Mitä teen? Kanta.fi:ssä vääriä tietoja...
Menin vilkaisemaan omia tietojani, ja siellä lukee että olisin viime kesänä käynyt lääkärissä kilpirauhasen vajaatoimintaan viittavien ongelmien takia? Olin tuona aikana mökillä ja kilppari pelaa kyllä ihan normaalisti :D
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kans, myös sanomisiani on väritetty aika runsaasti. Olkoot.
Joo siellä on kyllä muistiviheitä ja väärinkäsityksia aika paljon. Usein jotkut asiat eivät sitten pidä paikkaansa. Toistaiseksi sillä ei kuitenkaan ole ollut mitään käytännön merkitystä.
Minulla luki, että potilas kysyy sitä ja tätä, mutta ei vastausta vaivaan.
Omakannan ja lääkefirmojen elätteinä kellottavien rahanahneiden narsistien vuoksi oma elämäni on pilattu ja tuhottu oikein viimosen päälle. Minulle aiheutui/tiedostaen aiheutettiin psykiatrisen "hoidon" avulla pysyviä haittoja. Painajainen alkoi unilääkkeeksi määrätystä vahvasta psykoosilääkkeestä. Olin tuolloin 18-vuotias. Olisi toki voinut testata melatoniinia ensin, mutta siitä eivät saa provikkaa. Lääke ei mukamas koukuta ja on niin pirun turvallinen kans. Noh, se sonta tuhosi terveyden ja elämän. Eivät kertoneet vointini syöksykierteen johtuvan "unilääkkeestäni", vaikka tutkimustietoa oli aiheesta yllin kyllin. Mut lääke oli kallis, vielä patentti voimassa ja sillä psykiatrit tienaa aivan törkeesti. Se et melkein henki läks ei kiinnostanut ketään, ei niin missään määrin. Jokanen vakava lääkehaitta on aina "krapula", esim. rintakivut+hengitysvaikeus+toistuvat tajnunnan menetykset. Aikamoinen darra vuosikaudet ollu.
Lopulta oli pakko jäädä eläkkeelle kaiken toimintakyvyn ja osittain liikuntakyvyn menettäneenä. Vielä kärpäsenä p*skan päälle, tää haitat aiheuttanut taho löi ovet kiinni ilmoittamatta, kun jouduin eläkkeelle ja päätin riuhtoa itseni Ketipinorista irti väkipakolla vuosien yritysten jälkeen.
Psykopoli kiitokseksi levitti kaikki keksimänsä diagnoosit tuossa vuosien aikana kaikkialle. Lopuks heidän oli vielä aivan pakko kirjata Kantaan kaikkein haitallisimmat diagnoosit. Luulotautinen alkoholistinarkki ynnä muuta soperrusta. Diagnoosit ei perustu mihinkään faktaan. Niillä ainoastaan voitiin pakottaa tuottamaan heille rahaa lääkemyynneillä. Ellen halunnut lääkkeitä, ni eiku väkisin osastolle tai tuet katki jollain pöljällä lausunnoilla ym. kiristysytä.
Nyt on Kannassa diagnoosit, joiden varjolla elämäni pirtonutta kuoleman eliksiiriä & yli kolmeakymmentä muuta vakavia haittoja aiheuttanutta kuraa voidaan määrätä ja syöttää väkisin uudestaan. En ole saanut vuosiin terveydenhuoltoa ja vältän lääkärkäyntejä. Lanssia on pitänyt soittaa jokunen kerta, mut eipä ensihoitajia kiinnosta, jos sinerrän ja haukon happea taikka jos puolet kehosta ei toimi. Joo, heidän tarvii puhalluttaa minut ja siinä se. Ennen kuolen kuin enää nautin yhtään tän hyvinvointivaltion terveydenhuollosta.
Itsellä omakannasta kadonnut terveystietoja, jotka myös lääkärien mukaan ei siellä näy kuten että umpilisäke on poistettu, ja myös vakava masennus joka ollut jo alaikäisestä, on kadonnut jäljettömiin tiedoista, ja tosiaan huvittaa itseänikin miten väritellään todella rajusti sitä mitä menet kertomaan, myös miekkarin potilaana ollut, nyt en tosin vuosiin enää kun en saanut mitään apua sieltä, mutta ihan tkllaki kirjotellaan vaikka menen valittaa päänsärkyä niin viimeksi joku nuori sälli kirjotti että "erittäin obeesi nuorimies valittaa päänsärkyä" tms ja varmasti puolen A4 verran tekstiä mikä ei mitenkään liittynyt tapaukseen, ja näitä on paljon... Tuli tämä osio vastaan kun yritin googlata että miksei näy omakannassa mitään, vaikka tunti sitten tuli tekstiviesti että "käy katsomassa lääkärin kommentit kanta.fissä"..... Toimii ja silleen. Myös minusta on vuosien aikana kirjotettu kaikkea mitä en missään nimessä ole sanonut kuten tuo äänien kuuleminen, ja äänet käskee tekemään.. dude what??? Myös itsellä tämä alkoi koulukiusaamisesta josta menin puhumaan, mutta näköjään diagnoosi tehdään naamakertoimen perusteella nykyään..
Vierailija kirjoitti:
Itsellä omakannasta kadonnut terveystietoja, jotka myös lääkärien mukaan ei siellä näy kuten että umpilisäke on poistettu, ja myös vakava masennus joka ollut jo alaikäisestä, on kadonnut jäljettömiin tiedoista, ja tosiaan huvittaa itseänikin miten väritellään todella rajusti sitä mitä menet kertomaan, myös miekkarin potilaana ollut, nyt en tosin vuosiin enää kun en saanut mitään apua sieltä, mutta ihan tkllaki kirjotellaan vaikka menen valittaa päänsärkyä niin viimeksi joku nuori sälli kirjotti että "erittäin obeesi nuorimies valittaa päänsärkyä" tms ja varmasti puolen A4 verran tekstiä mikä ei mitenkään liittynyt tapaukseen, ja näitä on paljon... Tuli tämä osio vastaan kun yritin googlata että miksei näy omakannassa mitään, vaikka tunti sitten tuli tekstiviesti että "käy katsomassa lääkärin kommentit kanta.fissä"..... Toimii ja silleen. Myös minusta on vuosien aikana kirjotettu kaikkea mitä en missään nimessä ole sanonut kuten tuo äänien kuuleminen, ja äänet käskee tekemään.. dude what??? Myös itsellä tämä alkoi koulukiusaamisesta josta menin puhumaan, mutta näköjään diagnoosi tehdään naamakertoimen perusteella nykyään..
Niin ja unohtui sanoa että en tosiaan ole obeesi, saati juuri ja juuri ylipainoinen 185cm, 33v mies :D
Se järjestelmähän on yleinen vitsi. Ihan kauheeta ettei sinne voi suoraan merkitä, että tiedoissa virhe. Todella monimutkaista on saada tietoja korjattua.
Munkin Kantaan ilmestyi joskus selvästi jonkun toisen henkilön tietoja. Ilmoitin omalle terveysasemalle (jossa tieto oli kirjattu) ja se poistui sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä välii, ei niitä sieltä kukaan lue.
Nimenomaan lääkärit lukee ja kopioi erityisesti nämä epäolennaiset ja valheelliset kohdat omaan raporttinsa ja taas rikkinäinen puhelin hoitaa hommansa . Erityisen hankala asia tämä on työkyvyttömyys eläkkeelle hakiessa . Viitataan johonkin toisen lääkärin kopioimaan pätkään ,mikä alunperin ollut väärää tietoa, mutta koko tapausta ei löydy terveystiedoissa tai käynneissä tietenkään , koska asiaa ei ole tapahtunut oikeassa elämässä . Ja taas olet työkykyinen koska täällä lukee näin , tai syy-yhteyttä vamman ja onnettettomuuden välillä ei voida todeta koska on ollut muitakin onnettomuuksia mistä ei ole mitään todellisia merkintöjä terveystiedoissa koska ne ovat vain copy Paste tarinoita virheellisestä kirjauksesta .
Mä laitoin omalle terveysasemalle verkkoviestiä ja sieltä otettiin sitten yhteyttä, lupasivat poistaa. Siellä siis luki että olin tyttäreni kanssa palannut Venäjältä ym. mikä siis selvästi oli ihan jonkun muun potilaan asiaa, sillä minulla ei ole tytärtä, en ole koskaan käynyt Venäjällä enkä edes tuolloin asioinut terveysasemalla.
Itselläni sama ongelma lukee vaan minun tiedoissani kun menin ottamaan viime vuona verikokeen että olen ollut verikokeissa puolisoni kanssa minä en ole ollut koskaan edes suhteessa :0
Minulla lukee, että sormeni on amputoitu. Tämä on käsikirurgin tekemä merkintä. Kaikki 10 sormea on tallella, eikä niitä ole sen enempää koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, otan huomenna yhteyttä terkkariin. Kiva kuulla etten ole ainoa kenelle on käynyt näin..
AP
Jos ei tiedosta ole sinulle haittaa niin en tekisi mitään. Mitä väliä sillä on mitä siellä lukee kunhan se ei vaikuta elämääsi negatiivisesti. On voinut vaikka jonkun toisen saman nimisen kirjaus mennä sulle.
Niitä kirjauksia voi olla vaikea saada poistettua. Itsellänikin lukee ihan mitä sattuu yhden fyysisen vaivan kohdalla. Ihan kuin lääkärit eivät olisi osanneet päättää milloin se on alkanut mutta annan asian olla.
Vierailija kirjoitti:
No mulla lukee siellä diagnooseissa narsistinen persoonallisuushäiriö tai joku sellainen, en ole koskaan käynyt mt-asioissa millään vastaanotolla! Varmasti en saa enää asiallista hoitoa mistään, ikinä! Ärsyttää! Miksi mulle on sellainen laitettu?
Mä haluisin nähdä niiden ilmeet jotka tajuaa että noin on, vaikka ovat kuulleet noin ihan virallisilta tahoilta.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin omalle terveysasemalle verkkoviestiä ja sieltä otettiin sitten yhteyttä, lupasivat poistaa. Siellä siis luki että olin tyttäreni kanssa palannut Venäjältä ym. mikä siis selvästi oli ihan jonkun muun potilaan asiaa, sillä minulla ei ole tytärtä, en ole koskaan käynyt Venäjällä enkä edes tuolloin asioinut terveysasemalla.
Multakin voitais kai kysyä tuollaista. Ainakin eläinlääkärissä kysyttiin olenko menossa Venäjälle lähiaikoina. Vähän kyllä ihmettelin et miks Venäjälle eikä vaan ulkomaille kysynyt. Onko musta jotain huhuja, että olisi yhteyksiä Venäjälle.
Uskomatonta puutaheinää oli kirjoitettu mustakin kantaan kun kävin kiusaamiskokemuksista juttelemassa. Potilas hymyilee itsekseen? Joo ei yritin vaan keventää tunnelmaa surkealla huumorintajullani, mutta ethän sinä sitä tajunnut vaikka kerroin jo huonoista sosiaalisista taidoistani aiemmin.
Suoranaisia valheitakin löytyi kuten jotain äänien kuulemiseen viittaavaa (en nyt muista suoraa sanamuotoa enää) mutta missään nimessä en ole tälläistä sanonut. Pitäisi varmaan nauhoittaa tapaamiset jos aikoo jotain oikeusturvaa omata? Tälläinen valheellinen paska on nyt omissa tiedoissani uskomatonta! Lähtee kyllä valitukset kunhan asiaa tarkemmin kerkiän tutkia. Törkeää, ties vaikka olisi tehnyt muillekin saman asian kyseinen hoitaja(?).
Tuntuu että jokainen normaalikin ihminen on pakko saada aina painettua johonkin diagnoosiin ja lääkkeille vaikka mitään (henkistä) ongelmaa ei lopulta olisikaan. En siis tosiaan suosittele kenellekään näitä psykiatrien vastaanottoja ellei sitten todella jotain oikeita ongelmia ole.