Mies: vasektomia on halpa vakuutus myöhemmän iän epätoivoisia hölmöilyjä vastaan
Meillä miehillä on valitettavasti melko korkea riski muuttua vanhemmiten epätoivoisiksi hölmöiksi. Kuolemanpelko ja pettymys elettyyn elämään saattavat laukaisa esimerkiksi irrationaalisen halun elostella ja saada lapsia vielä 45-vuotiaana tai sen jälkeen. Koska kenenkään ei pitäisi joutua syntymään tämän takia, ja koska lapsen hankkiminen ei tee miehestä kuitenkaan sen onnellisempaa, kannattaa piuhat laittaa poikki heti, kun mahdollista.
Vasektomia on halpa toimenpide, joka voi säästää satoja tuhansia euroja, tuhansia tunteja vapaa-aikaa ja oman mielenterveyden. Seksin harrastamiseen tai nautintoon operaatio ei vaikuta, mutta mielenrauhaa ja rentoutta se tuo lisää. Yksikään nainen ei myöskään pysty huijaamaan miestä lapsen isäksi ja elättäjäksi.
Kommentit (26)
kannattaa odottaa pari vuotta, että markkinoille tulee peruutettava "vasektomia" kuten vasalgel ja risug
Vierailija kirjoitti:
kannattaa odottaa pari vuotta, että markkinoille tulee peruutettava "vasektomia" kuten vasalgel ja risug
En luottaisi tällaiseen valmisteeseen, josta lääkäreillä ei Suomessa ole mitään kokemusta. Tilastojen mukaan lääkärin kokemus vasektomioista on tärkeimpiä vasektomian luotettavuuteen vaikuttavia tekijöitä. Ns. asennusvirheet voivat aiheuttaa ikäviä ylläyksiä.
Sinänsä hyvä, että vaihtoehtoja tulee lisää, mutta kannattaa miettiä, haluaako olla etujoukoissa. -ap
Hyvä pointti, ap. Itse olen menossa nipsaisuun ihan vaan sen takia kun meillä on jo kaksi lasta ja kolmatta ei haluta. Vaimokin melkein 40 ja itse vähän päälle, joten ei ne yövalvomisetkaan enää houkuta.
Näin muuten kerran lentokentällä Paavo Lipposen, silloin jo eläkeikäisenä. Mukana oli hänen kaksi alle kouluikäistä tyttöään. Ensin itkin, sitten nauroin, itkin taas, hekottelin kerran vielä ja totesin että se on noillakin tytöillä kivaa kun faija saattaa kupsahtaa vanhuuteen ennen kuin ovat täysi-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti, ap. Itse olen menossa nipsaisuun ihan vaan sen takia kun meillä on jo kaksi lasta ja kolmatta ei haluta. Vaimokin melkein 40 ja itse vähän päälle, joten ei ne yövalvomisetkaan enää houkuta.
Näin muuten kerran lentokentällä Paavo Lipposen, silloin jo eläkeikäisenä. Mukana oli hänen kaksi alle kouluikäistä tyttöään. Ensin itkin, sitten nauroin, itkin taas, hekottelin kerran vielä ja totesin että se on noillakin tytöillä kivaa kun faija saattaa kupsahtaa vanhuuteen ennen kuin ovat täysi-ikäisiä.
Toivottavasti lapsistasi tulee fiksumpia kuin mitä itse olet.
Näin on. Kävin vasektomiassa 35-vuotiaana, kun lapsiluku oli täynnä. Tapahtui elämässä mitä tahansa, lisää elätettäviä en enää halua. Vaimokin on tyytyväinen, kun ei tarvitse käyttää hormonaalista ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lapsistasi tulee fiksumpia kuin mitä itse olet.
Älä huoli, kyllä niistä tulee, sen huomaa jo nyt.
Mutta vakavasti, mielestäni ei ole oikein reilua hankkia lapsia noin vanhana. Minua ainakin olisi varmasti painanut jos isäni olisi kuollut vanhuuteen kun olin yläasteella. Lipponen on muuten jo 74.
Valitettavasti osa miehistä on niin kypsymättömiä tai ailahtelevia muutoin, että jopa vuoden-parin päästä ollaan itkemässä piuhojen yhteenliittämistä. Tavallinen tarina on vasektomia - ero - uusi puoliso - vauvakuume. Jos ei onnistu purkuleikkaukselka, pitää hankkia keinohedelmöityksellä, sepä tulee vielä kalliimmaksi. Että eipä ole, ap, vasektomiastakaan ratkaisua miesten viidenkympinvillitykseen. Sen sijaan nelikymppinen nainen kannattaa jo steriloida, hän jo tietää, mitä loppuelämältään haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti osa miehistä on niin kypsymättömiä tai ailahtelevia muutoin, että jopa vuoden-parin päästä ollaan itkemässä piuhojen yhteenliittämistä. Tavallinen tarina on vasektomia - ero - uusi puoliso - vauvakuume. Jos ei onnistu purkuleikkaukselka, pitää hankkia keinohedelmöityksellä, sepä tulee vielä kalliimmaksi. Että eipä ole, ap, vasektomiastakaan ratkaisua miesten viidenkympinvillitykseen. Sen sijaan nelikymppinen nainen kannattaa jo steriloida, hän jo tietää, mitä loppuelämältään haluaa.
Pointtihan oli nimenomaan suojautua tuolta ailahtelulta, ja kyllä vasektomia silti hidastaa jos ei kokonaan estä hölmöjä suunnitelmia. Purku on kuitenkin kallis, eikä niitä käytännössä tehdä julkisella puolella. Aika moni tulee järkiinsä siinä vaiheessa, kun hinta-arvio esitetään. Tilanne on paljon pahempi, jos mitään suojaa ei ole.
Viidenkympin villitystä voi olla mahdoton estää, eikä siinä välttämättä ole mitään pahaakaan, mutta uusia ihmisten ei tarvitsisi sen vuoksi syntyä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vasektomiakaan ei ole 100% varma
Vasektomian voi tehdä monella tapaa. Kunnolla tehty vasektomia (palan poisto + päiden poltto + huputus + kiinni kudoksiin ompelu) on riittävän varoajan jälkeen sataprosenttisen varma. -ap
Vasektomia muuttAa miehet vässyköiksi ja kimeä-äänisiksi puoli-ihmisiksi
Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vasektomia muuttAa miehet vässyköiksi ja kimeä-äänisiksi puoli-ihmisiksi
Ei kiitos.
Kuulostat sellaiselta, että tuskinpa sinun hölmöilyjäsi estää mikään toimenpide. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasektomian voi tehdä monella tapaa. Kunnolla tehty vasektomia (palan poisto + päiden poltto + huputus + kiinni kudoksiin ompelu) on riittävän varoajan jälkeen sataprosenttisen varma. -ap
Yleensä se pettääkin lähinnä varoajalla. Vasektomia on varmin ehkäisymuoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se pettääkin lähinnä varoajalla. Vasektomia on varmin ehkäisymuoto.
Kyllä vain. Rekanalisaatio- eli siemenjohdinten uudelleen kasvamisen riski on häviävän pieni ja poistuu kokonaan tuolla perinpohjaisella menetelmällä. Rekanalisaatiota ei ole tapahtunut yhdellekään miehelle, jonka vasekomia on tuota tyyppiä. -ap
Vierailija kirjoitti:
99.85% on aika paljon paremmin kuin 85% kondomilla tai 92% pillereillä.
miksi et itse katkonut piuhojasi? onko niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
miksi et itse katkonut piuhojasi? onko niin vaikeaa?
Ihan niin tee-se-itse -mies en ole. -ap
Olen miettinyt asiaa,mutta sitten käynyt mielessä jos hankkisi uuden nuoren naisen joka kuitenkin haluaa lapsia joskus ja olisi aika julmaa kieltää naiselta mahdollisuutta olla äiti omille biologisille lapsilleen ja mun kaikki lapset on poikia,hoikkia,siroja,iloisia,reippaita,vaalea hiuksisia ja sinisilmäisiä,monet naiset olisivat valmiita tekemään mitä vain saadakseen tuollaisia lapsia.
t.m42
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt asiaa,mutta sitten käynyt mielessä jos hankkisi uuden nuoren naisen joka kuitenkin haluaa lapsia joskus ja olisi aika julmaa kieltää naiselta mahdollisuutta olla äiti omille biologisille lapsilleen ja mun kaikki lapset on poikia,hoikkia,siroja,iloisia,reippaita,vaalea hiuksisia ja sinisilmäisiä,monet naiset olisivat valmiita tekemään mitä vain saadakseen tuollaisia lapsia.
t.m42
Löysin yhden hölmön. :) -ap
Aamen. Miksi aina mietitään, mitä vanhana ajattelee? Pelotellaan, että vanhana katuu nuoruuden päätöksiä. No miksi se vanha minä olisi oikeassa? Sehän voi olla kohtuuton typerys. Seniliteetti ja kuolemanpelko eivät ole yhtä hyviä vaikuttimia kuin halu elää parhaat vuotensa just niin kuin haluaa.