Mitä tekisit 14 miljoonan lottovoitolla?
Mitä "luksusta" laittaisit itsellesi? Mikä on siis mielestäsi luksusta? Minä ostaisin itselleni vapaa-aikaa, irtisanoutuisin.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Voisi ryhtyä ammattimaiseksi sijoittajaksi. Koska sijoittaja ei ole varsinaisesti ammatti, nostaisin työttömyystukea siinä ohessa, vaikka pääomatulot olisivat tietysti pääasiallinen tulonlähde.
Ilman mitään paneutumistakin tai lahjoja alalle saa helposti 5% tuoton, eli 10 miljoonasta irtoaa 500 000€ vuosi. Mihin ihmeeseen sinä ne tonnin työttömyyskorvaukset tarvitset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14 MEUR olisi jo sen kokoinen, että parille parhaalle ystävälle antaisin jonkun verran, ehkä millin tai kaksi kummallekin. Pääsisivät hekin sitten vaikka matkaseuraksi kun ei tarvitsisi lainanlyhennyksiä yms stressata.
Uusi kämppä, pirusti metsää mökkipaikkakunnalta. Niin, ja hyvästit nykyiselle duunille kun olisi kerrankin aikaa ja mahdollisuuksia kokeilla niitä omia juttuja.
Miljoonasta menee lahjaveroa vähän yli 300 000 e. Valtio kiittää.
In cash... eipä tarvitse kertoa.
Hahahahaha, voi luoja... Mitä helvettiä se kaveri tekee MILJOONALLA (tai kahdella miltsillä) EUROLLA KÄTEISTÄ? :D Nyt oikeesti valoja päälle. Mitä muuta tuolla voi tehdä muuta kuin ostaa ruokaa? Vai meinasitko että voit marssia Veholle ostamaan 100 000 egen Mersun verottomasti lahjaksi saadulla KÄTEISELLÄ ilman jatkotoimenpiteitä? Tai että sillä voisi ostaa talon?
Oikeesti, oletko 12-vuotias tai jotain, kun et tuon enempää tiedä, miten Suomessa homma toimii?
Ja suhtautuu varmaan pankkivirkailijakin positiiviseti asiaan, kun tuore lottovoittaja saapastelee tiskille ja pyytää saada suorittaa käteisnoston tililtään á 1 miljoona. Että käy pankkineiti sitten vaan sen Roope-ankan holvia muistuttavan kassakaapin avaamassa ja laskee sieltä millin kovaa käteistä isoon matkalaukkuun. Eikä ainakaan ilmoita tästä viranomiselle, varmastikaan.
Omalta tililtä saa nostaa miljoonia. Selitys toki pyydetään, mutta sen ei tarvitse olla muuta kuin että meinaa polttaa rahansa takassa. Olette aika lampaita.
rodz kirjoitti:
Luin ketjun. Rupesi ällöttämään, kun niin moni ostaisi vain ITSELLEEN kaikkea turhaa pskaa ja moni auttaisi korkeintaan läheisiään. Noinko 14 miljoonasta ei riittäisi kahtakymppiä annettavaksi eläinsuojeluun, ihmisten auttamiseen, ympäristöongelmien torjuntaan, tms. yleisesti tärkeään?
Sori, mutta minä en toivo isoa lottovoittoa ihmiselle, joka vaan rilluttelisi välittämättä muista. Toki itseään pitää elämässä hemmotella, jos siihen on tilaisuus, mutta pelkkään itsekkyyteen kun tyytyy niin se oma elämä on lopultakin aika köyhää, olipa sitä fyrkkaa miten paljon tahansa.
En muuten rupeaisi itse jakelemaan tuhansia euroja ilmaiseksi kavereille ja perheelle - toki voisin hankalassa tilanteessa olevaa esim. velkojensa kanssa jeesata. Lähtisin enempi siltä pohjalta, että olen apuna siinä, että ihminen pääsee omille jaloilleen ja tienaa itse rahansa. Parempi mieli hänelläkin, kun tietää itse tehneensä työn ja ansainneensa rahansa kuin että rikas kaveri vaan syytää rahaa syliin. Esim. tuo asunnonostojuttu.
Tosin olen aika suurpiirteinen, minulta saattaisi hyvinkin pystyä toisinaan vippaamaan satasen, jos oltaisiin esim. kaveriporukalla illanvietossa. :D
Ja toki ystäviä ja perhettä voisi muistaa pienillä lahjoilla, esim. lahjakortti matkatoimistoon tai kampaajalle tai järkkäisin bileitä ja tapahtumia, jonne tuttavat voisivat vain tulla nauttimaan yhdessäolosta ja kivasta ajanvietosta.
Mutten minä rupeisi kavereille vain jakamaan käteen rahaa tyyliin "sulle miljoona, sulle 20.000e". Toki, jos tarttisivat isompaa summaa johonkin järkevänkuuloiseen, voisin sijoittaa sillä periaatteella, että hyödyn siitä taloudellisesti jotain tai saan omani takaisin ja tästä asialliset kirjalliset sopimukset.
Huvittava kirjoitus tama: ensin arvostelee muita pihiksi, sitten alkaakin jo tehdä pikkusummista kirjallisia sopimuksia ja vaatia niistä itselleen taloudellista hyötyä. Kun on ensin voittanut sen 14 miljoonaa.
Ostaisin ison omistuksen MV-lehdestä ja sponsoroisin sen kunnon kukoistukseen.
Hampaat kuntoon parhaalla yksityisellä ja elämäntapamuutos ammattilaisten avulla. Oma asunto parhaalta paikalta, mielellään kattohuoneisto. Matkailua eksoottisiin kohteisiin.
-M36 kirjoitti:
Täytyy huomauttaa sen verran, että teillä ei ole kenelläkään kokemusta miljoonista. Yksikään tähän ketjuun vastanneista ei voi taata sitä, että pysyykö se järki päässä kun siellä tilillä on oikeasti sitä täytettä.
Tuommoinen rahamäärä muuttaa nimittäin aivan kaiken. Se on teoriatasolla niin helppoa jeesustella, mutta totuus on jotain aivan muuta.
Miljoonista on kyllä kokemusta, muttei euroissa... ;-)
Vierailija kirjoitti:
Mitä "luksusta" laittaisit itsellesi? Mikä on siis mielestäsi luksusta? Minä ostaisin itselleni vapaa-aikaa, irtisanoutuisin.
Talo meren rannalta, sekä talviasunto Espanjasta tai Aasiasta, meren rannalta sekin. Vene tietenkin kumpaankin päähän. Auton tarvitsee liikkumiseen. Onko tämä sitten luksusta on eri asia.
Sitten downshiftailisin ja reppureissailisin vähän aikaa. Luultavasti siihenkin hotelli-elämään kyllästyisi äkkiä ja lähtisin Espanjan villalle kasvattamaan sitruunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talo meren rannalta, sekä talviasunto Espanjasta tai Aasiasta, meren rannalta sekin. Vene tietenkin kumpaankin päähän. Auton tarvitsee liikkumiseen. Onko tämä sitten luksusta on eri asia.
Sitten downshiftailisin ja reppureissailisin vähän aikaa. Luultavasti siihenkin hotelli-elämään kyllästyisi äkkiä ja lähtisin Espanjan villalle kasvattamaan sitruunoita.
Lisäksi varmaan ostaisin "vaimon" postimyynnistä.
Otsikon sivusta hieman, mutta tosiaan tuohon pankkivirkailija-asiaan: todellakin tililtä saa nostaa vaikka kaikki rahat käteisellä, ja ne on annettava, oli selitys sitten mikä tahansa. Voivat toki laittaa sitten viranomaisille tiedon, ja viranomaiset sitten seuraavat ja tutkivat, jos niin haluavat, mutta omat rahansa saa tosiaan vaikka vetää vessasta alas.
5 milliä pitkiin sijoituksiin 5 % tuotto-odotuksella, 5 mil säätiöisittäisin lasten terveyden ja koulutuksen edistämiseksi, pari milliä kämppään, autoihin, veneisiin ja mökkin fiksaukseen ja lopuilla lähtisin osakkaaksi johonkin teknologiayrityksiä rahoittavaan enkelisijoittaja-porukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI noin pienellä voitolla hirveesti mitään tehdä. Talo, auto ja vene.. siinähän tuosta jo on puolet hävinnyt.
Kunnon vene maksaa enemmän kuin tuon 14 mijoonaa, joten ei tuolla vielä pröystäillä.
Ei riitä 14 miljoonaa alkuunkaan kunnon veneeseen. Ei sillä saa edes käytettyä. http://www.superyachts.com/luxury-yachts-for-sale
Vene ja jahti/huvipursi ovat eri asioita.
Minä elän nykyään alle 800 euron kuukaistuloilla.
Ihan koko elämä menisi uusiksi!
Vierailija kirjoitti:
Miljoonasta menee lahjaveroa vähän yli 300 000 e. Valtio kiittää.
In cash... eipä tarvitse kertoa.
No sitten lahjansaaja ei saa hankkia saamallaan rahalla mitään sellaista, mikä pitää maksaa pankin kautta. Voihan sitä tietty matkatoimistossakin maksaa rahalla, mutta niilläkin on velvollisuus ilmoittaa eteenpäin potentiaalisesta rahanpesusta, kun 10 000 euron matka maksetaan käteisellä.
Mahdollisuuksia on paljon, ne pitää vaan tietää.
Tämä on aivan täyttä bullshittiä. Ostaa matkan Aasiaan tonnilla itse ja jokaisen lennon sen jälkeen kaveri tunkee rahat kouraan, niin kuka siellä Aasiassa on katsomassa, että annoitko rahaa toiselle?
Tai jos se miljoonat voittanut vuokraa vaikka talon rannalta, niin kuka on katsomassa, että se kaverikin asuu siellä??
Kuka on katsomassa, että miljoonat voittanut antaa kaikille ruokarahat tai tilaa ruoat, tai maksaa ravintolassa, tai .. tai.. tai..
-M36 kirjoitti:
Täytyy huomauttaa sen verran, että teillä ei ole kenelläkään kokemusta miljoonista. Yksikään tähän ketjuun vastanneista ei voi taata sitä, että pysyykö se järki päässä kun siellä tilillä on oikeasti sitä täytettä.
Tuommoinen rahamäärä muuttaa nimittäin aivan kaiken. Se on teoriatasolla niin helppoa jeesustella, mutta totuus on jotain aivan muuta.
Kristallipallosi on rikki. Eli puhu ihan vaan omasta puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
kävisin työkkärissä ja ilmoittaisin että lopetan työn etsimisen. sitten menisin kelaan ja lopettaisin itseltäni kaikki tuet. hankkisin isomman vuokra-asunnon.
Natural born Wt
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin ison omistuksen MV-lehdestä ja sponsoroisin sen kunnon kukoistukseen.
Tolla summalla pitäisi pystyä vastaamaan vasemmiston harrastamaan propagandaan..
rodz kirjoitti:
Luin ketjun. Rupesi ällöttämään, kun niin moni ostaisi vain ITSELLEEN kaikkea turhaa pskaa ja moni auttaisi korkeintaan läheisiään. Noinko 14 miljoonasta ei riittäisi kahtakymppiä annettavaksi eläinsuojeluun, ihmisten auttamiseen, ympäristöongelmien torjuntaan, tms. yleisesti tärkeään?
Ensin täytyisi hoitaa oma pesä kuntoon. Ei tässä siitä ole kysymys, etteikö voisi tehdä jotain hyvääkin.
Voisin perustaa vaikka katukoirille eläinten hoitolan / myymälän, joka pyörisi omakustanteisesti ja voittoa tavoittelemattomasti. Sieltä voitaisiin myydä rikkaisiin maihin eläimiä hyviin koteihin hinnalla, josta ei kiskottaisi voittoa.
Mutta ensin omat asiat kuntoon, että sitä hoitolaa jaksaa pyörittää.
Lähtisin Alaskaan vaeltamaan ja melomaan kesäksi, eläisin kuin intiaani ja metsästelisin ja kalastaisin. Jonkun kivan pimun voisin ottaa mukaan, jos sellainen löytyisi.
Mä olen usein haaveillut mitä tekisin jos jättipotin voittaisin.
Reilu kolmasosa menisi eläinsuojeluun, jaoteltuna niin että 2/5 eläinkokeettomien tutkimusten rahoittamiseen. Loppuosa jakautuisi Hesylle, Seylle ja lukuisille kodittomien koirien yhdistyksille, eläinten vanhainkodille jne. Kokonaissumma minkä pois lahjoittaisin, riippuisi tietty jättipotin suuruudesta. Suuresta potista voisin hyvin antaa suoraan puoletkin pois, pienemmästä potista tuo kolmasosa.
Maksaisin uudet hampaat äidilleni ja veljelleni, toista veljeäni ja kumppaniaan avustaisin muutoin.
Varmuudeksi jättipottien ollessa kohdalla jaan valmiiksi kupongin useampaan kappaleeseen. Näin lapsilleni ei tulisi ongelmia verottajan kanssa lahjaverosta.
Olen tietysti miettinyt, voisiko ahneus sokaista pääni enkä tositilanteessa antaisikaan eläinsuojeluun "lupaamiani" rahoja. Mutta koska uskon siihen, että hyvät työt moninkertaistuvat ja sanansa rikkojaa odottaa kivinen kulku, uskon vahvasti, että pystyisin lupaukseni pitämään - vieläpä iloiten!
[.[/quote]
Hahahahaha, voi luoja... Mitä helvettiä se kaveri tekee MILJOONALLA (tai kahdella miltsillä) EUROLLA KÄTEISTÄ? :D Nyt oikeesti valoja päälle. Mitä muuta tuolla voi tehdä muuta kuin ostaa ruokaa? Vai meinasitko että voit marssia Veholle ostamaan 100 000 egen Mersun verottomasti lahjaksi saadulla KÄTEISELLÄ ilman jatkotoimenpiteitä? Tai että sillä voisi ostaa talon?
Oikeesti, oletko 12-vuotias tai jotain, kun et tuon enempää tiedä, miten Suomessa homma toimii?[/quote]
Itse asiassa olen 9 vuotias ja mamu.