En vaan saa nenäkannusta mitään ulos vaikka miten päätä kääntelisi. Tulee melkein huonompi olo kuin ennen kannuun käyttöä. Muilla sama ongelmaa?
Monesti olen yrittänyt, mutta toisesta sieraimesta ei tule vettä ulos. Mulle toimii sitten parhaiten se että hengitän nenän kautta, lima tulee suusta ulos. Silloinkaan ei saa kaikkea mutta se helpottaa edes hetkeksi...
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
AP, et vaan osaa.
Niinhän ap sanookin, ettei osaa, ja pyytää neuvoja. Pidätkö kommenttiasi jotenkin rakentavana?
Vierailija kirjoitti:
Ohjeissa sanotaan, että jos sierain on kokonaan tukossa, sinne kaadetaan hieman vettä ja kallistetaan se vesi samaa tietä pois. Tätä toistetaan vaikka monella kannullisella, kunnes vesi alkaa taas kulkea läpi. Minulla tämä toimii.
Tätäkin olen kokeillut, jossain ohjeessa käskettiin käyttämään nenäsumutetta jos ei tule ulos ja sitten uusiksi...
Eikä auta, turhauttavaa!
Ap
Kokeile painaa vuorotellen kumpaakin sierainta, hengitä sisään/ulos. Mikäli sieraimet tai jompikumpi on ihan tukossa ettei ilma kulje niin ehkä kannusta ei ole nyt sulle sitä hyötyä mikä sillä on tarkoitus saada.
Mikäli sieraimet on jotenkuten auki niin aloita: Kumarru lavuaarin päälle, kallista päätä hieman silleen, että nenä kuitenkin jää hyvään kulmaan jotta saat kannun nokan tökättyä suht tiiviisti sierainta vasten jottei vesi valu pitkin poskia. Nosta kannua sopivasti koko ajan vettä liruttaen nenään. Kallistele päätä sopivasti siihen asentoon jolloin vesi alkaa valumaan siitä alimmasta sieraimesta. Itse käytän yhden kannullisen per sierain.
On tehokas puhdistaja eikä veriset paakut kuivu nenään jos flunssan aikana maltat muutaman päivän ajan tehdä huuhteluja.
Sorry en ole kovin hyvä neuvoja, mutta toivon, että onnistut. Googleta, sieltä löytyy aloitusmalleja, joten älä nyt heti luovuta :)
Mulla toimii vaan toiseen suuntaan.
Toiseen suuntaan kun yrittää niin menee ihan tukkoon. Outo juttu.
Vierailija kirjoitti:
En vaan saa nenäkannusta mitään ulos vaikka miten päätä kääntelisi.
Ota se korkki pois siitä kannun suulta.
Mulla tuli toisella puolella kanssa vaan huonompi olo, eikä vettä tullut ulos kannun kanssa, selvisi et nenän väliseinä olikin vino ja se aiheutti tuon "jumin" ja tukkoisuutta muutenkin. Kannattaisko selvittää? Älä ainakaan käytä kannua jos olo tuntuu pahemmalta käytön jälkeen!
Nenän kautta ei tietenkään saa nenäkannua käyttäessä hengittää, vaan ainoastaan suun kautta, eikä nieleskellä pidä. Oleellinen homma asian onnistumisessa on oikea hengitystekniikka. Siis rauhallinen hengitys vain ja ainoastaan suun kautta, eikä nieleskelyä. Sitä kannattaa harjoitella etukäteen niin onnistuu.
Sitten pitää olla kannu ja pää oikeassa asennossa. Oikea asento löytyy hakemalla. Pää vähän kumarassa, sivulle kallellaan, suu auki hengitystä varten.
Tietysti jos nenä on ihan kokonaan tukossa niin että ei sieltä ilma kulje niin ei sitten kulje vesikään.
Vierailija kirjoitti:
Nenän kautta ei tietenkään saa nenäkannua käyttäessä hengittää, vaan ainoastaan suun kautta, eikä nieleskellä pidä. Oleellinen homma asian onnistumisessa on oikea hengitystekniikka. Siis rauhallinen hengitys vain ja ainoastaan suun kautta, eikä nieleskelyä. Sitä kannattaa harjoitella etukäteen niin onnistuu.
Sitten pitää olla kannu ja pää oikeassa asennossa. Oikea asento löytyy hakemalla. Pää vähän kumarassa, sivulle kallellaan, suu auki hengitystä varten.
Tietysti jos nenä on ihan kokonaan tukossa niin että ei sieltä ilma kulje niin ei sitten kulje vesikään.
Hyviä täydentäviä neuvoja (nro 10-viestittäjältä) itse unohdin mainita tuosta hengittämisestä. On kaikinpuolin muutenkin hyvä viesti, paljon selkeämpi kuin oma viestini :)
Kiitos kaikista neuvoistanne. Kaikkeni yritin sen päivän ajan, mutta nyt olen luovuttanut kun mitään ei tule ulos, vaikka olisin puoli tuntia pää "kallellaan". Hengittämällä nenällä, saan edes jotain ulos nenästä koska lima tulee suun kautta.
Täytyy varmaan mennä lääkäriin tutkituttamassa ontelot. :)
Ap
Ohjeissa sanotaan, että jos sierain on kokonaan tukossa, sinne kaadetaan hieman vettä ja kallistetaan se vesi samaa tietä pois. Tätä toistetaan vaikka monella kannullisella, kunnes vesi alkaa taas kulkea läpi. Minulla tämä toimii.