Mitä tekisit 14 miljoonan lottovoitolla?
Mitä "luksusta" laittaisit itsellesi? Mikä on siis mielestäsi luksusta? Minä ostaisin itselleni vapaa-aikaa, irtisanoutuisin.
Kommentit (91)
Ottaisin yhteyttä Kaisa Liskiin jotta löytäisin nukavan ja tasokkaan kaksion itselleni. Sitten vielä pyytäisin hankkimaan asunnon Kanarialta ja muuttaisin sinne ainakin 6 kuukaudeksi synkimpään aikaan vuodesta maailman parhaan ilmaston vuosi, kesällä voisin asustaa täällä kotimaassa lapsieni ja lastenlapsieni luona. En silti haluaisi elellä mitenkään leveästi. Kunhan saisin rahalla vähän terveyttä itselleni asumalla suotuisassa ilmastossa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin yhteyttä Kaisa Liskiin jotta löytäisin nukavan ja tasokkaan kaksion itselleni. Sitten vielä pyytäisin hankkimaan asunnon Kanarialta ja muuttaisin sinne ainakin 6 kuukaudeksi synkimpään aikaan vuodesta maailman parhaan ilmaston vuosi, kesällä voisin asustaa täällä kotimaassa lapsieni ja lastenlapsieni luona. En silti haluaisi elellä mitenkään leveästi. Kunhan saisin rahalla vähän terveyttä itselleni asumalla suotuisassa ilmastossa.
Kanariallakin on talvella kylmimmät kuukaudet lämpötila 15-17, satunnaiset päivät nousee johonkin vähän yli 20 astetta. Melko koleeta toi 15 astetta. Villapaitaa mukaan sit vaan. Mä lähtisin kyllä Aasiaan kylmään aikaan.
En tekisi yhtään mitään niin isossa rahasummalla. Siksi en lottoa.
Mutta jos nyt jotain pitäisi keksiä, mitä ostaisin, niin ostaisin teinille opiskelukämpän.
Eroaisin, muuttaisin jonnekin Aasiaan, hankkisin huoria, viinaa ja kaikkea mahdollista niin kauan kunnes kuolema korjaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on katsomassa, että miljoonat voittanut antaa kaikille ruokarahat tai tilaa ruoat, tai maksaa ravintolassa, tai .. tai.. tai..
Ooookei, eli siis on sama juttu heittää frendille miltsi käteisenä näppiin kuin antaa ruokarahaa tai maksaa ravintolassa ruoat? Got it...
Jos itse voittaisin 14 miljoonaa, niin varmaan alkujärkytyksen jälkeen seuraavat 12 tuntia menisi ulkomaanmatkoja varaillessa ja autoliikkeiden "Suunnittele itse autosi" -leikkejä leikkiessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi ryhtyä ammattimaiseksi sijoittajaksi. Koska sijoittaja ei ole varsinaisesti ammatti, nostaisin työttömyystukea siinä ohessa, vaikka pääomatulot olisivat tietysti pääasiallinen tulonlähde.
Ilman mitään paneutumistakin tai lahjoja alalle saa helposti 5% tuoton, eli 10 miljoonasta irtoaa 500 000€ vuosi. Mihin ihmeeseen sinä ne tonnin työttömyyskorvaukset tarvitset?
Pienikin lisä on aina plussaa. Pääomatuloista joutuu maksamaan veroja 30%, ja 30000 euron ylittävältä osalta peritään 34%. Ei haittaisi vaikka näistä maksetuista veroista tulisi hiukan takaisin työttömyystukena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanariallakin on talvella kylmimmät kuukaudet lämpötila 15-17, satunnaiset päivät nousee johonkin vähän yli 20 astetta. Melko koleeta toi 15 astetta. Villapaitaa mukaan sit vaan. Mä lähtisin kyllä Aasiaan kylmään aikaan.
Ota asioista selvää paremmin. Kanarian ilmasto on kuitenkin terveellisempi ja sairastumisriski pienempi. En kirjoittanutkaan toiveitani sinun puolesta. Miksi aina pitää sotkeutua toisten juttuihin, tyhmä.
Lähtisin Dubaihin palmuun lomalle 2-3 viikkoa, lentäisin Emirataksella Saksan/Ruotsin kautta business-luokassa.
Emirateksella tai Qatarilla pitää lentää Ykkösluokassa, no ei siinä...Jos saisin jonkun mukavan tytön mukaan niin sitten voisin lentää Emirateksella ja käytäisiin vähän suihkuttelemassa.
Itse lentäisin Finnairin busineksella Bangkokiin (lyhyempi matka-aika) ja siitä Pattayalle. Ottaisin parhaasta hotellista parhaan huoneen ja nussisin koko viikonlopun Thaikkutyttöjä. Sitten jatkaisin matkaa itään Indonesiaan, ja sieltä Dominikaaniseen....nussimaan :)
Vierailija kirjoitti:
rodz kirjoitti:
Luin ketjun. Rupesi ällöttämään, kun niin moni ostaisi vain ITSELLEEN kaikkea turhaa pskaa ja moni auttaisi korkeintaan läheisiään. Noinko 14 miljoonasta ei riittäisi kahtakymppiä annettavaksi eläinsuojeluun, ihmisten auttamiseen, ympäristöongelmien torjuntaan, tms. yleisesti tärkeään?
Sori, mutta minä en toivo isoa lottovoittoa ihmiselle, joka vaan rilluttelisi välittämättä muista. Toki itseään pitää elämässä hemmotella, jos siihen on tilaisuus, mutta pelkkään itsekkyyteen kun tyytyy niin se oma elämä on lopultakin aika köyhää, olipa sitä fyrkkaa miten paljon tahansa.
En muuten rupeaisi itse jakelemaan tuhansia euroja ilmaiseksi kavereille ja perheelle - toki voisin hankalassa tilanteessa olevaa esim. velkojensa kanssa jeesata. Lähtisin enempi siltä pohjalta, että olen apuna siinä, että ihminen pääsee omille jaloilleen ja tienaa itse rahansa. Parempi mieli hänelläkin, kun tietää itse tehneensä työn ja ansainneensa rahansa kuin että rikas kaveri vaan syytää rahaa syliin. Esim. tuo asunnonostojuttu.
Tosin olen aika suurpiirteinen, minulta saattaisi hyvinkin pystyä toisinaan vippaamaan satasen, jos oltaisiin esim. kaveriporukalla illanvietossa. :D
Ja toki ystäviä ja perhettä voisi muistaa pienillä lahjoilla, esim. lahjakortti matkatoimistoon tai kampaajalle tai järkkäisin bileitä ja tapahtumia, jonne tuttavat voisivat vain tulla nauttimaan yhdessäolosta ja kivasta ajanvietosta.
Mutten minä rupeisi kavereille vain jakamaan käteen rahaa tyyliin "sulle miljoona, sulle 20.000e". Toki, jos tarttisivat isompaa summaa johonkin järkevänkuuloiseen, voisin sijoittaa sillä periaatteella, että hyödyn siitä taloudellisesti jotain tai saan omani takaisin ja tästä asialliset kirjalliset sopimukset.
Huvittava kirjoitus tama: ensin arvostelee muita pihiksi, sitten alkaakin jo tehdä pikkusummista kirjallisia sopimuksia ja vaatia niistä itselleen taloudellista hyötyä. Kun on ensin voittanut sen 14 miljoonaa.
Tarkoitus olisi siis, ettei kavereilleni (jotka on tosi tunnollisia ja rehellisiä tyyppejä, vaikka rutiköyhiä ovat, kuten minäkin) ei tulisi huono itsetunto siitä, että elävät pummilla rahoillani, vaan voisivat kokea maksavansa takaisin sitä mukaa kuin pystyvät ja tienaavansa itse omalla tekemisellään sen, mitä saavat. Eli kyse olisi kavereiden tukemisesta, ei minua itseäni kiinnostaisi, saanko lainaamiani kymppitonneja takaisin koskaan vai en. Eihän mua kiinnosta nykyisetkään velat, vaikka aika kivasti niilläkin saisi ostettua ruokaa tällekin kuulle. Olen suurpiirteinen.
Kuten joku jo aiemmin pohti, on jo ihan tarpeeksi hauskaa pohtia miten miljoonansa käyttäisi.
Ei sitä kaikkea voisi vaan kuluttaa, itse haluaisin sijoittaa pienyrityksiin, olla bisnesenkeli siis. Sieltä saisi hyvässä lykyssä omansa takaisin ja työllistäisi välillisesti ihmisiä.
Lisäksi haluaisin ihan vaan lahjoittaa käteistä muutamalle ihmiselle, joiden tiedän rahaa tarvitsevan.
Omistusasuntoa en välttämättä ostaisi, mutta voisin hankkia muutamankin vuokrakämpän. Sellaisia, joista saisi omansa sitten pois myydessä ja jotka tuottaisivat vuokratuloja.
Toisaalta ihan ensimmäisenä voisin kokeilla, miltä tuntuisi viettää viikko niin, ettei kieltäytyisi mistään maallisesta...
Tämän työn varmaankin lopettaisin. Mutta sitten hakisin opiskelemaan vailla huolia toimeentulosta. Ehtisin vielä tehdä sitä(kin) työtä vielä parikymmentä vuotta. Toisaalta en nytkään ole ajatellut jääväni eläkkeelle, joten olisi hienoa tehdä jotain oikeasti mielekästä. Kaiken tuon vuokraemännöinnin ja bisnesenkelöinnin lisäksi :)