Mitä tekisit 14 miljoonan lottovoitolla?
Mitä "luksusta" laittaisit itsellesi? Mikä on siis mielestäsi luksusta? Minä ostaisin itselleni vapaa-aikaa, irtisanoutuisin.
Kommentit (91)
Perustaisin oman säätiön, josta jakaisin 10 vuoden apurahoja tieteen ja taiteen edustajille. Saisivat rauhassa keskittyä omaan alaan vailla huolta toimeentulosta.
Rahat jaettaisiin vok:eissa ympäri Suomen maata näiden surffaajien kesken tasan
Sijoittaisin rahat ja elelisin pääomatuloilla. Työt tietenkin lopettaisin. Ihan heti ei ole tarvis osaa mitään isompaa, mutta jättäisin jonkin verran rahaa (puoli milliä riittää) ihan tilillekin siltä varalta, että vaikka löytyisi se asunto jonka haluan ostaa. Kaikkea en varmaan eläissäni ehtisi käyttää. Testamentti on olemassa, sen kautta hoituu sitten aikanaan loput.
Ulkoisesti elämäni tuskin muuttuisi ihan lähiaikoina kovin paljon. No, ehkä kävisin useammin ravintolassa syömässä. Koettaisin löytää hyvän ompelijan, jolla teettäisin vaatteeni, ja sisustusarkkitehdin, jonka kanssa miettisin tässä asunnossa muutaman kohdan uusiksi. Eli käyttäisin paikallisten pienyrittäjien palveluja paljon enemmän kuin nykyään teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin itseni ulos oerhehelvetistä ja muuttaisin Kilpisjärvelle, Inariin tai Lattunaan ja eläisin pihiä erakkoelämää loppuikäni. Viimeisillä voimillani tuhoaisin kaiken omaisuuteni ettei kukaan pääsisi osingoille...
MIten yhdistät pihin elämän ja 14 miljoonan euron tuhlaamisen?
Helposti. Millillä parilla maatilkku järven/joen rannalta ja 100m2 kämppä sinne, lopulla ostaisin vain ruokaa/kalastu&mettästelykamoja, pyrkisin mahdollisimman vähäiseen kulutukseen. Toki sähköön tms menisi rahaa.
Sitten kun vanhuus koittaisi enkä jaksaisi/pystyisi enää asua korvessa, cäshinä nostoja paljon ja niistä nuotio, sitä ennen maaläntti toki myyntiin.
Pääasia olisi ettei kukaan pääsisi hyötymään minusta ja verojen maksukin olisi hyvin vähäistä. Noilla summilla tosin tulisi pelkästään inflaatiokäyttötililläkin sen verran korkoja, että kirpaisisi, ja toki kiinteistöverotkin maaläntistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI noin pienellä voitolla hirveesti mitään tehdä. Talo, auto ja vene.. siinähän tuosta jo on puolet hävinnyt.
Kunnon vene maksaa enemmän kuin tuon 14 mijoonaa, joten ei tuolla vielä pröystäillä.
Ei riitä 14 miljoonaa alkuunkaan kunnon veneeseen. Ei sillä saa edes käytettyä. http://www.superyachts.com/luxury-yachts-for-sale
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI noin pienellä voitolla hirveesti mitään tehdä. Talo, auto ja vene.. siinähän tuosta jo on puolet hävinnyt.
Kunnon vene maksaa enemmän kuin tuon 14 mijoonaa, joten ei tuolla vielä pröystäillä.
Ei riitä 14 miljoonaa alkuunkaan kunnon veneeseen. Ei sillä saa edes käytettyä. http://www.superyachts.com/luxury-yachts-for-sale
20 miljoonaa alkaa olla se raja, että saa kunnon veneen, eli kannattaa ottaa se tuplaus mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14 MEUR olisi jo sen kokoinen, että parille parhaalle ystävälle antaisin jonkun verran, ehkä millin tai kaksi kummallekin. Pääsisivät hekin sitten vaikka matkaseuraksi kun ei tarvitsisi lainanlyhennyksiä yms stressata.
Uusi kämppä, pirusti metsää mökkipaikkakunnalta. Niin, ja hyvästit nykyiselle duunille kun olisi kerrankin aikaa ja mahdollisuuksia kokeilla niitä omia juttuja.
Miljoonasta menee lahjaveroa vähän yli 300 000 e. Valtio kiittää.
In cash... eipä tarvitse kertoa.
Hahahahaha, voi luoja... Mitä helvettiä se kaveri tekee MILJOONALLA (tai kahdella miltsillä) EUROLLA KÄTEISTÄ? :D Nyt oikeesti valoja päälle. Mitä muuta tuolla voi tehdä muuta kuin ostaa ruokaa? Vai meinasitko että voit marssia Veholle ostamaan 100 000 egen Mersun verottomasti lahjaksi saadulla KÄTEISELLÄ ilman jatkotoimenpiteitä? Tai että sillä voisi ostaa talon?
Oikeesti, oletko 12-vuotias tai jotain, kun et tuon enempää tiedä, miten Suomessa homma toimii?
50: Jospa se kaveri käyttää ne rahat ulkomailla?
Voisi ryhtyä ammattimaiseksi sijoittajaksi. Koska sijoittaja ei ole varsinaisesti ammatti, nostaisin työttömyystukea siinä ohessa, vaikka pääomatulot olisivat tietysti pääasiallinen tulonlähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14 MEUR olisi jo sen kokoinen, että parille parhaalle ystävälle antaisin jonkun verran, ehkä millin tai kaksi kummallekin. Pääsisivät hekin sitten vaikka matkaseuraksi kun ei tarvitsisi lainanlyhennyksiä yms stressata.
Uusi kämppä, pirusti metsää mökkipaikkakunnalta. Niin, ja hyvästit nykyiselle duunille kun olisi kerrankin aikaa ja mahdollisuuksia kokeilla niitä omia juttuja.
Miljoonasta menee lahjaveroa vähän yli 300 000 e. Valtio kiittää.
In cash... eipä tarvitse kertoa.
Hahahahaha, voi luoja... Mitä helvettiä se kaveri tekee MILJOONALLA (tai kahdella miltsillä) EUROLLA KÄTEISTÄ? :D Nyt oikeesti valoja päälle. Mitä muuta tuolla voi tehdä muuta kuin ostaa ruokaa? Vai meinasitko että voit marssia Veholle ostamaan 100 000 egen Mersun verottomasti lahjaksi saadulla KÄTEISELLÄ ilman jatkotoimenpiteitä? Tai että sillä voisi ostaa talon?
Oikeesti, oletko 12-vuotias tai jotain, kun et tuon enempää tiedä, miten Suomessa homma toimii?
Ja suhtautuu varmaan pankkivirkailijakin positiiviseti asiaan, kun tuore lottovoittaja saapastelee tiskille ja pyytää saada suorittaa käteisnoston tililtään á 1 miljoona. Että käy pankkineiti sitten vaan sen Roope-ankan holvia muistuttavan kassakaapin avaamassa ja laskee sieltä millin kovaa käteistä isoon matkalaukkuun. Eikä ainakaan ilmoita tästä viranomiselle, varmastikaan.
Vierailija kirjoitti:
50: Jospa se kaveri käyttää ne rahat ulkomailla?
Okei. Eli missä maassa? Jossain banaanitasavallassa? Kyllä siihen rahanpesuun puututaan kaikissa sivistysvaltioissa. Jenkkeihin tuskin saat vietyä miljoonalla käteistä ilman aivan järjetöntä tuuria. Siellä kun on tullilla rahakoiria nuuskimassa matkatavaroita ja matkustajia suurten käteismäärien varalta.
Pistäisin miljoonat tuottamaan lisää rahaa perustamalla yritystoimintaa, tarjoaisin työpaikkoja niitä tarvitseville, lahjoittaisin yrityksen tuottoja hyväntekeväisyyteen, tukisin erilaisia kestävää kehitystä tukevia projekteja, jotka auttavat ihmisiä omille jaloilleen ja korjaavat ongelmia.
Maksaisin pois 20.000€ velkani ja ostaisin jonkun kivan vanhan talon maalta. Työllistäisin porukkaa teettämällä sen remontin jollain asiallisesti työntekijöistään huolehtivalla rakennusfirmalla.
Jeesaisin kavereita ostamalla heille mieleiset asunnot, jossa voisivat asua "vuokralla" niin, että maksaisivat kämppää hiljalleen minulle omakseen ilman, että joutuvat ottamaan jotain ihme lainaa.
Ostaisin miehelleni kaikkea kivaa ja hemmottelisin sen pilalle. <3
Itseni hemmotteluun en tarvitse miljoonia. Olen aika haka tekemään esim. pikkubudjetin lomamatkoja ja ottamaan niistä kaiken irti. En koe, että tarvitsisin tuhansia euroja ulkomaanmatkan tehdäkseni, muutama hauska satanen riittää. :D
Toki tulisi varmaan käytyä vähän kauempanakin kuin Euroopassa. Luultavasti hankkisin loma-asunnon tai pari itselleni mieluisista paikoista.
14 miljoonalla saisi vaikka mitä! :D
Luin ketjun. Rupesi ällöttämään, kun niin moni ostaisi vain ITSELLEEN kaikkea turhaa pskaa ja moni auttaisi korkeintaan läheisiään. Noinko 14 miljoonasta ei riittäisi kahtakymppiä annettavaksi eläinsuojeluun, ihmisten auttamiseen, ympäristöongelmien torjuntaan, tms. yleisesti tärkeään?
Sori, mutta minä en toivo isoa lottovoittoa ihmiselle, joka vaan rilluttelisi välittämättä muista. Toki itseään pitää elämässä hemmotella, jos siihen on tilaisuus, mutta pelkkään itsekkyyteen kun tyytyy niin se oma elämä on lopultakin aika köyhää, olipa sitä fyrkkaa miten paljon tahansa.
En muuten rupeaisi itse jakelemaan tuhansia euroja ilmaiseksi kavereille ja perheelle - toki voisin hankalassa tilanteessa olevaa esim. velkojensa kanssa jeesata. Lähtisin enempi siltä pohjalta, että olen apuna siinä, että ihminen pääsee omille jaloilleen ja tienaa itse rahansa. Parempi mieli hänelläkin, kun tietää itse tehneensä työn ja ansainneensa rahansa kuin että rikas kaveri vaan syytää rahaa syliin. Esim. tuo asunnonostojuttu.
Tosin olen aika suurpiirteinen, minulta saattaisi hyvinkin pystyä toisinaan vippaamaan satasen, jos oltaisiin esim. kaveriporukalla illanvietossa. :D
Ja toki ystäviä ja perhettä voisi muistaa pienillä lahjoilla, esim. lahjakortti matkatoimistoon tai kampaajalle tai järkkäisin bileitä ja tapahtumia, jonne tuttavat voisivat vain tulla nauttimaan yhdessäolosta ja kivasta ajanvietosta.
Mutten minä rupeisi kavereille vain jakamaan käteen rahaa tyyliin "sulle miljoona, sulle 20.000e". Toki, jos tarttisivat isompaa summaa johonkin järkevänkuuloiseen, voisin sijoittaa sillä periaatteella, että hyödyn siitä taloudellisesti jotain tai saan omani takaisin ja tästä asialliset kirjalliset sopimukset.
14 milliä on helppo tuhlata typeryyksiin, joten vähintäänkin kolme neljännestä menis järjestelyihin jotka on suunniteltu tuottamaan lisää käteistä. ideaalitilanne olis se, että vuositasolla tilillä olis aina lisää nostettavaa / myytävää.
Loput menis täyteen hedonismiin, ainakin itseni tuntien.
-m36
Ihan ekana tulisi maksettua pois minun ja miehen velat. Sen jälkeen tekisin kunnon rempan tähän asuntoon (ei me tästä mihinkään muutettaisi kun tykätään alueesta). Sitten todennäköisesti ostaisin pienen purjeveneen. Pienen sen takia, että päästäisiin sen kanssa mökille (melko matala ranta joten isolla paatilla sinne ei pääse). Nykyinen vene pysyisi meillä kuitenkin ihan kalastuskäytössä.
Sitten toteuttaisin lasten toiveet Legolandiassa ja Disneyn Worldissa käymisestä. Niin ja Loro Parquessa, vanhempi muksu haluaa mennä käymään haitunnellissa siellä.
Kait sitä tulisi myös annettua siskolleni sekä miehen siskolle jonkinlainen summa rahaa.
Töitä ei kyllä tehtäisi miehen kanssa vaan jäätäisiin "varhaiseläkkeelle".
Täytyy huomauttaa sen verran, että teillä ei ole kenelläkään kokemusta miljoonista. Yksikään tähän ketjuun vastanneista ei voi taata sitä, että pysyykö se järki päässä kun siellä tilillä on oikeasti sitä täytettä.
Tuommoinen rahamäärä muuttaa nimittäin aivan kaiken. Se on teoriatasolla niin helppoa jeesustella, mutta totuus on jotain aivan muuta.
-M36, tuo on ihan totta. Itsestäni epäilen, että kusi nousisi päähän vielä pahemmin kuin tällä hetkellä. ;D
Saattaisin ryhtyä paskantärkeäksi ja alkaa kuvittelemaan, että miljoonat on jotenkin omaa ansiotani. xD
Jotenkin mulla on muutenkin mielikuva, että olen köyhänä paljon onnellisempi kuin monet rikkaat miljoonineen. Ei sillä, kun tällaisen opiskelijapariskunnan tulot on reippaasti alle 1000€/kk YHTEENSÄ niin se jo aiheuttaa aikamoista stressiä ja ahdistusta. Että kai se tyytyväisyys löytyy sieltä köyhyyden ja miljoonien välimaastosta. Sit kun on koulut käyty ja pääsee duuniin, jonka palkalla pystyy elämään normaalia elämää.
Tosin aika moni kirjoittanut, että lopettaisi työt, joten ei se työntekokaan mitään herkkua ole. Mutta onhan se mielekästä, kun on itse puurtamalla rahansa ansainnut. Ja itse työkin monesti antaa ihmiselle jotain. Ainakin hyvä työ.
Mutta ainakin olen onnellinen mietiskellessäni, mitä kaikkea tekisin rahalla JOS minulla sellaista olisi. Mielikuvitus kantaa pitkälle, kunhan on katto pään päällä ja masu täynnä.
Omakohtainen feivarini lienee, että käyttäisin edelleen käytettyjä kirpparilta jne. ostettuja vaatteita ja uusia korkeintaan, jos haluaisin teettää jotain omaperäisempää esim. tutulla pukuompelijalla. Mitään vaatekauppoja en varmaan jaksaisi koluta, en yleensä tykkää vallitsevasta muodista ja yleensä massadesing on jotain tooodella rumaa, saati sitten nuo "huippumuodikkaat" rätit.. Kirppareilta ja tätien vaatekaapeista löytää minusta paljon tyylikkäämpiä vaatteita ja varmaan jatkaisin tätä linjaa miljonäärinäkin.. XD
Maksaisin kaikki velat pois ja muuttaisi kauas pois ehkä Floridaan tai New Yorkiin diggaa niin myös csi sarjoista , tämä ei kuitenkaan vaikuttaisi valintaani