Puolison diagnosoitu vaikea masennus
Kommentit (10)
Samantien ero ja uutta tilalle.
Tv. turha tuhalata elämää
No, aika kauan. Vuoden pari? Olla rakkaalle ihmiselle tukena ja turvana. Toivoisin sitä myös itselleni. Tottakai se olisi kamalan vaikeaa mutta haluaisin edes yrittää ennen kuin hylkäisin puolison sairauden vuoksi.
Vaikea masennus oireilee eri tavalla eri ihmisillä? Miten sinun puolisollasi?
Itselläni on vaikea masennus ja mm kotona voin ja jaksan aika hyvin. Näkyy minulla lähinnä univaikeuksina ja väsyn todella paljon ihmisten seurassa, joten ei huvita oikein missään käydä.
Vaikuttaa mm. siten, ettei jaksa välittää yhtään mistään. Minä ja lapsemme mukaanluettuina. Se tässä on kamalinta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan jaksaisitte sitä eroamatta?
Voithan toki ottaa eron heti ku siltä tuntuu, jos et vähän vaikeempaa aikaa kestä.
Sairastan itse masennusta ja omasta kokemuksesta voin sanoa että puolisolta vaaditaan oikeasti voimaa että voi olla masentuneen tukena. Omalla kohdallani tunnen jääneeni yksin ja kantamaan niin omaa kuin puolisonkin tuskaa, kun en saa puolisolta apua vaan joudun lähinnä kuuntelemaan kuinka rankkaa hänellä on seurata tilannettani vierestä. Yritin jopa rehellisesti ja suoraan pyytää tukea, ymmärrystä ja apua, mutta hän totesi ettei jaksa kun hänellä on niin rankkaa. Meillä taitaa siis käydä niin päin että minä, se masentunut, eroan puolisostani koska hän vain lisää taakkaani. Tarvitsisin henkilön joka olisi minulle kuin kallio ja sitä minulla ei ole. Tai olen yksin.
Itsekin tunnen olevana aivan yksin, kun puoliso ei jaksa edes ymmärrystä minulta pyytää. On vaan. Tunnen itseni niin turhaksi, koska vaikuttaa siltä että puoliso ei apuani edes kaipaa. Tuntuu että hänelle on aivan sama onko siinä vierellä ketään. Ap
Aika vaikea sanoa ilman kokemusta. Tsempit teille!