Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oi, muistatteko nää ruskeat Vidal Sassoon - "salonkishampoot" 80-luvulta?

Vierailija
05.02.2016 |

Oli uutuus silloin Suomessa. Tuoksui vahvalta marsipaanilta, ja mainoksissa peilinkiiltävä polkkatukka.

Tämä oli ensimmäinen tuote, jolla tunsin/ luulin teini-ikäisenä tulevani vastustamattomaksi. Kaverini äiti, jolla oli kaupungin hienoimmat hiukset, käytti tätä. Oi aikoja...

http://aijaa.com/0Jf1sr

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt oli kirjoittamisen arvoista.Muistan itsekin nuo shampoot,olin jo aikuinen silloin.Käytin samoin rouva Potterin shampoota ja monia muita.Elnet-lakkaa käytettiin jo 60-luvulla jolloin olin lapsi,käytän edelleen.LDB-KOSTEUSVODE NIINIKÄÄN 60-LUVULTA,LÖYTYY MYYNNISSÄ TAAS,KÄYTÄN AINA VÄLILLÄ.Mikä näissä nyt on oi aikoja-tyyliä.

Vierailija
2/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä se on muistelemisen arvoista. Tervashampoosta suoraan ns nykyaikaan. Oli se todella rankka muutos 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-80 luvun muotia ei mikään päihitä. Oli se vaan niiin magee ja oli -70 lukukin, ja ehkä makeempi jos siihen oli varaa. -90 luku oli tyhjää täynnä, ei mitään kivaa missään vaiheessa. 

Vierailija
4/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Muistan tuoksunkin, joka oli opiskelijakämpässämme kylpyhuoneessa sovussa rinta rinnan Elancyl-hierontakintaiden saippuoiden tuoksun kanssa. Hiukset kiilsivät eikä selluliittia ollut, mutta ei se näiden kosmeettisten tuotteiden ansio kyllä ole.

Vierailija
5/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, näköjään Revlonin Flex & body -shampoot 80/90 -luvun vaihteesta on otettu uudelleen tuotantoon! Voi tilata ainakin ulkomaisista nettikaupoista, pullokin on samanlainen, kuin ennen.

Se tuoksu oli IHANA, ja muistaakseni Cindy Crawford hiusmallina..

Vierailija
6/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, näköjään Revlonin Flex & body -shampoot 80/90 -luvun vaihteesta on otettu uudelleen tuotantoon! Voi tilata ainakin ulkomaisista nettikaupoista, pullokin on samanlainen, kuin ennen.

Se tuoksu oli IHANA, ja muistaakseni Cindy Crawford hiusmallina..

Oli myynnissä Tokmannissa ainakin vuosi sitten.

Vierailija
7/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannissa? Voi plääh, nyt meni kyllä nostalgia pilalle..

Ja koostumukset kyllä harvoin pysyvät vuosien saatossa samanlaisina, aina jostain kehitetään halvemmat raaka-aineet.

Vierailija
8/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänhän tigiäkin tokmannissa. Missä kauppa käy siellä niitä myydään 

Vierailija
9/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannissa? Voi plääh, nyt meni kyllä nostalgia pilalle..

Ja koostumukset kyllä harvoin pysyvät vuosien saatossa samanlaisina, aina jostain kehitetään halvemmat raaka-aineet.

Kyllä. Ostin ja ainakin tuoksu oli ennallaan.

Vierailija
10/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, jotenkin melkein tulvahti se tuoksu mieleen. Olisi kyllä kiva saada nykyäänkin käyttää samoille tuoksuvia tuotteita. Oliko joku päivävoidekin, mikäs se nyt olikaan...

Kielohajuvesi tuo ihanan tuulahduksen menneestä.

Vierailija
11/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finesse -shampookin tuoksui ihanalle. Sellainen sininen litteä pullo.

Isosiskoni käytti Finesseä ja sen poikaystävä, johon olin itsekin ihastunut, oli kehunut tuoksua.

Menin heti ostamaan itselleni koko sarjan..

Vierailija
12/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä näissä nyt on oi aikoja-tyyliä.

Oi niitä aikoja, kun kaltaisesi vanhat mummot ja papat eivät tunteneet tarvetta mollata nuorempiensa muistelutuokioita.

Vierailija
13/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt oli kirjoittamisen arvoista.Muistan itsekin nuo shampoot,olin jo aikuinen silloin.Käytin samoin rouva Potterin shampoota ja monia muita.Elnet-lakkaa käytettiin jo 60-luvulla jolloin olin lapsi,käytän edelleen.LDB-KOSTEUSVODE NIINIKÄÄN 60-LUVULTA,LÖYTYY MYYNNISSÄ TAAS,KÄYTÄN AINA VÄLILLÄ.Mikä näissä nyt on oi aikoja-tyyliä.

No voi voi ja oli pakko kommentoida vaikka ei kiinnosta muistelut.

T: 45v.

Vierailija
14/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, mulla oli sitä. :)

Vierailija
15/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kuva hermanni.

Vierailija
16/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, se biisi, Vidal Sassoooon Wash&Go (tai siis vassängou)!!! Samoihin aikoihin mainoksissa pyöri myös Oil of Olay (oilopulei)...

Vierailija
17/17 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahtonut ketään loukata,mutta tosiaan näin vanhempana tuntuu hassulta tuo ajatusmaailma.Teistä näyttää tuntuvan,että joka vuosikymmen on parempi kuin edellinen ja parinkin vuosikymmenen takainen on tosivanhaa.Tietysti se tuntuukun jos on 20 tai noin 30.Tähän ikään mennessä ajattelee,että minne ne vuodet hävis.Juurihan oli 70-ja 80 luku.Silloin aikuistuin,astuin työelämään,perustin perheen jne.Miltähän sitä sit tuntuu kun on oikeasti vanha,30 vuotta vielä päälle.Joskus myös tuntuu että nykyajan nuoret halveksivat menneitä vuosikymmeniä,tai sitten eivät tiedä niistä mitään.

HISTORIAN TUNTEMUS NÄYTTÄÄ AINAKIN OLEVAN OSALLA IHAN HUKASSA.Tänään oli Aamulehdessä Esko Valtaojan luennosta Tampereella.Totesin,että siinä haastatellut nuoret eivät ollenkaan tienneet,millaista elämä on Suomessa ollut n.100-150 vuotta sitten.Ei nälänhädästä,ei niukkuudesta muuten,ei ihmisten elämästä.Olivat tyytyväisiä Valtaojan luentoon.Mieti,että minä tiedän sentään jotain 1600-ja 1700-lukujenkin Suomesta vaikka olen syntynyt 1900-luvun puolivälin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi