Turvallisia lastenohjelmia?
Eli tehdään lista "turvallisista", väkivallattomista ja vähemmän pelottavista lasten ohjelmista! :)
Aloitan:
-Muumilaakson tarinoita
-Barbapapa
Kommentit (25)
Kyllä minä ainakin muistan pelänneeni muumien mörköä, katsoin yksin ja pelotti. Silti halusin katsoa jaksoa aina uudestaan ja uudestaan. Sitten se ei enää pelottanut. Omat saa katsoa muumeja, olen paikalla jos pelottaa. En lähtisi sille linjalle että mikään ei saa koskaan pelottaa, lapsi voi oppia paljon ja käsittelemään eri tunnetiloja kun ei jätetä yksin ja keskustellaan jos jokin oli pelottavaa. Mikään pakkohan ei kumminkaan ole katsoa, vaan jos käy liian jännäksi voi telkkarin sulkea.
Jos kumminkin äiti kokee muumit lapsen kehitykselle haitallisena voi katsoa vaikka: Kaapoa, Herttaa tai Pipsa possua.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne vanhat hyvät, esim. Alfred J Kwak, Maailman ympäri 80 päivässä jne. Nykyajan Pikku kakkasen ohjelmat on ihan perseestä. M22
Alfred J Kwak oli mun suosikki, se jakso missä Alfredin perhe jää auton alle ja kuolee oli vaan niin surullinen että kelasin aina sen kohdan pois. Katsoin juuri hiljattain sen jakson ja se saa mut vieläkin itkemään. Pelkäsin lapsena ihan kauheasti menettäväni vanhempani, itkin monta iltaa kun ajattelin kuinka kamalaa olisi jos äiti tai isä kuolisi. Ehkä syynä oli tuo jakso, tai sitten on ihan normaalia. Omat lapset ei kyllä itkeskele iltaisin tai en ainakaan ole huomannut.
Hertan maailma, rasittava se on, mutta ei pitäsi pelottaa nössöintäkään pilttiä.
Hei Taavi ja Ryhmä Hau. Lisäksi ihan pienille Hyrräpäät.