Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin töihin, koska menen lääkäriin. Huudot tuli.

Whattodo
04.02.2016 |

Äsken tuli soitettua töihin että jään huomenna kotiin lepämään kun on ollu migreeniä jo kolmatta päivää, oksettaa ja heikottaa. Nytkin hirvittää että joutuu ajamaan lääkäriin.
Noh, sieltähän tuli huuto että olis aikasemmin pitäny ilmoittaa. Sanoin että menen tänää tai sitten huomenna aamulla lääkäriin et ihan miten saan ajan. Hetken päästä soittivat takaisin ja sanoivat että minun on PAKKO mennä tänään jo sinne lääkärin että sairaslomatodistus on oltava jo tänää.
Voiko näin vaatia?
Ei kaikilla ole varaa mennä yksityiselle! Minun tapauksessa olen menossa yksityiselle siellä kun saa paremmin vastauksia jo nopeammin hoitoja/tutkimuksia.
Mutta mitö mieltä? Minusta kuullosti vähän hämärältä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät voi vaatia, menet kun saat ajan.Pidä nyt oikeuksistasi kiinni ja sinuna ottaisin yhteyden oman liittosi luottamusmieheen. Aivan törkeää.

Vierailija
2/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestistäsi puuttui kaikki oleellinen tieto. Milloin sinun työpaikassasi tarvitaan lääkärintodistus poissaolosta?Tarvitaanko ensimmäisestä päivästä lähtien? Oletko ollut jo tänään poissa? Jos molempiin kysymyksiin vastaus on kyllä, menet lääkäriin tänään. Illalla voi mennä jonottamaan päivystykseen, jos ei voi mennä yksityiselle.

Jos sairaslomasi alkaa huomenna, voit mennä lääkäriin huomenna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat vaatia yksityiselle, mikäli työnantaja maksaa kyseisen käynnin. Todistus kirjoitetaan, kun ajan saa myös tarvittaessa takautuvasti, KYLLÄ. Olen migreeniä sairastava.

Vierailija
4/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastodistusta ei tarvitse esittää ennen sairaslomaa. Riittänee vastaukseksi.

Vierailija
5/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työpaikallanne ole työterveyshuoltoa? Sairaslomatodistusta ei voi kirjoittaa takautuvasti, tai sellaista ei työnantajan tarvitse hyväksyä, jolloin poissaolosi on palkaton.

Poissaolosta pitää ilmoittaa heti työnantajalle, kuten myös se, kuinka kauan on pois tai ainakin arvio siitä. Jos työpaikassasi vaaditaan heti ensimmäisestä sairaspoissaolopäivästä lääkärintodistus, niin sinun on se toimitettava tai poissaolosi on palkaton. Sen voi kuitenkin toimittaa vasta, kun palaat töihin.

Työnantaja ei voi vaatia, että käyt yksityisellä lääkäriasemalla, jos työpaikallasi ei ole sellaisessa työterveyshuoltoa.

Vierailija
6/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työpaikassani sairauslomatodistus on oltava ensimmäisestä sairauspäivästä lähtien. En siis voi tänään ilmoittaa, että olen tänään sairas ja pois töistä, mutta menen vasta huomenna lääkäriin. Eikä lääkäri yleensä kirjoita sairauslomaa taannehtivasti. Jos menet huomenna lääkäriin, sairausloma merkitään huomisesta.

Vierailija
7/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä kirjoitetaan myös taannehtivasti, missä te käytte? Ellei aikaa ole antaa, todistuksen saa myös jopa edelliseltä viikolta, ei mikään ongelma. Surkeita sopimuksia.

Vierailija
8/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ei kyllä tarvitse ilmoittaa kuin vasta ensimmäisen poissaolopäivän aamuna. Ja riittää myös hyvin, että menee lääkäriinkin ensimmäisenä poissaolopäivänä. Jos vatsatauti alkaa yöllä, niin mistä sitäkään olisi tiennyt edellisenä päivänä? Tai kaatuu ja nilkka murtuu? 

Vierailija
9/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse se lääkäri on maksettava. Ei työnantajaa kiinnosta kuinka todistuksen hankit

Jos se tarvitaan, se hankitaan ekasta sl päivästä alkaen

Vierailija
10/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti, ei kuullosti.

Vierailija
11/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit väärin, sinun olisi tullut soittaa vasta huomenaamuna eikä etukäteen

Vierailija
12/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.

Vapailla olen nyt ollut, huomenna olisi alkanut minun työviikkoni.

Sitä vain ihmettelen että kun minunkin mielestä se menee niin että huomenna voi myös mennä lääkäriin kun ei kaikilla tosiaan varaa mennä yksityiselle. Tosin kyllä voisi mennä myös päivystykselle mutta minun kohdallani tuohan ei ole edes tarpellista kun ensimmäinen poissaolo päivä on vasta huomenna.

Ja juu, meilläkin vaaditaan saikkutodiatus jo ensimmäiseltä päivältä. MUTTA KUN SE PÄIVÄ ON HUOMENNA.

Se tässä suututtaa että millä oikeudella noin vaaditaan.

Vierailija
13/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whattodo kirjoitti:

Ap täällä.

Sitä vain ihmettelen että kun minunkin mielestä se menee niin että huomenna voi myös mennä lääkäriin kun ei kaikilla tosiaan varaa mennä yksityiselle. Tosin kyllä voisi mennä myös päivystykselle mutta minun kohdallani tuohan ei ole edes tarpellista kun ensimmäinen poissaolo päivä on vasta huomenna.

Ja juu, meilläkin vaaditaan saikkutodiatus jo ensimmäiseltä päivältä. MUTTA KUN SE PÄIVÄ ON HUOMENNA.

Millainen sun sairasteluhistoria on ollut? Onko ollut paljon poissaoloja aikaisemmin. Työnantaja voi sen vaatia jos haluaa

Vierailija
14/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Whattodo kirjoitti:

Ap täällä.

Millainen sun sairasteluhistoria on ollut? Onko ollut paljon poissaoloja aikaisemmin. Työnantaja voi sen vaatia jos haluaa

Ei voi vaatia tältä päivältä todistusta, jos eka saikkupäivä on huomenna. Ap, riittää kun menet huomenna lääkäriin. Jos työnantaja asiasta kiukuttelee, niin ota yhteyttä luottamusmieheen.

Vierailija
15/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tosiaan näin?!?

Vierailija
16/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whattodo kirjoitti:

Ap täällä.

No nyt tilanne selvenikin. Ethän sinä vapaapäivältä eli tältä päivältä välttämättä tarvitse sairauslomatodistusta. Itse olen joskus vastaavassa tilanteessa ilmoittanut pomolleni, että olen sairastunut vapailla ja menen huomenna lääkäriin. Oma pomoni on yleensä kiitellyt ilmoituksesta, että voi alkaa rauhassa varaamaan jo varalle sijaista.

Vierailija
17/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Whattodo kirjoitti:

Ap täällä.

No nyt tilanne selvenikin. Ethän sinä vapaapäivältä eli tältä päivältä välttämättä tarvitse sairauslomatodistusta. Itse olen joskus vastaavassa tilanteessa ilmoittanut pomolleni, että olen sairastunut vapailla ja menen huomenna lääkäriin. Oma pomoni on yleensä kiitellyt ilmoituksesta, että voi alkaa rauhassa varaamaan jo varalle sijaista.

No tätä minäkin ajattelin! Että kun ilmoitan jo tänää niin saavat enemmän aikaa etsiä tuuraajaa.

Mutta ei. Tämähän on minun vikani jumankauta. Mitä sitä nyt tolleen mennään lääkärille vaikka ei ole edes jalka poikki. Nyt kyllä ärsyttää ja paljon. Ap

Vierailija
18/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomatodistuksen tarvitset vasta huomiselle, eikä työnantaja voi vaatia että sen tulee olla kirjattu jo tällepäivälle, mutta ellet jostain syystä saakkaa aikaa huomiselle ja/tai lääkäri ei katso huomenna sairauslomaa tarpeelliseksi, mutta et myöskään mene töihin et saa palkaa. Periaatteessa toki voisi käydä niinkin että lääkäri ei kirjoita vielä tänään sairauslomaa huomiseksi tai huomisesta alkaen vaan vaatii että haet sitä tarvittaessa vasta huomenna.

Vierailija
19/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa työpaikkoja, joissa vaaditaan lääkärintodistus jokaisesta poissaolopäivästä. Menet siis terveyskeskuspäivystykseen vaikka taksilla.

Vierailija
20/27 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa työpaikkoja, joissa vaaditaan lääkärintodistus jokaisesta poissaolopäivästä. Menet siis terveyskeskuspäivystykseen vaikka taksilla.

Ap:llä on VAPAAPÄIVÄ tänään... EI vapaapäivältä todistusta tarvita!!!!!!!! hei, missä on sisälukutaitosi stupido

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän