Kiinteistövälittäjät ovat ehkä maailman ärsyttävin ihmisryhmä
Maailmassa ei ole mitään oikeudenmukaisuutta kun sellaiset kouluttamattomat tyrkyt kiskovat älyttömiä "välityspalkkioitaan" tekemättä juuri mitään itse.
Kommentit (34)
pahinta on kuitenkin amatöörimyyjät jotka kehuvat kaikkia typeriä ratkaisujaan, eikä näytöissä voi keskustella avoimesti ettei ne sitten pahastu - "tässä kämpässä menee kyllä kaikki uusiksi". toiseksi pahin on ne, ketkä kuvittelee että asia on hallussa ja sitten pankissa puuttuu puolet papereista. maksan mielelläni myydessäni sen 3-4 tuhatta siitä, että päänsärky on minulta pois. jos pitäisi juosta näyttämässä työpäivinä ja iltoina, menisi enemmän rahaa menetetyistä tuloista. jos taas myyn niin paljon asuntoja että säästän satoja tuhansia, no sittenhän minä olen itse se kiinteistövälittäjä. välittäjä kannattaa kilpailuttaa välittäjänäytössä ja valita sellainen henkilö joka on lkv ja joka tulee toimeen ihmisten kanssa. jostain syystä alalla on mumisijoita ja jännittäjiä, niitä pitää välttää sillä ne on ikäviä ostajille ja myyjille.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä, ap! Olenkin myynyt kaikki asuntoni tähän mennessä itse. En todellakaan keksi, mihin välittäjää tarvitaan, kun kuitenkin kaupat tehdään pankissa ja netin kautta myynti-ilmoituksen tekeminen on superhelppoa. Ja itse tehtynä siinä on vähemmän kliseitä ja kirjoitusvirheitä :-)
Ärsyttävintä oli kun myin vähän arvokkaampaa asuntoa ns. paremmalta alueelta ja välittäjät soittelivat koko ajan yrittäen saada kohdetta itselleen. "Minulla on ostaja valmiina", sanoivat. Lupasin että jos tulevat ostajan kanssa ja kaupat syntyvät, maksan heille välityspalkkion. Kukaan ei koskaan ilmestynyt paikalle :-) Röyhkein sanoi etten ikinä saa kohdetta myytyä. Niinpä vaan sain, kolmannella näytöllä, neliöhinta yli alueen keskitason. Ostaja vielä kiitteli että sai ostaa suoraan myyjältä. Oli juristi eli ymmärsi ettei etenkään asunto-osakkeen kaupassa välittäjää todellakaan tarvita mihinkään. Aika kova tuntihinta jos joku ajattelee maksavansa näytöistä.
Joo, ei tulisi mieleenikään maksaa montaa tonnia henkilölle, joka näpyttelee ilmoituksen sivuille, joille kuka tahansa muukin voi ilmaiseksi sellaisen näpytellä. Tiedoilla, jotka isännöitsijä on hänelle koonnut.
Mitä olen näytöissä käynyt niin niille on varattu aikaa keskimäärin vartti. Eiköhän jokaisella yksityishenkilölläkin ole aikaa käyttää 15-30 min päivästään näyttääkseen huoneistoaan kiinnostuneille. Varsinkin kun nämä katsojatkin yleensä käyvät töissä, joten näyttöajat saadaan varmasti sovittua iltoihin tai viikonlopuille. Kauppakirjoille löytyy valmiit pohjat. Pankkiin voi kuka tahansa varata ajan. Nykyään puhelimissakin on niin laadukkaat kamerat, että saa jonkinlaiset kuvat huoneistosta otettua. Tai lainaa vaikka joltain kaverilta järkkäriä. Vittu, ostaa vaikka järkkärin. Pääsee silti halvemmalla kun jos ottaa kiinteistönvälittäjän.
Mistä siinä tarkalleen ottaen maksetaan tälle kiinteistönvälittäjälle? Haluaisin ihan vilpittömästi tietää, että miten he itse perustelevat nämä taksansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutama paljon ärsyttävämpi ihmisryhmä:
- personal trainerit eli kuntosaliohjaajat
- huomiohuoraavat blogaajat
- tullivirkailijat
- hiihdon harrastajat
Pakko kysyä että miksi hiihdon harrastajat? :D
En kirjoittanut alkuperäistä listaa, mutta uskaltaisin heittää arvauksen, että jokavuotiset latukiistat saattavat olla syynä.
Minäkään en kirjoittanut listaa, mutta voisin kuvitella ärsytyksen johtuvan siitä, että kehutaan miten ennen aamuvuoroa on jo oltu niiin reippaita että on tehty kuuden kilometrin hiihtolenkki, onpa minulla hyvä kunto ja oi että kun virkisti!! Kyllähän se tällaista kofeiini- ja nettiriippuvaista, aamu-unista sohvaperunaa kyrsii.
Jotkut kiinteistönvälittäjät voisivat mielestäni mennä jonnekin muualle talonäytöistä pois, höpöttämään omia asioitaan. Minua kiinnostaa ostajana talo, ei välittäjän mökkireissut tai automerkki. Ei vaikuta kovin ammattitaitoiselta, kun talokyssäreihin saa vastauksen, että selvittää -jos selvittää. Kyllä ärsyttää. Kiat:lta en taloa ostaisi, taitaa olla joku juorututkinnon suorittanut. Ykköstilan ärsyttävyyskategoriassa vie kuitenkin puhelinmyyjät.
Ei ihme, että kiinteistönvälittäjissä on ärsyttäviä ihmisiä. Tyhmyys ärsyttää. Vaikka olisi peruskoulun keskeyttänyt, mutta saa lauseita muodostettua, pääsee lkv-välittäjäksi. Ei tarvitse kuin lukea pari kirjaa ja mennä tenttiin, jonne saa ottaa lakikirjan mukaan. Maksat 230 euroa, niin avot, saat laillistetun kiinteistönvälittäjän paprut.
http://kauppakamari.fi/koulutus-tutkinnot-kokeet/lkv-ja-lvv-koe/
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että kiinteistönvälittäjissä on ärsyttäviä ihmisiä. Tyhmyys ärsyttää. Vaikka olisi peruskoulun keskeyttänyt, mutta saa lauseita muodostettua, pääsee lkv-välittäjäksi. Ei tarvitse kuin lukea pari kirjaa ja mennä tenttiin, jonne saa ottaa lakikirjan mukaan. Maksat 230 euroa, niin avot, saat laillistetun kiinteistönvälittäjän paprut.
http://kauppakamari.fi/koulutus-tutkinnot-kokeet/lkv-ja-lvv-koe/
No sepä se... Tuohonkin hommaan pitäisi tulla joku OIKEA koulutus niin karsisi kaikenlaiset epäonnistujat ja onnenonkijat pois. Ehkä rupeaisi sitten näkymään oikeasti ammattimaisia kiinteistövälittäjiä ja tuon alan maine vähän kohenisi.
Ärsyttävyydestä en niinkään tiedä, en tunne kiinteistönvälittäjiä riittävän hyvin kovinkaan montaa. Sensijaan minulle on vuosikymmenten mittaan kehittynyt tapa tunnistaa ihmisestä hänen ammattinsa. Kiinteistönvälittäjä on kaikkein helpoin, seuraavana parturi-kampaaja ja kolmanteja hoitoalalla työskentelevä. En edes osaa sanoa mitkä piirteet ihmisessä kertovat minulle ihmisen ammatin, mutta aika usein osun oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
pahinta on kuitenkin amatöörimyyjät jotka kehuvat kaikkia typeriä ratkaisujaan, eikä näytöissä voi keskustella avoimesti ettei ne sitten pahastu - "tässä kämpässä menee kyllä kaikki uusiksi". toiseksi pahin on ne, ketkä kuvittelee että asia on hallussa ja sitten pankissa puuttuu puolet papereista. maksan mielelläni myydessäni sen 3-4 tuhatta siitä, että päänsärky on minulta pois. jos pitäisi juosta näyttämässä työpäivinä ja iltoina, menisi enemmän rahaa menetetyistä tuloista. jos taas myyn niin paljon asuntoja että säästän satoja tuhansia, no sittenhän minä olen itse se kiinteistövälittäjä. välittäjä kannattaa kilpailuttaa välittäjänäytössä ja valita sellainen henkilö joka on lkv ja joka tulee toimeen ihmisten kanssa. jostain syystä alalla on mumisijoita ja jännittäjiä, niitä pitää välttää sillä ne on ikäviä ostajille ja myyjille.
Näin on ja missään muussa työssä ei voi olla täysin tietämätön siitä, mitä on tekemässä. Omakotitaloa myyvä välittäjä ei tiennyt, onko talossa maanvarainen lattia vai rossipohja ja siinä vaiheessa kävelimme ulos. HUOH.
Samanlaisia kokemuksia täällä! Joidenkin kiinteistövälittäjien suomenkielen taito on niin huonoa. Asuntoilmoituksessa paljon kirjoitusvirheitä.
Kehutaan olematonta terassia tai esitellään lähikuvaa heinistä maljakossa tms.
Toiset välittäjät haisevat kärpäsmyrkylle, tuhtia hajustetta, että samassa hississä ollessa meinaa tukehtua.
Viimeksi kun kävin näytössä, välittäjä meinasi, että sähköt on uusittu, vaikka vanhat pistorasiat ym. Isännöitsijältä selvisi, että sähköt on uusittu sähkökaapille asti. Mitä järkeä siinäkin?
Lopuksi. On hyviäkin kiinteistövälittäjiä.
Täysin samaa mieltä, ap! Olenkin myynyt kaikki asuntoni tähän mennessä itse. En todellakaan keksi, mihin välittäjää tarvitaan, kun kuitenkin kaupat tehdään pankissa ja netin kautta myynti-ilmoituksen tekeminen on superhelppoa. Ja itse tehtynä siinä on vähemmän kliseitä ja kirjoitusvirheitä :-)
Ärsyttävintä oli kun myin vähän arvokkaampaa asuntoa ns. paremmalta alueelta ja välittäjät soittelivat koko ajan yrittäen saada kohdetta itselleen. "Minulla on ostaja valmiina", sanoivat. Lupasin että jos tulevat ostajan kanssa ja kaupat syntyvät, maksan heille välityspalkkion. Kukaan ei koskaan ilmestynyt paikalle :-) Röyhkein sanoi etten ikinä saa kohdetta myytyä. Niinpä vaan sain, kolmannella näytöllä, neliöhinta yli alueen keskitason. Ostaja vielä kiitteli että sai ostaa suoraan myyjältä. Oli juristi eli ymmärsi ettei etenkään asunto-osakkeen kaupassa välittäjää todellakaan tarvita mihinkään. Aika kova tuntihinta jos joku ajattelee maksavansa näytöistä.