Pancho Villan ruoka
Mitä mieltä olette? Omalle paikkakunnalle tuli kyseinen ravintola ja mentiin perheen kanssa kokeilemaan, mutta oli aikamoinen pettymys. Olin kuullut paljon kehuja, joten odotukset olivat korkealla. Harmi.
Joku kuitenkin kysyy, mikä oli vialla niin ruoka yksinkertaisesti maistui pahalta meidän jokaisen (minä, mies, teini) mielestä.
Kommentit (57)
Mä en ikinä saanut niin ala-arvosta ruokaa, kun joskus muinoin Tikkurilan Panchossa. Niin hirveetä kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä, joka pahastuit tuolien nostelusta ja myös te kaikki muut samasta aiheesta pahastujat. Työskentelen itse BurgerKingillä ja meillä työntekijöillä on sulkemisen jälkeen vain 30 minuuttia aikaa tilittää kassat, siivota pöydät ja mopata lattiat, tiskata tiskit ja hoitaa muutenkin ravintola kiinni. Uskoisin, että halpaketju Pancho Villassa on vähän sama juttu. Ylitöistä kun ei makseta senttiäkään ja ketäpä nyt kiinnostaisi tehdä töitä omalla ajalla siellä. Emme nostele niitä pirun tuoleja häiritäksemme asiakkaita vaan ihan vain päästäksemme ajoissa kotiin. Älä suotta pahastu, tuskin teitä on yritetty hoputtaa, mikäli ravintola ei ole ollut vielä suljettuna.
Ja iltajärjestelyt aloitetaan heti ensimmäisenä salin puolelta, niin että asiakasta harmittaa ja meteli estää keskustelun? Olen itsekin kokenut ravintolassa vastaavaa ja kyllä ärsytti.
Ensimmäiseksi ruoan tulemisessa kesti kauan, sitten alkoi se tuolien järjestely. Tuolien nostelun jälkeen myös imuroitiin parin metrin päässä nurkan takana tiskin edessä (ei tuoleja eikä pöytiä siinä kohdassa), ääni häiritsi vaikka imuri ei näkynytkään. Sulkemiseen oli vajaa tunti aikaa ja olimme ruokailun loppusuoralla.
Meidän lisäksemme tuolloin ravintolassa oli kaksi muuta seuruetta. Loppuruokailun ajan tunnelma oli kuin jossain varastossa tai takahuoneessa niiden tuolien keskellä. Tuntui kuin tekisin väärin ja olisin häiriöksi, kun normaalisti söin aukioloaikana.
Käykää kalliimmassa paikassa niin ei ole tuota ongelmaa. Niissä on varaa maksaa työntekijöille ylitöistäkin. Tai homma mitoitetaan jo alun alkaen niin, että salin siistimiseen jää tarpeeksi aikaa.
No esim oulussa en kyllä voi hyvällä tahdollakaan suositella noita burgereita, kun melkein vastapäätä kauppurista saa samalla hinnalla lähiruoasta käsin tehdyn ja täydellisen mediumiksi paistetun unelmahampurilaisen.
Tästä tulikin mieleen tapaus, josta oli tarkoitus jättää palautetta, mutta näköjään unohdin.
Kävimme mieheni kanssa lounasaikaan Tampereen Hämeenkadun (rautatieaseman päässä) panchossa, . Kaksi nuorta tarjoilija tyttöä eivät edes vastaa tervehdykseen sisään tullessamme, vaan kikattelevat tiskin takana letitellen hiuksiaan. Istuttiin pöytään, katseltiin ruokalistoja, eikä kumpikaan tee elettäkään ottaakseen tilauksiamme. Meillä ei ollut kiire, joten ihan huviksemme testattiin ja katsottiin kellosta kuinka kauan tytöillä kestää tajuta. Eräät asiakkaat kävivät huomauttamassa tyhjästä salaattipöydästä, eikä asialle tehty mitän. Tiskin takana kikattelu ilmeisesti kiinnosti enemmän. 35 minuuttia odotettiin, kunnes kyllästyttiin ja alettiin vetää takkeja päälle. Silloin vasta toinen tytöistä laahustaa luokse ja kysyy olisimmeko halunnut syödä jotain. No, eipä haluttu, eikä toista kertaa tuohon puljuun astuta.
Nyt kyllä harmittaa, kun unohdin täysin koko jutun ja palaute jäi lähettämättä.
Mulla tosi hyvät kokemukset Ideaparkin ravintolasta! Kaikilla syöjillä olleet hyvät ruoat ja palvelu ok. Mulla kasvissyöjänä myös annokset olleet ihan parhaita. Ei ollu odotukset korkeella, kun vähän ankea sisustus ja sijainti kauppakeskuksessa. Ja kun ketjuravintola kyseessä niin ei sitä viitsi mitään elämystä odotella. Positiivinen yllätys ollu siis :)
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee ihan ohi aiheen täätuoikeskustelu kyllä :D Mutta joo, salista täytyy aloittaa, koska keittiössä täytyy pystyä kokkaamaan vielä ruokaa sulkemiseen saakka. Valitettavaa. Itse kuitenkin ymmärrän,mikäli kyseessä ei ole mikään finedining -ravinteli. Jos maksat sun burgerista about sen 5e niin ei kannattais kyllä olettaa saavansa mitään muuta kun se 5e burerin :D Yritämme toki parhaamme, mutta pomo hegittää niskaan ja tosiaan omalla ajalla en töitä tee. (tai näin aina sanon,mutta viime kuussakin ylityötunteja taisi kertyä jotain 15h, joista ei tietenkään saa korvausta, miksipä saisi...)
-se burgerkingiläinen
Miksi salia aletaan sulkea ennen keittiötä? Eikö sen kuuluisi mennä niin päin, että sali voidaan siivota sitten, kun keittiöstäkään ei ehdi enää tilata?
Ruoka on ihan suht hyvää, mutta itselläni menee maha sekaisin ihan joka ikinen kerta Panchon jälkeen... Viime kerralla meidän koko seurue valitti ihan samaa vaivaa.
Burgerit söimme jokainen. Tornion Pancho Villa Express oli kyseessä, kun joku sitä kysyi.
Ei tosiaan odotettu menevämme hienoon ravintolaan syömään, korkeintaan vaan astetta paremmille burgereille. :D Heseltä olisi kyllä saanut parempaa.
ap
Onko tuo tässäkin keskustelussa hehkutettu Remu-kastike siis sitä oranssia majoneesisotkua, joka on maustettu samalla grillimausteella, millä ko. ravintolassa kyllästetään kaikki ranskalaisetkin?
Yksi kerta tuossa ketjussa riitti meidän perheelle. Osaamme lämmittää eineksiä itsekin, eikä siitä silloin tarvitse pulittaa 20e/nenä. Ravintolaan mennessäni haluan syödä muiden valmistamaa ruokaa, ja pikaruokapaikaksi ketjua ei voi kutsua, jos ruoan saamiseen puolityhjässä salissa menee 45 minuuttia.
Olen käynyt kahdesti Tampereella ja kerran Hämeenlinnassa. Ruoka on ollut ala-arvoista esim, tuotu kylmänä pöytään ja makua ei ole ollut nimeksikään. Käykää ihmiset oikeissa ravintoloissa tai sitten vaikka Hesessä!
Pancho Villassa olen syönyt yhden elämäni hirveimmistä aterioista. Kammottava lötkö burrito pakastevihanneksilla ja vieressä läjä limaista purkkiguacamolea. Yök. Ja koko seurueemme ruoat olivat samaa tasoa. Ei koskaan enää Pancho Villaa!
Huonoja kokemuksia mullakin, muutaman kerran olen kokeillut. Kerran hampurilainen maistui vain jotenkin kokonaisvaltaisen kuvottavalle, kumpikaan meistä ei pystynyt syömään hampurilaistaan loppuun vaikka yleensä ei olla nirsoja. Toisella kertaa minun kasvispihvini oli poltettu niin kovaksi ettei sitä pystynyt leikkaamaan veitsellä. Tästä muistaakseni mainitsin, mutta eipä asialle oikein mitään tehty. Kolmannella kerralla koko annos maistui ainoastaan kanelilta. Sitä oli ranskalaisissa, hampurilaisessa ja dipissä. Kaneli on ihan ok joissain ruoissa, mutta ei koko hamppariannoksessa. Eipä ole tullut juuri käytyä enää.
Pakko sanoo et esimerkiks s-ryhmän ravintolassa työskennelleenä ravintolan sulkemisaika on sama aika kuin työntekijöillä loppuu työaika, joten loppuhommia on pakko tehdä samalla. Ei kyllä muistaakseni pöydille nostettu tuoleja asiakkaiden paikalla ollessa, sen teki siivooja.
itse olen kyllä aina saanut loistavaa palvelua ja ruokaa. oletteko luonnostaan nirsoja vai huvikseen kusipäisiä asiakkaita?
Ihan kiva paikka :) Ruoka on ainakin tähän asti ollut aina hyvää eikä hintakaan paha ole, aika perus ketjuravintola.
Tykkään siitä kasvisburgerista.
Kuka tuollasissa mukaruokapaikoissa käy? Ainakin Tampereella on sata oikeaakin ravintolaa, joista saa hyvää ja ajatuksella tehtyä ruokaa. Jotenkin säälittää ihmiset, jotka syö tuollaisissa paikoissa. Ehkä nirson lapsen kanssa siellä voisi käydä, saisi ranskalaisia ja hampparin.