytän Bio Richiä. Ei ole niin kuivatta, kuin esimerkiksi marketin Herbina (joka tosin sekin on ihan hyvä).
Itse en lähtisi c-vitamiinilla vaalentamaan vaan esimerkiksi purkupesulla/vaalennuspesulla. Vaalentaa enemmän, mutta ei ole niin kuivattava kuin tavallinen värinpoisto.
Minulle on ihan ok, jos asiakas haluaa vain istua hiljaa. Saan ainakin keskittyä työhöni. :D
Mitä tehdä kun hieman luonnonkihara, taipuisa hius, enkä löydä sopivia hoitotuotteita?? Joko hoitoaine on ihan yhtä tyhjän kanssa, eli takkuja tulee tai sitten jos käyttää kosteuttavia niin latvat on toisiinsa takertuvat ja hyvin nopeasti likaisen oloiset vaikka kuinka huuhtoo ja on vasta leikatut. Kävin kampaamossa ja ainoastaan shampoo oli suht sopiva.
Onko kukaan sosiaali- ja terveysalalla työskentelevä asiakkaasi rikkonut vaitiolovelvollisuutta tuolissasi kertomalla jotain?
Itse olen kyseisen alan ammattilainen ja viime syksynä kuuntelin, kun toinen asiakas puhui työstään ja asiakkaistaan ikäihmisten palvelutalossa erittäin tunnistettavaan sävyyn..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos koskaan hipaissut miesasiakastasi tissillä?
Olen
Tahallasi?
Kyllä, oli niin komea asiakas! ;) Nohnoh en tietenkään!
Vierailija kirjoitti:
Laitatko usein sormen pyllyyn :P
Aina ennen kuin aloitan työni. ;) No okei, en muista että pyllyssäni olisi koskaan ollut suppoa ja kuumemittaria kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Moikkaatko adiakkaitasi, jos tapaat heitä vaikkapa kaupungilla ?
Jos muistan heidät ja he moikkaavat ensin.
Vierailija kirjoitti:
Laitatko usein sormen pyllyyn :P
Aina kun pyllykarvoja pyydetään leikkaamaan.
Ap
Paljon tienaat kk brutto ja netto ja monta työtuntia sisältyy? Paljon ka on tunti palkkasi
Mitä mietit mielessäsi, kun 40-50-v nainen pyytää aina leikkaamaan sen saman hiusmallin.
Joopajoo1 kirjoitti:
Mitä tehdä kun hieman luonnonkihara, taipuisa hius, enkä löydä sopivia hoitotuotteita?? Joko hoitoaine on ihan yhtä tyhjän kanssa, eli takkuja tulee tai sitten jos käyttää kosteuttavia niin latvat on toisiinsa takertuvat ja hyvin nopeasti likaisen oloiset vaikka kuinka huuhtoo ja on vasta leikatut. Kävin kampaamossa ja ainoastaan shampoo oli suht sopiva.
Hirveän vaikea sanoa, kun en tiedä mitä olet kokeillut. Oletko kokeillut rakennepaikkaavia sarjoja? Entä onko MOPin tuotesarja tuttu? Sen kosteuttavat shampoot ja hoitoaineet ovat hyviä! Takkuihin auttaa hyvin pieni määrä hiusöljyä, mutta todellakin vain pieni. Kannattaa kokeilla myös pesta hiukset kunnon shampoolla ja sitten laittaa kevyesti kosteuttavaa hoitoainetta jos tuntuu, että latvat jäävät helposti likaisen näköisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan sosiaali- ja terveysalalla työskentelevä asiakkaasi rikkonut vaitiolovelvollisuutta tuolissasi kertomalla jotain?
Itse olen kyseisen alan ammattilainen ja viime syksynä kuuntelin, kun toinen asiakas puhui työstään ja asiakkaistaan ikäihmisten palvelutalossa erittäin tunnistettavaan sävyyn..
Kyllä joku joskus avautuu, mutta ei koskaan niin, että minä olisin tunnistanut ketään. Asun kyllä pääkaupunkiseudulla, joten voi olla sekin syynä. Pienellä paikkakunnalla vähän eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mietit mielessäsi, kun 40-50-v nainen pyytää aina leikkaamaan sen saman hiusmallin.
Olen iloinen, että kyseinen nainen on tyytyväinen kädenjälkeeni ja palaa juuri minun luokseni leikkaamaan sen saman vanhan hiusmallin.
Miten saa kasvatettua ihan lyhyistä hiuksista pitkät niin, että kampaus olisi kasvatusvaiheen ajan edes siedettävän näköinen? Kannattaako kasvattaa ensin päälliosa pitkäksi vai miten?
Minulla oli ennen hartioille asti olevat suorat pitkät hiukset, mutta loppukesällä päättyneiden syöpähoitojen jäljiltä nyt lyhyet (n. 5 cm), paksut ja kiharat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bloggaajan hiukset:
http://chicago187.blogspot.fi/2016/01/barbamama.html
http://chicago187.blogspot.fi/2015/12/takaisin-sateeseen.html
Miten hiukset on saatu näin huonoon kuntoon? Mikä näissä on vialla, mitä niille voisi tehdä että kyseinen ihminen näyttäisi paremmalta?
Blogi on tuttu palstan kautta, enkä sen vuoksi halua alkaa kommentoimaan hänen hiuksiaan. Saa hiusten omistaja sitten itse kysellä vinkkejä jos haluaa.
Olen Iida itse, haluan tietää mikä näissä on mennyt pieleen koska en ole koskaan vaalentanut ja hiukset pilaavat ulkonäköni.
Alapeukuttajat voivat kysyä blogissa asian todenperäisyyttä, mullakin on oikeus kysyä.
Miksi aina välillä vaalennuksen/värjäyksen yhteydessä laitetaan se lämmitysvekotin päälle ja välillä ei?
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo1 kirjoitti:
Hirveän vaikea sanoa, kun en tiedä mitä olet kokeillut. Oletko kokeillut rakennepaikkaavia sarjoja? Entä onko MOPin tuotesarja tuttu? Sen kosteuttavat shampoot ja hoitoaineet ovat hyviä! Takkuihin auttaa hyvin pieni määrä hiusöljyä, mutta todellakin vain pieni. Kannattaa kokeilla myös pesta hiukset kunnon shampoolla ja sitten laittaa kevyesti kosteuttavaa hoitoainetta jos tuntuu, että latvat jäävät helposti likaisen näköisiksi.
Korjaavat hoitoaineet saa hiukset venyväksi purkkatukaksi. Shampoina olen käyttänyt Linnaa ja Cutrinin bio+. Linna saa latvat puhtaiksi mutta kuivattaa päänahkaa. Hoitoaine vaihtelee mutta esim Lee staffordin oily roots and dry ends saa latvat limaisiksi vaikka kuinka huuhtoo. Olen testannut myös esim. Lumon kosteuttavan hoitoaineen. Ei mitään vaikutusta. Latvat takertui toisiinsa ja oli karkeat. Arganöljyä laitan välillä tipan tai silkkitippoja, auttaa sen päivän mutta jos hoitis on huono niin ongelmia on taas seuraavana päivänä. Hiukset on hartia pituiset ja kerrostetut, se lisää ongelmaa kun vähänkin pörhöllään olevat latvat näyttää huonolta ja joutuu suoristamaan useammin. Laitan lämpösuojaa. Kasvatan kyllä takaisin pitkiksi mutta hoitoaine ongelma ei sillä poistu vaikka ei enää tarvitse suoristaa niin usein.
Vierailija kirjoitti:
Miten saa kasvatettua ihan lyhyistä hiuksista pitkät niin, että kampaus olisi kasvatusvaiheen ajan edes siedettävän näköinen? Kannattaako kasvattaa ensin päälliosa pitkäksi vai miten?
Minulla oli ennen hartioille asti olevat suorat pitkät hiukset, mutta loppukesällä päättyneiden syöpähoitojen jäljiltä nyt lyhyet (n. 5 cm), paksut ja kiharat.
Itse leikkaisin varmaan vähän kasvonpiirteistä riippuen otsahiuksia kehystämään kasvoja. Niskahiuksia lyhentäisin hieman, jos ne ovat pitkät, mutta muuten en lähtisi lyhentelemään. Tasaisesta polkkamallista on sitten helppo kasvattaa se haluamansa pituus.
Moikkaatko adiakkaitasi, jos tapaat heitä vaikkapa kaupungilla ?