Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko huomannut tällä palstalla, että vastaajat yleistävät aloituksen esittämän asian ja vastaavat sitten siihen

Vierailija
16.02.2006 |

yleistykseensä kauhean kärkkäästi? Jos kirjoitat esim., että moni äiti valittaa ---, saa vastauksiksi, että eipäs kaikki valita, valittaa kuule muutkin, eikö mistään saisi ikinä valittaa, miksi aina haukutte toisia jne. Pitäisi olla tosi tarkka kirjoittaessaan ja tukkia kaikki väärinymmärtämisen mahdollisuudet, että viesti ymmärrettäisiin oikein. Mutta sitten teksti olisikin niin pitkä, ettei KUKAAN jaksaisi sitä lukea :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en oikein jaksa enää vastata mihinkään aloitukseen, kunhan lueskelen vaan.

Joitakin asioita on pakko vaan olettaa, että aikuiset ihmiset ymmärtäisivät asioiden olevan monivivahteisia ilman, että se pitää joka vastauksessa erikseen kirjoittaa. Jos AINA kirjoittaisi kaikki taustat, viestit olisivat tosiaankin kilometrien mittaisia.

En tiedä, onko kyse siitä, että nämä kärkkäät av-palstalaiset eivät halua ymmärtää asioita oikein, vai eivätkö vaan osaa ajatella muuten kuin negatiivisesti ja kärjistävästi?

Vierailija
2/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä ymmärretään aina kaikki väärin?

Jos sä ymmärrät asiat väärin, ei se terkota, että kaikki muutkin ymmärtää ne väärin.

=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D

Ei uppoa. Liian hyvin harjaantunut provotutka tällä tätillä.

t.3

Vierailija
4/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten joka viestiketju meni niin, että joku jaarittaisi puoli aanelosta ja yksi vierailija vastaisi aivan niin. Kyllähän tuollaisia ketjuja joskus näkee, jos ehtii bongata ne ennen kuin ne putoavat unohdukseen.

Kina päivässä pitää lääkärin loitolla.

Vierailija
6/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikka vaihtaa ajatuksia itse aiheesta eikä tökkiä aloittajan kuviteltua persoonaa.

Vierailija
7/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo ap:nkin otsikko oli samanlaista yleistämistä, kuin mitä tekstissään paheksui, mutta pikkuseikkoihin on aivan turha takertua. Kirjoitusvirheisiin ja sanamuotoihin. Tekstin sisältö tuli selväksi ilman saivarteluakin.

Siinä se koko päivä vasta ketterästi vierähtääkin, tyhjänpäiväiseen tulkutukseen epäoleellisista asioista (kuten minulla juuri nyt :D).

Mutta jos 7 tykkää kinata, sehän on vaan mukavaa, että on elämässä sulostuttavia elementtejä eikös joo?

3

Vierailija
8/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei jaksa enää osallistua kymmenettä kertaa mielipiteenvaihtoon samoista aiheista. Kyllä minullakin on ollut selvä kehityskaari nähtävissä palstailussa tällä ja muilla palstoilla. Nyt en kovasti enää jaksa pohtia syvällisiä. Usein osallistun kinoihin juuri siitä syystä, että ne on hauskoja. Ja osallistun vain sellaisiin, joitten aloittaja kärjistää ja siis itse avaa pelin.

Ja siis kyllähän täälläkin asiallinen mielipiteenvaihto ja hyvät keskustelut on täysin mahdollisia. Olen sellaisia käynyt monia. Väitän, että menestys riippuu sataprosenttisesti aloituksesta. Ja toisaalta, moni herjaketju sisältää myös hyvää keskustelua ja antaa ajattelemisen aihetta.

Vierailija
9/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin otsikon yleistystä ihan puhtaasti aamuyön huolimattomuusvirheeksi ;D

3/9

Vierailija
11/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin mielessä, että kun on kerran huomannut trollin kehuskelevan vedätyksellään, johon on itse täydestä sydämestään osallistunut (ja mennyt siis lankaan), ei oikein enää viitsisi tuhlata helmiä sioille.

Vierailija
13/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseni sisällön kanssa olen ihan tosissani. Se nyt vain sisälsi pienen yleistyksen, huvin vuoksi, mutta ei ole mikään trolli. -ap

Vierailija
14/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tähänkin ketjuun tuolla pikku provolla oli vaikutus. Minulla ainakin heti heräsi epäilys, oliko tekstisi sisältökään ihan aitoa.

Minusta on sääli, että tällä palstalla on niin paljon trolleja ja provoilua. Minusta aito keskustelu aidoilla mielipiteillä kepittää mennen tullen toisten höplästä vetämisen (vaikka olisivatkin tyhmiä :D).

3

Vierailija
15/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/16 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan joku toinen päivä sama aloitus, aihe on ihan hyvä. Mutta jos haluat minunlaisiani tosikoita (hih) keskusteluun, kannattaa heittäytyä tosikoksi itsekin ja jättää epäluottamusta herättävät tekijät pois. Todennäköistä lienee, että päiväsaikaan syntynee runsaslukuisesti sitä " lääkäri loitolla" -keskustelua.

Ehkäpä jo hipsisi nukkumaan? Onko vielä liian aikaista? Odottaisiko sittenkin vielä varhaisempaa ajankohtaa? Luovutan. Hyvää yötä!

3