Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 6kk vauvalle aamu- ja iltapalaksi?

Vierailija
05.02.2016 |

Ruokalistallamme on:
bataatti
porkkana
peruna
jauheliha
broileri
kesäkurpitsa
kukkakaali
päärynä
banaani
mustikka
(Kaupan hedelmäsoseista mango ja paratiisi)

Vauva syö tosi hyvin, eikä kauheasti arastele uusia makuja, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Ongelmia tuottaa puurot; ollaan kokeiltu maissivelliä, riisipuuroa ja kaurapuuroa. Ei maistu. Ei maistu vaikka puolet annoksesta olisi hedelmäsosetta, yökkää vaan kaiken pois.

Kysynkin siis, mitä puolivuotiaalle voi antaa aamu- ja iltapalaksi kun puurot ei maistu?
Vai voisikohan ohrapuuro maistua... Kun tuntuu ettei välitä puuron rakenteesta (on kokeiltu mikropuuroa ja tavallista, jauhettuja hiutaleita ja kokonaisia).

Apua kaivataan! :)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

anna kaurapuuroa :) pikakaurahiutaleista tulee niin sileää, että menee helposti alas! sekaan vähän jotain hed.sosetta! helpolla pääsee, mitä kauemmin puuro on aamu ja iltapalana. meillä lapset 1 ja 3v, aina syöty puuroa joitain poikkeuksia toki lukuunottamatta!

Ap kertoo ettei kaurapuuro maistu lapselle ja sinä ehdotat mitäs muutakaan kuin kaurapuuroa, oikein hymiön kera.

Taas tuli selväksi palstalaisten ÄO....

saikko ny oikeen hyvän mielen? tapa vaikka ittes

Huoh. Perjantaipullo avattu ja lääkkeet ottamatta?

ai ku oli hyvä juttu! keksikkö ihan ite? kysy hei äitiltäs jos se abortois sut, ei oo vielä liian myöhästä :D:D:D äksdee vaan!!!!

Joku ikärajatarkistus vois olla kova juttu. 👍🏼👍🏼

niinpä. mut mä oon kolkyt :) joskus on vaan aidosti kiva vittuilla ihmisille, jotka rupeaa vittuilemaan :) täällä netin ihmemaassa se on niin helppoa! oikeesti mä oon yleensä siivosti netissä(kin)!

Vierailija
22/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuorimmainen ei myöskään suostunut syömään puuroja, ja pitkän harjoittelun tuloksena sain sitten toteutettua syömään kahta eri makua valmiita vauvanpuuroja. Sillä aikaa kun puuron syöntiä harjoiteltiin lusikallinen kerrallaan, annoin aamu-ja iltapalaksi vauvoille tarkoitettuja rahkoja ja jogurtteja sekä ihan tavallista ruisleipää palan käteen. Imeskeli ja jyrsi sitä leipäpalaa ikenillään. Koska sitä leipää ei kuitenkaan montaa murua mennyt mahaan asti, en ollut erityisemmin huolissani suolasta. Ja hengissä tuo on vieläkin, munuaisetkin tuntuu toimivan. Nyt en muista minkä ikäiselle niitä hapanmaitotuotteita sai antaa, mutta kun ne tuli ajankohtaiseksi niin meillä syötiin raejuustoa sormin ja bulgarianjogurttia hedelmäsoseen kera. Ja yksi mikä tuli mieleen: kaikki ei tykkää hedelmäsoseista ja vauvoillakin on omat mielimakunsa. Mitä jos kokeilis sitä puuroa tissimaidon/korvikkeen kanssa tai pienen kasvimargariininokareen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupan vauvapuurot alkaa maistua, keitä puuro jauhosta: meillä puurokammoiselle upposi täysjyväriisijauhoon tehty puuro. Sit vaan hedelmiä ja marjoja, puurolla tai ilman. Leipäpala käteen, saa olla vaikka vähän kuivahtaneempikin kannikka.

Jos sose uppoaa, anna sosetta jauhopuurosilmällä ja käännä suhde hiljalleen toisin päin.

Vierailija
24/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk ikäisen vauvan ilta-ja aamupalat ei tarvi olla samanlaisia kuin isompien. Jos viljatuotteet ei mene vielä hyvin niin en yrittäisi antaa niitä ainakaan iltapalaksi. Iltapalaksi voi antaa sellaista ruokaa, jota vauva syö hyvin. Vaikka porkkanaa, perunaa ym. (mitä ap nyt mainitsikaan viestissään).

Jos ap ei imetä niin viljatuotteisiin voi opetella myös vellien kautta.

Vierailija
25/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vinkeistä kaikille!

Ruisleipää en uskalla antaa, sillä tytöllä on jo neljä hammasta, ja niillä kyllä saa paloja purtu irti, pelkään että tukehtuu niihin paloihin. :(

Koitan niitä kaupan puurojauheita, ja jos ei onnistu, niin sitten syötän vaikkapa tuoretta banaania, päärynää ja avokadoakin voitaisi koittaa.

Kiitos tosiaan vielä kaikille ehdottamistanne ideoista! :)

-AP

Vierailija
26/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä meillä neuvolassakin sanottiin että kananmunat voi aloittaa siinä missä muutkin ruuat, meillä taisi olla noin 5-6kk ikäinen kun kokeiltiin. Toki alussa varoen juurikin allergiariskin takia (kuten muidenkin ruokien kanssa), mutta oli (ja on!) suurta herkkua tuo kananmuna.

T. viesti nro 2

Vierailija
27/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuolta listalta on kala?

Vierailija
28/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan kuten joku sanoi ylempänä ei aamu- ja iltapalan tarvitse olla niitä, mitä me tottuneet aikuiset miellämme automaattisesti aamu- ja iltapaloiksi (puurot yms). Yhteen aikaan annoin lapselle aina iltapalaksi ihan tuikitavallista päivällisruokaa, koska hän oli totaalikyllästynyt puuroon, banaaniin ja siihen mainittuun kananmunaan. Tuntuihan se ajatuksena itselle aluksi erilaiselta, koska tosiaan tottunut itse että iltapalana on esim. puuro, leipä, hedelmiä, jugurtti tmv. "tyypillinen iltapala", mutta sitten ajattelin että eihän missään sanota, mihin aikaan SAA syödä mitäkin ruokaa ;D

T. taas viesti nro 2

Vierailija
29/29 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, kyllähän noin pienelle voi tarjota puuroa päivällä ja kasvissosetta illalla, kun eihän se tiedä mitä iltapalan "kuuluisi" olla 😄

Olen vaan ajatellut että puurot pitäisi nälkää paremmin kuin hedelmäsoseet, eli siksi olen etsinyt puurolle korvaajaa, ja tosiaan, liha/kasvissose tuntuu vaan itsestä oudolta aamu- tai iltapalalta :D.

Mutta niin, kokeillaan tuoreita hedelmäsoseita ja sitä kananmunaa!

...Niin, ja kalaa aloitellaan seuraavaksi maistelemaan, kun joku sen puutetta ihmetteli. 👍🏼

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan