Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TORSTI taas SYYSKUISET-04**

16.02.2006 |

Pinon avaus, olkaapa hyvä! :-)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatun perheelle osanotto surussanne. VOIMIA!

Tuuliinaa olen myös seuraillut. Mutta onpa sullakin Lila jo hurjasti viikkoja. Että eipä taideta miehen lomaviikolla 9 päästä näkemään, vaikka S-joelle tultaiski. Mites Aavis? No, Pitää ilmoitella, jos saadaan miehen kanssa jotain sovittua. Hieman hypin asiasta toiseen :)

Musta on hurja lukea tuollaisia, että on päiväkausia supistellut lyhyilläkin väleillä ja yhä kotona kökitään. Mulla kun tietää aina lähtöä muutamakin napakampi supistus tai pienempikin veden lorahdus. Täältä on kuitenki sairaalaan 80 km. Sitä yhä peukutan, että vedet ei menis kotona. Ja samalla psyykkaan jo nyt itseäni, että jos niin tapahtuu, pystyn hälyttämään apua ja selittämään, että kiire on + huolehtimaan lapset. Mutta siinä kohdassa ainakin on ensivasteryhmästä apu eli tulevat kyllä muutamassa minuutissa eli pystyvät ainakin lapsista huolehtimaan ja paikkoja putsaamaan, jos ei ehditäkään sairaalaan. No, aina on ehditty, että eiköhän nytkin. Mutta tuo vesien meno siksi mietityttää, koska muilla on kalvot puhkaistu ja siitä alle tunnissa on ollu vauva maailmassa.

Nuhassa ollaan siis Pekka ja mä. Ei tuo Pekkaa tunnu kovin haittaavan. Mutta aamulla kyllä ryki ja kako limayökkyjä. Mutta on siis syönyt ja jaksellut ihan hyvin. Itekin jakselen ihmeesti, mutta eihän tuo jakuva niistäminen kivaakaan oo.

Keskimmäisen kummitäti pisti aamusella tekstaria, että aikoo mennä puolilta päivin penkkarilaisia kattomaan ja jos meidän ohjelmaan sopii, voitais menne myös tai hän voi ottaa isommat. Koska oli Pekan päikkäriaika, hän lähti sitte meidän autolla isompien kanssa ja olivat odotellessa mäkeäkin laskeneet ja kirjastossa käyneet. Mä sain sillä aikaa pöydän raivattua, Pekan unille ja ehdin itekin levätä. Ja niinpä sain Pekan päikkäriaikana myös imuroitua ja pestyä lattiat. Tuli kyllä hyvä mieli, kun pitkästä aikaa on kunnolla siistiä. Kunhan mies saa nuo matot pölytettyä ja tuotua takaisin. Sitä hommaa en viiti ees yrittää. Kun piti siivotessakin koko ajan olla vähän varuillaan. Meinaa ehkä vähän supistella tuollaiset hommat. Ja eilen sain muistutuksen, että lantionpohjalihaksia on treenattava. Aivastin kovasti ja lopun arvaakin.

Hiiriä piisaa täälläkin aina välillä ja kyllä onnettomat toisinaan on tuvassakin. Oonkin tympääntynyt naapuruston kissoihin (anteeksi kissaihmiset). Nurkkiin kyllä kuseksivat ja pitkin pihaa kuljeksivat, mutta hiirille eivät saa konstia. Tässä liikkuu varsin paljon kissoja.

Ynikselle ja keilinille jaksamisi yh: na. Onneksi ynis miehesi kohta tulee.

Paranemisia sairaille! Oksutauti on kyllä tosi kurja. Meillähän meni se yks äitienpäivä ikimuistoisilssa merkeissä, kun muutaman yön lapsia hoivattuani juhlapäivänä sairastuin ite ja mies joutu tosiaan hoivaamaan oksentelevia ja ripuloivia 3 ja 1v lapsosia ja mä lepäsin.

Amysah. Mukava, kun jaksoit laittaa kuulumisia. Kovasti voimia sinulle!

T@hti

Vierailija
22/29 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sitruuna viestissään kertoo Lilan linkin sivulla 4. Että liekö nyytti jo sylissä...? Peukkuja!

T@hti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatulle perheineen lohtua!

T@hti, minun kolme ekaa synnytystä on alkaneet suppareilla, kalvot puhkaistu ja puhkomisesta puolen tunnin sisään on tyypit syntyneet. Väkkärä, pahnan pojimmainen, yllätti vesien menolla kotona (suihkussa :)) Vähän epäuskoinen olo oli, että eihän tämän näin pitänyt mennä ja mahtaako kaveri syntyä perinteitä kunnioittaen saunassa... Supistukset alkoi vasta kaksi tuntia vesien menosta, eli hyvin ehdittiin sairaalaan :) Vesien meno _alkoi_ klo 20:20, sitä tuli isoja lorahduksia vielä sairaalassakin, Väkkärä syntyi 01:50. Supistukset-ensin -mallissa parempaa oli minusta se, että vesi vähän " pehmentää" supistuksia. Mutta tuo ei ole niitä juttuja, jotka voi itse valita :)

Lila, kylläpä sinulla on tosiaan viikot vähissä... :)

Minulla oli tänään kiva päivä. Kyläilin mukavan emännän ja kivojen lasten luona ja tulin ravituksi sekä henkisesti että fyysisesti. Kiitos!

Meillä alkaa olla ruoka valmista, isäntä vain viipyy... Ykkönen ja Kakkonen nahistelevat niin, että täytynee aloittaa ruokailu vajaalla miehityksellä. Hyvä ruoka, parempi mieli; tiedättehän.

Ohenemispinoon tulen.

Sairasperheisiin isosti paranemista!

a

Vierailija
24/29 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatu ja perhe: Osanottoni. *lämmin halaus*

Tiiviille perheineen sekä Lempolle ja Pönksylle parempaa vointia!

Kiitos lasten puheeseen liittyvistä kirjoituksista. Niinhän minä vähän ajattelinkin, että vaihtelu on suurta ja monet eivät vielä puhu sen enempää kuin Lillikään. Jotenkin mieleen on vaan jäänyt omat pojat samanikäisinä ja Lilli puhuu selvästi vähemmän... Mutta ei siis syytä huoleen.

Lahjoin pojat siivoamaan huoneensa vuokraamalla LuckyLuke-dvd:n jonka sai katsoa vasta kun huone on siisti, ja sehän täytyy huomenna palauttaa... Sattuu vielä paikallisessa vuokraamossa olla melkoisen halpa tarjous näin helmikuussa: vuorokausi 0¿ :-O Nyt on huone siisti ja pojat onnellisena nauliintuneena telkkarin eteen. Hih!

Ankkis

Vierailija
25/29 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISi ja typy pesulla..

Kiitos myötäelämisestä!Tänään anopin kanssa juttelin että tuli ukin kuolema niin yllättäen..siis jos 80vuotiaan kuolema voi tulla yllättäen,mutta just nyt oli hyvässä kunnossa..Omassa kotona,omaan sänkyyn nukkui aamukahvien jälkeen..radiota oli kuunnellut.

Poika läsk tänään mummin ja ukin matkaan..Saa nähä tuleeko helpotust vai täytyykö mun korvata poika leikittäjänä :-/

JAksua yh-viikkolaisille!!!!

Hus pois oksu-taudit!!!!!!

KAuheita hiirikohtaamisia...Minä en tykkäää ja pelkäänkin moisia!!!

Jokohan Tuuliinalla on nyttynen...

Typyläinen juttelee aikapaljon...on ihan oikeita sanoja,sit puuttuu eka kirjain ja sit sellasia hauskoja omia...Toistaa ku papukaija aina jonkun sanan.Oppi sanomaan moi ja sitä kadulla hokee vastaantulijoille ;-))

Nyt laulamaan unilauluja...

jatu

Vierailija
26/29 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuuta piti kiittämäni viimeöisistä upeista syntymäpäivistä! Suklaakakkutapaamisenne sivu suun meno, ei harmita lainkaan niin paljoa kun kun sain Kukkuun pursuilevassa syntymäpäiväpöydässä vierailla. :-D

T@hti, ilmoittelehan jos olette viikolla 9 tulossa lakeuksille. Jos mies ei tarvitse autoa, niin kyllähän minä ajelen sinnepäin. (Ei tämä vielä silloin mahasta minnekään lähde ja jos sattuu lähteä, niin olempahan lähellä synnäriä). Intoa lantionpohjan jumppaamiseen. Itse lopetin kuulajumpan muutama kuukausi sitten, nyt on tullut vain jumpattua ns. sponttaanisti. Onneksi, ainakin toistaiseksi, se on riittänyt, ei ole lihaskunto huonontunut niin että lirahtelisi. Saapi nähdä pääsenkö näin loppuun asti.

Hiiristä. Meillä myös tuolla kylmässä navetassa hiiret tahtovat karkeloida. Koiramme onneksi on innokas hiiripopulaation rajoittaja. Usein tuo rappusille näytille saaliinsa. Mukavaa olisi ne myrkyttää, mutta koiran vuoksi en uskalla. Tiedä paljonko hiiriä se tuo näytille ja paljonko menee sen ruuansulatuksen läpi.. Toistaiseksi hiiret ovat pysyneet ulkotiloissa. Lintujen ruokkimisesta en suostu luopua. Lintuja ja oravia on niin mukava seurata.

Rauhallista ja sikeäunista yötä kaikille!

Lila75

Vierailija
27/29 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi laittaa vaan unille samalla kun lapset nukuttaa, vaan ei entinen yökuppari sitä osa tehdä. Muuten jos omaa nukahtamisvaikeuksia niin menkää töihin, ei enää kuulkaa pyöri ja hyöri sängyssä tuntikausia vaan uni vie ja aamulla tahtoisi vaan nukkua.

Tää aamu oli melkoinen , Nyttynen heräsi tuntia liian aikaisin eli klo 6! Siihen sitten heräsi isompikin ja olipas kivaa yrittää laittautua kun aina jompikumpi itki tai oli kiinni. Loppujen lopussa myöhästyin töistä kun taistelin esikoisen kaa tosi rumasti. huusin kuin hyeena reppanalle kun ei suostunut ees vähän ite pukeen. Pyysin laittaan vaikka ees villasukat kun oltiin myöhässä aikataulusta ja ei muka osannut. Pinna meni ja möykkäröin niin kauan että reppana kyynelsilmin sukkia yritti laittaa. osaa kyllä, on hoidossa oppinut pukemaan itse mutta tietysti kotona pitää leikkiä ettei osaa. Että oli kurja mennä töihin kun olin huutanut niin kovasti, vaikka anteeksi puolin ja toisin pyytelimme ja halailimme ennen kuin lähdin töihin. Paska fiilis todella, vieläkin tulee paha mieli. Yritinkin tsempata tän päivän ettei metelöi :/ Jotenkin nää miehen iltatuurit on mulle kauheen vaikeita ja tänäänkin oli aamun vielä lisäksi töissä, kohta vasta tulee. Muutoinhan tuo olisi ollut aamulla auttamassa ja kaikki ois sujunut hyvin. Isompi on soitellut isille hyvän yön toivotuksia kun ei nuo nää tosiaankaan kuin aamusta puoli tuntia päivässä. Onneksi ei oo kuin yksi ilta enään. tänään oli onneksi vieraita ja eilen käytiin kaupoissa poikien kaa.

Se omasta d( . )b.

Jatu, lämmin osanotto ja jaksamista surutyössä.

Enkeli ja Tea, melkoisia papupatoja teidän syysmussukat ovat jo! Todella taitavia puhumaan, ois kiva kuulla pienen noin paljon puhuvan. Kyllä meilläkin jonkin verran osaa sanoja mutta vielä aikas suppee sanavarasto kuiteskin. Teahan se siitä rumasta sanasta kertoi, vai muistankon ihan väärin. Se on aika kamala tilanne. Pienenä kyl on oppinut hih. Vaikka eipä tainnut meilläkään esikko kauheen vanha olla kun hoki s-tanaa kun romujansa paiskoi tai autot kolaroi leikeissään. Ja siellä srk:n kerhossakin taisi antaa tulla. Noloa. Nyt hokee mulle kun sanon tuon s-sanan tulistuessani että ei saa sanoa s-tanaa...hyi hyi mua.

Ynikselle ihanaa iltaa miehen seurassa ja intoa synskäjärjestelyihin, meillä ois kuukauden päästä ne bileet. Taidan jakaa suoraan porukan kahdelle päivälle, mainaa väkeaä on niin sikana aina, viimeksi taisi olla 12 lasta ja sama määrä aikuisia melkeen. Mikä hulina! Ja muka ketään ei raaski pois jättää!

Wau, Tuuliinalle supareita ja tervemenoa! toivottavasti pian tositoimissa (aloitin kommentoimisen alkupäästä, saattaa olla jo mennytkin...)

T-P, sonta-asiasta, koirien nimittäin. Meillä on onneksi niin häveliäs koira että sen pitää päästä aina pusikkoon tai mahd. kauas tieltä jotta frouva voi kakkia. Kävittämätöntä mustakin miten jotkut rakit sontii keskelle tietäkin :( Just kun vetää pulkkaa niin kiva kun kinttailla viistää maata, yök jos siihen tuoreet läjät osuu :( tai tosiaan kaatuu!

Ankkis, mie oon muka laskenut pisteitä kaksi viikkoa, mutta kamun läksiäiset heitti lukemat ihan päälaelleen, kun piirakkapalasta meni 9 p ja niitä piti kaksi syödä ja siihen vielä saunalla paistettiin makkarat. että hyvin pyyhkii! Mutta pinoon vaan pomps. Nyt puntaroin myös oikein kunnon vaa' alla terkkarilla, meidän vaaka kun heittää mitä lukemia vaan. Kuten muistatte varmaan.

Lempolle ja Pönkylle paranemista ja voimia.Aika hurjalta oksentamistahti kuulostaa :( Ja mikä sotku, huh. jaksamista! Tiiviin Vilhollekin tervehtymistä kurjan taudin kurimuksesta.

Aavis, on teillä vaan melkoinen sisäinen kello, voin kuvitella teidät siellä pimeessä istumassa ja odottelemassa että Mottero heräileepi. Ja kun jsut meinaa itse nukahtaa niin hän herääkin. ja mammalla väsyttää. Voimia kovasti nukkumisiin ja nukuttamiseen, jospas jo olisitte voiton puolella?!

Pile, joo sulla on vähän paineita ammatin puolesta, en ehkä uskoisi ravitsemusterapeuttia jos hää ois itse kovin ylipainoinen. Mutta sun masun saan varmaan noilla iki-ihanilla ja läskit piilottavilla tukisukkahousilla vai mitäs muo kuristavat ja puristvat jutut ovatkaan. Näyttää meikäin hieman hoikemmalta töissä, ktoona sitten maha plumpsahtaa lepotilaan :D

Lempo, meilläkin isi on äittä :)) Ja sekös isiä harmittaa!

Lilalle mukavia loppuraskaus hetkiä! Mulla ei myöskään ollut toisestakaan suppareita, ne olivat niitä kunnon juttuja kun alkoivat lopulta.

Dodiin, nyt olen ollut reipas ja kommentoinut ees jotain, hyvä minä. Onneksi enää yksi päivä töitä, toivottavasti ei tarviis olla viikonloppuna töissä' vaan huonolta näyttää.

Mukavia unia ja kullan kuvia

toivottelee Tuttis

ps, isäntä tuli just, go to go :)

Vierailija
28/29 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Tuttis, eipä tule mies vielä pariin tuntiin. Ei siis vielä vietetä yhteistä iltaa. Sellainen olo kyllä on, että vois huomenna ostaa jotain hyvää syötävää ja avata vaikka pullon viiniä illalla! Täytyy yrittää vaikka ruinata anoppi jäämään aamulla siksi aikaa tänne pnla:n jälkeen, että voisin siivota (jos jaksan vieläkään!). Ois kiva saada kämppä kuntoon niin, ettei heti viikonloppuna ole se urakka edessä.

Hesarissa oli muuten ok näköinen broileripiirakan ohje tänään (joo, joo, nuorten bile-eväitä taisi olla:). Voisin tehdä synttäreille koeversion, jos kelpais vaikka sinne äidin juhliinkin samanlainen.

Jaksua sairastupiin! Kauas karkotan vatsataudit... hus pois ----->

Flunssat myös ajan pois ------->

Omani muuten taisi jäädä Saksaan! Hyvä reissu siis:)

Jatun perheelle voimia suruun!

T: Ynis

Vierailija
29/29 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatun perheelle osanotto suruun!

Jännää, Tuuliinalla on varmaan jo vauva sylissä :)

Ei meille mitään erikoista kuulu, ollaan kutakuinkin terveinä. Loma alkaa huomenna, ihanaa!

Idan sanavarasto on n. 20 sanaa, joista ehkä 10 on käytössä aktiivisesti. Nyt on erittäin ihastunut äitiin, siis sanana, hokee koko ajan ja kaikille.

Vautsi miten paljon Nealla on sanoja, Ida sanoo vaan, että hauaa, jos haluaa jotain ruokaa tms.

No onhan meillä hienojakin uutisia: Ida on luopunut iltamaitopullosta, noin vaan, helposti meni. oltiin tiistaina miehen kans leffassa kattomassa Mattia, ja miehen äiti oli Idaa hoitamassa meillä. Oli laittanu Idan nukkumaan ilman maitopulloa, joten totesin et sitä ei enää tarvita... Eikä oo tyttö yhtään itkeskellyt sen perään, tais olla aika kypsä tähän hommaan.

Lisäksi Ida on siirtynyt isojen tyttöjen sänkyyn, nukkuu omassa huoneessaan ja viime yö meni loistavasti. Kahden aikaan kävin laittamassa tutin suuhun, mut muuten ei mitään. Mä vaan valvoin ku mietin et jos Ida ei osaa tulla tänne meidän huoneeseen herätessään. Olkkarissa on kyl yks valo,et osaa lähteä oikeaan suuntaan.

Mut nyt nukkumaan, sori oma napa. Paranemista vielä kaikille sairastaville!

Petra ja Ida